Podvozek hodnotit nemohu, ale design je á la Korea a motor ani převodovka nejsou nic, na co by mohlo BMW hrdě nalepit svůj znak. Podobně jako u 2AT/2GT tam budeš jen těžko hledat něco, kvůli čemu by sis řek "jo, tohle je opravdovej baworák".
...jak od dob 3er Compact, přes obě generace 1er všichni hořekovali nad tím, že málo místa a blabla. Když BMW začalo hrozit použitím platformy z Mini, X1/2 a 2GT najednou ta většina otočila jak je to špatně atd.
Dnes tu máme předokolkový kompakt, který zahodil kompletní unikum o které údajně nikdo nestál a je to zase špatně.
U nás se dle prodejců 1er hojně prodávala zvláště po oznámení přechodu na FWD a ukončení nabídky R6 hlavně v topových verzích. Tady bude možnost nadále kupovat budoucí 2er Coupé se vším co k němu patří.
Ja osobne s prechodom na FWD nemám žiaden problém, vidím tam viac pozitív ako negatív. A pre tie silné verzie je tu xdrive.
Ak mám s niečím problém, tak je to motorický downgrade, ako počtom valcov a objemom, tak aj výkonom. Doterajšia M140i mala 250 kW a vedela tak konkurovať aj RS3, aj 45AMG (ak niečo strácala samotným výkonom, doháňala to prejavom a charakterom). Teraz nielenže BMW stratilo ten argument prémiovej motorizácie, ale išli aj výkonovo dole, na úroveň Golfu R a spol. A súčasne povedalo, že nebude robiť konkurenta pre "prvú ligu" hothečov a teda dobrovoľne vypratali pole konkurencii.
Ďalší problém mám s vypustením manuálu /to platí nielen pre BMW/.
No a ešte mám malý problém s dizajnom, to auto mi aj v M pakete príde také trochu generické a tuctové, plus zbytočne prerastené ľadvinky sa tam nehodia a na tak malej čelnej ploche pôsobia nepatrične, auto vďaka nim pôsobí trochu ako SUV.
Ak by som o ňom uvažoval, tak len o M135i, silný HH s výkonom cez 300k a štvorkolkou, to môže byť. Len už tam nevidím žiaden ďalší argument, prečo práve toto auto a nie napr. Golf R, ktoré ponúka presne to isté za menej.
Osobně si myslím, že BMW se přestalo orientovat na ty klasické fanoušky značky a hledí konečně na zákazníky, které i podle slov jejich manažera nezajímá, jaký pohon mají a navíc jen malá část lidí kupuje 135i atd..novou 1er už jsem viděl live v Mnichově a líbí se mi, že konečně udělali auto, kde je místo a snaží se být i praktické. Problém je spíš ten totálně zapomenutelný design.
Cena je na BMW asi podle očekávání, ale osobně mě to moc netíží, protože od doby, co Ford začal vyrábět Focus mk4, tak bych dlouho neuvažoval o tom, co si koupit :) Už se těším, až budu mít příležistost zkusit i ST.
Title tvýho příspěvku je až nebezpečně zavádějící ;-)
Nicméně bych rád dodal, že za F20 a hlavně za F21 náhrada nebude. 2er kupé není hatchback a třetí generace jedničky je zase málo sportovní. A než rádobyprémiový FWD s Aisinem, to raději Civic TR v manuálu. BMW se v řadě 1 zcela vzdalo sportovní image a taková M135i mi z pohledu situace na trhu vůbec nedává smysl.
95% zákazníků 1er jde jen po znaku na kapotě a RWD pro ně byla spíše obtíž. Pro těch zbylých skutečných fandů BMW je tady stále 2er. I v diskuzi ubývá šoférů, pro které je řízení jedna z radostí života.
Vím, že máš BMW rád... ale Ty fakt obhajuješ předokolku nemastného, neslaného designu s tříválcem? :-(
Já mám Fiata taky rád, ale připustil jsem nahlas, že tříválec je jen přizpůsobení se davu, a je to prostě horší motor.
Už se ti doneslo = že příští Lexus RC = bude taky možná společný dílko jako Z4/Supra? :-)
A viz vedle další článek o SQ7 = jeden o faceliftovanym RC by mi nevadil. A to sou tady násobně násobně horší příklady = než duplicitní text o drahym SUV Audi
Hehe, to určitě. V aspoň trochu zasvěcenejch kruzích se už dlouho ví, že hlavní důvod, proč šel Krüger od válu, je právě ta spolupráce s nepříliš úspěšnou asijskou automobilkou. Jasně, oni za to třeba něco nabídli, ale taky ukradli know-how a hlavně silně poškodili BMW image - spojení s lowcostem mohlo BMW těžko prospět.
Takže jakýmkoli "společným projektům" bude brzy konec..
A dôkaz toho tvrdenia by nebol? Lebo hodnota značky toho low castu je značne vyššia ako hodnota značky BMW a mimo EU je aj lepšie vnímaná. A vnímanie značky Lexus v USA je určite lepšie ako vnímanie značky BMW.
Ešte doplním, že akcionárom je šumafuk nejaký image pokiaľ to sype. Alebo mi snáď chceš tvrdiť, že trojvalcová nafta vylepšila image značky? Ak je spolupráca s Toyotou výnosná, tak bude pokračovať inak skončí. Ide len o prachy.
Ale jo, někteří američtí důchodci ve stádiu počáteční senility vnímají Lexus jako rovnocenou značku BMW, ale jinak samozřejmě nikdo.
No právě, jde o prachy.. a spolupráce s Toyotou jim hodně ublížila, prodeje nerostou, a to primárně kvůli tomu, že spoustu lidí právem odrazuje spolupráce s levnou a nepříliš kvalitní značkou.
Důkaz, to máš těžký.. udělej si pár kamarádů ve velkym automotive byznysu a poptej se, no.
Pytal sa na dokaz, nie Tvoje pocity...
"... a neprilis kvalitni znackou." & "taky ukradli know-how " Ako hovori Rytmus - Si zabil!
Predaje im nerastu, pretoze byvaly CEO zabil spalovaky a nema alternativu. Tu vyhodu, co malo BMW na poli EV a hybridov poslal ku dnu. Tak mu odisli ludia. Ale obvinme z toho Toyotu...
Takže máš len vlastný komplex a žiadny dôkaz. Väčšina zákazníkov BMW ani nevie koľko valcov ma ich motor a nie ešte, že s kým automobilka spolupracuje.
A imaginárny kamaráti ti asi ťažko dajú inú odpoveď ako tú ktorú chceš počuť.
S tým vnímaním značky v USA sa trochu mýliš. Toyota je v US niečo ako Škoda u nás, najpredávanejšia masovka za dobré ceny, s image spoľahlivého a nudného auta. Lexus je samozrejme vnímaný lepšie, ale stále nie na rovnakej úrovni ako BMW. Vnímanie BMW v USA je zrejme ešte lepšie ako u nás, tam sú jeho fanúšikovia povedal by som skalnejší ako v našich končinách. Bavoráky sú v USA ešte drahšie, ako u nás (teda nie absolútne, ale relatívne v porovnaní s bežným mainstreamom, kde ten cenový odstup je značný), aj to nepriamo formuje vnímanie značky.
Nie je to tak dávno čo bol najpredávanejší bavor v USA 3er, ktorý asi bol kupovaný fanúšikmi. Teraz vedie X3 nasledované X5 a niečo mi hovorí, že sú kupované hlavne kôli znaku na kapote podobne ako v EU.
Ale je pravda, že Lexus v USA začína klesať.
Pri 3er nie je o čom, tam je to športové DNA bavorákov najciteľnejšie, ale aj pri tých SUV ten rozdiel bude. Ono americké SUV sú všeličo, len nie podvozkovo ostré, kdežto napr. nová X5 jazdí na pomery takej veľkej kravy úplne famózne. To skôr X7 išla americkou cestou a jazdí ako autobus.
2-dverové kupé nenahradí 5-dverový hatch, takže záujemcovia o 1er sa budú trochu míňať so záujemcami o 2er.
Inak áno, komu nevadí menej praktická karoséria, ten stále má možnosť R6+RWD v nižšej strednej.
Tak je vacsina ludi nepozna a neoceni RWD , ja mam tiez RWD a nevnimam to ako vyhodu , pri prudkom vyjazde z vedlajsej na hlavnu a na mokrej vozovke mi to hodi zadkom , ze aj moj zadok sa pre istotu stiahne , na tancovanie su tu ine auta :-!
Zabava .... na 2 tonovej knedle ked hodi zadok , ak by boli okolo cyklisti tak ich pozametam , ale radsej nech hadze zadkom ako mat nakladak v bocnych dverach... :-!
Neviem si moc predstaviť reálny prínos zadokolky v 118i s trojvalcom. Nemá to výkon na nejaké drifty či hrátky s pretáčavosťou. A tie silnejšie bavoráky sú už dnes všetko štvorkolky (viď 135i).
Som zvedavý ako naladia štvorkolku. V X2 sa to, podľa testov, správa ako predokolka s pripojiteľným zadkom, nie ako zadokolka s pripojiteľným predkom. To bude podstatný rozdiel.
Stránka je k pláči... "pocit sportovnosti"... a hodně o konektivitě... ale popis řešení náprav? Technické detaily o motorech? Průměry brzdových kotoučů...?
To dneska asi nikoho nezajímá.
No, OK.. ale proč si potom kupovat BMW?
V této logice je Kia úplně v pohodě. Kdo ví, jestli nemá o jeden vstup usb víc.
Naco popis riesenia naprav? Platforma je uz stara, prekapotovany 2 Active tourer. A preco kupovat bmw, lebo stoji mozno tolko ako Kia a jazdi celkom dobre.
Druhé auto po X2 od BMW ktoré sa mi páči.Ale dať 650 000 Kč za trojvalcový motor a manuálnu klímu tak to nie.Aj ked BMW alebo Audi su dobré autá ale v tejto kategorii je len jeden vítaz a to je Mercedes.Mercedes je najlepšia auto značka na svete a preto by som radšej bral Mercedes A ktorý je krajší a dokonca v základe aj lacnejší.
Máš imidžový problém s trojvalcom v BMW, ale s Mercedesom, čo má pod kapotou motor z Renaultu si v pohode? A to ten bavorácky motor má 1,5 litra a 103 kW, Mercedes len 1,3 a 80 kW. ;-) Taktiež s cenou nemáš pravdu, lebo to Áčko za cenu "už od" (635t) je práve tá 80 kW verzia, porovnateľná 100 kW verzia stojí 680t, teda Áčko je reálne drahšie.
Ale nebudem podpichovať, aktuálne aj mne príde Áčko ako vydarenejšie auto, jednak vizuálne krajšie, tak aj technicky bez výhrad. Na spodku ponuky je aspoň štvorvalec a vrchol má s A45AMG o triedu vyššie, ako 1er. Plus nové Áčko aj slušne jazdí, mám len krátku skúsenosť s A200, ale bez výhrad. A na ámengéčko sú zatiaľ samé chvály.
Ja som písal o základnej cene.Pochybujem že v základe má Mrecedes A manualnu klímu.Renault vyvíjal motor s Nissanom a aj Mercedesom takže nie je to čisto Renault motor s ktorým maš skor ty problém.Podla viacerych testov na tento motor /Renault,Nissan a aj Mercedes/ je ten motor dosť dobrý a radšej by som išiel do vykonovo slabšieho štvorvalca ako predimenzovaneho trojvalca.
Ten trivalec je taky dost poddimenzovany, co si budem povidat ... ma myslim 140k s objemem 1.5 to i ford ma 180k ... a jasne ze to staci, ale zadny zazraky to nejsou.
Ja si zase rikam ze 760 tisic za dvoulitrove 118d je docela OK, to bude jezdit za hubicku a ten motor je hodne poddimenzovany, tak i neco vydrzi a vykonu bude mit na hatchback uplne akorat. Nicmene zjevne chybi nejaky 200k benzinovy dvoulitr, tak snad prijde casem.
Jasny neni to vylozene levny auto, ale podle prozatim kratkych recenzi za ty prachy dostanes dobry auto. Samozrejme priplatky to zenou vysoko do nebes, to uz je zivot. Verze s tim co bych v aute chtel mit mi v konfiguratoru vychazi dost pres 900 a to uz je vazne hodne. Ale pokud nekomu staci zakladni vybava a ma na to, proc ne.
Je to poddimenzovaný jenom z daňových důvodů.. jinak to má stejný tlaky common-railu, oboje má filtr pevných částic i vstřikování chcanků... takže vydrží asi to samé.
Ale auto tohoto typu ani nemá dlouho vydržet. Ono by to šlo "opravovat", ale ceny jsou nastavené tak, aby se to nevyplatilo a koupil sis nové.
Je přece třeba vykazovat každoroční růst prodejů...
Ten 118d je celkom v pohode motor, jazdi celkom dobre, aj ked este som potencial nevyskusal naplno. Spotreba v X1 je po 1100 km 5,5 l/100 km (v rovnakom rezime 1.5 dCi v Grand Scenicu 6,2 l/100km). Efektivita vyzera dobre.
Co sa ceny tyka, tak pri urcitej vybave si treba dat -20% a potom vie byt cena celkom konkurencieschopna. Lacne nie je, ale urcite dobre (a este ked vylepsia smerovky a infotainment.. :-)
Asi nečítaš poriadne, ja som ten renaulťácky motor v Mercedese jazdil a naopak som ho veľmi chválil. Takže vykopávaš otvorené dvere.
Každopádne výkon je výkon, to nepustí a 103 kW pôjde citeľne lepšie, ako 80 kW.
Mne pride ako vyborna ponuka toto: https://www.bmw-synotauto.cz/…-coupe--748.html
BMW 420i xDrive Gran Coupé za 880K s DPH ?
Lepsie auto za flotilovu cenu asi tazko najst. Benzin, 4x4, automat, 184k.
Kupovat auto v tej kategorii, asi by ma dostali.
Aj vyzera celkom k svetu.
Jo, to je výborná cena. Necelých 36t za 4GC s benzínom, automatom a xdrive.
Ale 4er je výbehový model, nové modely už maskované behajú po cestách, takže dobrá cena sa iste dá dostať aj pri aute do výroby na mieru.