Nové BMW řady 1 odhaluje české ceny. Základ se vejde do 650.000 Kč
Nová generace kompaktního bavoráku je v základu poháněna benzinovým tříválcem o výkonu 103 kW.
BMW mezigeneračně obměňuje svého zástupce v kompaktní třídě a přitom revolučně mění jeho koncepci. Z řady 1 se v třetí generaci stává tradiční pětidveřový kompakt s pohonem přední nápravy a motorem vpředu napříč, zatímco předchůdci byli zadokolkami s motorem uloženým vpředu podélně. Nyní díky zveřejněnému konfigurátoru už víme, kolik nová jednička na českém trhu stojí.
České ceny BMW řady 1 (F40) startují na částce 648.700 korun, která se vztahuje na model 118i. Pod tímto označením se ukrývá benzinový tříválec o objemu 1,5 litru, naladěný na 103 kW a spárovaný s šestistupňovou manuální převodovkou. Alternativou k ní je sedmistupňová dvouspojková převodovka, a to za příplatek 51.480 korun.
Díky neprémiové koncepci pohonu tak řada 1 mezigeneračně zlevnila. Předchůdce byl na jaře ve srovnatelné variantě 118i (tehdy tříválec se 100 kW) nabízen za 679.900 korun. Byla však k dispozici i slabší varianta 116i s 80 kW za 629.200 korun.
Základní výbava zahrnuje 16palcová kola z lehkých slitin, kožený multifunkční volant, manuální klimatizaci, rádio, multimediální systém nebo sadu na opravu pneumatik.
Jako již tradičně u BMW je výbavu možné rozšířit pomocí několika tzv. modelů. Advantage za 20.800 korun přidává tempomat, parkovací senzoru vpředu i vzadu a odkládací paket s uzavíratelnou schránkou na straně řidiče, síťkami na zadních stranách opěradel předních sedadel nebo háčky na tašky v zavazadelníku.
Sport Line za 102.200 Kč zase logicky sází na sportovní styl, 17palcová kola, speciální čalounění, sportovní přední sedačky, černé orámování oken a sportovní volant doplňuje o prvky modelu Advantage, stejně jako o diodové světlomety a mlhovky. Luxury Line za 120.610 Kč naopak k prvkům Advantage přidává 17“ kola, kožené čalounění, hliníkové detaily exteriéru, diodové světlomety a mlhovky.
Vrcholem v tomto směru je pak M Sport za 137.800 korun s M aerodynamickým paketem, sportovními předními sedadly, M sportovním podvozkem s tužší charakteristikou a o 10 mm sníženou světlostí nebo M sportovním volantem, které doplňuje o 17palcová M kola, parkovací čidla, diodové světlomety nebo tempomat.
Příplatkovou výbavu lze ale samozřejmě pořídit i samostatně. Zadní sedačky dělené v poměru 40:20:40 s průvlakem pro přepravu dlouhých předmětů stojí 5.408 Kč, vyhřívaný volant to samé, zatímco automatická klimatizace 14.898 korun. Za vyhřívaná přední sedadla dáte 9.490 Kč, navigaci Live Cockpit Plus 27.092 Kč a head-up displej promítající informace na čelní sklo 24.388 korun. Dojezdová rezerva přijde na 4.056 korun, hudební systém Harman Kardon s 16 reproduktory o výkonu 464 W pak na 23.036 korun.
Nabídka motorů nové jedničky je jinak zatím postavena hlavně na turbodieselech. Z benzinových jednotek je kromě základního tříválce dostupný pouze vrcholný dvoulitrový čtyřválec M135i xDrive s 225 kW za 1,2 milionu. Ze vznětových motorů je možné vybírat mezi tříválcem 116d (85 kW) a čtyřválci 118d (110 kW) a 120d xDrive (140 kW).
BMW 1 – české ceny nové generace | |||||
Model | 118i | M135i xDrive | 116d | 118d | 120d xDrive |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1998 | 1496 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 103/4200-6500 | 225/4500-6250 | 85/2250-4000 | 110/2500-4000 | 140/2500-4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 220/1480-4600 | 450/1750-5000 | 270/1750-4000 | 350/1750-4000 | 400/1750-4000 |
Převodovka | 6M (7DS) | 8A | 6M (7DS) | 6M (8A) | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 213 (213) | 250 | 200 (200) | 218 (216) | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,5 (8,5) | 4,8 | 10,3 (10,1) | 8,5 (8,4) | 7,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 (5,0) | 6,8 | 3,8 (3,8) | 4,1 (4,2) | 4,5 |
Základní cena [Kč] | 648.700 (700.180) | 1.201.200 | 694.200 (745.680) | 760.500 (814.684) | 919.100 |