Ono těch Jaguarů se dovezlo a stále vozí mraky jajko veteránů i ty jsou vidět na cestách, narozdíl od veteránksých Alf. V tom bude ten zakopanej pes. Jaguar vidím denně, E-pace, I-pace, F-type, S-Type, X-type nebo XJ a XF. Vyjimečně i XK nebo XJS či XE
Prostě dnes spousta lidí ztrácí vztah ke svým vozům. Jde o podivnou hru na racionalitu, protože kdo preferuje více infotainmentu než lepší podvozek, motory a ovládání vozu, ten dokazuje, že nemá zájem ani o znalosti techniky ani o desing a stylinga nevidí v autech úsilí konstruktérů o sportovní a přitom běžně dobře použitelný vůz s parádním vnějším i vnitřním tvarovým řešením. Alfy rozhodně stojí za pořízení, pokud majitel není stejně sterilní, nesportovní a bez zájmu o to, co řídí jako robot. Právě snahy o autonomní řízení zabíjejí základní návyky řidiče, jako je sledování a rychlé vyhodnocováání měnící se situace na vozovkách a tomu odpovídající reakce. Nikoli náhodou bývají dobří řidiči i dobří řiditelé, a to nemusí mít nová auta. Pokud bych si něco nového dnes kupoval, tak je to sportovní sedan a Alfa takové umí jako málokdo. Otázkou je, nakolik je flotilový prodej nakloněn něčemu jako je vůz s hadem a křížem ve znaku. Osobně na Alfy nedám dopustit, protože je málo aut s takovou duší, jako mají právě Alfy. Možná, kdyby se FCA rozhodla je vyrábět u nás, výsledek by byl lepší než je nyní. I Lancia by zasloužila své místo na trhu jako italské pojetí luxusu, to totiž právě v nabídce běžných aut zcela chybí a supersporty jako exkluzivní hračky to nezachrání. Navíc, krize se blíží, takže si ještě začneme vážit těch, kteří dokáží vyrábět auta, která kromě základní funkce také těší jízdními vlastnostmi a skvělým designem bez zbytečné elektroniky a infotainmentu.
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
a to je další problém FCA, příliš pomalé tempo inovací. Všechno jim zkrátka dlouho trvá. Prsknou na trh nějaký model, který je jinak povedený, ale potom přijde dlouho ticho po pěšině a nic se zkrátka neděje.... A to nemluvím o nových modelech, o kterých se ještě zmiňoval nebožtík Marchionne. Ty prostě v tichosti vyšuměly úplně, nebo se zpozdily o 5 let pokud vůbec přišly. Nabídka Alfy je všechno jen ne kompletní. Mitta je škoda a Giulietta už stihla zastarat....
Problém jsou prachy a to je vidět napříč celým FCA, hlavně na amerických modelech. O živořícím Fiatu v evropě ani nemluvím a podřízlé Lanci už vůbec ne. Fakt měli tu Alfu prodat VW a investovat do Lancie. Ale ne stylem převlíknutých Chryslerů. To bylo evidentní od začátku, že tohle nebude a nemůže fungovat. Se docela divím, že na tohle mistr účetní nepřišel. :-! ( a nebo si řekl: "vím, že to nebude fungovat ale přesto to udělám" :D:yes: )
I přesto, že smyslem tvého příspěvku bylo jako vždy jen pohanění značky, tak pravdu mít můžeš. Přesto Lexus má prodeje téměř nulové a Jaguar se až do loňska prodával také hůře jak AR.
Alfu na krajnici skutečně neuvidíš, ono je totiž umění jí vůbec vidět a když jí uvidíš, je to stará 156 a 159 povětšinou....Čatěji než Alfu potkávám i Jaguary nebo Lexusy :)
Ano vážně. V praxi jsou ta auta v rámci možností dnešní doby zcela bezproblémová/normální, nebo alespoň nejsou žádné zásadní vady známy. To v tom článku je akorát potvrzení toho, co je schopné FCA k prezentaci představit a týkalo se to jen QV, které drtily novináři po okruzích.
Nakonec nemusíme chodit daleko, nedávno médii proběhl test červeného Stelvia, kde se jak na Slovensku, tak v ČR, tzn. s časovým i servisním rozestupem objevilo s uraženým krytem zrcátka. Nikoho to asi netrápilo a auto se zkrátka dalo novinářům tak jak je, a ať si jezdí.
Nakonec toto hospodské téma už neplatí tak 20let. Nepamatuji si, že by po krajnicích stály v dýmu 159ky, Giulliety, Mita apod. S přimhouřením oka i ta 156ka nebyla takové peklo jak se rádo hlásí. To ale obecně není problém jen Alfy, ale jakési pocitové nadřazenosti některých lidí, že německá auta jsou vždy spolehlivější než ostatní značky.
Jinak jako vzorek je to asi bezcenné, ale abych tu nebyl za chytráka, tak v nejbližší rodině a firmě máme leccos za auta (rv 2002-2019), a zatím nejméně potřeb vykazuje Ford a Alfa. Renault,Hyundai a VW v průměru. Na konci pomyslného žebříčku je rozpadající se Mercedes a neustále něco chtící Škodovky.
"S prvními problémy se Giulia setkávala již během první novinářské prezentace, tím ale bohužel stinná stránka návratu zadokolek neskončila. Nedlouho poté se Jasonu Camisovi z Motor Trendu zasekla na nevinném nájezdu kvůli nedoladěné elektronice a nedávno s ní měl potíže magazín Pistonheads, jenž se rozhodl poslat Alfu Romeo do souboje s BMW a Mercedesem. O vítězství ale nakonec svedly souboj jen německé stroje, Giulii se krátce po spuštění kamer objevila na palubní desce ikonka signalizující nutnost diagnostiky motoru.
Nejde ale o ojedinělé problémy, nakonec sami jsme svého času nepublikovali test QV kvůli záplavě drobných nedostatků a ukázali vám jen akceleraci vozu, která také nebyla bez otazníků. Čekali jsme na pozdější opakování testu už pozdějšího exempláře, který bude dětských nemocí zbaven, ale nezdá se, že by takovým směrem Giulia mířila.
Z nedávných zkušeností můžeme zmínit stížnosti magazínu Consumer Reports, který byl během dlouhodobého testu od pořízení Alfy Romeo Giulia v servisu neplánovaně již třikrát. Britský list Sunday Times měl na test tři exempláře, všechny tři ale selhaly. Magazínu Motor Trend vůz zkolaboval na obyčejné silnici. A Car and Driver také zmiňuje četné „bolístky“. Ani tímto výčtem ale komplikace nekončí, neboť poslední zmíněný časopis má dokonce člověka specializujícího se na Alfy, dle nějž má problémy každá novinářská Giulia.
To aktuálně potvrdil Sam Smith z magazínu Road & Track, který se dle svých slov na test italské novinky těšil po dva roky. „Ale víte co? K čertu s ní. Tři separátní jízdy, dlouhodobé chlazení a snaha dostat věci pod kontrolu, a přesto to vždy končí selháním. Pokaždé na mne vyskočila ikonka kontroly motoru, což opět zaktivovalo stabilizaci. Vůz vypadá úchvatně, ale během průměrného letního dne nebyl schopen zajet celé jedno kolo,“ říká frustrovaně Smith.
Přitom dodává, že dle instr
Jen at ta Alfa klidne cely FCA polozi, kdyz se ji rozhodli do nekonecna zachranovat na ukor Lancie. Ty preznackovay Chryslery a nasledny konec znacky Fiatu neodpustim, ale tesi me, ze se ukazuje, ze jsem mel pravdu s tim, ze by mela Lancia vice potencialu do budoucna. Kdyby nebyl Marchionne deb*l, mohli misto 4C postavit s danou technikou novou Betu MonteCarlo. Pomohlo by to zvednout image Lancie od pojizdnych kabelek zpet k autum pro ridice a diky urcite historicke spojitosti s puvodnim Montecarlem by jim nejspis prodali i vic, nez 4C. Zadokolkova platforma a motory z Giulie by se vyborne hodili i pro nove modely Lancie a HF je vic, nez nejaky ctyrlistek.
Nu coz, jeste ze to nejsou moje penize, ktere uz roky tecou do te cerne diry z Milana...
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
2.2JTD ani 2.0T v zadnem Fiatu nenajdes.... je jen v Jeepu a myslim ze Alfa ma ten diesel celohlinik narozdil od Jeepu.... v zeleze fakt problem neni, snad jen absence verze kolem 350PS.... problem je fakt ten marketing, ceny, servisni sit, reputace atd atd.... jinak Giulia a Stelvio exceluji ve vecech co uz dnes zajimaji malokoho a naopak zaostavaji ve vecech, co kazdy vidi na prvni pohled....
Me staci ta 2.0T 200ps co obcas ridim.... prakticnosti, jizdou i stylem je to spis vikendovka :-) na bezne jezdeni je az moc dobra (clovek furt musi jen s totalnim sebezaprenim, aby to nebylo o papiry....)
Myslím, že dnešní přetechnizovaná auta si mohou téměř všechna podat ruce, ale zrovna na Giulii nelze házet špínu. Britské i německé žebříčky dopadly více než pozitivně. Na italy až nečekaně. Loni v Británii v dokonce v TOP3 před celou D3 konkurencí ...
S kvalitou rozhodně problém není, problém je v nabídce, špatném marketingu, a často podivným rozhodnutím.
take se nemuzu zbavit dojmu, ze je FCA nepoucitelne.
Kolik kecu jsme slyseli, ze kvalita alf ted bude uz na urovni? Proc je stale mizerna?
Proc nebyl kombik?Jak je mozne si nechat utect segmenty, ktere delaji objem?
proc je tu Fiat 500 12 let a bude poslednim z novych hracu na trhu - navic pouze ciste elektricky a tudiz za 800 v zakladu? Fiat mohl tuto kategorii vlastnit....
Nejdriv tvrdili, ze fiat se zameri na mala auta, ktera vzdy umel, ted podle koceptu centoventi (nebo kyho slaka) pocitaji s tim, ze milenialove, ktery auta apriori nezajimaj, si budou do auta doobjednavat sedacky a loketni operky a kazdou chvili budou menit dily karoserie za jinak barevne?
mate predstavu, jak se treba u mistniho abarthu prodava prislusenstvi? Nikdo nic nevi, nabidka nikde, odkazy na strankach nefunguji...
kterej inteligent prijde na to, ze do auta neda radio a repro, ale budes si moct dokoupit repracek s modrym zubem?
to jako budes vzdycky vyrazet k autou s baglem? a nebo budou bazary plny repracku?
Alfa nemuze prezit.
Stacilo giulii udelat v kombi s prijatelnejsim prostorem vzadu, ale hlavne s neprustrelnou kvalitou!
a to ke koncernu FCA jaksi neprislusi. Ani neverim, ze tam nekdy meli takovou ambici.
Zajimalo by me, proc treba fiat nenabidne Lancie Ypsilon ve svych Fiatich autosalonech... to auto je hodne libive, hlavne zenam se libi hodne, mne si libi tez, ale je to na mne moc male....
"A kdo byl v Itálii tak si všiml, že Itálie potřebuje Punto, Punto SUV, Mito, Mito SUV. V Itálii teď letí F3 (asi pochopí každý, Clio, 208,C3) . Místo toho jezdí Stelvio po okruzích rekordy, které jsou k ničemu. "
V tomhle kontextu to vypadá, že opravdu měli Alfu prodat VW, Fiat by aspoň získal nějaké prachy a místo umrtvení Lancie mohli pracovat na jejím znovuzrození :*) No co už....
Trh alternativám k D3 nepřeje. Nakonec Jaguar, což je asi jediná přímá konkurence k Alfě byl na tom poslední tři roky ještě hůře. Letos se už situace zřejmě otočí.
A to má Jag v nabídce 8 modelů, Alfa jen 4, nebo možná spíš 2, když jedno je karbonová limitka a druhé hatchback v doprodeji. Giulia, XE, F-Pace, Stelvio jsou vynikající řidičská auta, ale zákazník dá raději přednost 50" displeji a svítícímu znaku na kapotě.
XE je dokonce už po faceliftu. Skvělé auto a v EU se prodá 500-600ks měsíčně, to je polovina co Giulie, a promile z toho co prodá D3. Zoufalství.
Omletá fráze, ale jak XE, tak Giulie bez kombíku byl fatální omyl.
to že je otázka času, než FCA dojede na oškubanou modelovou škálu značek a zastaralé modely sem predikoval už dávno.
U Alfy už je to skutečnost, v USA už krachují její prodejci, návrat se nepovedl.
Lancia je mimo Itálii mrtvá a další koho čeká podbný osud je Maserati, Chrysler a Dodge. Taky pouze otázka času.
v čase úpadku sedanov strednej triedy vsadili na giuliu, hoci skvelá, malo miesto nej prísť skôr stelvio. A potom malé suv a potom nová giulietta hoci ako krosover a mito, vôbec nechytajú trendy a vždy prídu neskoro a so zlým modelom. To nemdopadne dobre.
Málo lidí, bohužel. Alfy jsou cenově skoro na úrovni prémie a to je asi problém. A pak špatná pověst. Je to škoda. Navíc sedanům se nedaří...viz skvělá Jaguar XE.
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
Giulietta je beznadějně zastaralá, ano má ještě možnost příjemného 1,4T, ale pak je tu QV a jinak nic.
Na druhou stranu má Julča motory z Fiatu, takže nějaký Rendlík je dtto. Prostě za tyhle peníze je neprodejná. Má kolegyně si ji koupila po atmo Mitu a je spokojená, ale za špičkové peníze s tím, že má kompromisy ve výbavě, kterou i kdyby chtěla, tak je mírně řečeno zastaralá.
Tohle všechno se počítá a není to chybou D3, nýbrž FCA.
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
Ano, nejlepší podvozek, řízení a fantastický manuál k tomu. To je Giulia. Trošku mi to přijde jako Jag. Kluci si neuvědomili, že dnes je důležitější pocit, málokdo chce real. Skvělé "železo" ocení málokterý mileniál, USB na každém rohu, navi, co vykreslí i holubí lejno a čalounení, co samo utírá zadek.
taky to spousta lidí trefilo i tady v diskuzi již před léty. A taky bylo keců, že FCA ví co dělá a že není třeba vyvíjet nové modely, že důležité je, že FCA není ve ztrátě. A kdo byl v Itálii tak si všiml, že Itálie potřebuje Punto, Punto SUV, Mito, Mito SUV. V Itálii teď letí F3 (asi pochopí každý, Clio, 208,C3) . Místo toho jezdí Stelvio po okruzích rekordy, které jsou k ničemu.
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
Tomuto nerozumím. AR se motá kolem prémie a bohužel se nedaří. Giulia by chtěla celkový FL a nové varianty. Má v zásadě mainstreamové motorizace a pak QV, nic mezi.
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
123 :
myslíš ten Merkeles ktorý má vykoné,úsporné dizle ,najvýkonnejší 2L R4 a famózne V8 AMG ?
myslíš to BMW ktoré má motorovú paletu od R3-V12 a všetky druhy pohonu?
myslíš ten prekapotovaný VW (OOOO) ktorý má predaje o ktorých sa AR s Mase môže len snívať?
Sám vlastním Giuliu (s manuálom) a ako je to dobré auto,tak myslím že FCA s touto novou modelovou paletou premrhala šance na väčší a další úspech do budúcna. Túto parádnu platformu mali zdieľať s ďalšími značkami.
Toto je moja prvá Alfa a ktovie či aj nie posledná. ;-\
PS: takému Lambu ochrané krídla VAG celkom prospeli.
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
Vobec nie, jednoducho cenu prestrelili a to je cele. Pretoze ak zaklad gulie je obstarozny 2.2jtd s vykonom lepsieho trojvalca kompaktnej triedy slusne nalozeneho oproti alfa zakladu a to este za 50% priplatok, tak je asi niekde chyba. Alfa ak chcela predavat viac, nemohla sa s cenou hrat na premiu, ked tam nepatri. A predajne cisla tento stav reflektuju. Beozhladu na to ako sa mi Gulia paci, tiez by som dal zrejme prednost MB ked by doslo na prachy na drevo.
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
A lancia je mrtvá úplně stejně jako alfa. Jen v fca Neodhadli sílu značky v Itálii. Takže kdyby bývaly do lancie nacpali ty prachy co nacpali do Alfy, místo giulie udělali hezkou hranatou deltu integrale jako poradny hot hatch, možná by ta čísla byla o trochu lepší. Ale lancia jako luxusní značka v Evropě nefunguje. Jako sportovní to docela šlo.
Re: Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia.
No hlavně v FCA (a taky někteří místní diskuteri) nepochopili ze na drahou alfu od Fiatu zákazníci proste nečekají . Ta značka je proste mrtvá, nenabízí nic, čím by přitáhla zákazníky od D3, čím dřív ji zavřou tím víc ušetří. Kdyby ji před lety prodali VW tak dnes sice guilieta vypadá jinak, ale prodají ji 200 000. A k tomu stejný počet suv. A značka by znova dychala. Dnes ale o ni nikdo nestojí, VW má úplně jiný starosti.
Ono je asi jedno, jestli se to jmenuje Alfa nebo Lancia...
Alfa má prostě smůlu... v době, kdy automobilismus hyne na úbytě a prodávají se "auta přes internet, v autokelly, s dodáním domů i večer... levně. Záruka dva roky... "... tak v tomhle světa Alfa tlačí velká a výkonná auta.
Kolik je lidí, co si je koupí?
Na rozdíl od toho Ypsilonka je to, co chudnoucí Itálie (a Evropa) potřebuje... relativně malé, ale pořád auto, slušně zpracované, s rozumnými motory... a přijatelnou cenou.
Jestli něčemu nerozumím, tak proč ji neprodávají i jinde. Jediný, co mi vychází je, že jich nechtějí / nedokážou víc vyrobit.
Nadrbac k takemuto clanku 160 uplne od veci foto aby potom clovek hladal 10min ako ten menovany Ypsilon vobec vyzera je hlúpe ... preco sa tak bez rozmyslu zachadza s galeriami na ACZ ? vsetkeho vela staci ? aj reklam...
Nedávno jsem se vezl Giulii a musím říct, že jsem byl opravdu nadšený. Už to chce facelift, aby dohnala konkurenci, ale z hlediska mechaniky je to auto naprosto fantastické.