Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Scala v losím testu? Její chování vás prý nepřekvapí

Škoda Scala již prošla testy Euro NCAP, kde obdržela plný počet hvězd. Jak se ale bude chovat při náročném losím testu ve vyšších rychlostech?
Zpět na článek
23. 7. 2019 22:36
23. 7. 2019 22:59
24. 7. 2019 09:37
24. 7. 2019 11:41
24. 7. 2019 12:23
23. 7. 2019 23:44
24. 7. 2019 03:40
24. 7. 2019 08:14
24. 7. 2019 09:14
24. 7. 2019 09:47
24. 7. 2019 10:07
24. 7. 2019 10:21
24. 7. 2019 10:31
24. 7. 2019 10:39
24. 7. 2019 18:50
24. 7. 2019 18:35
25. 7. 2019 09:23
25. 7. 2019 13:21
24. 7. 2019 19:16
25. 7. 2019 12:47
25. 7. 2019 13:30
25. 7. 2019 13:52
24. 7. 2019 11:04
24. 7. 2019 11:14
24. 7. 2019 11:31
24. 7. 2019 13:29
24. 7. 2019 10:52
23. 7. 2019 20:08
No hlavně mě nepřekvapí
že na tento test "náhodou" dorazila verze s 19kami Vega Aero a asi i sportovním podvozkem (edit dokonce DCC)
Verze s ropákem vepředu na šestnácterákách by kličkovala trochu jinak.

Škoda, že nevíme, jestli tam jsou sériový tuším Hankooky. Jsou schopný tam dát na test Michelin CUP a ještě je dát naměkko. Ale to bych netvrdil.
Jenom už věřím všemu, když auta na test spotřeby foukali na ale 10atmo.
Rozbalit vlákno
4
23. 7. 2019 20:35
Re: No hlavně mě nepřekvapí
Nenapsal bych to líp. Kdysi testovali na nějakém okruhu Octavii na 16 a 17 kolech a byl tam rozdíl hezkých pár sekund na kolo, tak co pak v losím testu s autem v základu.
Avatar - Beefcake
24. 7. 2019 08:59
Re: No hlavně mě nepřekvapí
Vega Aero su disky a pneu su Goodyear Eagle F1, nie ?
Jedine,ze by si to video vobec nevidel.
24. 7. 2019 09:19
Re: No hlavně mě nepřekvapí
Su to 18tky. V tom videu je napisane "pneumatiky Goodyear Eagle F1 205/45 R18 90V". Druha vec je, ze v testovanej konfiguracii (1.5TSI/dsg, plus 18" disky a adaptivny podvozok) bude cena vyrazne nad pol miliona Kc, a vela ich asi behat nebude...
28. 7. 2019 08:53
Re: No hlavně mě nepřekvapí
Na menších kolech bude méně odskakovat a bude mít ještě lepší jízdní vlastnosti.
23. 7. 2019 20:13
TOHLE ŽE JE DOBRÝ JO???
...dopadnout takhle nekoncernové auto, uděláte tu z toho 3. světovou, že to jelo jen po 3 kolech. Mě to teda rozhodně nepřijde jako příliš přívětivý výsledek... MMT, vlastně, sorry, ja zapomněl, je to odpad VW, tak to přeci vyhraje vždy, všude, ve všem :-[] 8-s
Rozbalit vlákno
6
23. 7. 2019 20:15
Re: TOHLE ŽE JE DOBRÝ JO???
No vidím, že jsi objektivní...
Hele, nakonec jede po třech každý auto. Jde o limit. Rychlost se zvyšuje.
Výsledek je průměrnej.
23. 7. 2019 20:34
Re: TOHLE ŽE JE DOBRÝ JO???
jsem velmi objektivni. VW kaše jsou docela kvalitní auta, ale postradaji dobre motory, resp. normalni motory :D a jejich cena je vysoce přemrštěná.
28. 7. 2019 08:56
Re: TOHLE ŽE JE DOBRÝ JO???
Jasně ;), a proto třeba Mazda 3 stojí i o 200 000kč více a jízdní vlastnosti má o dost horší... A i jejich dvoulitrový skyactive je lenivější neż 1.0 TSI...
Avatar - twistedTSD
23. 7. 2019 20:39
Re: TOHLE ŽE JE DOBRÝ JO???
Jasan, Španělé jsou totiž na Škodovku strašně moc zatížení a 79 km/h je úplná ostuda...

Anyway...chování auta spíše průměr.
Avatar - Emel
24. 7. 2019 09:55
Re: TOHLE ŽE JE DOBRÝ JO???
79 je dost dobrý. Podívej se namátkou na pár konkurentů... a uvidíš.
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2019 10:54
Re: TOHLE ŽE JE DOBRÝ JO???
79 kmh je sakra dobrý.
23. 7. 2019 20:23
Mimochodem lidi víte
který auto vede losí test všech dob, že jo?
A proto je absurdní, jak nám cpou ty technologie a bla bla.
Hlavně v tý době a s těma gumama a s tím motorem vepředu :D
Všechno je klam.
A nejvíc a nejstrašnější to musí být pro fandy Citrónu, po těch kecech vo DNA co blekotal včera nebo předvčírem ten jejich zfetovanej ředitelskej.
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2019 22:01
kukni interier novej Octavie
https://www.google.com/…sign-leaked/amp/


skoda uchylaci tu máte novú Octaviu , to bude zas prúser 🤪 dufam, ze sa na tom spravia redaktori Auto.cz
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2019 22:05
Re: kukni interier novej Octavie
Vypadá přesně tak, jak jsme si mysleli.
Dej do compu Supa a Skálu a vyplivne ti to tohle. No jak jsem napsal úplně v prvním příspěvku - je to nuda.
Avatar - SKAY
23. 7. 2019 22:36
Kdo umí
Atak Skala je rychlejší v LosimT. jak Kodyjak rs toje něco :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rosi007
23. 7. 2019 22:59
Re: Kdo umí
Obtloustlá krabice s nadváhou je i s logem RS pořád obtloustlá krabice s nadváhou.
24. 7. 2019 09:37
Re: Kdo umí
Kodiaq RS - je to jen marketing a tahání peněz z lidí kteří si myslí, že když si koupí SUV s nalepenými písmeny RS tak mají auto Rallye Sport. Kodiaq se chová stejně, jako většina ostatních SUV ze své podstaty, tedy při prudkých manévrech nestabilně a nebezpečně.
24. 7. 2019 11:41
Re: Kdo umí
Tak se koukni na jiny videa suveček a zjistiš že to kodiaq nezajel vubec špatně
24. 7. 2019 12:23
Re: Kdo umí
Díval jsem se, ale já se nevyjadřuju k povrovnávání SUV mezi sebou.
28. 7. 2019 09:03
Re: Kdo umí
Debilovi nevysvětlíš, že váha udělá svoje... Každopádně Kodiaq RS je ovladatelností srovnatelný třeba ke Stelviu. Ano něce jiného to bude ve zrychlení apod ale jinak si Kodiaq RS rozhodně hejty nezaslouží. Kodiaq RS alespoň zvládne i nějaký ten terén, Stelvio je jen sedan na chůdách.
Avatar - rosi007
23. 7. 2019 22:57
Jízdní vlastnosti
Že to jezdí po třech kolech není žádný nedostatek nebo negativní vlastnost. S vnitřním zadním kolem ve vzduchu jezdí spousta předokolek včetně výkonných závodních aut s perfektně vyladěným podvozkem.

Co mi přijde horší je to podivné poskakování/pohupování v prvním testu při pravotočivém oblouku (0:23). Možná za to může ESP, které v půlce zatáčky přibržďuje kolo(a)?
Rozbalit vlákno
2
24. 7. 2019 09:40
Re: Jízdní vlastnosti
Pokud to není tříkolka, ale auto má 4 kola, tak ježdění po třech kolech není zcela standardní chování.
Avatar - rosi007
24. 7. 2019 21:04
Re: Jízdní vlastnosti
Třeba nejrychlejšímu současnému hot hatchi - Civicu Type-R se v tom samém testu zadní kolo taky odlepuje od země. Ne tolik jako u Scaly, ale taky je chvilkami ve vzduchu. Při rychlých změnách směru jízdy to skutečně standardní chování je. Aspoň u předokolek.

Test s Civicem Type-R:
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - JirkaV8
23. 7. 2019 23:29
kompromis na všechny strany
Maximum je jedna věc, uvolněná jízda druhá. A vzhledem k tomu, že Škodovky jsou mnody postaveny stylem velké auto na malém podvozku. Tak jsou jízdní vlastnosti vždy kompromisem a jsou nestabilní. Zvedání kola to akorát potvrzuje. Pustit volant ve vyšších rychlostech ve Škodovkách nejde. Asi máme každý jiné priority.
Rozbalit vlákno
1
28. 7. 2019 09:07
Re: Kkt
Jo jasně, a proto Scala na tom "malém podvozku" je ovladatelnější a hbitější než většina stejně velkých automobilů... Zkuste si zjistit neco o modularnich platformách a jak se upravují, než začnete šířit nesmysly.
Avatar - Beefcake
23. 7. 2019 23:44
.....
Gumy, ze to ide doslovne po rafikoch... A napriek tomu koleso hore.
Rozbalit vlákno
0
24. 7. 2019 03:40
77km
Jéžiš. Kouknete na nějaký jiný videa v tom testu.. jedno kolo tam zveda kde kdo. Treba I30N.... Mazda 3 to ani tak rychle neprojede jako scala. A nikdo nedela závěry že to je lepší nebo to je horší.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Beefcake
24. 7. 2019 08:14
Re: 77km
To sa ani neda povedat, lebo ten test je precenovany, uzko zamerany, ukazuje skor agresivitu asistentov pri tychto mainstreamovych autach. Avsak tato snaha o imidz pri takmoto aute pouzitim takychto gum je smiesna. Slusne auta to prejdu hoci aj o cosi pomalsie, ale vdaka podvozku.
24. 7. 2019 09:14
Re: 77km
Jj, některá auta nezachrání od výbuchu v tomto testu ani směšná snaha o image na 19" válcích.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
24. 7. 2019 09:47
Re: 77km
To je trošku jiná kategorie. Přímý soupeř je Impreza
https://www.youtube.com/watch?…
24. 7. 2019 10:07
Re: 77km
To je, ale 19" jsou podobný "nadstandard" ve střední třídě jako 18" v nižší střední. Na 18" ten test kompakty dnes jezdí zcela běžně i když uznávám, že nejrozšířenější letní guma u této třídy asi bude 17".
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Nicméně mezi 17" a 18" palci nevidím moc velký rozdíl ve schopnosti projet tento manévr, zvláště když šířka pneu je pokaždé stejná. A v km77 se najdou příklady stejného modelu na různých velikostech a rozdíly jsou minimální.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
24. 7. 2019 10:21
Re: 77km
Je potřeba vzít v úvahu výšku gumy. Nízkoprofil je tady výhoda v tom, že dochází k menší deformaci pneumatiky. Ten Outback má možná velký ráfky, ale má i vysoký gumy...
24. 7. 2019 10:31
Re: 77km
Outback 235*0,35=82mm
Scala 205*0,45=92mm
Avatar - Emel
24. 7. 2019 10:39
Re: 77km
Hele... a viděls to video? Tam to úplně nevypadá na 35 profil...
Avatar - Beefcake
24. 7. 2019 18:50
Re: 77km
Tomu neverim ani ja, ze su to 35. To vyzera skoro ako moje 17''/225/60.
Outback som v zivote nevidel na takych pneu a ani sa tak standardne nepredava.

EDIT !!! Spravne sa nam to nezdalo ! Keby to opica pozornejsie citala a hned bezhlavo nehejtovala, tak by si nenabehla na smec takymto sposobom.
Maju tam uvedene hned pod videom opravu.
PNEU SU: "Fe de errores: Neumáticos del Subaru Outback: Yokohama Geolandar G95 en medida 225/65 R17 102H."
Takze defaultne pneu s vela gumou a Geolandary su zname vsetkym moznym, len nie dobrou prilnavostou.
A co je najpodstatnejsie - G95 su UNIVERZALNE ALL SEASON a nie letne.
Naopak tie Skalacke su udajne celkom lepive.
Za mna vyborny a plynuly prejazd Outbacka.
Avatar - Beefcake
24. 7. 2019 18:35
Re: 77km
To je dost trapne, porovnaj si tie kategorie aut, pokial sa jedna o velkost,typ auta a pouzivane pneu. Okrem toho Subaru zdaleka nepreferuje nevhodne pneu a dava prednost funkcnosti pred imidzom.
Vas niektorych ta znacka musi strasne stvat, ked si vytiahol prave ju.

EDIT: toto ti fakt nevyslo a ako smiesna tu vyznieva teraz tvoja snaha.
Avatar - Emel
25. 7. 2019 09:23
Re: 77km
Jak to myslíš... nepreferuje nevhodné pneu? Najít na novém autě klouzavé all-season, tak bych asi nebyl úplně happy. Tohle je docela problém, protože mnozí prodejci nedokážou předem vůbec říct, na jakejch gumách to auto bude... a já na nich budu jezdit třeba tři roky.

Je hezký, že je průjezd Outbacku plynulej, no ale konkurenti by to v takové rychlosti dali s prstem v nose a rakví s tchýní na střeše :-) , takže v tom těžko hledat nějaká pozitiva.
Avatar - Beefcake
25. 7. 2019 13:21
Re: 77km
By som chcel vidiet, kto by tu skakajucu kozu v reale skrotil - bezneho sofera by to este viac vydesilo a bohvie, ako by to dopadlo. Ja teda preferujem Outback.
Tak zase to neber doslovne, ze sa na nich na suchu smyka, ale nie je to ako lepive letne.Hocijake letne asopn strednej kategorie sa spravaju inak.
A celorocne s mnozstvom gumy su tam kvoli tomu, ze to auto sa predpoklada bude jazdit kade tade.
Avatar - Beefcake
24. 7. 2019 19:16
Re: 77km
K tej tvoje poznamke a snahe o image.
Outback sa predava s pneu, co maju vzhladom na urcenie auta aj gumu.
225/65 R17 102H, 17 x 7"J ET +55
225/60 R18 100V, 18 x 7"J ET +55
Co si tam kto narve, jeho vec (a nie som si vobec isty, ze tento rozmer TP dovoluje), ale neverim, ze je tam to, co je napisane. Na videu je tej gumy vyrazne viac.

Som si pozrel lepsie tie videa a naozaj chces porovnavat bezpocnost a jazdne vlastnosti Outbacka a Scaly ? :) Ved Skala i v tomto teste skakala ako splasena koza vs plynule prejdenie Outbacka. Nehovoriac o hrozbe defektu, ci poskodenia pneu pri takej deformacii.

Chlapik tam mal spravnu poznamku: "On the 72 km/h test the first cone of the 'obstacle' was significantly out of alignment and WAY TOO FAR toward the left, directly into the path the car would be taking to guarantee it would be hit. Nice scam!!! I'm not a Subaru shill and I've seen plenty of other problems in your testing of other cars on this channel in just the past 15 minutes of watching several. Why so sloppy???"

Tento test inak je vyrazne tazsi pre vacsie a tazsie auta.
Avatar - Emel
25. 7. 2019 12:47
Re: 77km
Výsledek Outbacku je prostě špatný. Lhostejno jestli to budeš srovnávat se Scalou (což moc smysl nedává) nebo s Kodiaqem, Tiguanem Allspace, 5008 - 70km/h je bída (a 72km/h by bylo pořád slabé).

Allspace se při tom sice houpe jak loďka na moři, jenže prostě 79km/h klade na to auto úplně jiné nároky než těch 70.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…

Mimochodem, pro konspirátory - záběry při rychlosti 71km/h a 72km/h přímo zezadu jsou u Outbacku identické. Všimni si, kam míří shozený kužel - při rychlosti 72 míří na všech záběrech špička směrem doleva (z pohledu auta), ale při záběru zezadu míří doprava. Proto jsou při pohledu zezadu ty kuželky pěkně v zákrytu... je to záběr z jiné jízdy.
Avatar - Beefcake
25. 7. 2019 13:30
Re: 77km
Vysledok je normalny a standardny najma vzhladom na pouzite pneu a ze je auto ovela tazsie a dlhsie.
Spatny vyzera fakt inak... Napriklad takto: https://www.youtube.com/watch?…
Za mna krasne stabilny prejazd, aj ked pomalsi.
Ze to nejake auto prejde o par km viac je mi jedno, ked ho pritom brutalne zoseka ESP a ledva sa vyplazi von. Je to specificky test. Pri tomto manevri by som preferoval 4 kolesa na zemi.

A inak ten kuzel fakt evidentne stoji mimo pri zabere spredu aj zozadu kludne o 10cm, tiez som si to nevsimol.
Avatar - Emel
25. 7. 2019 13:52
Re: 77km
Jenže prostě ty problémy přicházejí s rychlostí. Schválně si pusť toho Ssang Yonga do konce, jak tam testují to šedivé auto.

72km/h - bez shození kuželky, hezký a stabilní průjezd, sice s náklony, ale pod kontrolou
74km/h - sice sráží kuželku, ale pořád to vypadá jako pohoda jazz (i když náznak přetáčivosti při nájezdu do finále už tam je, když člověk ví, co přijde později)
78km/h - zrychlení o 4km/h už posouvá ten oversteer za hranice zvládnutelnosti a auto končí napříč "jízdním pruhem"

Takže jestli to Outback zvládá plynule v 70 bez shození a v 72km/h plynule se shozením, no tak o 2km/h zaostává za šedivým SsangYongem a bůh ví, co by se dělo třeba při 76km/h. 72km/h je příliš málo na to, aby to vystavilo podvozek nějaké zkoušce.

PS: co dělá bílý SY při 72 je samozřejmě tragédie
28. 7. 2019 09:15
Re: 77km
Outback dopadl hrozně, podvozek dobrý na rozbité cesty. Na nějaké sportovnější ježdění vůbec. Outback by v 79km/h ani nezměnil směr... Což je většinou to co od auta chceš v kritickém okamžiku. A můžu tě ujistit, že s menšími koly Scala zvládne možná i více, protože se pneu trochu zdeformuje a nezačne se ihned "klouzat". Takže výsledek by byl spíše takový, že by jen míň hopsala a byla lehce více nedotáčivá při okamžiku zatočení. Ale jelikož scala nemá problém losí test udělat i při 83km/h, tak je to směšné. Kam se hrabe nějakej outback, který má podvozek naladěný jen na nerovnosti ale na ostré zatáčení ani nezareaguje...
24. 7. 2019 11:04
Re: 77km
Ja by som skor doporucil pozriet testovane SUV-cka (a je jedno akej znacky). Tam lietaju kuzely aj pri nizsej rychlosti, a casto sa dviha zadne aj predne koleso. Ludia by si uz konecne mali uvedomit, ako je to naozaj s tou bezpecnostou SUV. Ale je to marny, je to marny, je to marny...
Avatar - Emel
24. 7. 2019 11:14
Re: 77km
Jsou i slušné výsledky... třeba Karoq to zvládá dobře (za cenu toho, že to ESP málem zastaví) https://www.youtube.com/watch?…
A naopak ani nizoučký sporťák není zárukou dobrého výsledku, viz třeba Alpine https://www.youtube.com/watch?…

Je vidět, že vyhýbací manévr a rychlost na okruhu jsou úplně jiné disciplíny.
24. 7. 2019 11:31
Re: 77km
Samozrejme, su aj vynimky (Karoq-u gratulujem). Ale vacsinou je to tak, ze auto s vyssim taziskom sa pri tom losom teste skor "rozhodi" a potom tazsie kontroluje. To sa jednoducho neda popriet...
Avatar - Emel
24. 7. 2019 13:29
Re: 77km
Ne, to nepopírám. Ale zase to vem z pohledu běžného uživatele... pokud se tu bavíme třeba o rozdílu 3-5 km/h mezi tím, kdy to projedou s průměrným hb a průměrným SUV... tak to je docela o ničem.

Vem si, kolik lidí jezdí starým autem s vylágrovaným podvozkem a nevhodně nahuštěnýma pneumatikama, které mají už spíš historickou hodnotu... vezmi dneska auto z ulice a zkus s ním ten test dát...
Avatar - rohYpnol
24. 7. 2019 10:52
PRÝ
=další velmi hodnotný článek ACZ... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - LeonST
10. 8. 2019 09:46
Scala v porovnání s Leonem
Když se kouknu na odcházející generaci Leonu, kterého má být Scala konkurentem https://www.youtube.com/watch?… pak je jasné, které auto se chová na silnici předvídatelněji a jistěji. Nejen že to projede nepatrně rychleji, ale hlavně s mnohem větší jistotou. Ti co tvrdí, že natažený podvozek MQB A0 je lepší než současný, který používají plnohodnotné kompatky koncernu MQB, nemají pravdu. Navíc Scala dostala pouze jednodušší verzi adaptabilních tlumičů.

Stejně jako Octavia se snaží tvářit, že je střední třídou, použitou technikou tomu tak není, Scala není nižší střední třída.
Rozbalit vlákno
0