Škoda Scala v losím testu? Její chování vás prý nepřekvapí
Škoda Scala již prošla testy Euro NCAP, kde obdržela plný počet hvězd. Jak se ale bude chovat při náročném losím testu ve vyšších rychlostech?
Škoda Scala dostala do vínku řadu bezpečnostních systémů, které jí již zajistily plný počet bodů v testech Euro NCAP. Jak si ale povede v losím testu, který stále dokáže potrápit i moderní automobily? Na to se zaměřili naši španělští kolegové z km77, kteří vzali Scalu na svůj známý polygon.
Samotný test probíhá vždy stejně: automobil se rozjede mezi řadou kuželů, provede prudký úhybný manévr směrem vlevo a poté se opět prudkým manévrem vpravo vrací do původní stopy. KM77 poté hodnotí nejen maximální rychlost, během které je vůz schopen tento manévr zvládnout bez sražení kuželů, ale také chování vozu a jeho předvídatelnost.
Samotné video, které Km77 prezentovalo na svém YouTube kanálu, zahrnuje hned tři zkoušky losího testu. Během první, kdy ještě řidič nemá s vozem žádné zkušenosti, se Scala vrhá do úhybného manévru při rychlosti 79 km/h a sráží jeden kužel. Když se pak testovací řidič zaměří na nejvyšší rychlost, při které je Scala schopná zvládnout trať bez sražení kuželu, podaří se mu dosáhnout nanejvýše 79 km/h.
Z hodnocení řidiče pak vyplývá, že se Scala chová vždy stejně a poměrně předvídatelně. Při první změně směru se dostavuje drobná nedotáčivost a při vrácení zpět do původní stopy se řidič potýkal s drobnou přetáčivostí. Rozhodně se ale nejednalo o žádné velké problémy. Ze záběrů však můžeme vidět, že vůz se občas odlepuje jedním kolem od asfaltu a projíždí tak zatáčku jen po třech.
Scala však zůstala poměrně dobře ovladatelná i při vyšších rychlostech, což můžeme vidět na záběrech třetího pokusu, kdy řidič absolvuje test při rychlosti 83 km/h. Cestou sice sráží dva kužely, vůz však drží stále pod kontrolou a nezdá se, že by měl s jeho ovladatelností výraznější potíže.
Během testu byla použita Škoda Scala „First Edition“ 1.5 TSI v kombinaci s automatickou převodovkou DSG. která byla kromě jiného vybavena i adaptivním podvozkem. Během slalomu se však prý ukázalo, že ani přepnutí podvozku do sportovního režimu příliš neovlivnilo náklony karoserie. I tak si ale Scala odnesla z testu dobré hodnocení, ačkoliv se prý v tomto segmentu najdou i vozy, které si v některých disciplínách vedly i lépe.