Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala v losím testu? Její chování vás prý nepřekvapí

Ondřej Mára Ondřej Mára 23. 7. 2019
19
50
Zobrazit náhledy (19)
Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala

Škoda Scala již prošla testy Euro NCAP, kde obdržela plný počet hvězd. Jak se ale bude chovat při náročném losím testu ve vyšších rychlostech?

Škoda Scala dostala do vínku řadu bezpečnostních systémů, které jí již zajistily plný počet bodů v testech Euro NCAP. Jak si ale povede v losím testu, který stále dokáže potrápit i moderní automobily? Na to se zaměřili naši španělští kolegové z km77, kteří vzali Scalu na svůj známý polygon.

Samotný test probíhá vždy stejně: automobil se rozjede mezi řadou kuželů, provede prudký úhybný manévr směrem vlevo a poté se opět prudkým manévrem vpravo vrací do původní stopy. KM77 poté hodnotí nejen maximální rychlost, během které je vůz schopen tento manévr zvládnout bez sražení kuželů, ale také chování vozu a jeho předvídatelnost.

Samotné video, které Km77 prezentovalo na svém YouTube kanálu, zahrnuje hned tři zkoušky losího testu. Během první, kdy ještě řidič nemá s vozem žádné zkušenosti, se Scala vrhá do úhybného manévru při rychlosti 79 km/h a sráží jeden kužel. Když se pak testovací řidič zaměří na nejvyšší rychlost, při které je Scala schopná zvládnout trať bez sražení kuželu, podaří se mu dosáhnout nanejvýše 79 km/h.

Z hodnocení řidiče pak vyplývá, že se Scala chová vždy stejně a poměrně předvídatelně. Při první změně směru se dostavuje drobná nedotáčivost a při vrácení zpět do původní stopy se řidič potýkal s drobnou přetáčivostí. Rozhodně se ale nejednalo o žádné velké problémy. Ze záběrů však můžeme vidět, že vůz se občas odlepuje jedním kolem od asfaltu a projíždí tak zatáčku jen po třech.

Scala však zůstala poměrně dobře ovladatelná i při vyšších rychlostech, což můžeme vidět na záběrech třetího pokusu, kdy řidič absolvuje test při rychlosti 83 km/h. Cestou sice sráží dva kužely, vůz však drží stále pod kontrolou a nezdá se, že by měl s jeho ovladatelností výraznější potíže.

Během testu byla použita Škoda Scala „First Edition“ 1.5 TSI v kombinaci s automatickou převodovkou DSG. která byla kromě jiného vybavena i adaptivním podvozkem. Během slalomu se však prý ukázalo, že ani přepnutí podvozku do sportovního režimu příliš neovlivnilo náklony karoserie. I tak si ale Scala odnesla z testu dobré hodnocení, ačkoliv se prý v tomto segmentu najdou i vozy, které si v některých disciplínách vedly i lépe.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - LeonST
Scala v porovnání s Leonem
| 10. 8. 2019
Když se kouknu na odcházející generaci Leonu, kterého má být Scala konkurentem https://www.youtube.com/watch?… pak je jasné, které auto se chová na silnici předvídatelněji a jistěji. Nejen že to projede nepatrně rychleji, ale hlavně s mnohem větší jistotou. Ti co tvrdí, že natažený podvozek MQB A0 je lepší než současný, který používají plnohodnotné kompatky koncernu MQB, nemají pravdu. Navíc Scala dostala pouze jednodušší verzi adaptabilních tlumičů.

Stejně jako Octavia se snaží tvářit, že je střední třídou, použitou technikou tomu tak není, Scala není nižší střední třída.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 77km
| 28. 7. 2019
Outback dopadl hrozně, podvozek dobrý na rozbité cesty. Na nějaké sportovnější ježdění vůbec. Outback by v 79km/h ani nezměnil směr... Což je většinou to co od auta chceš v kritickém okamžiku. A můžu tě ujistit, že s menšími koly Scala zvládne možná i více, protože se pneu trochu zdeformuje a nezačne se ihned "klouzat". Takže výsledek by byl spíše takový, že by jen míň hopsala a byla lehce více nedotáčivá při okamžiku zatočení. Ale jelikož scala nemá problém losí test udělat i při 83km/h, tak je to směšné. Kam se hrabe nějakej outback, který má podvozek naladěný jen na nerovnosti ale na ostré zatáčení ani nezareaguje...
Kkt
| 28. 7. 2019
Jo jasně, a proto Scala na tom "malém podvozku" je ovladatelnější a hbitější než většina stejně velkých automobilů... Zkuste si zjistit neco o modularnich platformách a jak se upravují, než začnete šířit nesmysly.
Re: Re: Re: Re: Re: Kdo umí
| 28. 7. 2019
Debilovi nevysvětlíš, že váha udělá svoje... Každopádně Kodiaq RS je ovladatelností srovnatelný třeba ke Stelviu. Ano něce jiného to bude ve zrychlení apod ale jinak si Kodiaq RS rozhodně hejty nezaslouží. Kodiaq RS alespoň zvládne i nějaký ten terén, Stelvio je jen sedan na chůdách.
Re: Re: Re: TOHLE ŽE JE DOBRÝ JO???
| 28. 7. 2019
Jasně ;), a proto třeba Mazda 3 stojí i o 200 000kč více a jízdní vlastnosti má o dost horší... A i jejich dvoulitrový skyactive je lenivější neż 1.0 TSI...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku