Bezpečnost
U nas je klasicky problem to "brzy".
A dost zaujimave a fakt diskutabilne je to naviazanie na subeznu jazdu. Ak sa niekto tlaci z pruhu, kde j e sam, ci dvaja traja, nema narok na zipovanie.
A dost zaujimave a fakt diskutabilne je to naviazanie na subeznu jazdu. Ak sa niekto tlaci z pruhu, kde j e sam, ci dvaja traja, nema narok na zipovanie.
Nerozumím.
Ak niekto blokuje pripajaci pruh a so smerovkou zastavi, ty ho obides sprava ( ak sa da) a ides na koniec pruhu sa zipsovat. Potom je medzi vami povrdzme 30m medzera a ty zdaleka nie si v stave nejakej subeznej jazdy, ale si len jedno suto, co sa pripaja z pruhu.
Je to samozrejme dovoedene do extremu, lebo ja tiez takeho pripajajuceho, co ma rozum, pustam.
Je to samozrejme dovoedene do extremu, lebo ja tiez takeho pripajajuceho, co ma rozum, pustam.
Tohle neumíme. Chybí ohleduplnost a gentlemanství. Blokování obou pruhů, záměrné vytlačování a popojíždění na nárazníku...to je na našich cestách stále běžný jev. Dokonce mě jednou řidič s SUV vytlačoval, když jsem byl na motocyklu a vyloženě schválně, abych se nemohl podle zipu zařadit. Sundal by mě z motorky...to byl extrém. Tež jsem mu proto okovanou botou označil dveře, aby si to pamatoval, že takto ne.
aby bylo všechno špatně. Někdo se tlačí a chce se procpat dopředu a někdo to jak mamlas zdržuje. Největší nepřítel zipu je polský kamioňák.
Polský kamioňák neváhá vjet do levého pruhu v prosinci na D1 na Vysočině, když nečekaně napadne sníh
A další překvapení je že nehnije v base … tož to sú ty špeciality v ČR
Policejní hlídky na motorkách by toto snadno mohly napravit a nezipující umravnit, i polského kamioňáka, ale to člověk vidí jen mimo ČR, že by policie pomáhala
Ale bude líp, Policie ČR si pořídila drahé, velké a silné motostroje BMW, vhodné do úzkých prostor, už čekám kdy si pořídí nějaké Goldwingy
A další překvapení je že nehnije v base … tož to sú ty špeciality v ČR
Policejní hlídky na motorkách by toto snadno mohly napravit a nezipující umravnit, i polského kamioňáka, ale to člověk vidí jen mimo ČR, že by policie pomáhala
Ale bude líp, Policie ČR si pořídila drahé, velké a silné motostroje BMW, vhodné do úzkých prostor, už čekám kdy si pořídí nějaké Goldwingy
v ukázkových videiich se kamion připojuje stejně rychle jako osobák, díky tomu, že to spoustu lidí neumí je většinou jeden pruh volný, v našem městě je za zúžením kruháč, tak ve špičce stojí všichni
Odborníci na zip ale zapomínají vždy zmínit to nejdůležitější. Jak vlastně ta kolona vznikne. Pokud dojedu až na konec končícího pruhu a zastavím třeba proto že jsem si nepohlídal mezeru v průběžném, zastavím vlastně i pruh vedle. Do průběžného se pak totiž dostanu jen tak, že mi někdo v průběžném také zastaví a pustí mne. Za kolony děkujeme převážně těm, kdo dojedou až na konec končícího pruhu a tam zůstanou stát. A ideálně třeba tak, že celou dobu jedou v průběžném a do končícího přejedou 100m před zúžením tak aby předjeli ještě alespoň 4 auta a pak se diví, že je ostatní řidiči pouští neochotně.
U nás je problémem😒br /> 1 - že jsme přizdisrááči a řadíme se hned protože ostatní přizdisrááči to taky dělají
2 - že závidíme těm ostatním co chtějí normálně využít systém zipování a tak jim zabráníme se zařadit
Jak jednoduché … V Německu to geniálně funguje, protože tam nejsou řidiči přizdisrááči a nezávidí si
Českým (slovenským, polským, maďarským ...) řidičům chybí ohleduplnost a předvídavost, naopak se vyznačují bezohledností a raogancí.
No nevadi...... Kludne ma maj za blba.
Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; to neplatí, ak ide o striedavé radenie upravené príslušnou dopravnou značkou.
(😄 Ak je na zaraďovanie do priebežného jazdného pruhu zriadený pripájací pruh, je vodič povinný pred zaradením sa do priebežného jazdného pruhu použiť tento pruh. Vodič pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu do priebežného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu.
(10) Ak je pri súbežnej jazde v niektorom jazdnom pruhu prekážka cestnej premávky, vodič vozidla idúceho vo voľnom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla nachádzajúceho sa v jazdnom pruhu, v ktorom je prekážka, jej obídenie, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy. Vodič obchádzajúci prekážku pritom nesmie ohroziť vodiča jazdiaceho vo voľnom jazdnom pruhu.
Znenie novely, ktora sa ma schvalovat: uprava §10 ods6😒br />
„Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; [zmena] to neplatí pri súbežnej jazde, kedy vodič idúci v pravom jazdnom pruhu je povinný umožniť vodičovi prvého vozidla v ľavom jazdnom pruhu zaradenie sa do kolóny idúcich vozidiel, ak ten dáva znamenie o zmene smeru jazdy vpravo. Vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu pri zaraďovaní sa do
Pre redakciu:
ze su diskusie zasrate od roznych spammerov a trollov je ok, ale obmedzit prispevky na pocet znakov nic neriesi ...
Praha se bohužel neliší od zbytku země
abych se zařadil, musel jsem udělat ještě víc, jít do střetu, nakonec větší šílenec vyhrál
už se poprali? no zatroubila si 3x nebo 4x, té dojde pravidlo zipu v dalším století