Jenže oni rozporují rozdíl vůči jejich měřícímu cyklu, ne skutečnou spotřebu.
Takže je to jako kdyby BMW 740 plug-in hybrid udávalo spotřebu 2,8l/100km, ale ve skutečnosti při tom měřícím cyklu žralo 2,9l/100km.
To je rozdíl v americkém a evropském pojetí legislativy. Zatímco v EU musí kvůli homologaci projít měřícím cyklem a co vyjde to vyjde.
Tak v USA nic takového není. Auto dostane homologaci na základě toho co tvrdí výrobce. A v případě, že se pak prokáže pochybení/nesrovnalosti následují vysoké pokuty.
Proto taky v EU žádná Dieselgate být ani nemohla, protože legislativně bylo vše v pořádku. Kdežto v US to je jiná písnička.
Tak si říkám, jak by to bylo krásné, kdyby rozdíl mezi DEKLAROVANOU a SKUTEČNOU spotřebou u vcelku jakéhokoliv evropského auta byl JENOM těch 10-15%...
Třeba takové BMW 740 u plug-in hybridu deklaruje spotřebu 2,8 litru benzínu na100 km :D:D:D a u 750 Ld xdrive (třílitrový nafťák) deklaruje 6,4 litrů na 100 km :D:D:D