Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche představuje novou Carreru kupé a kabriolet, nabídnou 385 koní

Osm měsíců od představení nové generace Porsche 911 Carrera S nám automobilka konečně představuje i základní provedení Carrera s pevnou i skládací střechou.
Zpět na článek
30. 7. 2019 10:49
30. 7. 2019 12:17
30. 7. 2019 10:49
Trochu jsem...
...očekával zmínku o MT, zatím opřekvapivě není.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
30. 7. 2019 12:09
Re: Trochu jsem...
Možno ani nebude. Trend je taký, že manuál je len pre petrolheadské verzie typu R či GT3. Carrera je čím ďalej tým väčší univerzál, gétečko a automat k tomu len ďalej prispieva.
Avatar - white label
30. 7. 2019 12:48
Re: Trochu jsem...
Věřím, že bude.
Avatar - white label
30. 7. 2019 12:35
Re: Trochu jsem...
MT byl od začátku 992 avizovaný až během roku 2020.
Avatar - iudex
30. 7. 2019 12:17
Brzdy a spol.
Opravte si v texte údaj o krútiaku, nie je to 449 Nm, ale rovných 450 Nm, ostatne je to aj na poslednom obrázku jasne uvedené.
Tiež ma celkom prekvapujú tie brzdy, priemer len 330 mm, pri danom výkone a dynamických parametroch by som čakal väčšie, hocijaká Octavia RS má väčšie kotúče (340 mm). Tiež je pomerne nezvyčajný rovnaký rozmer vpredu i vzadu, to ale zrejme súvisí s motorom vzadu a teda iným rozložením hmotnosti a potrebou brzdného účinku.
Z môjho pohľadu škoda, že ani základná Carrera nemá manuál, nejde ani tak o cenu a väčšiu dostupnosť (aj keď bez PDK by to mohlo byť baťovsky pod 100t eur), ako o možnosť výberu pre tých, ktorí si chcú radiť sami.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - white label
30. 7. 2019 13:02
Re: Brzdy a spol.
Nějaká souvislost by eventuelně mohla být se standardně větším obvodem zadních kol u 992, ale obvykle má i 911ka větší a lepší (bimetalové) kotouče vpředu. Podle galerie nic moc poznat nelze, protože to jsou auta nakonfigurovaná s příplatkovými brzdami, sport. výfuky apod.
Trochu mě překvapil ten větší výkonový odstup od CS, 65 PS není zrovna málo, čekal jsem výkon blíž ke 400 PS.
Ondra Mára tvrdí, že hodnotu zrychlení u cabria Porsche neuvedlo a k tomu dá do galerie hodnoty právě cabria. Těch 4,2 s je hodnota se sport chrono (stejně jako coupé bez s-ch), takže bez něj je to u cabria 4,4 s. a maximálka 291.
30. 7. 2019 13:33
Re: Brzdy a spol.
Německý konfigurátor již běží a brzdy tam jsou popsány následovně:
Bremsanlage
4-Kolben-Aluminium-Monobloc-Festsattelbremsen vorn und hinten, Bremsscheiben mit Durchmesser 330 mm vorn und hinten,innenbelüftet und gelocht, Bremssättel schwarz

Ten článek neviím jako dobře odvedenou práci, hodnoty u Cabria v konfigurátoru samozřejmě také jsou:
Höchstgeschwindigkeit - 291 km/h
Beschleunigung 0 - 100 km/h - 4,4 s
Beschleunigung 0 - 100 km/h mit Sport Chrono Paket - 4,2 s
Beschleunigung 0 - 160 km/h - 9,7 s
Durchzugsbeschleunigung (80-120 km/h) - 2,7 s

Jak tak koukám na dynamické parametry základní 911 coupé, tak si říkám, že základní 911 by mi naprosto, ale naprosto stačila :-)
Avatar - white label
30. 7. 2019 13:39
Re: Brzdy a spol.
Už jsem se tam díval a stihl to editovat. Přední třmeny jsou "navíc" (proti CS) jen 4 píst., takže za lepší brzdy (z CS) bych si připlatil, bohužel taková možnost v konfigurátoru zatím není, jen veledrahé keramiky.
U CS v základních údajích naopak průměr kotoučů Porsche neudává.
Jak jsem psal, parametry cabria jsou i tady v galerii (viz i iudex).
Zajímavé je, že papírovou spotřebu (a emise) má CS o deci nižší, než o 65 PS slabší C.
30. 7. 2019 14:23
Re: Brzdy a spol.
Mají v tom hoši trochu binec. U CS je třeba mrknout do sériové výbavy. Tam parametry brzd pak jsou. A opět vpředu/vzadu stejný průměr.

Bremsanlage
6-Kolben-Aluminium-Monobloc-Festsattelbremsen vorn und 4-Kolben-Aluminium-Monobloc-Festsattelbremsen hinten, Bremsscheiben innenbelüftet und gelocht, geschlossene Bremssättel
Bremsscheiben mit Durchmesser 350 mm vorne und 350 mm hinten
Bremssättel rot
Elektrisch betätigte Parkbremse
Elektromechanischer Bremskraftverstärker
Avatar - white label
30. 7. 2019 14:28
Re: Brzdy a spol.
Tak to asi má souvislost s těmi standardně většími zadními koly, opticky to člověku ani moc nepřijde, protože zadní (stejně velký) kotouč vypadá ve větším kole menší.
Předchozí Carrera GTS (991.2) měla vpředu/vzadu jiný průměr (350/330), navíc předky byly bimetalové.

P.S. Samozřejmě nepochybuji, že i těch 330 mm bude u Porsche brzdit lépe, než 340 mm u ORS apod. ;-)
30. 7. 2019 15:00
Re: Brzdy a spol.
Taky bych se nebál. Není to jen o průměru.

Jinak pár zajímavých novinek, které jsou zatím v konfigurátoru jen pro Carreru:
- příplatková lakovaná zrcátka (spodní část) - vypadají podle mě o moc lépe
- možnost lakování lamel na víku motoru
- zatmavené Matrix LED světlomety
- kůží obšité skořepiny Plus sportovních sedadel - úplná novinka je, že jsou i s dekory (od lakování až po karbon), bohužel není nikde fotka, jak to vypadá
- alcantarový či kožený volant s karbonovými rameny
- trochu lépe vypadající volič automatu
Avatar - Dinar
30. 7. 2019 15:43
Re: Brzdy a spol.
Neznám parametry ORS, ale jestli má průměr brzd 340 mm tak to musí být docela na fest nacpat je do sériových osmnáctek. Ale zcela jistě to budou jednopístky, takže účinek bych se čtyřpístky carrery vůbec nesrovnával, ona je to taková z nouze ctnost, kvalitní brzdiče jsou drahé, dát větší disky je levnější řešení. ;-)
Avatar - white label
30. 7. 2019 16:45
Re: Brzdy a spol.
No, nezdá se mi, že by to tam měla ORS s 18" nějak hodně natěsno.
Avatar - iudex
30. 7. 2019 16:48
Re: Brzdy a spol.
No a keď Ti poviem že na tie 340mm kotúče som narval 17ky disky. ;-)
Avatar - white label
30. 7. 2019 16:57
Re: Brzdy a spol.
Už na G7 GTIP jsi měl vpředu 340 mm?
Tak ten má dodnes v základu 17" kola.
Avatar - iudex
30. 7. 2019 18:46
Re: Brzdy a spol.
Jj, 340mm vpredu a 310mm vzadu. A 17ky boli v základe, takže príplatkové 18ky boli v pohode.
30. 7. 2019 20:50
Re: Brzdy a spol.
Omlouvám se za OT, ale jak jsi byl spokojený s brzdami u GTI? Mám na Leonu 312x25mm vpředu a 272x10mm vzadu a brzdy hodnotím jako nejslabší část auta. Brzdí sice fajn, ale strašně rychle zvadnou. Tak přemýšlím, jestli by to aspoň přední brzdy z Cupry vyřešily. Už přední 340mm by byla drahá sranda, ale měnit zadní za 310mm větrané je finanční nesmysl, protože bych asi musel vyměnit i ty drahé třmeny na elektronickou ruční brzdu.
30. 7. 2019 22:42
Re: Brzdy a spol.
No nesmysl je hlavně ta el. P brzda, já jsem naštěstí těsně stihl Leona ještě před faceliftem, takže v něm mám pořádnou ručku! :-) :yes:
Avatar - iudex
31. 7. 2019 09:22
Re: Brzdy a spol.
S brzdami na GTIP som bol maximálne spokojný. Mal som auto 4 roky, spravil cca. 42t km, niekoľkokrát do roka som vybehol na okruh a za celú dobu som ani len nemusel meniť platničky, nieto ešte kotúče. Na okruhu som to nepreháňal, vždy som dal len jeden polhodinový stint, ale počas neho mi brzdy nezvädli ani vo veľkom teple. Práve balík Performance mal okrem samosvoru väčšie brzdy oproti štandardnému GTI (340/310mm vs. 330/290mm) a rovnaké brzdy mal aj oveľa výkonnejší Golf R či Cupra. A opakujem, bolo to cítiť.
Inak na normálnom Leone by som neriešil celý brzdový systém, ako sám píšeš s tým sú veľké náklady (nielen kotúče a platničky, ale aj strmene a súvisiace veci ako je parkovacia brzda). Na Tvojom mieste by som rozmery ponechal, ale kúpil kvalitnejšie kotúče a platničky (z lepších/odolnejších materiálov) a vymenil brzdovú kvapalinu za racingovú s vyšším bodom varu.
31. 7. 2019 10:07
Re: Brzdy a spol.
Díky za info. :-) Zkusil jsem to počítat a jen přední komplet brzdy by na materiálu vyšly na cca 27 tisíc, což je docela dost.

Takže zachovat rozměry a vzít kvalitnější kotouče a destičky se mi taky zdá jako dobré řešení. Měl bys nějaké doporučení, co za kotouče/destičky vzít?
Avatar - speedfred
31. 7. 2019 12:11
Re: Brzdy a spol.
Pošli mail, a možem ti čo-to napísať. Teraz som dával nové kotúče s doskami,bzdovka,pancierové hadice a auto sa pomaly stavia na predné. ;-)
31. 7. 2019 16:46
Re: Brzdy a spol.
Poslal jsem SZ. :-)
Avatar - speedfred
31. 7. 2019 07:28
Re: Brzdy a spol.
U obyč. Porsche sa mi páči že má vcelku “malé” brzdy ale v reale brzdia parádne a nejako ani navädnú. Chlapci to majú asi celkom vychytané hlavne s chladením.