Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche představuje novou Carreru kupé a kabriolet, nabídnou 385 koní

Ondřej Mára
Diskuze (23)

Osm měsíců od představení nové generace Porsche 911 Carrera S nám automobilka konečně představuje i základní provedení Carrera s pevnou i skládací střechou.

Modely Carrera Coupe a Cabriolet, které budou představovat základní nabídku modelu 911, ukrývají pod kapotou 3.0 litrové bi-turbo šestiválce o výkonu 283 kW (385 koní) a 449 Nm točivého momentu. O přenos výkonu na zadní kola se pak stará nová osmistupňová automatická dvouspojková převodovka PDK. Časem by se však měl v nabídce objevit i pohon všech kol.

Oproti minulé generaci tak nová Carrera posílila sice jen o 11 kW (15 k), řidiči se ale rozhodně nemusí bát, že by auto bylo pomalé. Carrera Coupé zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, přičemž s paketem Sport Chrono se akcelerace urychlí ještě o 0,2 sekundy. Maximální rychlost Coupé je omezena na 293 km/h. Čas akcelerace kabrioletu sice Porsche neuvedlo, vzhledem k vyšší váze se však dá očekávat, že potrvá zhruba o 0,2 sekundy déle.

Rozeznat na první pohled modely Carrera a Carrera S nebude úplně snadné. Hlavními rozlišovacími znaky pro Carreru však budou menší kola, menší brzdy a také pouze jedna koncovka výfuku na každé straně nárazníku, zatímco Carrera S má koncovky dvojité. Zájemci o Carreru si však budou moci připlatit i za sportovní výfuk, který koncovky výfuku zdvojí a rozdíly pak budou zcela minimální.

Interiér modelů Carrera a Carrera S je zcela identický a oba modely tak nabídnou i 10,9 palcový displej infotainment systému a bohaté možnosti konektivity. Tím však výčet moderní techniky rozhodně nekončí. Carrera dostala například i adaptivní podvozek Porsche Active Suspension Management, který nabídne režimy Normal a Sport. Nechybí ani systém Wet Mode, který dokáže rozeznat mokrou silnici, upozornit řidiče a upravit chování stabilizačního systému a ABS.

V podbězích přední nápravy nalezneme 19 palcová litá kola o rozměru 235/40 ZR, zatímco na zadní nápravě jsou 20 palcová litá kola s pneumatikami 295/35 ZR. Na obou nápravách jsou kotoučové brzdy s průměrem 330 mm a černými čtyřpístkovými brzdiči. Příplatková výbava však nabídne i karbon-keramické brzdy a kola s průměrem 20 a 21 palců, jaké standardně nabízí Carrera S.

Ceny modelu 911 Carrera Coupé budou v Německu startovat na částce 104.655 euro (cca 2,7 milionu korun), zatímco cena kabrioletu startuje na částce 118.935 euro (3 miliony korun). Nové vozy si zákazníci mohou začít objednávat již nyní, s dodávkami prvních kusů se však počítá až začátkem příštího roku.

Ondřej Mára
Diskuze (23)

Doporučujeme

31. 7. 2019 16:46
Re: Brzdy a spol.
Poslal jsem SZ. :-)
Avatar - speedfred
31. 7. 2019 12:11
Re: Brzdy a spol.
Pošli mail, a možem ti čo-to napísať. Teraz som dával nové kotúče s doskami,bzdovka,pancierové hadice a auto sa pomaly stavia na predné. ;-)
31. 7. 2019 10:07
Re: Brzdy a spol.
Díky za info. :-) Zkusil jsem to počítat a jen přední komplet brzdy by na materiálu vyšly na cca 27 tisíc, což je docela dost.

Takže zachovat rozměry a vzít kvalitnější kotouče a destičky se mi taky zdá jako dobré řešení. Měl bys nějaké doporučení, co za kotouče/destičky vzít?
Avatar - iudex
31. 7. 2019 09:22
Re: Brzdy a spol.
S brzdami na GTIP som bol maximálne spokojný. Mal som auto 4 roky, spravil cca. 42t km, niekoľkokrát do roka som vybehol na okruh a za celú dobu som ani len nemusel meniť platničky, nieto ešte kotúče. Na okruhu som to nepreháňal, vždy som dal len jeden polhodinový stint, ale počas neho mi brzdy nezvädli ani vo veľkom teple. Práve balík Performance mal okrem samosvoru väčšie brzdy oproti štandardnému GTI (340/310mm vs. 330/290mm) a rovnaké brzdy mal aj oveľa výkonnejší Golf R či Cupra. A opakujem, bolo to cítiť.
Inak na normálnom Leone by som neriešil celý brzdový systém, ako sám píšeš s tým sú veľké náklady (nielen kotúče a platničky, ale aj strmene a súvisiace veci ako je parkovacia brzda). Na Tvojom mieste by som rozmery ponechal, ale kúpil kvalitnejšie kotúče a platničky (z lepších/odolnejších materiálov) a vymenil brzdovú kvapalinu za racingovú s vyšším bodom varu.
Avatar - speedfred
31. 7. 2019 07:28
Re: Brzdy a spol.
U obyč. Porsche sa mi páči že má vcelku “malé” brzdy ale v reale brzdia parádne a nejako ani navädnú. Chlapci to majú asi celkom vychytané hlavne s chladením.