Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Blázen?
| 31. 7. 2019 19:59
Viděl jsem dotyčného pána s jeho 4 kolovými miláčky na fotkách. Ale že by to byli 3 válce ''f tsi'' se říct nedá. To nejslabší mělo tak 300 koní. Mám pocit, že další mudrc co odešel do penze a teď bude rozdávat rady.
Avatar - CHerokee
Re: Blázen?
| 31. 7. 2019 21:20
Má pravdu. A je to smutné. Dnešní zákazníky často zajímá konektivita, aplikace a podobné ptákoviny.
Avatar - skejpa
Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 08:08
Jeho třeba motor zajímá ale většinu zákazníků už ne. Je to smutný ale je to fakt.
Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 08:18
Podívej se na diskuze tady, jsou tu povětšinou fandové a je cítit, že pohony jsou pomalu stranou zájmu.
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 08:41
Je fakt, že když tu byl posledně článek o konektivitě v octavii, byla pod ním velmi rozsáhlá diskuse, takové zaujetí už debata o motorech u mladších diskutérů nevyvolá ani náhodou.
Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 09:30
Spalovací motory jsou bohužel již za zenitem a v těch elektrických už není co by člověka zajímalo kromě výkonu.

Pamatuji si jak jsme jako kluci vedli dlouhé debaty o výkonech apod. a znali všechny motorizace nazpaměť. Ta doba je už pryč. Vzhledem k tomu jaký motorový odpad je nabízen v současném mainstreamu - tedy v těch autech se kterými se můžou mladí lidi reálně setkat, tak se tomu ani nedivím.
Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 09:37
Ten motorovy odpad jazdi daleko lepsie nez tie "spravne" objemy a pocty valcov z minulych dekad. Preto to zaujima cim dalej menej ludi. Aktualne mam v aute R4 s 1.6 turbom. Takze uz mam ten "spravny" pocet valcov podla miestnej smotanky a objem sice bude asi zaostavat, ale oproti predchadzajucej R3 1.2 mi tieto udaje neprinasaju ziadnu pridanu hodnotu. Vyssi vykon ano - ten ma zaujima, ale kludne by som tam mohol mat koleso zo skreckami a bolo by mi to jedno.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 10:28
Ešte stále nemáš ten správny počet válcov . ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 11:01
Je mi jasne, ze treba aspon R6 a vyssie, akurat ma to vobec netrapi :)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 12:22
VIeš, čo by Ti na tú motorizáciu napísal praděda,,, ussrraný čtyřhrnek. Takže nie, ten správny počet valcov podľa miestnej smotánky nemáš. ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 12:41
Pradeda adoroval 4 valec 2.3 turbo v Mazde 3 MPS. Len mu ju prestali vyrabat, tak musel konvertovat :P
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 13:43
:yes: :-[]
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 14:05
nááá už sa tu zbiehajú “viacvalcový” :-!
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 15:57
A že tedy chodíš na web o autech, když je ti jedno, jestli ti tam běhá křeček, nebo motor ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blázen?
| 1. 8. 2019 21:13
Ked to bude jazdit na jadrove palivo a bude z toho parna turbina mi je skutocne jedno. Mna z motora zaujimaju ine dolezite parametre ako to, ci ma o poldeci viac ci menej a ci ma nejaky pohybujuci sa kus kovu viac ci nie. Ale ja som sa nestratil, som na webe o autach, ty si sem ale zrejme zabludil z webu o motoroch.
Avatar - fostek
Čtu to a vím, že je to od Máry
| 31. 7. 2019 20:54
takže tam prostě zákonitě bude chba. A je to tady. Generál Motor.
Vím, je to hnidopišství, ale PROČ VŽDYCKY? to si to po sobě ten nedouuk ani nepřečte?
Protože Mára.
Článek? Prostě převyprávěnej kousek rozhovoru. A poslední odstavec vlastní blábol. Čili je zmiňována Tesla.
General Motor. Ještě že ne https://www.youtube.com/watch?…
Je to MotorS.
Avatar - traveldrive
Re: Čtu to a vím, že je to od Máry
| 1. 8. 2019 07:55
Čo je to chba? ;-)
Avatar - J@...
Co motor,
| 31. 7. 2019 21:19
ale hlavně Tab-le-ty!
Jo a taky aby to bylo na chůdách.
Jo a aby to bylo levný a podobalo se to něčemu, co to není.
No tak přiznejme si....
| 31. 7. 2019 21:48
.... že výkonný motor, řekněme aspoň nad 200 koní, je už dnes prostě skoro rozmařilost.... Teď jsem najezdil o dovolené 2500km po Rakousku a Itálii a s blbým Mondeem 103kW jsem patřil k nejrychlejším 5% silniční populace.... a to jsem jezdil tak max 10% nad limit....Radary všude, omezení, provoz, spousta lidí co fakt neumí řídit a je jim to úplně jedno....

Kde chcete výkonný motor využít? Jasně - předjíždění, kultura chodu, životnost.... ale prostě většina lidí na to nemá a opravdu jim stačí konfekce mezi 80-150 koní.... i s tím se dá vrámci rychlostních limitů důstojně jezdit.... A ona i ta slavná Autobahn je většinou tak zasekaná, že to není jak využít....

Aby nedošlo k mýlce, osobně mám samozřejmě auta co dobře jedou rád, ale chápu že v EU už je to skoro zbytná věc.... :-/
Avatar - Đawson
Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 05:43
já mám koní 60 a taky kupodivu nejsem nejpomalejší :D
Avatar - fostek
Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 09:26
Protože máš i jedno prase!
Avatar - kari.laz
Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 15:59
Tak jasně, jsou žně a sem tam se nějaký kombajn, nebo traktor na cestě objeví :-[] :D
Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 06:58
Bereš to z pohledu rodinného auta a cestování po dálnicích, ale jsou i okresky, navíc zatížené kamiony a oba tušíme, že Mondeo 140HP s rodinou je nijak svižně přeskakovat nebude, tudíž nakonec skončí polužíc se za nimi.

Výkon je aktivní bezpečnost ;-)
Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 07:21
Bohužiaľ na okresy v mojom okolí by ti v určitú dennú dobu na predbiehanie nestačilo ani 500Kw. Oproti sa valí skoro súvislí vláčik aut. Predbiehať sa dá len na okreskách ďalej od miest, alebo takých ktoré nie sú moc využívane.
Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 08:21
Ano i takové cesty jsou. V případě souvislé kolony to samozřejmě smysl nemá, pokud je však natrhaná, je to už o něčem jiném.
Avatar - xxc
Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 07:41
Vykon nie je aktivna bezpecnost. Kolko ludi sa zabije v slabom aute pri predbiehani a kolko ludi v silnejsom aute? Kolkokrat obiehaju slabsie auta a kolkokrat silnejsie? Existuje nejaka statistika, aby sme mohli zodpovedne povedat, ze vykon je aktivna bezpecnost?
Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 08:20
Výkon samozřejmě aktivní bezpečnost je! Pleteš si to s neodhadnutím doby na bezpečné předjetí v závislosti na schopnostech auta.
Motor je stejně aktivní bezpečnost jako brzdy. Nebo ti snad přijde bezpečné se neodlepit např. z křižovatky?
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 08:36
Ty jsi takovej Franta Demagog. Jak by sis představoval sběr dat, a jakých, pro statistiku, která by mohla odpovědět na takovou otázku?
Takže stejnou mincí, jestli tvrdíš, že "vykon nie je aktivna bezpecnost", tak se tě ptám, existuje nějaká statistika, abys mohl zodpovědně říct, že výkon není aktivní bezpečnost?
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 09:48
Policia urcite statistiky ma, ake auta a ako casto burali. Kolko mali kw. Zbytok by vedel zariadit google, ludia obiehaju s mobilom. Mozno by sa to dalo podla rychlosti zostatistikovat (silnejsie auta pravdepodobe jazdia rychlejsie).

Brzdy ano, tie k bezpecnosti asi pridaju.

Inak odlepit sa rychlo z krizovatky este na oranzovu + dobiehajuce auto este na oranzovu tiez nemusi prispiet k bezpecnosti :-) Existuje nejake auto, ktore sa nevie odlepit z krizovatky? Este taky vyjazd na dialnicu ano, tam existuju, ktore sa nepripoja na 130 v pripajacom pruhu.

Povodna myslienka bola, ze ludia robia chyby a s vykonnejsim autom idu rychlejsie, viac predbiehaju a mozu urobit viac chyb. Cize nemusi zakonite platit, ze vykonnejsie auto je bezpecnejsie. Mozno to tak je, preto sa pytam na nejake vyskumy, studie a pod.
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 12:18
Ta silnější auta, s více kW, jak píšeš, budou mít zcela jistě také lepší brzdy, než auta slabší. Tak jak můžeš tvrdit, že výkon bezpečnosti nepřidá, ale brzdy ano, když naznačuješ, že více bourají silnější auta? Těch argumentačních nesmyslů tam máš spoustu, ty rozbory jsou jen takové tlachání a lovení nudlí z nosu. Žádná relevantní data pro tvrzení, že výkon je prvkem aktivní bezpečnosti, neexistují, stejně jako neexistují taková data proti tomuto tvrzení. Co napsal webpaja, je názor vycházející z řidičské zkušenosti, výkonová rezerva se prostě v některých situacích může hodit a v tomto smyslu je možné ji chápat i jako prvek aktivní bezpečnosti. Ale, jestli někdo jezdí na hraně schopností svého auta, je jedno, jaké má to auto výkon, s otázkou aktivní bezpečnosti to nijak nesouvisí.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 12:51
Nenaznacujem, ze viac buraju silnejsie auta, len som sa pytal, ci nahodou neburaju viac :-) O tom je diskusia, ze si obohatime obzory. Ked jazdim na hranici schopnosti auta, tak som tu bezpecnost nepostrehol. Skor naopak. Tak som sa so skusenostami podelil.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 13:54
Lenže silnejšia auta, ak sa nebavíme o tých okruhovo orientovaných majú aj vyššiu hmotnosť. A dôležitý je kontakt s vozovkou. A to je často problém silne auta nemajú len ich prvý majitelia. 2-3 majiteľ často looser čo kupuje gumy z druhej ruky, lebo na nové nemá a podobne pristupuje aj k ostatnej údržbe.
Ale nejdem tvrdiť, že je to len o silnom aute. Chodím pravidelne jednu trasu a časom si človek začne všímať, že riskantne predbiehajú stále tie isté auta a často sú to staré hrče s nič moc výkonom. Rozdiel pre mňa je hlavne v tom, že pri zrážke so starou Octavkou by som mal lepšie šance ako pri zrážke s novou X5.
Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 12:35
"Lenze o tom ta bezpecnost je. S vykonejsim autom mas vecsi vykon v zalohe ak ho bude treba. So slabym autom mas minimalnu rezervu."

Tvoje reakce:
"V tychto situaciach suhlasim".

Takže koukám shoda.
Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 09:48
Situacia - obieham auto, ktore ma spomaluje. Ked spoza neho vystartujem a mam dostatocne dobry rozhlad, volnu cestu a obiehaneho trotla v tej chvili napadne, ze by bol dobry napad vlastne pridat. Tak pridava (dopusta sa porusenia predpisov), uz sme na urovni MPR a stale neprestal akcelerovat (porusil dalsi predpis), tym donutil aj teba porusit predpisy a stale mas len 2 moznosti - bud sa za neho zaradis nazad cim si vlastne nic nedosiahol, minul zbytocne palivo a zvysilo sa riziko, ze moze dojst ku koliznej situacii. Alebo proste dokoncis manever za kazdu cenu. Niekedy to vsak takeho blba napadne urobit tak, ze si uz za hranicou bezpecneho predchadzania a ides naslepo a riskujes. Ak mas vykonejsie auto, takuto situaciu eliminujes hned na zaciatku, kedy mas zrychlenie vyssie nez dotycny reakcnu dobu.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 10:42
Ano, niekedy sa to stava. Na Renaulte ostane len zatrubit, alebo sa zaradit naspat :-) Ale aj na BMW som uz obiehal skoro do slepa. Aj so silnejsim autom je otazne, ci to sponovat a predbiehat sa s debilom. Skor vseobecne som myslel tu otaznu bezpecnost, ako prave taketo ojedinele situacie.
Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 10:54
Lenze o tom ta bezpecnost je. S vykonejsim autom mas vecsi vykon v zalohe ak ho bude treba. So slabym autom mas minimalnu rezervu. Nehovori to nic o tom, ze musis jazdit na hrane, alebo ze so silnejsim autom mas tendenciu jazdit agresivnejsie, lebo to vykon umoznuje. Napriklad na akekolvek predbehnutie sa vecsi vykon hodi. Skrati cas predbiehania = vyssia bezpecnost pre vsetkych v okoli. Jednak nedavas priestor na situaciu vyssie (a ojedinela vobec nie je). So slabsim autom ~50kW sa stava napriklad aj to, ze ides vo veternom zavese auta /kamionu, ktore chces obehnut, vysunies sa a odpor vzduchu ta este pribrzdi. Staci na bezpecne predbehnutie kratsia draha, znizuje sa napetie a nervozita co ma priamy vplyv na kolizne situacie a riskovanie. Naviac ked sa za jednym autom vytvori vlacik nerozhodnych, ktori potrebuju na prebiehanie snad letiskovu drahu lebo im to neumoznouju schopnosti pripadne vlastnosti(slabeho) auta.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 11:25
V tychto situaciach suhlasim :-) Len ci si ludia bezne kupuju silnejsie auta, aby jazdili pomalsie. Preto som zistoval tie statistiky. Ja som si prve kilometre bezpecnejsie nepripadal :-) (co nemusi znamenat nic)
Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 14:05
No ak máš auto čo zrýchli z 80 na 120 pod se***, tak zrýchliš rýchlejšie ako je jeho reakčná doba, ale už som videl šulbať sa aj dosť silné auta. Dokonca som som videl blba v RS4 ktorý sa tým vyložene bavil.
No a dám ešte jeden prípad. Kde mi chmuľo tiež zrýchľoval, ale keďže nemal výkon, tak som ho obehol. Ale neprestal zrýchľovať a na konci rovinky kde som už pred obcou vypustil ma konečne dobehol a predbehol naspäť na moste kde cez horizont nebolo nič vidieť a začínala na ňom obec. Toto bol rozhodne najväčší magor, čo oplácal prebiehanie, ale nie je jediní. Na niektorých silné auto pôsobí jak červená na býka.
Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 14:22
K reakcnej dobe si pripocitaj reakcny cas motora na poziadavku zrychlenia a potom este otazka aku vykonovu rezervu ma dotycny. Pravdu vsak mas, ze obcas maju ludia komplexy z toho, ze ich nieco predbehne, ale zvycajne co som odpozoroval ja, pokial idem v novom aute, taketo potreby nema nikto. Ked som chodieval este na starej felde, tak takych bolo viac ak som niekoho obehol.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 16:43
Presne, ja mám ešte na zadku Ztka, keď som to dával šoférovať žene a ešte sme nemali Picasso. Na to tiež ľudia dosť zle reagujú, keď ich obehne začiatočník :-) Ale ja s obiehaním nemám problém, len potom nech ide normálne a nevybrzďuje ma pred každou zákrutou.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 23:49
Mne sa to stavalo v aute, ktoré mohlo mať vtedy, tak 3-5 rokov. Takže nemôžem potvrdiť, že by reagovali na staré auto. S novým autom predbieham už len vyslovených motákov. Lebo doprava sa medzičasom tak zahustila, že predbiehanie stráca zmysel. Len by som sa posunul o par aut vo fronte na začiatku mesta.
Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 10:30
jasná věc, výkonné auto je vždy, za všech okolností lepší a příjemnější než auto slabé (pomiňme tedy spotřebu). Samozřejmě na dílčí předjetí se hodí.... bohužel opravdu dnes už většina českých okresek vypadá tak, že předjíždět ani nemá smysl, protože jen přeskočíš jeden kamión a dostaneš se k druhému.... Navíc ta klasická situace, že za kamiónem jede 5 osobáků a bojí se předjet.... takže ty to buď pošleš přes všechny a klepeš se, aby ti tam nevjel někdo z toho vláčku před tebou, nebo se zase ploužíš s nimi.....

Za sebe můžu říct, že ačkoliv si na služebky můžu brát benzínovou Giulii 200PS, drtivou většinu služebek odjezdím v CNG Octávii (81kW), ve které jedu za míň než poloviční náklady a všude jsem stejně rychle jak tou Alfou.... (5 minut na dvouhodinové trase neřeším). Bohužel v té Alfě jsem při většině jízd akorát frustrovaný, že jedu na 20% možností toho auta, nebo naopak jak prase které furt předjíždí a brzdí.... fakt smutné.... přitom na prázdné cestě je to paráda.... :-(
Avatar - xxc
Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 10:46
Presne tak, bud sa citim ako arogantny idiot (ale vraj je to bezpecnejsie), alebo idem +- s pruidom aut a tam je fakt jedno, aky to ma motor.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 12:10
Ty jsi vážně pozoruhodnej případ. Nejspíš dva v jednom.

Jeden víceméně zpochybňuje přínos silnějšího motoru k bezpečnosti a dožaduje se statistik a studií, které by mu dokázaly, že je bezpečnější předjíždět dvě vteřiny než deset vteřin.

A ten druhý předjíždí v pohodě přes plnou, přes ostrůvky a objíždí auta po trávě a jeho heslem je, že "nie je velmi prirozdene nieco chciet, moct a neurobit to".
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 12:20
A to sa vylucuje? Jazdim rychlejsie silnejsim autom a nemam pocit, ze idem bezpecnejsie. Tak isto jazdim len o trosku pomalsie slabym autom a tam, kde mam priestor 2s na obiehanie, mi to ani nenapadne a neobieham. Podla vacsiny idem menej bezpecne :-)
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 14:04
Tebe dať nejaké 300koňové auto,tak by si tu tvrdil že predpisy dodržiavať nemusíš lebo 300PS a ideš všade bezpečne.
Elektrokolobežku by si mal vyfasovať.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 16:45
Akurát včera som si kúpil elektrokolobežku. Dnes ju idem odomknúť na neobmedzenú rýchlosť :-) Inak to stále tvrdíte vy, že silnejšie auto je bezpečnejšie. Keď EÚ schváli, že minimálny výkon auta je 110 kW, budú cesty bezpečnejšie?
Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 07:15
Vidím to podobne. Evolučne sa posúvam od jazdných vlastnosti ku komfortu, lebo na tej istej trase strávim stále viac času.
Avatar - xxc
Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 07:45
Presne tak, aj so zakladnym motorom sa daju vysoko presahovat legalne limity rychlosti a patrit k 5% najrychlejsich aut. Aj ked so silnejsim je to pohdlnejsie. Keby tie motory stali rovnako, beriem silnejsi. Inak vacsinou kupujem zakladne.
Avatar - skejpa
Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 08:17
Je to tak. Upřímně, moje služební Octavia 2.0TDI má 110kw a 0-100 za 8,7s (nebo tak nějak pod devět) a je opravdu velká výjimka, když na cestě potkám něco, co jede tak rychle, že by mi to ujelo. Moc si nedovedu představit osobu (normální, příčetnou), co by si řekla hm, to auto je fakt pomalý, chtělo by to něco rychlejšího (a pořád má možnost si koupit u Octavky třeba benzínové RSo).
Skoro všechny auta co znám mají v nabídce motor s dostatečným výkonem a jestli někdo hledá něco silnějšího, pravděpodobně spadá do té kategorie 1-2% nadšenců pro kterou se to prostě nevyplatí dělat (do těch se řadím taky), navíc polovina z těch nadšenců na ten motor ani nemá prostředky, takže ikdyby ho automobilka nabídla a oni by ho chtěli, neměli by na to prachy... Simple as that. Každopádně je to smutný, že lidi radši řeší barvičky apod :-)
Avatar - iudex
Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 12:30
Tak ale 150 koní a 340 Nm je na nižšiu strednú stále nadpriemerná hodnota, takže v relatívne ľahkej Octavii nie je skutočne žiadny problém s výkonom (aj v rámci tej Octavie, kde je štandardom nejakých 85 kW je to slušné). Téma ale skôr smerovala k nižším výkonom, resp. že kupujúcim je motor úplne ukradnutý a teda výrobcovia im môžu dať aj litrové trojvalce a bude to OK. A ja myslím, že nie je. Kamarát mal služobnú Octaviu 3 pred f/L s 2,0TDI a aktuálne dostal faceliftovanú verziu, vybavenejšiu, ale s 1,6TDI. A vymenil by všetku možnú výbavu novinky za pôvodný výkonnejší motor.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 1. 8. 2019 12:56
A sukromne ma ake auto ten kolega?
Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 2. 8. 2019 09:51
Od urcitej hranice je uz ten vykon v podstate nedolezity, ale rozdiel medzi priemernou motorizaciou a slabou je priepastny.
Prave dana 1.6 tdi vs. 2.0 je toho dobrym prikaldom. 2.0 ide pekne aj v Superbe, 1.6 je trapenie aj vo Fabii :-)

Osobne mam hranicu okolo 10kg na kona, kde uz je auto dostatocne dynamicke. To akurat splna dana Octavia.
Pod 15kg / kon je to mizeria a naopad nad 7 kg / kon je to uz rychle.
Samozrejme zavisi aj od odstupnovania prevodovky, atmo vs. turbo a dalsich veci, ale to uz su detaily.
Avatar - Stejsn
Jak si společnost
| 1. 8. 2019 15:21
svými restrikcemi lidi vychovala, takoví jsou. Pokrok nezastavíš, někdy bohužel.
Co zákazníky tedy zajímá?
| 2. 8. 2019 07:39
Já se spíš zeptám, co zákazníky tedy zajímá?
Motory očividně ne.
Podvozky taky ne (v nižší střední skoro všude vlečka, ve střední taky občas vlečka, dvojitej lichoběžník na přední nápravě už snad jen v prémii...).
Spolehlivost taky není důležitá (všude samý turbo, spolehlivé atmosféry nikdo nekupuje).
Dobré jízdní vlastnosti taky nejsou důležité (viz móda SUV, Crossoverů, vysoká hmotnost, zbytečně vysoké těžiště).
Sportovní jízda lidi taky netáhne (viz úbytek sportovních vozů, vozů se zadním pohonem - už i BMW!, motorů s rychlou reakcí, hezkým zvukem, vysokými otáčkami,...)
Hezký zvuk motoru vlastně taky skoro nikoho nezajímá (všude tříválce, turbo, ústup šestiválců i z vyšších segmentů, dvanáctiválce v ohrožení,...)
Takhle by se dalo pokračovat i dál...

Mě všechno výše zmíněné zajímá, ale očividně jsem ohrožený druh a proto auto splňující výše uvedené skoro nejde na našem trhu sehnat...

Co je tedy pro dnešní kupce aut důležité?
Nápovědou by mohla být třeba reklama na novou Škodu Chcala, ve které říkají jen:
- Virtuální kokpit
- Rozměrný display
- Až 9 airbagů (aniž by mluvili o bezpečnosti, NCAP apod.)
- Animované směrovky
Nic víc se člověk z reklamy nedozví! Žádné motory, nic o podvozku, nic o bezpečnosti, nic o převodovkách, žádný technický údaj, samé zbytečnosti! :-(
Re: Co zákazníky tedy zajímá?
| 2. 8. 2019 08:58
Ja ti skusim odpovedat. Vecsina ludi auto berie ako dopravny prostriedok. Co zaujima takmer kazdeho je dizajn. Ten predaval, predava a bude predavat vzdy. Hned dalsi faktor je praktickost. Treti je cena. Tieto 3 veci musia byt rozumne nastavene a nesmie jeden parameter ist vyznamne na ukor ineho. No a potom su za tym tie dalsie veci.
Motor - vecsina ludi prejde zo stareho do noveho a citia zlepsenie. Lebo vykon sa posuva, uzivatelsky to vnimaju ako posun vpred, spotreba tiez vie ist dole. Ze to bude robit iny zvuk? Pokial ti ludia jazdili na traktorovom dizli, prejav a kultura chodu ich vobec nezaujima. A povedzme si zase uprimne, kto nejazdil aspon benzinovymi R6, tak zvuk a kultura chodu ho netrapi.
Podvozok - viacprvok este nie je zarukou nejakeho komfortu a ludia chcu byt pohodlni. Ked som skusal kandidata s viacprvkom, aj tak som skoncil u toho, co mi tam dava torzku. Lebo spravil ten podovozk ako celok lepsie.
Spolahlivost - zaruky dnes mozu byt na dost dlhu dobu, nikoho spolahlivost netrapi (a uz vobec nie u motorov) Okrem toho atmosfera nie je zaruka spolahlivosti a turbo nie je pricina nespolahlivosti. A dnes uz neplati ani to, ze atmosfera je jednoduchsia nez turbo. Platilo mozno kedysi, dnes sa pausalizovat neda.
Jazdne vlastnosti - pri beznej jazde nespozorujes nejaky extra rozdiel pokial to netlacis na limit. Rozdiel samozrejme je, akurat, ze je znacny az za tou beznou hranicou pouzitia kam sa bezny vodic normalne nedostava a tudiz to adekvatne ocenit nevie.

Hovorime o vecsine ludi, ktori robia realne predaje. Na diskusiach, kluboch a v beznych konverzaciach sa sice clovek dozveda veci, ktore zaujimaju aj teba a clovek potom nadobuda falosny pocit, ze to riesi kazdy. Tito ludia ale robia minimalne predaje a tak potom aj ponuka vyzera.
Re: Re: Co zákazníky tedy zajímá?
| 2. 8. 2019 09:39
Jistě, takže jsi mi dal za pravdu a shodli jsme se, co kupce nezajímá.
A opravdu kupce zajímá design a poměr prostoru vs ceny?
Proč by se pak kupovalo tolik SUV? To nedává smysl. SUV je dražší, než stejně prostorný HB nebo kombi, je méně prostorné, než stejně drahé MPV, ve srovnání s dodávkami nemá vůbec šanci!
Kdyby platilo to, co Ty tvrdíš, tak nejprodávanější jsou dodávky.
Takový Fiat Qubo nebo Doblo poskytnou super prostor za výbornou cenu, Ford Tourneo Courier či Connect jsou na tom podobně a jezdí moc dobře!
Dalším faktem proti Tvému tvrzení je úbytek malých kombíků - Clio Grandtour mizí, Fabia Combi má zmizet apod.
Takže si nemyslím, že by to bylo jen o Tebou zmiňovaném poměru.
Co tedy běžného zákazníka zajímá? Podle čeho si vybírá auto? Co je tou bernou mincí?
Já si myslím, že v tom bude mít prsty vymývání mozků marketingem, že automobilky chtějí prodávat SUV, protože na tom víc rýžují.
Proč jinak kupovat něco dražšího, těžšího, s vyššími provozními náklady?
Re: Re: Re: Co zákazníky tedy zajímá?
| 2. 8. 2019 10:10
Argumentujes cenou s praktickostou, ja tam ale davam na prve miesto dizajn. Nechcel som to v prispevku rozpytvavat, ale mozes mat akokolvek prakticke auto aj za dobry peniaz, pokial je "skarede" bude tomu zodpovedat aj predaj. Este by sme mohli do toho zahrnut aj prvky vybavy, ktore Dobla a ekvivalent proste nedas. Naopak, mozes mat akokolvek pekne auto, pokial je zabite cenou, moze byt aj prakticke, ale bude tomu zodpovedat predaj.
SUV voci HB ma nevyhodu v cene, ale v praktickosti naopak stupa a dizajnovo moze byt pre zakaznika zaujimavejsie. SUV vs kombik je uz na zvazeni konkretnych potrieb. Cena hra v prospech kombi (zvecsa), priestor je uz ale otazny - kombi vyhrava ak potrebujes prevazat skor dlhsie veci, ktore su pre SUV problem. Na strane druhej s porovnatelnym SUV, ktore je kratsie sa bude lepsie manevrovat pri parkovani ako s kombikom. Male MPV tratia na dizajne a uz normalne MPV su drahsie ako C segment. Naviac su to porovnatelne krabice s SUV, takze 90% zaporov maju s MPV totoznych.

Ako som napisal v prvom prispevku - pomer dizajn, uzitok a cena. V tomto poradi a trochu to miesaju priority.
Prodej aut po Česku. Byznys za hranou.
| 2. 8. 2019 11:52
Prodej aut po česku. Byznys za hranou!
Mazda prodávala auta s výrobní konstrukční vadou. Veřejně to přiznal i sám šéf zastoupení Mazda cz,sk p Kiriakovský. Tady to je: http://www.mazdaclub.cz/…77-000-km-179412?kol s=4 Následně to dva roky maskuje předčasnou VÝMĚNOU OLEJE A MĚREK. Třetím rokem ale už neuznává 3-letou záruku, kterou se už několik let chlubí v ČR. A když ti chudáci co naletěli už neví kudy kam, tak jim nabídnou, že to auto vykoupí, pochopitelně za hodně podhodnocenou cenu. To ale ti šmejdi mají zaplacené výrobní náklady auta s výrobní konstrukční vadou, které ale klidně můžou prodat dál jako prověřené a málo jeté vozidlo. Druhý majitel, než to zjistil tak už bylo i po tříleté záruce. A tak mu radí měnit olej po každých 10.000km, protže ma v 5-ti litrech oleje až jeden litr nafty. Spousta lidi ale než by jim to prodala za směšné peníze tak to prodala na inzerát nebo bazar. Takže těch podvedeních je hned 2x tolik, kolik bylo prodaných aut. Nejedná se o jeden nepovedený kus. Jde o stovky aut s vyrobní konstrukční vadou. Ty měrky se měnili dodatečně, dokonce někde ve vši tichost, nenápadně. To, že se měnili měrky je samo o sobě usvědčuje z podvodu. Nafta v oleji nemá co dělat, je to čistě technický nesmysl, na to nepotřebuji ani maturitu. To je to samé jako kdyby tvrdili voda v benzínu nevadí. Cituji Tomáše Dusila , který to napsal v časopise auto.cz, jak jinak než na objednávku těch šmejdů: Olejová měrka. Na ní najdete klasické rysky minima, maxima a pak ještě o něco výše rysku „X“. Pokud k ní olej dostoupá, musí se neprodleně vyměnit. http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?… p;start=2700 http://www.mazdaclub.cz/…-2d-77-000-km-17 9412?kols=4
http://www.mazdaclub.cz/…lak-oleje-172816

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?…

Dieselgate je prochazka růžo
Prodej aut po Česku. Byznys za hranou.
| 2. 8. 2019 11:53
Dieselgate je prochazka růžovou zahradou oproti tomu co udělala Mazda.
Tady je jasně vidět co prodávali:

https://youtu.be/Th58DpEIX98

tady je strojový překlad diskuse pod videem:
Vlastním Mazda6 Skyactiv 2013 s motorem 2,2D 175HP, nástupcem motoru v tomto videu, a měl koncem 16. srpna a podruhé za rok varování „Nízký tlak oleje“.
Tentokrát jsem nebyl schopen dokončit cestu domů a zachránil jsem se na dálnici.
Po dvou měsících jsem konečně dostal svou Mazdu6 zpět, nízký tlak oleje měl následující následky:
- vačkové hřídele + kolébky + výměna krytu
- kompletní výměna turbo (osa zkroucená v důsledku špatného mazání)
- výměna tyčí
- náhrada kloubů vstřikovačů (to byla hlavní příčina)
- výměna filtru olejového čerpadla
- kompletní čištění motoru výměnou motorového oleje a filtru, výměna oleje převodovky, ...
Také zjistili, že baterie byla téměř mrtvá (jedná se o speciální baterii, která vyžaduje reset i-eloop) a také vakuovou pumpu.
Má být přidán do MRCC radaru, který zemřel, podruhé také několik měsíců před tím.
Celkové náklady, jen pro části, byly kolem 13K $ a Mazda za to nechtěla zaplatit, protože k selhání došlo po skončení záruky.
Přesně necelé 2 měsíce po ...
Garáž naštěstí našla způsob, jak tyto náklady snížit až na 7000 $, včetně radaru.
Nejsem s
i jistý, jak přesně to udělali, ale to zachránilo auto před vrakováním, protože když jsem slyšel o 13k $, začal jsem hledat náhradu ...
I když se teď auto zdá být v pořádku, naprosto jsem v něm a výrobce ztrácel důvěru ...
Ha ha
| 2. 8. 2019 15:08
Vtipny rozhovor s loajalnim (byvalym) zamestnancem.

Zaujala me veta: Nemyslím si, že bychom jen vyráběli komodity a měli šikovné oddělení marketingu. To vůbec. Existuje pro to mnoho technických důkazů. A Mercedes je stále Mercedes.
:-)
Dobry marketing.. Pravda je podle me opacna.
Ano krome marketingu ma Mercedes sice jeste design. Ale to je skoro vse, obzvlaste na poli elektromobility.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku