Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motory už nejsou pro zákazníky tak důležité, prozradil bývalý šéf Mercedesu

Ondřej Mára Ondřej Mára 31. 7. 2019
28
61
Zobrazit náhledy (28)
AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo mercedesbenz testy video malevozy redakcnivideo

Dieter Zetsche pracoval pro Daimler přes 40 let a posledních 13 let stál dokonce v jeho čele. Začátkem roku však ze své pozice odstoupil a nyní nechal nahlédnout do zákulisí automobilového průmyslu.

V nedávném rozhovoru pro Top Gear pak Zetsche například prozradil, že motory už nehrají při rozhodování zákazníků takovou roli. A skvěle to prý bylo vidět například na Mercedesu třídy A, pod jehož kapotou může být uložen i naftový motor původem od Renaultu.

„Dělali jsme spolu s Renaultem motory a podařilo se nám zdvojnásobit prodeje třídy A. Motory už zkrátka nepředstavují takové rozdíly  - pro vás ano, ale ne pro většinu zákazníků,“ uvedl Zetsche pro Top Gear. O motory a jejich původ už se tak zkrátka starají jen nadšenci, jenže ti už dávno netvoří většinu kupujících.

A do stejné kategorie jako motory prý spadají i technologie autonomního řízení a mobilních služeb – pro většinu zákazníků zkrátka nejsou rozhodující a tak si i automobilka jako Mercedes-Benz může dovolit na jejich vývoji spolupracovat s dalšími společnostmi. Stejně, jako když na vývoji motoru spolupracovala s Renaultem. Pro zákazníky to zkrátka není věc, která by měla ovlivnit jejich výběr.

Byl to přitom právě Zetsche, který pro Mercedes vyjednal řadu partnerství v oblasti vývoje a techniky. Pro značku Mercedes je přitom vývoj nové techniky jedním z pilířů dlouhodobého úspěchu. Zetsche proto nechce, aby došlo k nějakému nedorozumění. „Nemyslím si, že bychom jen vyráběli komodity a měli šikovné oddělení marketingu. To vůbec. Existuje pro to mnoho technických důkazů. A Mercedes je stále Mercedes.“

Spolupráce mezi výrobci automobilů navíc nejsou v dnešní době ničím výjimečným. Automobilky se tak snaží rozložit náklady na vývoj nových technologií, jako jsou elektromobily, asistenční systémy, nové možnosti mobility, plně autonomní vozy, atd.

V posledních letech navíc tradiční automobilky, jako je i Daimler, General Motor nebo Toyota, musí čelit nové konkurenci, kterou představují společnosti jako Tesla. Očekávání a přání zákazníků se tak v posledních letech mění a zůstává jen otázkou, jak se bude měnit a prohlubovat spolupráce mezi automobilkami.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ha ha
| 2. 8. 2019
Vtipny rozhovor s loajalnim (byvalym) zamestnancem.

Zaujala me veta: Nemyslím si, že bychom jen vyráběli komodity a měli šikovné oddělení marketingu. To vůbec. Existuje pro to mnoho technických důkazů. A Mercedes je stále Mercedes.
:-)
Dobry marketing.. Pravda je podle me opacna.
Ano krome marketingu ma Mercedes sice jeste design. Ale to je skoro vse, obzvlaste na poli elektromobility.
Prodej aut po Česku. Byznys za hranou.
| 2. 8. 2019
Dieselgate je prochazka růžovou zahradou oproti tomu co udělala Mazda.
Tady je jasně vidět co prodávali:

https://youtu.be/Th58DpEIX98

tady je strojový překlad diskuse pod videem:
Vlastním Mazda6 Skyactiv 2013 s motorem 2,2D 175HP, nástupcem motoru v tomto videu, a měl koncem 16. srpna a podruhé za rok varování „Nízký tlak oleje“.
Tentokrát jsem nebyl schopen dokončit cestu domů a zachránil jsem se na dálnici.
Po dvou měsících jsem konečně dostal svou Mazdu6 zpět, nízký tlak oleje měl následující následky:
- vačkové hřídele + kolébky + výměna krytu
- kompletní výměna turbo (osa zkroucená v důsledku špatného mazání)
- výměna tyčí
- náhrada kloubů vstřikovačů (to byla hlavní příčina)
- výměna filtru olejového čerpadla
- kompletní čištění motoru výměnou motorového oleje a filtru, výměna oleje převodovky, ...
Také zjistili, že baterie byla téměř mrtvá (jedná se o speciální baterii, která vyžaduje reset i-eloop) a také vakuovou pumpu.
Má být přidán do MRCC radaru, který zemřel, podruhé také několik měsíců před tím.
Celkové náklady, jen pro části, byly kolem 13K $ a Mazda za to nechtěla zaplatit, protože k selhání došlo po skončení záruky.
Přesně necelé 2 měsíce po ...
Garáž naštěstí našla způsob, jak tyto náklady snížit až na 7000 $, včetně radaru.
Nejsem s
i jistý, jak přesně to udělali, ale to zachránilo auto před vrakováním, protože když jsem slyšel o 13k $, začal jsem hledat náhradu ...
I když se teď auto zdá být v pořádku, naprosto jsem v něm a výrobce ztrácel důvěru ...
Prodej aut po Česku. Byznys za hranou.
| 2. 8. 2019
Prodej aut po česku. Byznys za hranou!
Mazda prodávala auta s výrobní konstrukční vadou. Veřejně to přiznal i sám šéf zastoupení Mazda cz,sk p Kiriakovský. Tady to je: http://www.mazdaclub.cz/…77-000-km-179412?kol s=4 Následně to dva roky maskuje předčasnou VÝMĚNOU OLEJE A MĚREK. Třetím rokem ale už neuznává 3-letou záruku, kterou se už několik let chlubí v ČR. A když ti chudáci co naletěli už neví kudy kam, tak jim nabídnou, že to auto vykoupí, pochopitelně za hodně podhodnocenou cenu. To ale ti šmejdi mají zaplacené výrobní náklady auta s výrobní konstrukční vadou, které ale klidně můžou prodat dál jako prověřené a málo jeté vozidlo. Druhý majitel, než to zjistil tak už bylo i po tříleté záruce. A tak mu radí měnit olej po každých 10.000km, protže ma v 5-ti litrech oleje až jeden litr nafty. Spousta lidi ale než by jim to prodala za směšné peníze tak to prodala na inzerát nebo bazar. Takže těch podvedeních je hned 2x tolik, kolik bylo prodaných aut. Nejedná se o jeden nepovedený kus. Jde o stovky aut s vyrobní konstrukční vadou. Ty měrky se měnili dodatečně, dokonce někde ve vši tichost, nenápadně. To, že se měnili měrky je samo o sobě usvědčuje z podvodu. Nafta v oleji nemá co dělat, je to čistě technický nesmysl, na to nepotřebuji ani maturitu. To je to samé jako kdyby tvrdili voda v benzínu nevadí. Cituji Tomáše Dusila , který to napsal v časopise auto.cz, jak jinak než na objednávku těch šmejdů: Olejová měrka. Na ní najdete klasické rysky minima, maxima a pak ještě o něco výše rysku „X“. Pokud k ní olej dostoupá, musí se neprodleně vyměnit. http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?… p;start=2700 http://www.mazdaclub.cz/…-2d-77-000-km-17 9412?kols=4
http://www.mazdaclub.cz/…lak-oleje-172816

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?…

Dieselgate je prochazka růžo
Re: Re: Re: Co zákazníky tedy zajímá?
| 2. 8. 2019
Argumentujes cenou s praktickostou, ja tam ale davam na prve miesto dizajn. Nechcel som to v prispevku rozpytvavat, ale mozes mat akokolvek prakticke auto aj za dobry peniaz, pokial je "skarede" bude tomu zodpovedat aj predaj. Este by sme mohli do toho zahrnut aj prvky vybavy, ktore Dobla a ekvivalent proste nedas. Naopak, mozes mat akokolvek pekne auto, pokial je zabite cenou, moze byt aj prakticke, ale bude tomu zodpovedat predaj.
SUV voci HB ma nevyhodu v cene, ale v praktickosti naopak stupa a dizajnovo moze byt pre zakaznika zaujimavejsie. SUV vs kombik je uz na zvazeni konkretnych potrieb. Cena hra v prospech kombi (zvecsa), priestor je uz ale otazny - kombi vyhrava ak potrebujes prevazat skor dlhsie veci, ktore su pre SUV problem. Na strane druhej s porovnatelnym SUV, ktore je kratsie sa bude lepsie manevrovat pri parkovani ako s kombikom. Male MPV tratia na dizajne a uz normalne MPV su drahsie ako C segment. Naviac su to porovnatelne krabice s SUV, takze 90% zaporov maju s MPV totoznych.

Ako som napisal v prvom prispevku - pomer dizajn, uzitok a cena. V tomto poradi a trochu to miesaju priority.
Re: Re: Re: No tak přiznejme si....
| 2. 8. 2019
Od urcitej hranice je uz ten vykon v podstate nedolezity, ale rozdiel medzi priemernou motorizaciou a slabou je priepastny.
Prave dana 1.6 tdi vs. 2.0 je toho dobrym prikaldom. 2.0 ide pekne aj v Superbe, 1.6 je trapenie aj vo Fabii :-)

Osobne mam hranicu okolo 10kg na kona, kde uz je auto dostatocne dynamicke. To akurat splna dana Octavia.
Pod 15kg / kon je to mizeria a naopad nad 7 kg / kon je to uz rychle.
Samozrejme zavisi aj od odstupnovania prevodovky, atmo vs. turbo a dalsich veci, ale to uz su detaily.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku