Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec
AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec
AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec
AMG představilo nejvýkonnější produkční čtyřválec
28
Fotogalerie

Motory už nejsou pro zákazníky tak důležité, prozradil bývalý šéf Mercedesu

Dieter Zetsche pracoval pro Daimler přes 40 let a posledních 13 let stál dokonce v jeho čele. Začátkem roku však ze své pozice odstoupil a nyní nechal nahlédnout do zákulisí automobilového průmyslu.

V nedávném rozhovoru pro Top Gear pak Zetsche například prozradil, že motory už nehrají při rozhodování zákazníků takovou roli. A skvěle to prý bylo vidět například na Mercedesu třídy A, pod jehož kapotou může být uložen i naftový motor původem od Renaultu.

„Dělali jsme spolu s Renaultem motory a podařilo se nám zdvojnásobit prodeje třídy A. Motory už zkrátka nepředstavují takové rozdíly  - pro vás ano, ale ne pro většinu zákazníků,“ uvedl Zetsche pro Top Gear. O motory a jejich původ už se tak zkrátka starají jen nadšenci, jenže ti už dávno netvoří většinu kupujících.

A do stejné kategorie jako motory prý spadají i technologie autonomního řízení a mobilních služeb – pro většinu zákazníků zkrátka nejsou rozhodující a tak si i automobilka jako Mercedes-Benz může dovolit na jejich vývoji spolupracovat s dalšími společnostmi. Stejně, jako když na vývoji motoru spolupracovala s Renaultem. Pro zákazníky to zkrátka není věc, která by měla ovlivnit jejich výběr.

Byl to přitom právě Zetsche, který pro Mercedes vyjednal řadu partnerství v oblasti vývoje a techniky. Pro značku Mercedes je přitom vývoj nové techniky jedním z pilířů dlouhodobého úspěchu. Zetsche proto nechce, aby došlo k nějakému nedorozumění. „Nemyslím si, že bychom jen vyráběli komodity a měli šikovné oddělení marketingu. To vůbec. Existuje pro to mnoho technických důkazů. A Mercedes je stále Mercedes.“

Spolupráce mezi výrobci automobilů navíc nejsou v dnešní době ničím výjimečným. Automobilky se tak snaží rozložit náklady na vývoj nových technologií, jako jsou elektromobily, asistenční systémy, nové možnosti mobility, plně autonomní vozy, atd.

V posledních letech navíc tradiční automobilky, jako je i Daimler, General Motor nebo Toyota, musí čelit nové konkurenci, kterou představují společnosti jako Tesla. Očekávání a přání zákazníků se tak v posledních letech mění a zůstává jen otázkou, jak se bude měnit a prohlubovat spolupráce mezi automobilkami.