Centrum dopravního výzkumu natočilo několik spotů, které připomínají rizika na železničních přejezdech. Víte, jak se při takové nebezpečné situaci jako řidič zachovat?
neboli výchova. Čím více techniky bude hlídat bezpečnost, tím méně budou lidé opatrní a budou spoléhat na druhé. Je to trend, ale není to správný trend. Řidičák není společenská povinnost, ale dobrovolně získané oprávnění. Jako držitel se musím chovat nějak, pakliže se tak nechovám, musím nést odpovědnost za svoje chování. V plném důsledku. SŽDC ani nikdo jiný s tím nic nenadělá. Vše ostatní jsou zbytečné řeči.
Nebo si řikam, kde jsou závory, ůplně zrušit světla. Tyhle dvě signalizace nesmí fungovat protichůdně. Xkrát jsem zažil zvednutí závor a než doblikaly světla, šly zase dolu. To je prostě blbě. To už radši jenom nechat ty světla.
A to nemluvim o situacích, kdy na jednokolejce projede vlak a 5 minut se čeká až zase odjede někde za rohem ze stanice. Vidět nic neni, vlak projel ale světla budou blikat dalších 5 minut zbytečně. Fakt už jsme se jednou na přejezdu posunkama domlouvali, kdo z nás to prubne první.
To sa mi tiez dost casto stava: ja cakam kym sa zdvihnu rampy aj skonci cervena, ale za mnou uz nervaci vytrubuju alebo ma rovno predbiehaju a este rozhadzuju rukami alebo si klopu na celo. Takym blbcom je zbytocne nieco vysvetlovat...
Ale mam dojem, ze to nepojde spravit tak ako hore navrhuje kalousek. Ak by nikto pred rampami nestal, ale niekto by z dialky prichadzal k priecestiu prave v okamihu ked uz skoncili blikat svetla (ale rampy su este stale dole), mohol by ich lahsie prehliadnut. Blikajuce cervene svetla predsa len z dialky lepsie vidno, ako spustene rampy s opryskanou farbou...
Představ si situaci, kdy projede vlak, zhasnou červená světla a teprve poté začnou se zvedat závory. Během zvedání závor však vjede do obvodu přejezdu další vlak po druhé koleji a přejezdové zařízení začne opět blikat. Toho si však řidič nemusí všimnout a vjede na přejezd bez toho, aniž by tušil, že se k němu řítí další vlak s tím, že bude mít méně času, než znovu začnou padat závory, což je jistě nebezpečná chvíle, zvlášť jedná-li se třeba o kamion. Proto je bezpečnější, pokud se to provede opačně a vjede-li vlak do obvodu ještě před ukončením zvedání závor, ty zas spadnou zpět. Vlak může vjet do obvodu i těsně po skončení blikání - v takovém případě se přejezdový cyklus spustí úplně na čisto a řidič má na rozdíl od předcházejícího příkladu plný čas na průjezd přejezdem, takže vadí méně, pokud si toho taktéž nevšimme. To máme ale posychrované v zákoně taky v paragrafu 29 odst. 3, kde se píše, že řidič nesmí zbytečně prodlužovat dobu přejíždění přejezdu. Toto a dále např. zákaz objíždění tramvaje vlevo jsou věci, které se opravdu vyplatí dodržovat. Pár sešrotovaných aut po nedodržení obou věcí už jsem viděl.
Neviděl bych to tak černobíle. Darwinova selekce tady asi fungovat bude, nicméně ani ten vlak a lidi v něm nemusí přežít bez úhony a to není úplně dobře
To je to samé, co jsem už psal - když vjede do obvodu po druhé koleji další vlak při zvedání závor, je třeba o tom řidiči dát vědět, tudíž je nejbezpečnější závory nechat hned spadnout zpět. Je škoda, že se tyto důvody a mechanismy moc neučí v autoškolách ani jiných poučných materiálech...
Protože na dvojkolejné trati může projet vlak, dále se zvedmou závory a ještě pŕi zvedání může vjet do obvodu vlak další po druhé koleji. To se jinak vyřešit nedá.
Pokud jsou primitivové, kteří jezdí na červenou, ať je klidně vlak převálcuje. Závory jsou jen doplněk pro blbečky, kteří nesledují světla. Takto je to nastavené dobře, učí se to v autoškole a kdo to není schopen pochopit, nemá dostatečné IQ pro vlastnictví řidičského průkazu.
Může se stát, že je člověk oslněn sluncem, nebo světla přehlédne, od toho tu jsou závory, které ho zastaví.
Pokud vjede na přejezd po zhlédnutí závor na červenou a ty jdou hned dolů, nic jiného si nezaslouží než tam zůstat.
Jiná věc je to stání vlaků v zastávce, to je na palici, ale prostě na červenou se nejezdí. Na křižovatce se na červenou taky nejezdí, i když tam svítí 5 minut.