Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Počet nehod na železničních přejezdech roste. Jak řešit tuto nebezpečnou situaci?

Centrum dopravního výzkumu natočilo několik spotů, které připomínají rizika na železničních přejezdech. Víte, jak se při takové nebezpečné situaci jako řidič zachovat?
Zpět na článek
1. 8. 2019 19:10
Závory klamou
A to je takový problém nastavit závory aby šly nahoru až PO zhasnutí červené ?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2019 20:23
Re: Závory klamou
Řešení bylo probraný i schválený už před desetiletím = snížit počet přejezdů a všechny zbejvající zabezpečit závorama. Stejně jako je tu odvolání a jmenování ministra akce na mnoho měsíců https://echo24.cz/…ahradil-primator odstranění bilboardů https://echo24.cz/…y-ale-jen-chvili + https://tn.nova.cz/…pozice-zuri.html to de ale tak nějak počesku https://www.novinky.cz/…uji-se-nove.html
Avatar - xxc
1. 8. 2019 21:17
Re: Závory klamou
Ja cakam po zdvihnuti zavor na skoncenie cervenej, ale niektori za mnou su asi nervozni. Plus protismer uz davno ide a ja este cakam na cervenej :-)
1. 8. 2019 22:05
Re: Závory klamou
Až je přicvakne závora, která spadne kvůli vlaku jedoucího k přejezdu po druhé koleji, sranda je přejde.
2. 8. 2019 11:37
Re: Závory klamou
To sa mi tiez dost casto stava: ja cakam kym sa zdvihnu rampy aj skonci cervena, ale za mnou uz nervaci vytrubuju alebo ma rovno predbiehaju a este rozhadzuju rukami alebo si klopu na celo. Takym blbcom je zbytocne nieco vysvetlovat...

Ale mam dojem, ze to nepojde spravit tak ako hore navrhuje kalousek. Ak by nikto pred rampami nestal, ale niekto by z dialky prichadzal k priecestiu prave v okamihu ked uz skoncili blikat svetla (ale rampy su este stale dole), mohol by ich lahsie prehliadnut. Blikajuce cervene svetla predsa len z dialky lepsie vidno, ako spustene rampy s opryskanou farbou...
1. 8. 2019 21:25
Re: Závory klamou
Nebo si řikam, kde jsou závory, ůplně zrušit světla. Tyhle dvě signalizace nesmí fungovat protichůdně. Xkrát jsem zažil zvednutí závor a než doblikaly světla, šly zase dolu. To je prostě blbě. To už radši jenom nechat ty světla.
A to nemluvim o situacích, kdy na jednokolejce projede vlak a 5 minut se čeká až zase odjede někde za rohem ze stanice. Vidět nic neni, vlak projel ale světla budou blikat dalších 5 minut zbytečně. Fakt už jsme se jednou na přejezdu posunkama domlouvali, kdo z nás to prubne první.
1. 8. 2019 22:02
Re: Závory klamou
Protože na dvojkolejné trati může projet vlak, dále se zvedmou závory a ještě pŕi zvedání může vjet do obvodu vlak další po druhé koleji. To se jinak vyřešit nedá.
2. 8. 2019 05:42
Re: Závory klamou
Takže myslíš že to zvednutí závor až po zhasnutí světel problém nevyřeší ? Proč ?
Avatar - Mikesus
2. 8. 2019 08:25
Re: Závory klamou
Pokud jsou primitivové, kteří jezdí na červenou, ať je klidně vlak převálcuje. Závory jsou jen doplněk pro blbečky, kteří nesledují světla. Takto je to nastavené dobře, učí se to v autoškole a kdo to není schopen pochopit, nemá dostatečné IQ pro vlastnictví řidičského průkazu.
Může se stát, že je člověk oslněn sluncem, nebo světla přehlédne, od toho tu jsou závory, které ho zastaví.
Pokud vjede na přejezd po zhlédnutí závor na červenou a ty jdou hned dolů, nic jiného si nezaslouží než tam zůstat.
Jiná věc je to stání vlaků v zastávce, to je na palici, ale prostě na červenou se nejezdí. Na křižovatce se na červenou taky nejezdí, i když tam svítí 5 minut.
2. 8. 2019 08:44
Re: Závory klamou
Neviděl bych to tak černobíle. Darwinova selekce tady asi fungovat bude, nicméně ani ten vlak a lidi v něm nemusí přežít bez úhony a to není úplně dobře
Avatar - Mikesus
2. 8. 2019 10:35
Re: Závory klamou
S tím souhlasím, bohužel i to se může stát. Je to ovšem řádově menší pravděpodobnost, než když viník vjede do cesty autu.
2. 8. 2019 09:56
Re: Závory klamou
Představ si situaci, kdy projede vlak, zhasnou červená světla a teprve poté začnou se zvedat závory. Během zvedání závor však vjede do obvodu přejezdu další vlak po druhé koleji a přejezdové zařízení začne opět blikat. Toho si však řidič nemusí všimnout a vjede na přejezd bez toho, aniž by tušil, že se k němu řítí další vlak s tím, že bude mít méně času, než znovu začnou padat závory, což je jistě nebezpečná chvíle, zvlášť jedná-li se třeba o kamion. Proto je bezpečnější, pokud se to provede opačně a vjede-li vlak do obvodu ještě před ukončením zvedání závor, ty zas spadnou zpět. Vlak může vjet do obvodu i těsně po skončení blikání - v takovém případě se přejezdový cyklus spustí úplně na čisto a řidič má na rozdíl od předcházejícího příkladu plný čas na průjezd přejezdem, takže vadí méně, pokud si toho taktéž nevšimme. To máme ale posychrované v zákoně taky v paragrafu 29 odst. 3, kde se píše, že řidič nesmí zbytečně prodlužovat dobu přejíždění přejezdu. Toto a dále např. zákaz objíždění tramvaje vlevo jsou věci, které se opravdu vyplatí dodržovat. Pár sešrotovaných aut po nedodržení obou věcí už jsem viděl.
2. 8. 2019 10:45
Re: Závory klamou
No v každém případě by takové chování závor bylo daleko čitelnější
1. 8. 2019 22:08
Re: Závory klamou
To je to samé, co jsem už psal - když vjede do obvodu po druhé koleji další vlak při zvedání závor, je třeba o tom řidiči dát vědět, tudíž je nejbezpečnější závory nechat hned spadnout zpět. Je škoda, že se tyto důvody a mechanismy moc neučí v autoškolách ani jiných poučných materiálech...
2. 8. 2019 10:48
prevence primární
neboli výchova. Čím více techniky bude hlídat bezpečnost, tím méně budou lidé opatrní a budou spoléhat na druhé. Je to trend, ale není to správný trend. Řidičák není společenská povinnost, ale dobrovolně získané oprávnění. Jako držitel se musím chovat nějak, pakliže se tak nechovám, musím nést odpovědnost za svoje chování. V plném důsledku. SŽDC ani nikdo jiný s tím nic nenadělá. Vše ostatní jsou zbytečné řeči.
Rozbalit vlákno
0