Bezpečnost
neboli výchova. Čím více techniky bude hlídat bezpečnost, tím méně budou lidé opatrní a budou spoléhat na druhé. Je to trend, ale není to správný trend. Řidičák není společenská povinnost, ale dobrovolně získané oprávnění. Jako držitel se musím chovat nějak, pakliže se tak nechovám, musím nést odpovědnost za svoje chování. V plném důsledku. SŽDC ani nikdo jiný s tím nic nenadělá. Vše ostatní jsou zbytečné řeči.
Ale mam dojem, ze to nepojde spravit tak ako hore navrhuje kalousek. Ak by nikto pred rampami nestal, ale niekto by z dialky prichadzal k priecestiu prave v okamihu ked uz skoncili blikat svetla (ale rampy su este stale dole), mohol by ich lahsie prehliadnut. Blikajuce cervene svetla predsa len z dialky lepsie vidno, ako spustene rampy s opryskanou farbou...
A to nemluvim o situacích, kdy na jednokolejce projede vlak a 5 minut se čeká až zase odjede někde za rohem ze stanice. Vidět nic neni, vlak projel ale světla budou blikat dalších 5 minut zbytečně. Fakt už jsme se jednou na přejezdu posunkama domlouvali, kdo z nás to prubne první.
Může se stát, že je člověk oslněn sluncem, nebo světla přehlédne, od toho tu jsou závory, které ho zastaví.
Pokud vjede na přejezd po zhlédnutí závor na červenou a ty jdou hned dolů, nic jiného si nezaslouží než tam zůstat.
Jiná věc je to stání vlaků v zastávce, to je na palici, ale prostě na červenou se nejezdí. Na křižovatce se na červenou taky nejezdí, i když tam svítí 5 minut.