Představení dvouspojkové převodovky DSG v roce 2003 znamenalo menší revoluci v oblasti automatických převodovek. Po necelých pěti letech vyrobil Volkswagen první milion DSG a zároveň představuje verzi se sedmi převodovými stupni.
DSG se pravděpodobně v tiguanu dočkáme, ale...
DSG druhé generace zatím existuje jen v provedení pro 250 Nm, takže by stačila akorát tak pro 110 kW TSI. Extrémní provedení sedmistupňové DSG pro Bugatti Veyron neuvažuji (s jejím nasazením jinde než ve Veyronu se snad ani nepočítá).
Klasický automat s kapalinovým měničem je výhodnější do terénu, kde by při častých rozjezdech a velmi pomalé jízdě trpěly spojky.
DSG řadí sama. Dá se ovládat i ručně, ale smysl v tom nevidím. Co mám zkušenost s automatickou převodovkou, tak ručně zasahovat do volby převodů nemá žádný smysl.
Zkus se taky někdy zeptat řidiče náklaďáku. Ti řadí ručně klidně i 12 stupňů.