Ja furt uvazuju, kde se v tobe ta demence bere... O***b nazakazniky by to byl, kdyby slibovali R6 a dali jenR4, nebo kdyby to propagovali jako R6, ale bylo to R4, nic takoveho se ale nedeje. Navic by me zajimalo, jak bys chtel pod kapotu napric narvat R6,u Volva to zkusili a rychle sli od takoveho reseni pryc. Podminky jsou, jake jsou, mas porad moznos si koupit R6 v M2, nebo M240, pripadne vjinych radach a obecne je BMW tim poslednim, kdo se vzdava sveho zlata (R6) a pritom dokaze i mirit do budoucnosti (elektrika/hybridy).
Vaha je fuk. Nizke teziste + 100 elektrickych + 300 oturbenych koni. Raketa. Kdyby to stalo do dvojky, tak o tom budu premyslet. U me jde jen o to jak auto jede. Nejsem pozer z vesnice abych oslnoval pubertaky prdlavym vyfukem.
Misto bezducheho zvaneni predloz nejaky dukaz. Ja totiz o apkach v aute nevim skoro nic, jsi chudak, musis furt nekoho napadat, za palec mi tvuj intelekt ani nestoji
Vaha je problematika fosilu ne auta na baterky.
Neco si o tom nastuduj nebo se bez s pluginem svezt.
Uz akcelerace Tesly (najsem fanda) ktera vazi 2,5 tuny by ti mohla napovedet, ze ta vaha nebude u EV, nebo PHEV uplne dulezita
Pro EV plati fyzikalni zakony ale pro fosily taky. Vis jaky je rozdil mezi vykonem a tocivym momentem EV, atmo a turbomotoru, nebo vidis vsecko stejne?
Děláš si srandu?
Ta Tesla dá naplno těch zrychlení jen pár (skoro doslova) a "končí", na NS nedá naplno ani půl kola.
Schopnost párkrát brutálně zrychlit ještě zdaleka neznamená, že to auto celkově výborně jezdí. A pokud nepoznáš výhodu výrazněji lehčího auta na okresce, tak si zajeď na okruh, kde bývá hmotnost v principu zásadnější, než samotný výkon.
Takze v tomhle je problem toho hybridu o kterem se bavime?
To mi vzdycky potesi kdyz se tu objevi nekdo s extremne bystrym myslenim.
Tenhle nesmysl s vahou ti vysvetlil niemand 10. 8. 2019 22:52 a dnes 13.39 Pro elektromobily to neplati stejne jako pro fosily, protoze ev nema vykonovou prodlevu nizkych otacek. A tenhle baworak si sbira vykon z obojiho.
Pořád tu dětinsky šermuješ "bystrým" myšlením apod., tak se zkus taky někdy mrknout před vlastní práh. ;-)
Argumentace F1 je v tomto případě mimo mísu, tady píšeme pod běžnou produkcí, a to je samozřejmě úplně jiný svět, nebo si vážně myslíš, že tohle auto bude např. pracovat s přítlakem tak, jako u astronomicky drahého sofistikovaného monopostu F1?
Tady jde logicky o srovnání relativně běžné produkce - hybridu s pořádným závažím (baterie) a minimálně stejně výkonného no hybridu.
Např. M140e vs A45AMG, nebo RS3 apod.
Někdo (WalteR!), kdo má s řízením sportovních aut! (nikoli monopostů F1, pod kterými rozhodně nepíšeme) ty nejbohatší zkušenosti vůbec, říká jasně:
"Váha (hmotnost) je to nejdůležitější ze všeho u sportovního auta. Nepotřebuji 600 koní (a víc), ale 940 kg a 300 koní, to je fantastická kombinace!"
A každý kdo si tohle měl možnost někdy (ideálně na okruhu) vyzkoušet, to může jenom potvrdit.
A sme zase u ty tesly, proc auto s 2,5 tunama zrychli z nuly na sto pod 3s? Ma snad vyjimku z fyziky?
Nema. Tocivy moment elektromotoru a spalovaku ma jiny prubeh. Tam kde spalovak zacina, elektromotor v zaberu konci. Neboli tenhle hybrid si tvoje AMG namaze na chleba
A zrovna ty tu vypisuješ o bystrosti..., nepíšeme pod Teslou, že ne?
Já jsem teď o Tesle nenapsal ani slovo, takže ne my, ale Ty jsi zase u Tesly a dokola papouškuješ její zrychlení 0-100, ke kterému už jsem ti jasně svoje napsal.
Napiš mi top čas na rychlé kolo, třeba na NS, té tvojí slavné Tesly a teprve pak se můžeme bavit jak rychlé je to auto doopravdy/reálně.
Namaže si ho na chleba? Možná na semaforech, ale pokud ti tohle stačí ke štěstí, tvůj boj, já mám o řízení auta poněkud pestřejší představy, které zdaleka nejsou jen o samotném zrychlení a v principu podobné, jako mnou citovaný WalteR.
O Tesle mluvim jako o demonstraci charakteristiky elektromotoru. BMW uz ma jeden hbity plugin se skoro 400 konema a zrychlenim kolem 4s. Nechme toho ta technika te dozene driv nebo pozdejc. Zatim spi.
Hmotnosť niečo spraví, ale hybridná F1 je najrýchlejšia v histórii aj keď je zároveň najažšia. A najdlhšie vzdoroval nehybridný rekord práve v Monze, kde sa ide veľa pod plynom a málo zatáča.
Novšie stroje majú lepšie podvozky a aero, ale aj oveľa rýchlejšie zrýchľujú na výjazde zo zákruty.
Ale to je prave dobry priklad, ale nekteri neznalci i pres argumenty budou mlit furt ten samy nesmysl. Baterky auta prirozene zvysuji pritlak k zemi, snizuji teziste auta a elektricky pohon dava uplne jiny vykonovy potencial v kazdych otackach.
Ja nie som proti hybridom, ale v F1 ide technologia brutálne dopredu a robiť porovnania súčasnosť vs minulosť vo formule není moc dobré a hlavne ke´d sa menia predpisy aero,pneu,dotankovanie a pod.
No a co? I kdyby to tak bylo. S plug-inem se koza (emisni restrikce) nazrala a zakaznik dostane dynamictejsi auto nez byl model predtim. Nechapu proc do toho nekdo ryje. Zrejme proto ze nevi o cem je rec.
On to práve je dobrý príklad. Predpisy v F1 sú skôr obmedzenia, mnohé tam pred 30 rokmi neboli, ale technika pokročila. Autá sú ťažšia a jazdí sa s nimi inak. Jazdci to občas vytknú, ale faktom je, že aj napriek hmotnosti a mnohým obmedzeniam dokážu byť rýchlejšie ako kedykoľvek pred tým. Lebo vývoj ich posúva ďalej. To máš aj pri konečných autách. Každý ti povie, že staršie bavoráki boli šoférskejšie, ale tie dnešné sú proste rýchlejšie a nie len v priamke. Podvozky sa dokážu lepšie držať cesty a športové gumy sú stále lepivejšie a k tomu si pridaj výrazne viac výkonu a elektroniky, takže rýchlo môže isť každý bez toho, že by mal naložené v gaťách.
Ešte sú tu ľudia čo sa nazývajú ortodoxnými petrolheadmi, ale medzi kupcami nových aut je ich minimum.
Všechno v F1 dělá velmi rychle neskutečné pokroky, srovnávání napříč časem je tady mimo mísu...
Tam je vše podřízeno rychlosti, i "obcházení/podlézání" aktuálních předpisů/omezení.
Týmy F1 fungujú ako za vojny. Vývoj sa toči veľmi rýchlo a nasadzujú často neotestované veci, aby niekde vyhrabali stotiny a získali body.
To sa ale nedá povedať o pneu, ktoré roky výkonnostne stagnujú. Tam bol naposledy rýchly vývoj ešte v čase boja Michelinu s Bridgestone.
Ďalšia vec, je že aj tie najbohatšie tímy dajú na vývoj len asi 200 miliónov EUR ročne a cenu zvyšuje práve tá hektickosť.
Vývoji cyklus civilného auta je +/- 5 rokov, ale jeho vývoj je výrazne drahší. A medzigeneračné rozdiely sú dosť výrazné. Stačí sa napríklad pozrieť na súboj HH na ringu.
Tak to asi každý sledujeme inú F1. Lebo brzdy sú výkonnostne obmedzené nižším tlakom, ktoré môžu ich strmene vyvinúť a zároveň ich dávkovateľnosť je horšia ako v dobách pred rekuperáciou.
A gumy sa v dobe monopolu moc nezlepšovali, obmedzilo sa množstvo zmesi, ktoré sa vozia na pretek a rieši sa tak nanajvýš rýchlosť ich rozpadávania. Kde sú opäť sťažnosti, že keď sa do toho oprú tak za 3 kolá je po gumách. V civilnom sektore vyvíjajú gumy bohatšie spoločnosti ako Pirelli, je tam tvrdá konkurencia a žiadne obmedzenia. Medzi každou generáciou hlavne lepivých gúm je výrazný posun vpred.