Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní BMW s logem M? Ostrá M140e by mohla nabídnout až 400 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 8. 2019
17
36
Zobrazit náhledy (17)
BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts BMW M135i xDrive M Performance Parts

Bylo jen otázkou času, než se elektrifikace dotkne i modelů s označením M. Hybridní hot-hatch by však mohl nabídnout zajímavé zážitky.

Elektrifikace je hlavním tématem snad všech automobilek, včetně BMW. Tradiční mnichovská značka by podle informací webu Automobile měla do roku 2023 nabídnout hned 25 vozidel s různou úrovní elektrifikace – tedy od tradičních hybridů až po elektromobily. A i když většina z nich bude zaměřena především na snižování emisí a spotřeby, jeden by mohl být zaměřen i na tradiční radost z jízdy: plug-in hybridní jedničková řada M140e, pod jejíž kapotou by se mohlo ukrývat až 400 koní.

Mohlo by se tak jednat o zajímavou náhradu řady 1 z produkce divize M, jehož výroba je podle dřívějších vyjádření automobilky krajně nepravděpodobná. BMW totiž nepovažuje výkonné hatchbacky za globální záležitost a z obchodního hlediska tak pro ni nejsou zajímavé tolik, jako třeba rozrůstající se segment SUV.

Dosud nejvýkonnějším modelem jedničkové řady je tak BMW M135i xDrive, které nabízí sympatických 225 kW (306 k) a 450 Nm točivého momentu. Již v příštím roce bychom se však mohli dočkat představení plug-iny hybridní varianty, jejíž výkon by se podle magazínu Automobile mohl vyšplhat až na 400 koní.

Základem novinky by se měl stát 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu přes 300 koní s točivým momentem okolo 400 Nm, kterému by měl sekundovat elektromotor o výkonu cca 80 koní. Kombinovaný výkon by se měl pohybovat okolo 400 koní a 500 Nm točivého momentu. Baterie by měla mít kapacitu okolo 35 kWh, což by mělo stačit na čistě elektrický dojezd okolo 80 až 112 km.

Zatím se jedná pouze o spekulace, model s podobnými parametry by však jedničkové řadě rozhodně slušel. Značce by navíc mohl přilákat nové zákazníky, kteří hledají vyvážený poměr mezi sportovností, zábavou za volantem a ekologickým provozem bez ohledu na omezený dojezd elektromobilů a jejich zdlouhavé nabíjení.

Z avizovaných pětadvaceti elektrifikovaných modelů BMW, které prý značka v následujících letech představí, by pak 12 modelů mělo být hybridních a 13 modelů čistě elektrických. A chybět by mezi nimi neměly ani vozy z produkce značky MINI.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strašné...
| 12. 8. 2019
O Tesle mluvim jako o demonstraci charakteristiky elektromotoru. BMW uz ma jeden hbity plugin se skoro 400 konema a zrychlenim kolem 4s. Nechme toho ta technika te dozene driv nebo pozdejc. Zatim spi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strašné...
| 11. 8. 2019
Týmy F1 fungujú ako za vojny. Vývoj sa toči veľmi rýchlo a nasadzujú často neotestované veci, aby niekde vyhrabali stotiny a získali body.
To sa ale nedá povedať o pneu, ktoré roky výkonnostne stagnujú. Tam bol naposledy rýchly vývoj ešte v čase boja Michelinu s Bridgestone.
Ďalšia vec, je že aj tie najbohatšie tímy dajú na vývoj len asi 200 miliónov EUR ročne a cenu zvyšuje práve tá hektickosť.
Vývoji cyklus civilného auta je +/- 5 rokov, ale jeho vývoj je výrazne drahší. A medzigeneračné rozdiely sú dosť výrazné. Stačí sa napríklad pozrieť na súboj HH na ringu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strašné...
| 11. 8. 2019
Tak to asi každý sledujeme inú F1. Lebo brzdy sú výkonnostne obmedzené nižším tlakom, ktoré môžu ich strmene vyvinúť a zároveň ich dávkovateľnosť je horšia ako v dobách pred rekuperáciou.
A gumy sa v dobe monopolu moc nezlepšovali, obmedzilo sa množstvo zmesi, ktoré sa vozia na pretek a rieši sa tak nanajvýš rýchlosť ich rozpadávania. Kde sú opäť sťažnosti, že keď sa do toho oprú tak za 3 kolá je po gumách. V civilnom sektore vyvíjajú gumy bohatšie spoločnosti ako Pirelli, je tam tvrdá konkurencia a žiadne obmedzenia. Medzi každou generáciou hlavne lepivých gúm je výrazný posun vpred.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strašné...
| 11. 8. 2019
A zrovna ty tu vypisuješ o bystrosti..., nepíšeme pod Teslou, že ne?
Já jsem teď o Tesle nenapsal ani slovo, takže ne my, ale Ty jsi zase u Tesly a dokola papouškuješ její zrychlení 0-100, ke kterému už jsem ti jasně svoje napsal.
Napiš mi top čas na rychlé kolo, třeba na NS, té tvojí slavné Tesly a teprve pak se můžeme bavit jak rychlé je to auto doopravdy/reálně.
Namaže si ho na chleba? Možná na semaforech, ale pokud ti tohle stačí ke štěstí, tvůj boj, já mám o řízení auta poněkud pestřejší představy, které zdaleka nejsou jen o samotném zrychlení a v principu podobné, jako mnou citovaný WalteR.
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Strašné...
| 11. 8. 2019
A sme zase u ty tesly, proc auto s 2,5 tunama zrychli z nuly na sto pod 3s? Ma snad vyjimku z fyziky?
Nema. Tocivy moment elektromotoru a spalovaku ma jiny prubeh. Tam kde spalovak zacina, elektromotor v zaberu konci. Neboli tenhle hybrid si tvoje AMG namaze na chleba

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku