Aliance Renault-Nissan postupně rozšiřuje nabídku benzinové třináctistovky vyvinuté ve spolupráci s Mercedesem. Nejnověji se jí dočkal model Dacia Dokker.
podobne ako aj to 1.0sce 52kw v twingu ( zrychl. 14,5s ) ...... vedla ktoreho aj F500 s 1,2kou 51kw ( zrychl. 12,9s ) posobi razom ako sportova kara ... co sa tyka atmo motorov tak tie od renaultu su dnes uz svojim sprevodovanim aj dynamikou za mna tie najmenej vyhodne v porovnani s veskerou atmo konkurenciou ( mazda, mitsu, fiat a pod )..
To je divny, moje fabia se 44kw v 1.0 mpi jede😀 sice nevim kolik ma z 0-100, ale tuhle disciplinu nejak nepouzivam, nebo me do ní asi nikdo nezasvetil. A jede to i na dvojku, dokonce to jede i na 5ku. A dokonce svete div se, me na silnicich první tridy porad nekdo zdrzuje. Jo sice predjet kamion je sebevrazda, ale proc bych to delal kdyz za kamionem je dalsi kamion. Nwm, asi pouzivam hlavu. Ale ze by sce v 1.6 nebo v 1.0 v twingu byla lemra... Zamyslete se chlapci :-[]
toto máš odkiaľ ?
ja mám Dokker s týmto motorom ešte originál na LPG, autu ide ako prase, má okolo 1200kg,
také feldy nechávam za sebou len taký fikot,
úžasný jednoduchý motor, tichý, vynikajúci ťah ?
nemáš náhodou niečo pokazené na tom, čo si skúšal ?
Hlavním asi ne, ale je to důležitá vlastnost. I pokud někomu nevadí, že se táhne desítky kilometrů za pomaju jedoucím autem, tak se rozumná akcelerace hodí. Například pro bezproblémové najetí na dálnici.
1.6 SCe sice nebyl žádný zázrak, na cestu do Lidlu nebo na chalupu ale určitě stačil a i po započítání vyšší spotřeby se mohl mnoha lidem vyplatit.
Škoda, že nevyvinuli atmosferický motor, který by splňoval EURO6d-TEMP. Když to jde jinde (Mazda, Mitsubishi), tak by to určitě šlo, pokud by Renault chtěl.
Dacia je už jediná zavedená automobilka, která prodává celkem levná auta. Škodovka původně šla také touto cestou, po konci Rapidu už ale žádný levný model nenabízí (dočasně mají akční verzi Tour, to je ale asi tak vše). Doufám, že Dacia zůstane i bez atmosférického motoru levnější automobilkou. Další automobilku produkující auta za běžnou cenu podle mě nepotřebujeme, tam je výběr dostatečný.
Fiat znám. Ten je ale dražší než Dacia. Pokud bych chtěl něco s užitnou hodnotou Dokkeru, tak musím jít do Dobló a to je cca o 100 tis. dražší. Je sice větší a má možná i další výhody, ale sto tisíc navíc je pro hodně lidí dost peněz.
500L KOMBI je také zhruba o 100 tis. dražší než Dokker. Velikost zavazadelníku jsem na stránkách Fiatu nenašel, dost ale pochybuji, že má 800 litrů jako Dokker. Pravděpodobně ani tři dětské sedačky nebo dvě a jednoho dospělého ve Fiatu dozadu nedostanete.
I po výrazném zdražení je Dokker nejlevnější. Jak jsem psal, doufám, že Dacia zůstane levná, protože aut za běžnou cenu je spostu. Když ale někdo chce něco levnějšího a nechce ojetinu, tak je Dacia jediná možnost.
V poslední době se sem začínají tlačit levná auta z Číny, to už bych ale radši šel do ojetiny.
Ty si kúp silné okuliare, kámo. Dokker je ekvivalent k autám ako sú Berlingo, Caddy alebo Kangoo. Tá nafúknutá hrčka vzdialene pripomínajúca F500 jej nemôže konkurovať ani omylom.
Také ho vidím jako konkurenci pro tato auta. Fiat ale má jen malé Qubo a pak až velké Dobló. A pokud nepotřebujete vozit 6 nebo 7 lidí, tak má Dobló stejnou užitnou hodnotu jako Dokker. Určitě má hodnotnější interiér, ale také vyšší cenu.
ja ten motor mám a je super, ťahá ako ďas a na benzín aj na plyn
spotreba benzín 6-6,5l
plyn okolo 8,5l
jednoduchý bez turba, reaguje na plyn
170km/h nie je problém
netreba veriť nemeckej propagande
nemci majú s Daciou veľký problém/ hlavne teda VW/
tak si platia antireklamu
Běžnému uživateli ale stačil a na popojíždění po městě byl lepší, než takzvaně moderní turbomotory. Teď už je to ale jedno. Nové auto už s ním nekoupíte a ojetá Dacie většinou nedává smysl.
Je celkem příjemné překvapení, zvlášť ta osobní verze s 96kW dává pomalu zapomenout na Caddynu s 1.4TSI 96kw. Dacia za 370k v plné výbavě a VW Caddy Trendline od 564k, hmmm hustý ;-)