Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Dokker přijíždí s moderním turbomotorem. Kvůli konci atmosférické 1.6 SCe hodně zdražila

Dacia Dokker Stepway Techroad
Dacia Dokker Stepway Techroad
Dacia Dokker Stepway Techroad
Dacia Dokker Stepway Techroad
8 Fotogalerie
Diskuze (29)

Aliance Renault-Nissan postupně rozšiřuje nabídku benzinové třináctistovky vyvinuté ve spolupráci s Mercedesem. Nejnověji se jí dočkal model Dacia Dokker.

Dacia se na českém trhu již zcela zbavila atmosférického benzinového čtyřválce 1.6 SCe. Po konci v Dusteru a Lodgy setrvával v nabídce Dokkeru, také ten už ho ale nahradil. A to přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.3 TCe.

 

V Dokkeru je tento motor s přímým vstřikováním dostupný ve dvou výkonových variantách. Ta základní, nabízená i v dodávce Dokker Van, má 75 kW a 200 N.m, silnější, výhradně určená pro osobní variantu, je naladěná na 96 kW a 240 N.m. V obou případech je agregát splňující emisní normu Euro 6d-TEMP spárován s šestistupňovou manuální převodovkou.

 

V případě Dokkeru tak šla Dacia jinou cestou než u Dusteru. V populárním SUV totiž za základní benzinový motor nově slouží tříválec 1.0 TCe se 74 kW a 160 N.m. Pro Dokker se zřejmě objemnější čtyřválec s vyšším točivým momentem jevil jako výhodnější volba, u tohoto modelu se očekává jízda s vyšším zatížením, kterou čtyřválcový agregát bude zvládat s větším přehledem. V jiném modelu tato 75kW verze třináctistovky nabízená není.

 

Jak už víme z dřívějška, třináctistovka s interním označením H5H konstrukčně vychází z dřívějšího čtyřválce 1.2 TCe. Novinkou je však trojúhelníkový blok Delta, kde ocelové válce nahradily slitinové, s plasmaticky nanášenou vrstvou křemíku na jejich vnitřních plochách, která nepodléhá opotřebení a zajišťuje dostatečnou těsnost.

Turbo pak díky elektrickému ovládání pracuje jemněji a v nízkých otáčkách také rychleji než dosavadní pneumatický obtokový ventil, zatímco systém přímého vstřikování nyní pracuje až s tlakem 250 baru (místo 200).

 

Nasazení moderního motoru však má svůj negativní důsledek, protože Dokker výrazně zdražil. Souvisí to ale i s tím, že z nabídky vypadly dva nejnižší stupně Access a Open. Základem je nyní stupeň Arctica, který s motorem 1.3 TCe (75 kW) pořídíte za 299.900 korun. S dosavadní atmosférou 1.6 SCe (75 kW) tato verze přišla na 273.900 korun.

 

Výbava stupně Arctica zahrnuje 15palcová ocelová kola, čtyři airbagy, palubní počítač, mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo rádio s MP3 přehrávačem.

 

Dacia Dokker Van je dostupná v jediném stupni Ambiance+, s 1.3 SCe (75 kW) stojí 244.900 korun. V případě této dodávky standardní výbava čítá 15palcová ocelová kola, airbag řidiče, palubní počítač, elektricky ovládaná zrcátka, manuální klimatizaci nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.  

Dacia Dokker – české ceny a technická data nabízených motorů
Motor1.3 TCe1.3 TCe1.5 Blue dCi1.5 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3]1333133314611461
Válce/ventily4/44/44/24/2
Největší výkon [kW/min]75/450096/500055/375070/3750
Točivý moment [N.m/min] 200/1500240/1600200/1500220/1750
Převodovka6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]??154168
Zrychlení 0-100 km/h [s]??15,112,5
Komb. spotřeba [l/100 km]??5,25,3
Cena Arctica [Kč]299.900309.900328.900343.900
Cena Stepway [Kč]316.900326.900345.900360.900
Cena Techroad [Kč]-344.900-378.900
Cena Van Ambiance+ [Kč]244.900-269.900284.900

 

Vstoupit do diskuze (29)