Motorky
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
továrna furt jede, dělaj se 350 dvoutkaty ne e😜ort (Kuba, Argentina, Panama atd) + pár kusů se ročně prodá v čr jako přestavba pro ty co maj papíry ale původní 350 už je dezoláto.
+ se doprodává 660+ dělaj ty číny - 350 OHC, OHC Special a Scrambler a těch se tu prodá ročně asi 200-300 ks.
Celkově fabrika produkce mezi 2-4 tis k ročně, není to moc ale furt lepší než nic. Navíc dělaj díly pro BMW a Bombrdier-Rotax.
A stále se pracuje na novém litru, loni byl dokončen další prototyp s novým desingem, letos se maj vyrábět další kusy na testy a jako ověřovací série.
+ se doprodává 660+ dělaj ty číny - 350 OHC, OHC Special a Scrambler a těch se tu prodá ročně asi 200-300 ks.
Celkově fabrika produkce mezi 2-4 tis k ročně, není to moc ale furt lepší než nic. Navíc dělaj díly pro BMW a Bombrdier-Rotax.
A stále se pracuje na novém litru, loni byl dokončen další prototyp s novým desingem, letos se maj vyrábět další kusy na testy a jako ověřovací série.
Trochu tu situaci znám z doslechu. Můj otec pracoval celý život v Jihostroji Velešín, který je ve skupině s Jawou. Podle mého problém je, že se nějak ve fabrice nebyli schopni zaměřit na něco, co by se tady v ČR nebo v blízkém ex-socialistickém bloku dalo prodat. Praga s těma soutěžákama to bylo takové plácnutí do vody, stejně dopadli s Dandy v Motoru Jikov (Vodňany). Po 89 byl velký hlad po všem západním a každý z mých známých si koupil za ukrutné peníze olítanou nebo zbořenou Honda, Kawu, Suzuki nebo Yamahu. Vezmi si kolik se dneska prodá těch různých prdítek - elektrokol, elektroskútrů, mopedů ala babeta , tam je podle mého prostor pro převlečeného číňana ... Jednoválec 660 od Rotaxu je takový docela dost divný motor, na enduro je to těžký, na cestování nedostatečný. Ani se moc nedivím, že s tím litrem nespěchají, protože si myslím, že by prodali pár kusů a to jen v ČR ... tak nějak v řádu Uralu a Vlka 😉
No Jihostroj pro ně má dělat údajně nějaké díly na tu Jawu 1000.
Tak oni neprodával jen v ČR, dealery maj i na Slovensku, v Litvě, Rusku a dalších zemích. Vím že pár 660 šlo někam do Asie pro policajty třeba, ne vše co jde ven jsou jen staré 350 dvoutakty, i když je jich samo většina. Ale prá čínanů a 660 šlo taky ven
Tak oni neprodával jen v ČR, dealery maj i na Slovensku, v Litvě, Rusku a dalších zemích. Vím že pár 660 šlo někam do Asie pro policajty třeba, ne vše co jde ven jsou jen staré 350 dvoutakty, i když je jich samo většina. Ale prá čínanů a 660 šlo taky ven
Ano, opravdu to ***i strategii, teď (pár let dozadu) se rozjeli praktické maloobjemové stroje - a oni skončí s levnou malou dvouválcovou 250tkou. Jednoválec 660 je fakt řešení nahovínko - ano, je to slušný objem (nakonec i výkon) ale kdo to dnes chce z jednoválce? Na cestování (výkonem spíše dojíždění) vibrátor a u Endur se teď začíná přecházet buď na menší objemy a hlavně váhu, nebo u cendur na alespoň dvouválce. I ty dnes už neváží o moc více než velký jednoválec a výkonem i kulturou jsou úplně jinde. Litr - dvanáctset... co to je zase za e😜eriment? Kdo si dnes koupí drahou motorku od Jawy? Pár nadšenců v ČR a ??? Měli připravit něco jako Moto Guzzi V7, Royal Enfiel 650... cenově (kolem 200 000) i výkonem (35kW - což je nakonec kvůli A2 dnes populární hodnota) rozumný motocykl 500-800ccm ve více variantách (za to retro teď MG i RE zákazníci rvou výrobky z linky). I ty Moto Guzzi platí účty nakonec spíše ty malé V7/V9 než velké čtrnáctistovky (prodá se jich málo).
Ten motor už nemá homologaci na nové Euro, tj žádná nová 660 už se nevyrábí, probíhá jen doprodej na předem registrované papíry pro ČR. Možná pro trhy mimo EU jsou schopni ještě nové mašiny vyrobit, jestli maj v zásobě dost těch motorů Minarelli. Jinak hádám že tu 660 nahradí prábvě ten litr. Nebo jestli provedou upgrade a daj tam jiný motor, nevím.
Jo ta 350 je původní Honda. Jel jsem. Plus dělají v Týnci i repliky původních na zakázky. Prodají v Čr kolem 1000 ks ročně. Ceny od 70 - 120 000 a jsou to jednoduché a nejspíše i spolehlivé stroje.
Jo testují na válcích vlastní motor, větší, ale to už nebude za "hubičku". Jako retro je současná nabídka zajímavá.
Jo testují na válcích vlastní motor, větší, ale to už nebude za "hubičku". Jako retro je současná nabídka zajímavá.
Anonym
byla na oslavě 90 let Jawy v Týnci. Všichni kdo tam byli jí chválí. Tak jestlipak tam byl i někdo z auto.cz a něco tu o tom napíše. Pokud ne, bude to dost trapný faux pas.
350 číny stojí 99 resp 109 resp 120.