Automobilka Mercede-Benz se dnes pochlubila hned trojicí elektrifikovaných novinek ze svého kompaktního segmentu, které nabídnou elektrický dojezd okolo 60 kilometrů a výkon až 218 koní.
Tenhle počin se mi líbí - výkonné hybridy a přitom s minimálními kompromisy. Třeba i dvouspojka (zejm. spojky) díky elektrifikaci bude mít násobnou životnost.
Tohle myslíš jak? WLTP je násobně náročnější než NEDC včetně střídání různejch zátěží a jak správně píšeš víc jak dvojnásob dlouhý trasy = a ne ve zkušebně ale reálnym provozu!
Co má daleko náročnější WLTP který neni jen zkouška ve zkušebně ale reálná jízda auta se zrychlovánim různou rychlostí od 15ti do 145 km/h atd. tak co to má co dělat s VW levárnou?
Že to je daleko blíž realitě ukázalo třeba to VW = a zoufalý chování 3.0TDI = aby motor reálně plnil emise a nechrlil jako dřív jako 10 autobusů abych citoval Vaculíka a Dopravní fakultu ČVUT = choval se fakt děsně. Zrovna teď o víkendu sem čet že nový 2.0TDI evo 150kW je lepší = než po WLTP ten šestiválec = hodně smutný
Jakou emisní normu bude plnit po ujetí cca. 30 km / 1/2 h. jízdy od poslední zásuvky? Do 30 km / 30 min. je to lokálně čisté auto, nad tyto okrajové podmínky je to spalovák jako každý jiný. Takže jsme opět v realitě: místo nyní jednoho auta bude muset každý mít auta dvě - e-auto do města a spalovák mimo. Tomu říkám skutečně "ekologický" přínos. I při testech spalováků jsou stále různé podfuky, např. se při testu nedobíjí aku aby se snížila zátěž a tedy spotřeba, přefukují se gumy, používá se ultrařídký olej atd.
Zcela asertivně opakuji svůj dotaz určený především poblouzněným majitelům hybridů: Jakou emisní normu bude plnit hybrid s 16kWh aku po ujetí cca. 30 km / 1/2 h. jízdy od poslední zásuvky?
ok:
Euro 6D-temp s 110%konverzí pro reálný provoz. Reálné měření činí 90-120 minut reálné jízdy. Konverzní faktor se bude snižovat od 2021 na tuším 50%. Navíc toho auta budou muset být schopna i po tuším 150tkm.
Po ujetí těch tvých 30km to pravděpodobně ujede ještě tak 20km na baterky. Pak půjde spotřeba někam k 70-95% toho stejného auta bez hybridní zástavby. Od toho můžeš odečíst náročnost na zvýšení hmotnosti o těch cca 10%. To by bylo nevýhodou pouze při naprosto ustálené jízdě bez brždění ale ani sundavání nohy z plynu. Což je jednak blbost a pak hlavně v takovém režimu nebude hrát těch 10% hmotnosti skoro žádnou roli.
Potřebu mít dvě auta právě PHEV odbourává, ikdyž to nechápeš. Konkrétně Cayenne E hybrid (3,0 V6 plus 100kW elektromotor) stojí stejně jako Cayenne S (2,9 Biturbo). Hybrid má vyšší výkon, žere podstatně méně a jede buďto stejně (0-100) nebo lépe (pružnost).
Opakovane ti rikam, ze majitele pluginu nepoblouznuje spotreba, ale to jak to auto jede. Spojeny vykon vic motoru dava pluginum v provozu slusnou dynamiku. At je to rozjezd z mista, razeni do pruhu, nebo vykon auta pri predjeti. Oturbene trivalce proste nejsou moje krevni skupna. Potrebuju auto co jede. Zjevne je to skutecnost ktera te irituje. Tak s cimpak jezdis? Dacii, Fabii, Thalii nebo podobnou jebkou? Pak je tvoje reakce pochopitelna.
Emisná norma bude aj po vybití batérie stále rovnaká. A bude z toho hybrid, ktorý bude v meste a na okreskách výrazne efektívnejší ako samotný spaľovák.
Docela dobře napsaný porovnání = vo čem to je https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/skoda-scala-1-5-tsi-dsg-vs-toyota-corolla-1-8-hybrid-srovnavaci-test-jehoz-vysledky-prekvapily/pohledy/1
když to na 15.6 kWh baterku ujede 60 km tak mi vychází spotřeba 26 kWh/100km to je někde na úrovni Tesla X nebo skoro Audi e-tron, ale to je úplně jiná třída vozů, opravdu mají takovou baterii ? s i3 na 15kWh ujedu 120km
Konfigurator pise podle NEDCu 76km, tj. nejakych 20kWh/100. To je celkem normalni spotreba. Podle WLTP je to pochopitelne vic, uz jen proto, ze se ve WLTP jede pres 130km/h a tam vetsinou ucinnost beznejch elektromotoru se stalym prevodem optimalizovanym pro mestskou jizdu dost klesa.. takze sotva neco prekvapiveho...
Takhle to ale není, PHEV si nechávají docela dost velkou část baterie (klidně 3-4kWh) na které si nešáhneš pro rekuperaci s plnou baterií, ale taky jako ochranu pro mnohonásobné opakování cyklů. Navíc by plně nabitá baterie nesnesla velké proudy z rekuperace.