Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy se Škodou Kamiq: Scalu má i tam, kde byste ji nečekali

Rodinka mladoboleslavských SUV je kompletní. Kodiaq a Karoq doplňuje nejmenší Kamiq, se kterým jsme se v Alsasku exkluzivně svezli.
Zpět na článek
21. 8. 2019 08:13
21. 8. 2019 09:07
21. 8. 2019 12:16
21. 8. 2019 08:24
21. 8. 2019 08:40
21. 8. 2019 12:27
21. 8. 2019 09:30
21. 8. 2019 10:30
21. 8. 2019 10:42
21. 8. 2019 11:34
21. 8. 2019 11:27
21. 8. 2019 11:55
21. 8. 2019 12:01
21. 8. 2019 11:32
21. 8. 2019 17:45
21. 8. 2019 18:57
21. 8. 2019 19:31
22. 8. 2019 10:20
22. 8. 2019 10:10
27. 8. 2019 10:29
21. 8. 2019 08:13
Cena...
Auto celkem pěkné, ale cena, stejně jako u Scaly, naprosto nesmyslná (dělá to na mne dojem, že si Škodovka vytváří prostor pro snížení ceny po vypuknutí krize stejné jako v r. 2008).
Každopádně zejména u nás kupce určitě najde, protože zarytý škodovkář Škodovku koupí i za cenu Mercedesu ;-) (a Škoda auto to dobře ví :-) )
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CICERO
21. 8. 2019 12:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 8. 2019 08:24
Nahý KAMIQ
Škoda, že nemá černé oplastování kolem kol jako to má většina konkurence. Taky škoda, že se nenabízí jinak barevný sloupek A a střecha. (Fabia to má). A předobraz Kamiqa studie to taky měla. Doufám, že tohle nabídne Kamiq Scout. Jinak se mi design líbí, ale k dnes módním malým SUV prostě oplastování tak nějak patří.... A bez toho mi přijde Kamiq tak nějak "nahý" :'-(
Rozbalit vlákno
4
21. 8. 2019 08:40
Re: Nahý KAMIQ
Vizuálně by to oplastování určitě pomohlo, ale cena (vzhledem k té stávající) by potom byla naprosto neodpovídající dané kategorii aut.
Co se týká praktičnosti oplastování - nejsem úplně jeho zastáncem - sice chrání před úderem "kamínku", ale současně vytváří nezanedbatelné množství různých štěrbinek mezi plastem a plechem (kam se při běžném mytí nemáte šanci dostat), kde se po první zimě usadí nemalé množství bohatě prosolených usazenin, které konají svou práci jejíž výsledky bývají fatální a vzhledem k tomu, že jsou dlouho skryty pod plastem, přijdete na ně, když už je pozdě s tím něco dělat.
21. 8. 2019 10:48
Re: Nahý KAMIQ
Souhlasím, oplastování je hlavně na efekt, usazeniny tam asi mohou vznikat, ale protože možná takových 90% SUV toto oplastování má (už v základní výbavě), u Kamiqu mi plasty nějak chybí... Je tam moc plechu.
Avatar - CICERO
21. 8. 2019 12:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rokyta.p
21. 8. 2019 12:49
Re: Nahý KAMIQ
Přístrojovka hezky prokoukla :-) Do města super. ... Něco co má evokovat Cross over by ale mohlo mít trochu dominantnější kola. V Rapidu lift se kola taky opticky lehce ztrácí. Ten 1g CO2 dame :-)
21. 8. 2019 08:35
Upřímně věřím, že tohle auto budeme na českých silnicích pot
Té upřímnosti v poslední větě si hodně cením.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
21. 8. 2019 09:09
Upřímě, bouchá zadní náprava?
V testu je sice psáno o nějakém "lepším" podvozku, co to v praxi znamená ? Je to multilink, nebo tyč ? Projížděl jsem Scalu s tímto motorem, dá se souhlasit, že je motor dobře utlumený, není nejpomalejší (akorát charakteru Ecoboostu prostě ani zdaleka nedosahuje - já jezdil s MT, takže mi to docela chybělo, když už je to benzín), interiér je slušný o záplavě měkčených plastů bych se radši nerozepisoval, ale pokud jsem se svezl v zadu na hezké české okresce (takové té typické české, né vybrané hladké), rány od podvozku, typické pro Rapidy, tam prostě byly... při větších nerovnostech a na retardérech tuplem...... u auta za tři sta tisíc s tím problém nemám, u Scaly za půl milionu to zamrzí.... tak jak to je u Kámíqa?
Rozbalit vlákno
17
21. 8. 2019 09:52
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Scala i Kamiq mají pouze zadní vlečenou nápravu, o multilinku si může nechat pouze zdát, jestli to na našich silnicích bude "bouchat" nebo odskakovat, by mne taky zajímalo (více či méně asi jo), ale tenhle problém v západní Evropě na jejich silnicích nemají - tam ten multilink nevyužijí zdaleka tolik jako u nás.
Avatar - xxc
21. 8. 2019 10:09
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
V zapadnej Europe maju take iste cesty ako u nas. Staci sa prejst. Vsade na svete su ako lepsie cesty, tak aj horsie. A v zapadnej Europe sa jazdi pomaly, cize nejake odskakovanie tam asi neriesia :-)
21. 8. 2019 11:37
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Tak treba v anglii maji horsi cesty nez u nas.
21. 8. 2019 12:48
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
:D :D a tomuhle blabolu pocitam budes i verit vid duta hlavo :D Zajimalo by me jakym zpusobem to srovnani kdo dal dohromady. Ale realitu to odrazet nebude.
Avatar - Hammunasakra
21. 8. 2019 17:17
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Ryccardo = proč furt dokola píšeš SEM HLOUPÝ SEM HLOUPÝ SEM fakt hloupý :-)

Už se to VÍ = neni nutný to při každý další příležitosti dál a dál opakovat

Podle tvý hlavy se v česku i staví dostatečně rychle = byť sme dopadli podobně jako v tý kvalitě https://ct24.ceskatelevize.cz/…u-cesko-trati-na
Máš fakt DAR snad VŠECHNO OTOČIT :yes:
Nebo vyhodnotit blbě = třeba tohle https://zahranicni.ihned.cz/…ku-se-zahranicim

Nezvážil si že když to co si VYMYSLÍŠ je většinou opak = že bys měl nějak změnit přístup? Nebo je snazší řikat VŠICHNI SE PLETOU a JÁ mám pravdu? :-)
21. 8. 2019 18:33
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Tak jako jo, ale rozhodne neco na tom zebricku neni uplne OK kdyz je CR a SK hned za sebou. To je prece blbost, Slovensko ma oproti CR o HODNE horsi silnice, to bych se velice divil, ze by se mezi CR a SK nedostala nejaka jina zeme.

Dam treba ruku do ohne za to, ze CR ma lepsi silnice nez Anglie. Jinak jsem cech z vesnice, nejsem zadnej Prazak ... a anglii jsem projezdil krizem krazem cca 150 tisic km jen pro predstavu.

Z toho kde jsem byl/ridil souhlasim s tou tabulkou, ze dobre silnice jsou napr. Svycarsko, Nemecko, Skandinavie, Francie, Holandsko, Singapore... :-)
22. 8. 2019 09:40
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
To myslis akoze vazne ze ma CR lepsie cesty ako UK? To si zahrnul do svojho porovnania v UK cesty 3.a4.triedy a v CR vsetky? Tu vasu preslavenu dialnicu Praha - Brno na ktorej sa neda normalne ist si tiez pocital do porovnania? Ja v UK zijem nejaky ten piatok, najazdil som tu par tisic km ako autom tak na bicykli a poviem ti ze CR sa moze porovnavat tak s Polskom, SK, Madarskom a podbne v cestach. Na zapad su vsade cesty lepsie!
22. 8. 2019 10:19
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Ano myslim to vazne a presne tak jak to pisu :-!

Samozrejme uznavam ze D1 to nema nikdo na svete, to je proste korupce jak hrom, proste si pekne naplanovali tricetiletku jak vysavat stat a nase hlavni dalnice je na par desitek let nepouzitelna, co na to rict.

A taky uznavam, ze je v cr malo dalnic a stavi se straaaaaaasne pomalu, to je vsechno pravda.
Ale jak si cesi mysli, ze nase silnice 1-4 trida stoji za nic tak rikam ze v anglii to stoji za to stejny *** spis jsou jeste horsi, zvlast 3-4 trida.
A dalnici anglican ani zadnou nema zejo, jezdi se 112kmh, ma to standardy ze u nas by to nemohpa byt asi ani rychlostni silnice, jezdi se tady odstavnymi pruhy, protoze je to levnejsi nez dalnici rozsirit, povrch je z nejhrubsiho asfaltu na svete, rovny to neni vubec, taky proc kdyz se jede jen 112 atd atd

Napr Audi A4 pro anglii museli udelat mekci podvozek a pridat zvukovou izolaci, takze asi tak :-) Ptali se inzenyra audi ze proc tu A4 upravovali specialne pro anglii, ze jestli jako maji horsi dalnice nez v nemecku nebo proc ... a nemecky inzenyr se podival, 3 vteriny mu cukal koutek, a potom rika “autobahn? in uk?” a smal se fakt nahlas az se za bricho popadal :-)
Jeste dodam, ze standardy ceske dalnice jsou z 99,9% shodne s temi nemeckymi (sirky pruhu, znaceni, najezdy, bezpecnost, polomery zatacek atd.), v anglii treba rychlostni silnice (na ktere se jede stejne rychle jako po dalnici) ani nema pripojovaci pruhy a bezne konci kruhacem z niceho nic ;-)

Taky anglicani neumi jezdit po dalnici, protze autoskola ma zakazany vjet na dalnici ... :-) Proste anglie je slusny kocourkov :-)
22. 8. 2019 13:29
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
To su informacie spred kolkych rokov? 10? Obchvat londyna ma viac km ako cela ceska siet dialnic dokopy. Na ceste su min 3 a niekedy 4-5 pruhov plus odstavny. Jazdim krizom krazom a nemam s cestami najmensi problem. Ano rychlost 70mph je hrozna ale bohuzial tak to maju. Kolko ze ma Belgicko? Ceske cesty zhodne s nemeckymi? No hlavne v kvalite :D nemec postavi a cesta sa pouziva 20 rokov, cesi postavia a za 3 roky sa opravuje. Dratford crossing je usek cez Temzu. Jednou stranou sa ide mostom ktory ma 4 pruhy a druhou tunelom vo vode kde su 2 tubusy po 2 jazdne pruhy. Byt take nieco v CR tak sa to stavia este dalsich 50 rokov.
22. 8. 2019 17:53
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Ja v anglii ziju pres 10 let, ted par let v Londyne ... :-) Takze je to aktualni :-) Dratford crossing jsem krosoval nescetnekrat, to je zajimavej napad jeden smer most druhej smer tunel, proc ne, aspon je to pestrejsi ... :-)

Jinak co je dobry ze celkem vsude vedou dalnice a ty jsou v prijatelnym stavu, takze v tomhle ohledu jsou samozrejme na uplne jiny urovni nez CR.

Nevim proc sis vybral jednu dalnici zrovna M25 :-) To je dalnice, kterou ani nedostaveli ... a Londyn ma pomalu tolik lidi co cela CR, tak je jasny, ze obchvat ma cca 150km a na nekterych mistech i 8 pruhu v jednom smeru ... :-)

K te M25 doporucuju tohle, to me pobavilo https://www.youtube.com/watch?… :-)

K Belgicanum ja se vyjadrovat nebudu ... nebo snad jen jednu ... ze maji hodne jadernych elektraren a tam nejde jen tak pridat a pak zas ubrat, takze maji v noci prebytek elektriny, a tak co s tim ... osvetlili dalnice, stovky kilometru dalnic ... to je lamp ... to je eko ... =D

PS: Zkus vyrazit nekam na vesnice aspon tech 200km od londyna a mimo dalnice a uvidis, jaky maji cesty =D Nedavno projizdim centrum Oxfordu, dobrej tankodrom, to uz jsem dlouho nezazil :-)
26. 8. 2019 10:45
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Jakým způsobem vznikala asi ta tabulka. Nezkoušel si nad tím přemýšlet? No že se ptám. Ty a přemýšlet. Jak je možný, že země kde jsou nejkvalitnější dálnice v Evropě je až na 15 místě a všimnul sis, že před náma jsou i země kde nemají pořádně co žrát, nejsou ještě ani plně elektrifikovaný a měly by mít lepší silnice než u nás? Nepřijde ti divný, že třeba taková Gambie kde je 3/4 silnic s nezpevněným povrchem je v tomhle přehledu před náma? Kdo a jakých dat tu tabulku poslepoval? Co bylo kritérii hodnocení? Ne, nad tím ty neuvažuješ. Ty to prostě slepě papouškuješ a věříš všemu co ti kdo nakuká. To by si ale neměl, když si chceš hrát na vysokoškoláka :D
21. 8. 2019 17:09
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Ako pokus o vtip celkom dobre :D
21. 8. 2019 10:50
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Multilink je využitelný všude. Pokud to někdo nepozná, pak mu holt patří jezdit moderními unisex auty. Stabilita na dálnici, zatáčky ... nic ?
21. 8. 2019 11:09
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
To samozřejmě ano, ale troufám si tvrdit, že na kvalitních silnicích (tedy většinou ne u nás) rozdíl mezi multilinkem a jednoduchou nápravou (správně navrženou) u dnešních aut většina řidičů s běžným stylem jízdy (včetně dodržování rychlostních limitů a bezpečnosti) ani nepozná natož aby ho využili.
Avatar - Ozzman
21. 8. 2019 11:17
Re: Upřímě, bouchá zadní náprava?
Já jsem běžný řidič a u některých aut jsem poznal , že auto má jednoduchou nápravu. Typicky je to situace na okresce jakou dával výše Hamuna ( a že jich tu je dost ) , ideálně když je klikatá. Zadek občas odskočí a není to příjemné. Pak je to i rána od zadní nápravy, ta taky není nic co bych od nového auta chtěl. Kde jsem to nepoznal ( ale extra rozbitou cestu nezkoušel) byl Fokus 4 a dobře si s tím poradí i malé staré Clio pokud nejedete moc rychle na děravé cestě. Průměr je Octa 3 po fl, víte, že tam je, ale zase tak moc to neotravuje . Pravy opak třeba větší Laguna 2 , či novější Megane 4 a Talisman nic moc, stejně jako Scala a Rapid.
Avatar - rokyta.p
21. 8. 2019 09:30
Kamýk
Kamýk potřebuje větší mediální prezentaci. Ale jako docela to jde njn. Těším se na 100 tkm test a jak se s tím žije a co zas odejde typu spojka u Rapida ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - superkutil
21. 8. 2019 09:40
Přichází doba elektronická a plastová
Od roku 2010 jsou auta stále fórovější, plastovější a mají v sobě více elektroniky. Vše dohromady většinou přináší větší poruchovost, vyšší náklady na servis a opravy a kratší životnost. Vše směřuje k dalšímu snížení výrobních nákladů. Takže tenčí plechy, více plastů, levnější materiály. Vzhledově nová auta vypadají líp, ale je to jen na pohled, bude stačit pár let a majitelé budou nešťastní. Navíc rychleji půjde dolů hodnota vozidel. Prostě klasický spotřebák. A pokud jde o vzhled, začíná to být takový unifikovaný standard, ale bohužel s tím, že Škodovky zezadu (hlavně ty vyšší) jsou opravdu ošklivé). A velmi důležité a nebezpečné jsou ty zadní LED světla, která na malé ploše vytváří silné světlo. Je to velmi nepříjemné pro oči.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - xxc
21. 8. 2019 10:12
Re: Přichází doba elektronická a plastová
To sa hovorilo stale, ked som v 2011 kupoval auto, tak najlepsie a najtrvacnejsie auta boli stare do roku 2000 :-)
Avatar - Hammunasakra
21. 8. 2019 10:14
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Za staré dobré časy = je zodpovědná hlavně špatná paměť :-!
Avatar - superkutil
21. 8. 2019 10:55
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Měl jsem KIA Sportage z roku 2005, což bylo auto konstrukčně z roku 2000 a za 12 let a 250 tis.km s ním nebyly větší problémy. Jasně, rozvody, dvouhmoták, spojka, občas nějaký čep. Ale jinak vše bez problémů! Solidní robustní bytelný auto s pořádnými plechy a jednoduchou technikou. Měl jsem Fiestu z roku 2001, za celou dobu bez jediného problému! Po najetí cca 150tis. začal téct posilovač řízení a měnila se spojka. Ale auto jezdí dál a je spolehlivé.

Dnes slyším o vysypaných převodovkách u Fabie po 60tis.km?

Co jako uživatelé chceme? Auto našlapané elektronikou a blbostma jako je infotainment nebo auto, které mě doveze do cíle?

Jinak pro informaci, víte co je infotainment? Je to druh zpravodajství, které podřizuje zobrazované informace za účelem vyvolat emoce a pobavit. Chceme vůbec něco takového v autě? Chceme rušící prvek, který má dotykové ovládání? Stále se řeší, zda se smí v autě telefonovat, zda to řidiče neodvádí od řízení, ale infotainment je mnohem víc rušící a odvádějící pozornost od řízení.

Nestačilo by zobrazení jen rychlosti? No samozřejmě, že stačilo, ale máme dobu mobilovou a všichni už jsou z toho tak zblblí a lační po informacích že na rušivý prvek v autě slyší.

Ono by vlastně stačilo do auta dát držák na mobil a přes bluetooth spojit auto s aplikací v mobilu. Ale to by bylo moc levné řešení. :-)

Ještě implementovat BT čip do mozku lidí a bude to vyřešené. Pak už stačí jen dobrá aplikace do mobilu a ovládání lidí je vyřešené. :-O
Avatar - jazva
21. 8. 2019 11:17
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Mal som Renault Koleos 2010 za 3 roky som s ním najazdil 170t km. Potom Clio RS za dva roky 120tkm. Potom mercedes C tam je momentálne 180tkm... Všetko bez jedinej poruchy len olej, nafta/benzín. Priateľke som kúpil starú Vectru B tuším ročník 98. Vždy keď mám možnosť, tak sa na tom aute rád odveziem, pretože je to iná jazda. Človek inak vníma auto, cestu atď. To ale vôbec neznamená, že tá Vectra je lepšie auto ako súčastné autá.
21. 8. 2019 11:33
Re: Přichází doba elektronická a plastová
To nas celkem mrzi, ze jsi mel auto Samsung Koleos, to bylo hrozny auto a taaak skaredy... to musel byt neprijemny kus zivota :-)
Avatar - jazva
21. 8. 2019 13:22
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Vidíš a s tebou niekto musí vydržať oveľa dlhšie... 😂
21. 8. 2019 13:54
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Strašne ma zaujíma, ako mi +X zbytočných kg plechu na aute pomôže...
Zato navigáciu si chcem z mobilu premietnuť na obrazovku, hudbu chcem počúvať tiež, a volať chcem vedieť z mobilu cez auto tiež. Väčšina assistentov je užitočná tiež (teda pre ľudí, ktorí si priznajú, že sú omylní).

P.S. to že VW dokázal urobiť DSG s výdržou 100 000km neznamená, že iní to nevedia lepšie...
21. 8. 2019 14:49
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Nic proti KIA Sportage, ale menit dvojhmotu, spojku alebo cap uz do 250 tisic km mi nepripada normalne.

V beznych autach by sa malo menit len to co je v servisnom plane (rozvody, sviecky, prevadzkove naplne, atd), respektive sa opotrebuva (pneumatiky, brzdove platnicky) alebo rozbije (sklo). Veci ako spojka alebo dvojhmotovy zotrvacnik by mali vydrzat celu zivotnost auta bez vymeny...
21. 8. 2019 19:11
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Mozna se ti to nemusi libit, ale zrovna treba vymena dvouhmotoveho setrvacniku po 200 tisicich je ZCELA normalni. Menit spojku po 200 tisicich je ZCELA normalni. Menit kotouce brzd po 100 tisicich (i drive) je ZCELA normalni. Menit tlumice po 150 tisicich i drive je ZCELA normalni.

Jak pises ma to vydrzet celou zivotnost auta. Automobilka povazuje zivotnost techto aut tech 200 tisic a presne tolik to taky vydrzi. Pak se to vymeni a kdyz se o to dobre staras, tak to v pohode udela dalsich 100-200 tisic.

Mluvim o autech jako Skoda, VW, Ford, Kia atd ... mercedesy vydrzi vic, proto taky stoji o mnoho vic, tam se pocita zivotnost auta 300-400 tisic a i tam budes menit dvouhmotak klidne po 200 tisicich, je to proste normalni soucastka co ma nejakou zivostnost a opotrebuje se ... a bude nekolikanasobne drazsi, vsak je to Mercedes.

A tim se dostavame k ojetinam .. to si lidi koupi Passat co ma najeto pry 120 tisic, jenze jim kecali a ma 180 tisic ... a pak se divi, co ta udrzba stoji penez.
Kdyby tam meli vymenit treba nejednou rozvody, dvouhmotak (ten se meni vetsinou rovnou se spojkou), samozrejme filtr pevnych castic a k tomu treba tlumice a nejaky cepy, tak na to proste nemaji prachy protoze Passata koupili za 200 tisic a najednou do toho maji vrazit dalsich 100 tisic a nemaji na to, protoze s tim nepocitali.

Tak potom maji doma ojetyho Passata kteremu klepe dvouhmotak, houpe se protoze prece nebudou menit tlumice za takovy prachy, DPF rovnou vykuchat, vsak to nikdo nepozna ... takhle to ve skutecnosti (v CR) je dobre u 50% aut na silnici. A samozrejme potom chodi a pisou komentare, ze je ten Passat s*acka, ze se to cely sype po 120 tisicich zejo ... to je ta sranda :-)

A mezitim kazdy druhy manazer vi, ze kdyz koupi noveho Passata a splaci ho 5 let tak bude naprosto spokojenej, ma celkem dobry velice spolehlivy auto, jednou za 30 tisic zaplati par penez za udrzbu, zadna velka polozka ho neprekvapi a ve 180tis ho proda, bazar stoci na 120, kruh uzavren
Avatar - Beefcake
22. 8. 2019 08:11
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Vyborne napisane !
:yes:
22. 8. 2019 12:00
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Na mojom predposlednom aute som nabehal ~300 tisic km, a nemenil som ani spojku, ani dvojhmotovy zotrvacnik, ani tlmice, ani dpf. Asi mam smolu na "nenormalne" auta (pritom tych istych znaciek ako si spominal). A dufam ze mi to vydrzi...
22. 8. 2019 12:43
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Přidám se se stejnou zkušeností. Octávka dvojková 1,9 TDI, 295 tis. a výše uvedené díly původní. Mimo filtru, ten neměla. Je to hodně o zacházení s autem. Momentálně VW, 80 tis. a bez závad.
22. 8. 2019 17:46
Re: Přichází doba elektronická a plastová
jooo 1.9 tdi, nesmrtelny, zadny dpf, zadny dvouhmoty, to byly casy :-)
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2019 10:14
Re: Přichází doba elektronická a plastová
suhlas.. auta sa uz stali akymsi spotrebakom na par rokov... casy ked clovek auto si hyckal a vedel ze mu vydrzi aj 10 rokov a este ho potom nadalej za slusnu cenu preda su proste uz za nami.... ale dnes kupis auto a o 5 rokov ho uz mas "nekompatibilne" s tym co prave leti.... a nejde len o software displeje a emisie ... ale aj o vybavu a dalsie veci... som toho nazoru ze ani nema dnes uz zmysel kupovat nejake drahe vozy ( vzhladom na coraz prudsi prepad a pokles hodnoty aut uz po 3-4 rokoch ) a taktiez dnes uz aj mensie a lacnejsie vozy su v principe rovnako technikou nabuchane ako o melon drahsi kus ktory je sice samozrejme este nabuchanejsi ale ten cenovy rozdiel uz za to zdaleka nestoji .... ono je krasne vidiet ako sa za poslednych 20 rokov z aut ( ktore kedysi boli aj o tradicii umeni a krase a vyzanvani akych si hodnot a postojov ) stal len pouhy biznis postaveny na par "superlogickych" "sablonach" ktore nepustia ... a akonahle uz z cohokolvek spravis nieco co nerobis pre potesenie ale len ciste pre biznis tak ta krasa toho celeho ide uz rychlo fuc.... osobne by som dnes uz viac ako 20 litrov za auto nedal aj keby ze mam 30 litrov a neviem co s nimi ... ( ale to uz nepisem prvykrat ) ... krasne inak vidiet ako po roku 2000 auta padaju ku dnu a stavaju sa z nich nizkonakaldove hrkalky na par rokov .. cele je to uz len o prachoch ... na druhej strane aspon jedna pozitivna vec je vdaka tomu ta ze ti auto dnes uz nikto nezavidi ( a je jedno ci mas fabiu alebo passat ) lebo je to uz spotrebak ktoreho hodnota po par rokoch je uz veskera ziadna... a ma este aku taku hodnotu akurat len pre jeho majitela ktory to auto vyuziva
Avatar - jazva
21. 8. 2019 10:46
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Panebože prečo?! Pred 20 rokmi ktoré bežné auto malo dušu a charizmu, či ako to píšeš? Starý hranatý passat, čo hnije Lojzovi za stodolou, lebo ho už nikto nechce? Alebo malé hnusné Clio, čo hrkalo už keď vychádzalo z fabriky? Či myslíš legendu Feliciu, ktorá bola mimo už keď ju predstavili ako novinku? Fakt nechápem. Autá sú každý rok vo všeobecnosti lepšie a lepšie. A zvlášť tie ako ty píšeš "drahé"...
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2019 10:57
Re: Přichází doba elektronická a plastová
tak teraz ta renualtaci zozeru .. o renaulte len v dobrom
Avatar - xxc
22. 8. 2019 08:55
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Co? O Renaulte len v dobrom? :-)
21. 8. 2019 11:23
Re: Přichází doba elektronická a plastová
Lepší jízdní vlastnosti (a samozřejmě emise CO2 :-/) většinou mají, ale zvlášť v posledních letech je to za cenu neúměrného zvyšování složitosti (a tedy i ceny) což se samozřejmě negativně projevuje na spolehlivosti a životnosti (ne každý má na to měnit auto za 1/2 mega každých 7 let).
Množství různých nevypínatelných serepetiček, různých asistentů, měření tlaku v pneu. apod tedy za pokrok rozhodně nepovažuji.
Aby se u takového auta udržela cena v relativně rozumných mezích, nastupuje fenomén kalkulované životnosti, jinými slovy, každá součástka se navrhuje tak, aby se na ní (zejména co se materiálu týka) co nejvíce ušetřilo a aby vydržela po dobu záruky - potom se může klidně rozpadnout.
Ale samozřejmě někdo na to může mít jiný názor. Já, kdyby se obnovila výroba Fabie 1. gen. s koncernovým motorem 1.4 16v 55kW (později 60kW), která se vyráběla skoro před dvaceti lety, byl bych naprosto spokojen a vůbec bych neváhal s koupí (bez většiny fíčur co přineslo těch následujících 20 let bych se klidně obešel).
21. 8. 2019 12:00
Re: Přichází doba elektronická a plastová
A v noci za dešťa, svití ty malá světla dobře? No ne, teplo na malé parabole je vždy oříšek. Jinak to ujde.
21. 8. 2019 10:20
Kamiq lepší než Scala - v čem?
Opravdu autora článku nenapadá, proč by Scala mohly být lepší volbou?
Že je Scala celkově větší auto, s větším kufrem, už z principu lepšími jízdními vlastnostmi a spotřebou díky menší výšce a v základu je i levnější. Jistě, tyhle vyšší auta jsou teď v módě, ale že už ani motoristický novinář není schopen se na auto podívat praktickým a řidičským pohledem, je docela smutné.
Rozbalit vlákno
6
21. 8. 2019 10:41
Re: Kamiq lepší než Scala - v čem?
Lidi se chtějí předvádět. Auta jsou mezi běžným lidem o vzhledu a soutěživosti. Souvisí to ještě větší masovostí aut v dnešní době, kdy firemní operák řídí každá nula. I tohle auto bude často fasované. Důležitý je to postavit před barák. Tohle reálně pohání trh, který oslovuje značka škoda.

Proto bych nějaké kvality nehledal. Lidem co tohle budou řídit stačí vědět, kudy tam lít PHM a kde doplnit ostřikovače.Spotřeba, typ nápravy, brzdná dráha v porovnání s levnějším, praktičtějším a výkonnějším konkurentem z vlastní stáje nikoho, zdůrazňuji nikoho z těch analfabetů nezajímá.
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2019 10:58
Re: Kamiq lepší než Scala - v čem?
dokonale... :yes:
22. 8. 2019 08:57
Re: Kamiq lepší než Scala - v čem?
Tak je to s námi lidmi od věky věků, něco nového? ;-)
21. 8. 2019 11:00
Re: Kamiq lepší než Scala - v čem?
Ne každý prahne po větším autě, resp, větším kufru.
Dříve či později začne většina z nás preferovat i snadnější nastupování do vyššího auta a kdo si jednou zvykne na vyšší posez a z toho vyplývající větší rozhled (každý cm je znát), už se mu nechce zpět dolů :-) a ten o trochu horší kontakt s autem a větší náklony v zatáčkách rád oželí.
No a co se týká větší světlosti - nemusím hned do terénu a potřebovat čtyřkolku, stačí jen jezdit na hory v zimě - na zavátých silnicích, je každý cm navíc dobrý (horami nemyslím údolní střediska jako Pec p. S. nebo Špindl, ale třeba Mezivrší v Orlických h. (normální silnice), kde bývá čerstvého sněhu víc než dost - kdo tam jezdí na běžky ví o čem mluvím).
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2019 11:13
Re: Kamiq lepší než Scala - v čem?
pre niekoho bude lepsia scala .. pre ineho kamiq.. vsetko je to indivindi ;-) a aj o potrebach .. mne napriklad by sa viac pozdaval kamiq ako scala ... netreba mi totiz az 467L vzduchu ... vystacil by som si aj s tymi 400 littrami bohate.. skor ale by som ocenil co do dlzky kompaktnejsie rozmery kamiqa voci scale a aj vyssiu svetlost kamiqa ... ale naopak niekto iny zase potrebuje vacsi kufor a povedzme chce dlhsie a na pohlad akoby vacsie a elegantnejsie tvarovane auto ...a nizsie posadene so sportovejsim lookom tak ten asi pojde do scaly radsej.. tak ci tak technicky tiez ide defakto v mnohych veciach az skoro o uplne zhodne vozy ...

za mna ale proste kamiq... aj ked aj scala je pekna ale ja by som ju az tak dobre nevyuzil ako kamiq ktory by sa mi hodil viac.. a aj sa mi viac paci :yes:
Avatar - Cuba66
21. 8. 2019 13:32
Re: Kamiq lepší než Scala - v čem?
No hele, z principu lepší jízdní vlastnosti u Scaly? To vycházíš jen z principu, že nižší světlá výška (a výška) = nižší těžiště = lepší jízdní vlastnosti. Jenže zrovna Scala je velké auto postavené na platformě pro malá auta a podle toho to vypadá. Možná, že kratší Kamiq bude i s větší světlou výškou nakonec lepší. Počkám si na srovnávací testy, ale od někoho, kdo tomu rozumí.
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2019 10:30
s 1,5tsi
to vyzera na slusne delo ... a aj zrychlenie 8,3s vyzera viac nez paradne ak zvazime ze je to auto defakto mensie ako nejaky golfik ci ceed... otazna je aj cenovka takehoto 4 valcoveho kusku... ale ak by bola kdesi na urovni golfa s rovnakym motorom tak by som bol za kamiq ( vyssia svetlost ) ... :yes:
Rozbalit vlákno
10
21. 8. 2019 10:42
Re: s 1,5tsi
Škoda v tomhle měření oproti realitě kecá o vteřinu u všech modelů. Realita tedy pravděpodobně bude 9,3s+.
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2019 11:07
Re: s 1,5tsi
ved ked nejaky testik bude tak mozno sa dozvieme aka je realita... kazdopadne 110kw v takejto kasni uz je slusnych .. ved je to nieco ako vitara 1,4 turbo... akurat nema 4kolku ... ale asi je to tak lepsie.. karoq si ide svoje a kamiq zase svoje... navyse kamiq je aj docela lahky kompaktny a obratny.. ma ine vyhody zase voci karoqu.... s 1,5tsi sa mi paci aj viac ako golfik ... krasna skatula
21. 8. 2019 11:34
Re: s 1,5tsi
Realita bude plus mínus desetinka jako u Scaly, ta má průměr ze 7 měření 0-100 za 8,3.
http://www.zeperfs.com/…-1-5-tsi-dsg.htm
21. 8. 2019 11:27
Re: s 1,5tsi
Tak uvidime jak dlouho se na ten ctyrvalec bude cekat. Znamej se ptal na Scalu a rikali mu ze s 1.5 TSI bude cekat asi 7-9 mesicu od objednani. Tak si ji nekoupil a ma Golfa, koupil skladovku, bylo to levnejsi a hned.
Avatar - Hammunasakra
21. 8. 2019 11:29
Re: s 1,5tsi
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/skoda-scala-1-5-tsi-dsg-vs-toyota-corolla-1-8-hybrid-srovnavaci-test-jehoz-vysledky-prekvapily/pohledy/1
21. 8. 2019 11:55
Re: s 1,5tsi
Jako jasny, kdyz mas vlecenou napravu, tak se bude zvedat zadni kolo, to je normalni.
Jinak bys to musel udelat prkno jak Fiestu ST nebo minula generace Megane RS nebo Honda Civic.

Na druhou stranu Scala 1.5TSI v automatu zacina nekde 525 tisic (musis vybavu style) a Corolla hybrid zacina myslim nekde 560 tisic jako Active, ale to bude mit min vybavy, takze ekvivaletni vybava bude nekde za 600, mozna jeste vic ... takze to nejsou uplne primi konkurenti. Velikostne celkem jo, ale jinak ne.
A hlavne 90% lidi kupuje v teto tride levny auta a ne variantu 530-600 tisic. Za ty penize si normalni clovek koupi oktavku nebo skladovku Passat.
Avatar - Hammunasakra
21. 8. 2019 11:59
Re: s 1,5tsi
No viz odkaz = prkno to fakt bejt nemusí

Jo současná generace Corolly podražila = minulá v Aurisu má eště lepší zadní závěšení https://cs.wikipedia.org/…%A1_n%C3%A1prava
21. 8. 2019 12:01
Re: s 1,5tsi
Co? ja ti nerozumim. Ani to prkno, ani proc najednou mluvis o Aurisu, to ja vim ze auris a civic meli vlecenou napravu a nova generace civic a corolla maji viceprvek.
Avatar - Hammunasakra
21. 8. 2019 12:06
Re: s 1,5tsi
Auris hybrid = minulá generace tý Corolly hybrid z odkazu která má vícepevek má https://cs.wikipedia.org/…%A1_n%C3%A1prava

A jo sorry = prkno když šetříš na zavěšení = to je bez debat
21. 8. 2019 10:58
ma po sklopeni sedadel rovinu?
ma po sklopeni sedadel rovinu?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
21. 8. 2019 12:00
Re: ma po sklopeni sedadel rovinu?
po sklopeni je tam klasicky "schodik" ...otazne je ako je to s tym dvojitym dnom ked ho mas uplne hore v hornej polohe ... ci vtedy po sklopeni sedaciek nevznikne aspon aka taka rovna plocha ... ale malo by to ist vidim tam nejake zarazky .... bracha co ma sportback tak to ma supis... len sklopi sedacky a vznikne mu letisko ;-) https://www.autoviny.sk/…ck-18-mivec-2008 ... uz nejednu skrinku aj nabytok sme takto preniesli pri stahovani... ( samozrejme ale dvojite dno musi mat .. inak by bol schod )

PS: ja to dvojite dno ani nenosim uz v mojom malom aute .. mam ho kdesi v pivnici... vyhovuje mi hlbsi kufor kde nic nelieta .. napr ked nosim balene vody z obchodakov ... nejake krabice s nakupom a pod
21. 8. 2019 11:24
Nejlepsi auto na svete :-)
Tak jsem se docetl, ze to ma mensi kufr nez Scala a na dalnici to zere a stoji to o trochu vic, takze logicky neexistuje zadny duvod kupovat Scalu.

Taky autor pise, ze hned jak to prepne na tvrdsi podvozek, hned presne vi, co se pod koly deje. To by me zajimalo co se tam presne deje? :-)
Protoze budto je to pohodlny a tudiz moc nemuze vedet co se deje, anebo je to tvrdy jak prkno a z toho ma POCIT, ze presne vi co se tam deje, protoze to vic drnca :-) Vzdyt je to SUV predokolka s vlecenou napravou, co to je za kecy =D
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2019 11:32
Výška
Jak je to vlastně s výškou auta, respektive sedadel? Je stejná jako u Skály a je jen více prostoru nad sedačkami nebo je "všechno" trošku výš jako třebas u Yetiho? Někde jsem našel, že by měl být vyšší o 39 mm, sedí se opravdu o ty skoro 4 cenťáky výš?
Rozbalit vlákno
0
21. 8. 2019 11:42
predne svetla ??
Dizajn je samozrejme velmi subjektivna zalezitost ... zadok, bok a interier sa mi paci, ale predne svetla ... vazne svetla Citroen style ? Fakt hnusne ... podla mna sa vobec nehodia k zvysku auta ... Hmmm ... z profilu mi pripomina Golf Sportsvan ...
Rozbalit vlákno
1
21. 8. 2019 16:46
Re: predne svetla ??
Golf Plus po cesku :D
21. 8. 2019 11:51
Motor je bída
litrový tříválec a v papírech bržděný přívěs 1200kg.To bude trapička s prázdným natož naloženým : vozíkem ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
21. 8. 2019 13:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
21. 8. 2019 12:20
Ale tohle přece není žádné SUV....
...je to normální kombík s trochu delšími pružinami a vyšší cenou...... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CICERO
21. 8. 2019 13:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
21. 8. 2019 14:31
Re: Ale tohle přece není žádné SUV....
No, rád bych viděl techničák.....řada 5dr hatchback má v techničáku napsáno combi. :-!
Avatar - CICERO
21. 8. 2019 16:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 8. 2019 17:45
Interier
Zajímavý je ze to auto má vizuálně velmi hezky Interier, daleko hodnotněji (na první pohled) působící nez nejen t- cross, ale i t-roc. Což jsou auta cenově o dost výš. Za mne je tedy škoda ze je zepředu kamiq tak hnusny’. To je neprekrocitelny K.O. On vůbec moc jako suv nevypadá, spis takový zvýšený polokombi. Ale to by nevadilo. Ten xicht ale jo. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
22. 8. 2019 08:40
Re: Interier
A to sa budeš na to auto dívať vystavené v obývačke, alebo skrze čelné sklo? :D U mňa je základ motor a jazdné vlastnosti, potom interiér a vonkajší vzhľad je v rebríčku až niekde na konci.
Avatar - lordlord
21. 8. 2019 18:57
dfgdgf
Název, v překladu bota, má taky záchodovou tématiku jako scala?(výrobce toaleťáku, záchodová ***, záchod)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
21. 8. 2019 19:31
Unikát
S podobnými interiéry u HB x odvozené SUV se lze setkat. Ale shodnost??

Ano, ušetřilo se na vývoji, možná proto interiér nevypadá co do kvality tak zoufale jako u T-Crossu... Ale pro mě to znamená spíše zklamání. Zvenku je totiž Kamiq velmi sympatický a nejde ho odbýt slovy "oplastovaná Scala". Takto je ale svébytnost modelu hodně polovičatá.

Jinak se za mě žádné překvapení nekoná. Typická Škoda.

Cena odpovídá zvyklostem u Škody, tj. předraženost. Ale z druhé strany - stačí se podívat, co chce/chtěl Hyundai za Konu a... když jsou lidi ochotní za "pocit SUV" platit, proč toho nevyužít?

První dojmy autorů z ACZ také nepřekvapily. TO, že to je krám se dozvíme až při příchodu další, zaručeně skvělé generace :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
22. 8. 2019 10:20
Re: Unikát
U Kony máš ale aj možnosť mať 4x4, u Kamíka pokiaľ viem tak na to môžeš zabudnúť. Ja sa skôr zamýšľam prečo zobrať Karoq 4x2 a nie toto? Čo je plusom Karoqu? Viac miesta? Väčší kufor? Ak odmyslím možnosť mať 4x4 veľa plusov nenachádzam.
Avatar - CountachSV
22. 8. 2019 08:02
bomba na závěr
Spotřeba nad sedmi litry nás nechává chladnými. Je zkreslena dálničním úsekem a několika stoupavými serpentinami, které jsme si užívali pod plným plynem. Už z jiných aut dobře víme, že tohle TSI dokáže jezdit podstatně úsporněji, minimálně o nějaký litr a půl níže.

...úplně vidím, jak si za nějaký čas přečtu v recenzi o třídu většího auta, že "zarazila nás celkem vysoká spotřeba 7l/100km..." :-[] :D :D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
22. 8. 2019 11:39
Re: bomba na závěr
Oni ziju trosku v inom svete (bubline)...
22. 8. 2019 08:55
Nejšerednější ze stáje...
...i rozporuplný FL OIII je najednou přímo krásný ve srovnání s tímto paskvilem. Mnohokrát viděno na D10 a tentokrát jsou fotky snad lepší než skutečnost a to jsem u fotografií kritizoval přední část od počátku. Suma sumárum, nevzhledná přední část pokračující přes naprosto nenápaditý bok po unylou záď. Hranaté jako by to museli designovat jen sekáčkem na led... :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
22. 8. 2019 10:28
Re: Nejšerednější ze stáje...
Ja minimálne vítam designovú odlišnosť predku od zvyšku výrobného portfólia, teda že to bude na ceste jasne rozpoznateľné od trebárs toľko krát zmienenej Scaly. :)
Avatar - iudex
22. 8. 2019 10:10
Malý crossover
S Kamiqom skúsenosť nemám ani len statickú, ale týždeň som mal na dovolenke požičaného jeho priameho konkurenta - Kia Stonic, tak som si aký taký obraz o tejto kategórii áut (rozumej crossovery hrajúce sa na SUV postavené na báze malých hatchbackov segmentu B) spravil.
Primárne je treba uznať, že ich je stále menej ako tých Béčkových hatchbackov, takže stále tam ten (kupujúcimi žiadaný) faktor zaujímavosti a odlišnosti je. Aj ten dizajn je pomerne praktický, manévrovanie v meste je vďaka väčšej výške lepšie, výhľad tiež fajn, malé previsy uľahčujú parkovanie. Aj vnútri je tá výška pozitívne cítiť, pri danej dĺžke tesne cez 4 metre sa tam 4 dospelí vojdú celkom v pohode, a to najmä vďaka vzpriamenejšiemu posedu. Kufor už ale nepustí, tá dĺžka a malý previs neumožňuje nejaké zlepšenie oproti hatchu, možno tak pár cm na výšku, ale to nie je moc citeľný bonus. Neviem ako Kamiq, ale Stonic mala aj celom slušné presklenie a teda dobrý výhľad. Interiér ale logicky vzchádza z malých áut a zázraky v kvalite sa proste nedajú čakať, plasty á la Passat nebude mať nikto a vždy to bude také lacnejšie. Vyššia stavba karosérie sa pri normálnom jazdení neprejavuje negatívne, predsalen tie rozdiely nie sú nejak výrazné a aj svetlá výška je len o málo väčšia ako pri hatchoch.
Stonic (rovnako ako Kamiq) má ako ich darcovia orgánov torzku vzadu a to v kombinácii s krátkym rázvorom a málo zaťaženou zadnou nápravou znamená občasné poskočenie (kto tvrdí, že to necítiť, tak má značne otupené zmysly). Celkovo je pruženie a tlmenie takéhoto auta kompromis, priemerný hatchback nižšej strednej triedy jazdí lepšie a kultivovanejšie a som presvedčený, že to bude platiť aj vo vzťahu Kamiq -Scala. Čo sa týka jazdných vlastností, pri predpokladanom spôsobe použitia mestského crossoveru to ani tak nevadí, viac vadí ten nedostatočný komfort na rozbitých cestách, ktorých je aj v meste dosť. Ale tam proste platí, čo som písal, základ v subkompakte a daná technika proste nemôže dávať komfort jazdy nižš
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
22. 8. 2019 10:14
Malý crossover II
pokr.
Celkovo je teda moja skúsenosť taká, že zmysel tejto kategórie áut vidím, proste malý crossover je Béčkovým hatchbackom dneška, do mesta praktickým a pritom o niečo štýlovejším. Či ale obstojí v porovnaní s klasickou nižšou strednou triedou (keďže cenovým konkurentom je práve segment C), to si nie som práve istý. Priestorovo, veľkostne a cenovo sú na tom tieto malé crossovery typu Kamiq a Stonic porovnateľne s hatchbackmi nižšej strednej, ale z hľadiska kvality jazdy a najmä komfortu majú kompakty segmentu C stále navrch. Osobne by som z dvojice Stonic - Ceed bez váhania zvolil Ceed. A predpokladám, že pri dvojici Kamiq - Scala by to bolo obdobné.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
22. 8. 2019 10:27
Re: Malý crossover II
Ja som sa svojho času pri uvedení Stonicu bavil o jeho cenách so švagrom čo tie Kie predáva a on bol vtedy značne skeptický čo sa predajov týka. A zo začiatku to naozaj tak aj bolo. Teraz ale v posledných mesiacoch vídam Stonic na cestách čoraz častejšie. No a práve pred týždňom prišla na Stonic reč so švagrom zase. Skonštatoval, že z racionálneho hľadiska nechápe prečo, ale že sa im to auto začalo predávať. A najviac zákazníkov tvoria páry, kde manželka zazrela nejaký Stonic a proste sa jej zapáčil. Je jej jedno čo to má pod kapotou, akú to má techniku, proste sa jej to páči, dobre sa jej do toho nasadá a manžel (ktorý to všetko platí) chce vyhovieť svojej polovičke (s vedomím toho že to bude hlavne auto pre ňu) a mať "pokoj v rodine". Teda myslím si, že tieto Crossovery sa triafajú hlavne do vkusu nežnejšieho pohlavia a jeho (pocitových) potrieb.
Avatar - iudex
22. 8. 2019 10:44
Re: Malý crossover II
Súhlasím, ten dizajn je hlavným lákadlom a nejaká technika tu asi nebude nikoho trápiť. A popravde ten dizajn je fajn, Stonic vyzerá celkom dobre, rozhodne je to niekde úplne inde, ako Rio a aj v porovnaní s Ceedom obstojí, rozhodne pôsobí netuctovejšie a zaujímavejšie. Nejaká žltá s čiernou strechou, to sa manželkám určite bude páčiť: https://upload.wikimedia.org/…nic_IMG_0899.jpg
A ani tá cena Stonicu nie je zlá, takže tiež predpokladám, že sa na cestách budú objavovať hojnejšie.
Avatar - iudex
22. 8. 2019 10:53
Malý crossover III
Blbý systém príspevkov mi bez upozornenia osekal príspevok na polovicu. ;-\ Už nemám chuť to znovu písať, tak len stručne k Stonicu:
Palubka a spracovanie: klasická, prehľadná, čitateľná, v strede trčiaci displej, ale solídneho rozmeru, s dosatočne rýchlymi reakciami a po krajoch hardwarovými tlačítkami. Plastová, ale nie prekvapivo pôsobí hodnotnejšie ako T-cross, ktorý v základe kričí lacnotou.
Riadenie a radenie - veľmi ľahké, radiť z 3 na 4 sa dá jedným prstom, riadenie tiež pomerne preposilované. Spojka mäkučká. Ale pre danú cieľovú kategóriu (predpokladám hlavne ženy) to bude len pozitívum.
Prevodovka: motore 1,4 je 6stupňová, čo je pozitívum pre jazdu po diaľnici aj pre spotrebu.
Motor: 1,4 16v CVVT, 73,3 kW (100k). ďalší dôkaz, že atmosféra v r 2019 je mŕtva. 100k v malom aute by malo byť (a v minulosti bolo) žihadlo, teraz je to ale len také dostatočné zvezenie. Ten výkon tam síce je, ale pri 6000 otáčkach a dostať tam motor je pocitovo trápenie, k vytáčaniu auto moc nepobáda a človek má pocit, že motoru ubližuje, takže sa radšej pohybuje do 3500 otáčok, kde je motor tichý a kultivovaný. Ale zase tam nemá výkon a ani krútiak. Klasická devíza atmosféry oproti turbobenzínom: bezprostrednejšia reakcia na plyn tu je, tá prvá sekunda je fajn, auto pocitovo vyrazí za plynom lepšie ako turbomotory, ktoré sa musia nadýchnuť, ale o to väčšie je potom klamanie, keď auto neťahá, nezrýchľuje a to mi pripravilo občas horúcu chvíľku pri predbiehaní.
Spotreba: hodnotím pozitívne, v priemere som jazdil od 5,9 po 6,6 na sto, a to pri obsadenom aute.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
22. 8. 2019 11:38
Ukol znel jasne
Kazda koncernova znacka musi mat minimalne 3 modely "SUV" rozlicnych velkosti.
Kvantita sa pocita.
Splnene.
Nevadi, ze to je stgale to iste v bledomodrom. Aj napriec znackami.
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2019 10:29
Kamiq Scout
Koukněte na http://hezciauta.sweb.cz/kamiqscout.html . Líbil by se vám ve verzi Scout? :no: :yes:
Rozbalit vlákno
0