Dodavatel rychlodobíjecích stanic IONITY vstoupí do Česka. V druhé polovině září otevře na čerpací stanici OMV v Berouně nejrychlejší rychlodobíječku pro auta v tuzemsku. V příštím roce přibudou další dvě.
Takže jako většina běžných motoristů zůstanu věren svým "nabíječkám", které mi garantují řadu výhod:
- po Evropě je jich celkem hustá siť, 100, 200, 300.000 nebo i víc?
- jsou vybaveny jednoduchými konektory, upravenými tak, aby se daly bez problémů připojit na jakýkoli vůz
- během cca 5, maximálně 10 minut si nabiju energii pro dalších 100, 500, 1.000 nebo 1.200 kilometrů (kolik zrovna potřebuji) a rychlost nabíjení není odvislá od prázdné kapacity "akumulátoru"
- "akumulátor" nemá stanovenou životnost - po jednom milionu "nabití až do plna" byl pokus přerušen, neboť se nezjistilo žádné relevantní snižování jeho "nabíjecí kapacity"
- "akumulátor (zásobník energie) v mém voze stojí "pár pětek"
- i když mi dojde enrgie někde na cestě, dokážu si ji doplnit pomocí malého příručního zdroje o vnitřním objemu cca 5.000 mm3, jenžmi zajistí dostatek energie na dojezd k nejbližší "nabíjecí stanici"
- k obsluze nabíjecího konektoru nepotřebuji manuál ani v češtině, ani v angličtině, ba ani help-lajnu na speciálním telefonním čísle
- pro nabíjení nepotřebuji žádné hloupé aplikace do chytrého telefonu
- vůz mi dává TCO / km v úrovni, které je hluboko pod obdobnými parametry jakéhokoli elektromobilu o byť i jen vzdáleně podobné užitnosti
- atd atd atd
Ale vy hoši elektrofilní, vy si to jistě užijete - a já vám to ze srdce přeju.
Jak říkala soudružka ředitelka v prvních Básnících - "zapojte se chlapci, zapojte se"
Takže kucí, holky a osoby dalších 1582 genderů - vyberte si nejbližší nabíjecí stanici a AŤ UŽ JSTE TAM!
Zapojte si konektory do svých zdířek - a přeji vám hluboké a dlouhodobé zážitky :D:D:D
Mohl by mi nějaký elektrikář dovysvětlit detaily? Přijde mi že 350 kW je celkem dost. Jestli to správně počítám při 800 V je to proud 437 ampér? To mi přijde strašně moc. To je jako živit malou fabriku. To není vůbec sranda připojit takovou nabíječku do sítě. Musí být poblíž nějaký velký trafačky, která je schopná jí ten proud dávat. Nebo to snad vidím blbě? Díky.
Podobné výkony se připojují na VN 22kV kde to je 15.9A (s nadsázkou to přenese průřez kuchyňské prodlužovačky) :-[] A mají samozřejmě svoje trafa 22kV/400V např. Vystrkov 2x650kVA http://www.hybrid.cz/…ger-na-vystrkove:yes:
Paradoxně jsou tam tedy velmi malé distribuční ztráty, protože AC/DC usměrňovače jsou "přímo" u trafa.
Není zač a stejně jsou to vždy dva výkonové power kabinety 2x175kW připojené do sítě NN 400V 3 fázově, takže to je 2 kabinety x 3f x 253A. To odpovídá zhruba průměru vodiče 1,2cm (4 žíly na jeden power kabinet).
Nečekal si že na to s nadsázkou stačí kuchyňská prodlužka = a myslel že všechny firmy planety který do toho investujou miliardy = peněz i pracovních hodin = sou mimo. Není-liž pravda?
Ne blbečku. To si tu odpověď asi špatně pochopil. Potřebuješ na to někde kolem mít vedení 22kV ne prodlužovák. Plus tu energii někde musíš vyrobit. Takže když zbuduješ takovou velko nabíječku, která umí najednou dobíjet celých 12 aut, tak musíš někde vyčarovat 1,3 MW. To není úplně málo. A ono to ale bude chtít postavit stovky takových dobíječek a ne jen jednu. Už chápeš proč se musíme spoléhat zatím na JE jak ti říkají odborníci? Na provoz el. mobilů totiž budeš potřebovat vyrábět spoustu proudu. A nahrazovat JE uhelkama jako to dělají Němci není úplně ten správnej směr. Takže ty radši mlč se svejma znalostma a šoupej nohama :D
Sranda když blboň bez maturity.. se snaží komentovat.. a hodnotit
Ne fakt nechápu = že se snažíš to co si TY vymyslíš = nadřazovat NAD VŠECHNO :-)
Existuje i jiná někym i za lepší považovaná cesta = studovat = přejímat znalosti chytřejších. Ale je teda o dost složitější = a nejen na čas :-!
Ostatně to blekotání o uhelkách a němcích = jen potvrzuje že nechápeš o co de = že to sou věci na desítky let
Je to stejný jako že mimoňové už teď teda už roky šílej = že se jednou za desítky let změní svět aut a už nebudou převažovat spalovací motory
Tvuj odpor ke znalostem a NADŘAZENÍ JEN toho co si TY sám VYMYSLÍŠ = je chvilku zajímavej. Pak už jen obtěžující obtěžující obtěžující..
A s tou IONITY 350kW čeračkou = sem měl samozřejmě pravdu = chtěl si to vidět = po svym = no nevyšlo = divný že to reálně vidí společenství BMW, Mercedesu, Fordu a VW = a ne ty = nejsi zmatenej? ;-)
Nevíš že největší spotřeba energie = je v rafinériích? A že posílat jí rovnou do aut = je docela chytrý = a má skoro jen plusy? Fakt myslíš že všichni nad tebou = teda většina planety = sou mimo = a ty in?
Sranda je že sis vymyslel, že nemám ani maturitu a neustále to dokola opakuješ. To aby sis zvednul svoje nízký sebevědomí nebo proč?
Nic lepšího než tu tvoji končící generaci jádra momentálně nemáme k dispozici, když chceme bezemisní zdroj energie, který je schopný dávat konstantní proud 24 hodin denně. To ti asi na seancích Hnutí Duha neříkali. Jestli sis přečetl ten odkaz co mi posílal elektrikář, tak si se dočetl, že těch 12 stojanů je schopno dobíjet každý jedno auto s celkovým výkonem přes 1 MW. 1 blok Temelína dává 1000 MW, takže s jedním blokem Temelína by si dokázal hypoteticky najednou nabíjet 12000 elektro aut. V ČR jezdí několik milionů aut, když je nahradíš za elektro auta, tak kde chceš brát proud na jejich nabíjení? Co na to říkají tvoji odborníci z řad ekologických aktivistů? Jestli myslíš, že zavřeš rafinerie a přestaneš vyrábět ropný produkty a tím ten proud ušetříš, tak si uvědom, že z ropy se nevyrábí jen nafta a benzín do aut.
Vymýšlíš = si ty
Já se snažim spíš = analyzovat. A nechci připustit že někdo kdo OPAKOVANĚ TAK ŠPATNĚ chápe další a další situace a TAK ŠPATNĚ analyzuje = by dal maturitu = toť vše :-)
A že si až VĚTŠINOU PROTI = i v prajednoduchejch věcech typu výstavba dálnic = víme. Že sme se dali do řeči když sem tě OPRAVIL = oba víme. Že si od tý doby poplet všechno možný = a nevim proč dneska nechceš říct jestli si přes vysvětlení ŽE to sou hoaxy = věřil dál VW Dieselgate kecum hoaxum = nebo když sem ti to vysvělil tak mě. Tak TAHLE zkušenost s nespočetem omylů a vysvětlení JAK TO JE VE SKUTEČNOSTI = mě vede k tý = téměř nemožnosti = abys měl maturitu
Tu nesmyslnou závěrečnou větu = si mi už psal. Což je další TVŮJ problém = to co si neumíš představit = neexistuje. Nepřipouštíš = že by mraky lidí mohli chápat = víc. No tak tady to zkusim eště jednou polopaticky = to sou POZVOLNÝ DLOUHODOBÝ procesy! Dneska je z těch 100 mio novejch aut ročně = jen asi 2% hybridů a EV prostě jinejch. Sou to běhy na sakra dlouhý tratě = proto ti to asi uniká. Takže nejdřív se pak jednou za dlouhej čas = zavře jedna z našich 2 rafinérií = asi tak ;-)
Já dokonce potkal inženýry u kterých sem žasnul jak mohli udělat vysokou školu. Maturita byla dřív, když ještě školství za něco stálo metou, která dělila blbce od inteligentních. V dnešní době devalvace úrovně školství ani vysokoškolák neznamená záruku, že ten člověk není idi-ot. To je taky něco co jsem se ti už pokoušel vysvětlit. Nějak jsi se oklikou vyhnul faktu, že s jedním blokem Temelína jsi schopen nabít cca 12000 aut. Kde chceš brát tu chybějící energii? Vypnutím 1-2 rafinérek tu energii fakt nezískáš. Pořád ti ty počty nevycházejí. Jestli chceme mít dost proudu pro nabíjení a provoz ALESPOŇ 1 milionu elektromobilů v rámci ČR, tak potřebuješ výrazně víc proudu než vypnout rafinérii. Takže znova kde ho vezmeš?
Vždyť popíráš občas i znalosti = ze základky. Nebo tak triviální věci jak kvalitu a rychlost výstavby dálnic = to mi připomnělo https://www.reflex.cz/…seli-zbavit.html prostě co TY nechápeš nepochopíš = to NEEXISTUJE
A víme co všechno dovedeš poplést ŠPATNĚ VYHODNOTIT
Tak co ty Dieselgate hoaxy = který si 2 ze 2 špatně vyhodnotil?
Systém Jerry = zapírat zapírat = moc nefunguje. Možná doufáš = že na cizí? ;-)
CO ten rozhovor? Chápeš že se nepletem my všichni ostatní = ale ty? Neni to spiknutí šéfredaktorů a novinářů nejen automagazínů, třeba Pechr šéf SM a jeho lidi se tomu čas od času věnujou, ale najdeš to samozřejmě občas i v ekonomickym nebo běžnym dennim tisku. Ale tenhle rozhovor mi přijde takovej pochopitelnej a přitom jasnej = těžko zpochybnitelnej. Tak co?
No a samozřejmě co ty hoaxy VW? Chápeš že si to blbě vyhodnotil ty = o tom už žádná žejo = emise ze zlepšily okamžitě a dokonce naprosto DRAMATICKY = prostě se VW jen nechtělo. A ekonomicky = tam už vůbec neni o čem = prostě hoax oblbovák = a dost lidí to zbaštilo = já to vysvětloval víc lidem jen tady na ACZ. Tak co?
a) zbaštil si to + nevěřil MI ani po vysvětlení
b) zbaštil si to = a po MYM vysvětlení pochopil
c) nepamatuješ si nevíš
Fakt je ZOUFALÝ jak se kroutíš = přitom neni důvod. Já bych hoax z kvantový chemie = asi taky zbaštil. Ale asi bych dal na chemika = kterej by mi to vysvětlil ;-)
Chytrému napověz hloupého kopni, ale bohužel seš moc daleko.
Nebaví mě tvůj styl diskuze, kdy zmateně píšeš pátý přes devátý jen ne k tématu. BTW nejsi vlastně postiženej? Nerad bych si dělal nevědomky z nějakýho autisty nebo jinak mentálně hendikepovanýho srandu. Jestli jo tak to řekni narovinu.
Ryccardo, jsem dalek Ti radit - ale číst nebo nedej Bůh snad i reagovat na hammůňiny hammůňoviny, to je totální zbytečnost a ztráta času. Druhej takovej je Cicero
Škoda, že zde zmizelo tlačítko IGNORE :D Diskuse pročištěná o příspěvky těchto dvou ... ehm... figurek by byla o 3/4 kratší a obsahovala by o 99,6586% méně balastu :D
Vidim že to upozornění jak ses na cizího vytahoval s aspoň základníma znalostma a přitom si poplet ekonomi-i s ekonomi-kou = mi hned tak neodpustíš :-)
Styl Cicera je teda trochu náročnej = ale přehled má velmi dobrej :yes:;-)
TAk sorry za tu ekonomi-i a ekonomi-ku = kdyby ses tak nevytahoval na už nevim koho = možná bych to neuved na pravou míru. Tvá současná reakce ale řiká = že to bylo SPRÁVNÝ rozdhodnutí
Ale kdež. Ale u té tvojí rádoby opravy mi došlo, že jsi SKUTEČNĚ hloupá - a navíc jsi na to hrdá.
A že diskuse s postavičkou, která tapetuje každou druhou diskusi miliony svých hloupých příspěvků, je prostě ztráta času.
To nevim = toho tak neznám = od tý doby co sem tě opravil s tim Iránem za kterýho se bijou amíci = už uběhla nějaká voda = tvejch omylů znám už sakra dost
Ale to něco POPLÉST a následný chování = to máte společný. Pravda že tys s tim přišel až časem = Jerry okamžitě :D
Ty hodnotíš nejen běžný absolventy vysokejch škol včetně těch co maj dva tituly jak víme, ale SEBE za líp vyhodnocujícího považuješ i proti Hawkingovi = takže tam o tý maturitě z 1000 tvejch reálnejch závěrů = pochybuju rsp. naprosto ODMÍTÁM :-)
Zkus ten rozhovor o rychlosti a kvalitě naší výstavby a oprav dálnic a jak funguje ŘSD = tam taky POPÍRÁŠ realitu = i když netušim proč
Jo a zkus to hodnotit podle OBSAHU = a ne podle účesu a oblečení apod. jak většinou vyhodnocuješ lidi. Mě se zas vzhledově nelíbí Okecáváček ani jeho pán ani Pitomio = ale HLAVNĚ je nemusim podle toho co dělaj a řikaj = ne že blbě vypadaj ;-)
Taky mě to občas nebaví se s tím dutohlavem bavit, ale mám v sobě takový pedagogický cítění, tak se pořád snažím mu vysvětlit, že žije v omylu a čekám, že třeba někdy některý věci pochopí. Zatím celkem bezvýsledně. Jeho alarmistický postoje a ortodoxní přehnaný eko smýšlení je v něm celkem fest zakořeněný. Problém je že některý fakta nechce uznat a ani když mu pošlu odkazy, kde mu to odborníci z ČVUT nebo UK vysvětlují, tak si to odmítá přiznat, ale já věřím, že jednou dospěje a začne vidět svět reálněji :-D
Takhle se ti to v hlavě = překrucuje samo od sebe = nebo plně VĚDOMĚ? :-)
Já si doteď myslel = že JÁ TEBE opravil že Irán neni spojenec USA ale zhruba PŘESNĚ OBRÁCENĚ přes ty VW Dieselgate hoaxy, který nevim proč odmítáš dneska říct jestli si přes vysvětlení že nezkrachujou ani VZDÁLENĚ že TO JE HOAX nebo že naftový motory nejen NEMŮŽOU BEJT čistší, což byly dokonce už ve stejný době https://www.idnes.cz/…est-oxidy-dusiku a málem do roka a do dne https://www.idnes.cz/…109_automoto_fdv což sem vysvětloval JÁ TOBĚ = dopředu než přišlo to v odkazu.
Takže já NEVĚŘÍM, že jednou dospěješ a začneš vidět reálněji = bohužel
Hele najdi koule = a odpověz mi co ty VW hoaxy? Věřil si jim = zbaštil si je budiž. Pak se JÁ TOBĚ vysvětlil že to sou hoaxy = jak ekonomickej tak technickej = VĚŘIL si mi, nebo dál VW? Buď chlap s gulama.. a ne zbabělej popírač jako Jerry = co machroval a přitom si poplet ekonomii s ekonomikou
Nebo ste fakt = svůj k svému? ;-)
Možná si se svoji nezměrnou inteligencí nepostřehl, že se tady v diskuzi neřeší ani Irán ani Dieselgate nýbrž dobíjení elektro aut. Jestli k tomu tématu nic z hlavy nevyplodíš, tak je zbytečný aby si zase aspiroval na největšího pleveliče diskuzí na ACZ pro rok 2019 a psal o tématech o kterých se tu nikdo nebaví. Vyhrát minulý ročník by ti snad mohlo stačit ne? :D
Bohužel neni nezměrná = ale nemusim si JAKO TY svoje IQ vymýšlet JAKO TY
Je fuk co se zrovna řeší = to byly jen PŘÍKLADY co všechno si prokazatelně POPLET
Jako když si VYMYSLEL že sem inženýr pak si VYMYSLEL že ne a tim si VYMYSLEL jak si mě dostal = to je tvuj svět. A s tim chceš posuzovat = třeba ty inženýry :-)
A že Jerry dělá vlastně to co ty = něco prokazatelně POPLET a viz výše = chová se jako ty ;-)
Takže ani S NÁPOVĚDOU nepochopil? No tak to je TO o čem mluvim :-)
Jerry narozdíl od tebe = spíš VÍ že to pomotal. Kdyby nepsal věty typu KDYBYS MĚL ASPOŇ ZÁKLADNÍ znalosti = možná bych ho neopravil
Teda tipuju že to chápe = že už ví že to napsal blbě a jen se to snaží zapírat = tohle fakt poznat neumim ;-)
Viz ten inženýr u tebe = tam je to jasný = tohle prostě NEMŮŽE bejt střední s maturitou :-!
Že si idiot? To s tim inženýrem = je fakt PŘÍKLADNÝ :yes::D
No a takovejhle matla moula SEBEnamyšleně posuzuje = věci vo kterejch jak vidno ví totální ale fakt TOTÁLNÍ.. :-)
Tohle prostě NEMŮŽE bejt na maturitu = no hlavně že pomlouváš vysoký a absolventum vysvětluješ kde v čem se pletou :-!
Zábava to až tak neni = no chvíli ;-) pak už je to JEN tragedie :-|
Tak co ty VW hoaxy? Věřil si jim i dál = po vysvětlení? To že to BYLY hoaxy dneska už víme = snad už i ty?
Co ten rozhovor o realitě výstavby našich dálnic? Už si pochopil že VYSOKOŠKOLÁCI abych si popích = maj v tomhle pravdu a TYS to, jako většinou nepochopil? Už CHÁPEŠ? nebo stejně jako toho inženýra = furt ne a ne a ne a ne :-)
Docela vtipny optimismus s ohledem na to co se deje. Vyroba spalovaku se ma v EU ukoncit nekdy v roce 2040 a nezda se mi ze neprijdou predtim nejake restrikce at to je nejaka forma dane, dalsi zprisneni provozu at zakaz vjedu do mest, nebo zprisneni STK.
Zetti,
- za 21 let celá "slavná" Evropská Unie už patrně ani nebude :D
- bude-li alternativou k " letité vyskákané plečce" elektro-vehikl v ceně odpovádající dnešnímu milionu, kolik lidí na to bude mít? A jak / čím se pak budou přepravovat ti, kteří na to mít nebudou?
Myslíš že se rozvracečský plány neevropskejch mocností podařej? No viz Brexit zatim se docela daří = blbý že zrovna nás = malou silně exportní ekonomičku = to může docela DOST bolet
za 21 let celá "slavná" Evropská Unie už patrně ani nebude
Ty si jeste vetsi optimista nez sem si predstavoval. Co myslis ze EU rozvrati? Nejaky czexit asi nepada v uvahu kdyz vidim jak to davaji anglanum vyzrat
ovšem výrazně zkracuje životnost akumulátoru... Pokud chcete kupovat auto na baterku, hledejte nikoli jen podle jeho ceny, dojezdu, výkonu atd, ale i podle ceny náhradního akumulátoru. Žvásty o 10-ti leté životnosti jsou opravu jen žvásty.
Po dvou letech se dojezd zkrátí o třetinu. po 4 letech o polovinu a po 6-ti letech si běžte koupit novou baterku. Ostatně, porovnejte životnost baterky ve vašem notebooku, či šmatlafounu... Je to stejná technologie, jako u auta.
Bože, ty seš imbecil. Všechny nove elektromobily mají záruku 8 let 150/200k km s tím, že kapacita neklesne pod 80%. Tedy, to automobilky vyměňují co rok baterie úplně všem? Jsi hloupej, nebo chceš být jen zajimavej?