Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IONITY přichází: V Česku vznikne první extravýkonná rychlonabíječka

ČTK
Diskuze (49)

Dodavatel rychlodobíjecích stanic IONITY vstoupí do Česka. V druhé polovině září otevře na čerpací stanici OMV v Berouně nejrychlejší rychlodobíječku pro auta v tuzemsku. V příštím roce přibudou další dvě.

Každá ze čtyř instalovaných jednotek bude schopná dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW. Stávající rychlodobíječky v Česku většinou disponují výkonem do 50 kW, klasické dobíjecí stanice pak 22 kW.

IONITY je společný projekt BMW, Daimleru, Fordu a VW Group se značkami Audi a Porsche. S OMV již IONITY spolupracuje v Rakousku. Novou dobíjecí stanicí v ČR pokračuje ve svém plánu vybudovat do konce roku 2020 v Evropě až 400 dobíjecích lokalit.

Na stanicích IONITY lze dobíjet několikanásobně rychleji všechna vozidla, která podporují rychlodobíjení a používají kombinovaný nabíjecí systém (CCS), což je nejpoužívanější evropský standard. Stanice si díky chytré komunikaci s elektromobilem sama zjistí maximální možný nabíjecí výkon vozu a optimalizuje proces tak, aby byl co možná nejrychlejší. Doba nabití baterie závisí pak na její kapacitě a také na maximálním možném dobíjecím výkonu auta. Reálně lze již nyní dosáhnout u mnoha vozů dobití na 80 procent kapacity během přibližně 30 minut. Plný potenciál dobíječek IONITY ale využije až chystaná nová generace elektromobilů.

U stojanů IONITY budou mít zákazníci k dispozici uživatelskou příručku v češtině a angličtině. V případě dotazů mohou také požádat o radu vyškolený personál čerpací stanice OMV nebo mohou na českém telefonním čísle uvedeném na každé stanici kontaktovat zákaznickou podporu, která je nyní k dispozici v angličtině, němčině a francouzštině. Využití rychlonabíjecí stanice IONITY bude v současnosti v České republice bez ohledu na dobu nabíjení či kapacitu baterie vozu zpoplatněno jednorázovou částkou 205 Kč. Fakturaci provádí systém automaticky a doklad uživatel dostane e-mailem.

V Česku je celkem zhruba 400 dobíjecích stanic od různých provozovatelů. Největší ČEZ má aktuálně 169 stanic. Ministerstvo dopravy chce během příštích čtyř let podpořit z operačního programu Doprava vybudování okolo 500 dalších rychlodobíjecích stanic po celé ČR.

ČEZ připravuje výstavbu vysoce výkonných dobíjecích stanic s výkonem 150 kW. Jedná se o stanice, které budou postupně přebírat roli infrastruktury pro rychlé okamžité dobití na hlavních silničních tazích a ve městech a pro které nebude problém zajistit dobití během 15 až 20 minut i u vozidel s větším objemem akumulátorů pracujících s napětím jak 400 V, tak 800 V, které budou postupně přicházet na trh. První dobíjecí stanice tohoto typu v síti ČEZ bude již brzy instalována v pilotním režimu v Duhové ulici v Praze poblíž vyústění magistrály na dálnici D1.

ČTK
Diskuze (49)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2019 15:08
Re: Zajímavý projekt, ale nikoli pro mne
UTÍKÁNÍM od tématu = stejně neutečeš = od reality

Myslim že kopnout tě ani fláknout do hlavy by nepomohlo = prostě CHCEŠ se vymlouvat a kličkovat a jako Jerry zatloukat

Smutný že 2 prostý otázky = ti přijdou "zmateně pátý přes devátý" = to je dokonce HODNĚ ŠPATNÝ zpracování informací

1) Tak co ten rozhovor https://www.reflex.cz/…seli-zbavit.html ?

2) Tak co ty VW hoaxy?
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2019 15:00
Re: Zajímavý projekt, ale nikoli pro mne
Že si idiot? To s tim inženýrem = je fakt PŘÍKLADNÝ :yes: :D

No a takovejhle matla moula SEBEnamyšleně posuzuje = věci vo kterejch jak vidno ví totální ale fakt TOTÁLNÍ.. :-)

Tohle prostě NEMŮŽE bejt na maturitu = no hlavně že pomlouváš vysoký a absolventum vysvětluješ kde v čem se pletou :-!

Zábava to až tak neni = no chvíli ;-) pak už je to JEN tragedie :-|

Tak co ty VW hoaxy? Věřil si jim i dál = po vysvětlení? To že to BYLY hoaxy dneska už víme = snad už i ty?

Co ten rozhovor o realitě výstavby našich dálnic? Už si pochopil že VYSOKOŠKOLÁCI abych si popích = maj v tomhle pravdu a TYS to, jako většinou nepochopil? Už CHÁPEŠ? nebo stejně jako toho inženýra = furt ne a ne a ne a ne :-)
28. 8. 2019 13:57
Re: Zajímavý projekt, ale nikoli pro mne
Chytrému napověz hloupého kopni, ale bohužel seš moc daleko.
Nebaví mě tvůj styl diskuze, kdy zmateně píšeš pátý přes devátý jen ne k tématu. BTW nejsi vlastně postiženej? Nerad bych si dělal nevědomky z nějakýho autisty nebo jinak mentálně hendikepovanýho srandu. Jestli jo tak to řekni narovinu.
28. 8. 2019 13:52
Re: Zajímavý projekt, ale nikoli pro mne
To jsi řekl dobře a povíš nám ještě něco zábavnýho pane inženýre :D
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2019 13:11
Re: Zajímavý projekt, ale nikoli pro mne
Systém Jerry = zapírat zapírat = moc nefunguje. Možná doufáš = že na cizí? ;-)

CO ten rozhovor? Chápeš že se nepletem my všichni ostatní = ale ty? Neni to spiknutí šéfredaktorů a novinářů nejen automagazínů, třeba Pechr šéf SM a jeho lidi se tomu čas od času věnujou, ale najdeš to samozřejmě občas i v ekonomickym nebo běžnym dennim tisku. Ale tenhle rozhovor mi přijde takovej pochopitelnej a přitom jasnej = těžko zpochybnitelnej. Tak co?

No a samozřejmě co ty hoaxy VW? Chápeš že si to blbě vyhodnotil ty = o tom už žádná žejo = emise ze zlepšily okamžitě a dokonce naprosto DRAMATICKY = prostě se VW jen nechtělo. A ekonomicky = tam už vůbec neni o čem = prostě hoax oblbovák = a dost lidí to zbaštilo = já to vysvětloval víc lidem jen tady na ACZ. Tak co?
a) zbaštil si to + nevěřil MI ani po vysvětlení
b) zbaštil si to = a po MYM vysvětlení pochopil
c) nepamatuješ si nevíš

Fakt je ZOUFALÝ jak se kroutíš = přitom neni důvod. Já bych hoax z kvantový chemie = asi taky zbaštil. Ale asi bych dal na chemika = kterej by mi to vysvětlil ;-)