Stříbrné šípy představují novou verzi modelu GLE Coupé. Konkurent BMW X6 je již osmým sportovně-užitkovým vozem v nabídce Mercedesu. A ve srovnání s předchůdcem přináší hodně výhod.
...je GLE Coupé obtloustlé i přes aplikaci černých plastů. Nástavce prahů pak naprosto znemožní nástup a výstup, pokud člověk není reprezentant v basketu s dlouhýma nohama.
Motorizace skvělé, interiér fajn ;-)
U MB je největší aktuální problém kalibrace a nemožnost defaultně deaktivovat nebo omezit některé jízdní asistenty. Nejenže jsou v provozu velmi otravné a omezují plynulost, ale v hustší dopravě nebo užších prostorách i přímo nebezpečné.
GLE coupe je pekne z vonku, za mna lepsie ako X6. Taktiez klasicke GLE mi exterierom ociam lahodi viac ako X5 ale jazdne mi to pride celkom tragedia. Podvozok aj v sporte hupacka bez istoty v riadeni a od 110km celkom slusny aerodynamicky hluk. Priplatok za akusticke skla a E-aktivny podvozok je nutnost.
Tie dvojite skla su fajn mam ich v sedane ale valivy hluk od pneu na draplavom asfalte alebo po panelke ala Praha - Brno budes pocut aj s aku sklami. Inak od okolia a na hladkom asfalte je to izolovane super. inak stale vaham nad SUV je to dost popularne a nejazdim po polnych cestach tak neviem kde hladat pridanu hodnotu oproti sedanu ;-\
Tak ja to mam v prvom rade ako rodinne auto kedze moja polovicka nechce jazdit s velkom kravkou. :-)
Z kombikov sa mi paci A6 Allroad ale do toho nenahadzem tolko veci kolko by som chcel.
Bratr to řeší tím, že má na střeše pořád nosiče na střešní box (Thule). Dá se to samozřejmě vylepšit a pořídit tažné zařízení a k němu vozík, přívěs nebo rovnou karavan a vozit sebou gauč na odpočinutí ;-)
Nové GLE horší? Původní model byl i v comfortu uskákanější než nová X5, ale hluk i na příplatkových 21" je velmi pěkně utlumen. Jak je na tom nový model ještě nevím.
Po 4 rokoch idem menit Q7. Mal som pozicanu X5 30d na vzduchu s 20" kolesami a to bolo paradne jazdenie. Skoda ze vo vnutri je to citelne mensie ako Q7. Napriek tomu som celkom nachylny zobrat 40d ak bude teraz na jesen. GLE som mal 400d s 22" kolesami. Mne osobne sa nepozdava plavny podvozok s nizkoprofilovymi gumamy ktore prenasaju celkom slusne priecne nerovnosti do kabiny. Urcite by som isiel max do 21. Okrem toho su celkom hlucne. Jazdne mi pride X5 a aj Q7 daleko lepsia (obe auta mali natacanie zadnych kolies) oproti GLE kde som si naozaj pripadal ako v autobuse. :)
Aktivní řízení nebo natáčení zadní nápravy MB neumí, je tam ale nějaká nová verze aktivního odpružení, co mělo už esko, čte to terén, každé kolo pruží zvlášť, umí se to naklonit dovnitř zatáčky. Těžko říct, jak to auto tohle jízdně pozdvihne, je fakt, že standard airmatic je docela bída ve srovnání se vzduchy konkurence a u eska ten aktivní podvozek pomohl hodně, dost to změnilo charakter uhoupané loďky směrem ke komfortní stabilitě. A chtějí za to 200k takže se tím pěkně dorovná cena X5ky. ;-)
Nová X5 s aktivním řízením a natáčecí zadní nápravou je na tom jízdně opravdu výborně. Nové GLE podobně vybavenou akt. podvozkem jsem ještě nejel, takže nevím, jak na tom je ve srovnání s novou X5, ale pokud píšeš o houpačce a špatném řízení, tak to se může týkat předcházející generace a výhradně klasické varianty GLE, protože GLE coupe jezdí úplně jinak. Jednak má i v komfortu tužší podvozek, ve sportu se náklony výrazně omezí a má ve své třídě snad nejlepší řízení, výborně vyvážené, přesné s relat ostrým převodem, celkově mnohem lepší než měla předchozí generace X5, potažmo i aktuální 5er, například.
A aerodynamický hluk? Popravdě, předchozí GLE už si nevybavuju, ale GLE coupe je na tom v tomto ohledu výborně i bez akustických skel.
Nástavce prahů jsou naprostý nesmysl na těchto autech. Jinak, klidně by se dal exteriér nové generace splést s faceliftem, to auto se změnilo jen minimálně. Vnitřek je samo jiná story, motory dtto. Jsem na to celkem zvědav, pořád se mi to líbí víc než X6. ;-)
Mě přijde X6 štíhlejší, ale naživo jsem neviděl ani jedno. Kde má MB navrch je hlasové ovládání, ještě teď mám ve vrtuli občas chuť říct "hej mercedesi". :-[]