Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Popularita elektromobilů je v Evropě na vzestupu, zájem o diesely naopak klesá

117 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... mohli by si započítat jen pár kousků, z čehož dělá 2/3 Norsko 😁 😁 😁

Propaganda jak vyšitá, vymývání mozků.

Bez Číny a bez Norska jsou EV v pudeli 😁
Anonym
Ne ne kámo, My jsme v pudeli.
Politická tlačba nabírá na nebývalé síle. Mediální skřeti potom tu propagandu vytrubují slepě do světa. Viz tento upocený článek.
To, že se mezi elektrifikované, které tak utěšeně rostou, počítají i hybridy a plug-iny je děs. Tato technologie je násilně implementována, aby auto splnilo emisní podmínky v testu. A aby byl Kocourkov dokonalý, navíc ty pluginy nikdo nenabíjí. Jenom bere úlevy (a to i na ceně auta - pokuta za gramy CO je podstatná v ceně velkého vozu) a auto pak je těžší a žere ve skutečnosti víc.
Vivat Brusel, sláva zaslepeným tupcům, hrobařům Evropy!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Největší sranda je že mezi "elektrifikované" započítávají i mild hybridy s malým elektromotorkem a maličkou baterií.
Ještě větší sranda je že započítávají i diesel-hybridy. (kterých už se prodává 2x tolik než "čistých" EV.)

Ale klidně napíšou že zájem o diesely klesá.
Joooooo s čísly se dají dělat krásné veletoče.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Dalsi tvoj kolosalny nezmysel.. resp. vymysel. Najvacsia sranda je ze toto tvoje klamanie nie je ani srandovne ani vtipne.. len trapne.

Mildy hybridy, ci uz benzinove alebo dieslove tvoria zanedbatelne desatiny percent z predajov a su v desiatkach radov nizsie ako predaje BEV, ani ich pripocitanie k dieslom nijak nezmeni fakt ze ich predaje vyrazne klesaju, tolko k tvrdej realite faktov ktora sa ti zjavne nepaci a musis si vymyslat tieto bludy 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, kdybys nelhal. Víš kolik aut prodá světově Lexus a Toyota? A 40% z toho sou hybridy a co další značky 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
V com akoze podla teba klamem?
Avatar - Anonym
Anonym
V počtu prodaných hybridů
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Uvidim kde mas problem.. citas nedosledne. Ja pisem o mild hybridoch o ktorych fabuluje WinDiesel.

Zacni citat pozorne 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
To jsou ovšem full hybridy, nikoliv mild.
Šimpanz
Ne, není to pravda, mild-hybridy dnes tvoří velkou část prodejů. V poslední době Audi skoro se všemi řadami vyjma nejmenší A3 přešlo na mild-hybridy a nyní začíná touto cestou jít i Mercedes. A v Německu, u nás i jinde v Evropě se tyto mild-hybridy započítávají do hybridů. Takže konkrétně letos za 1-7 Audi prodalo u nás celkem 1542 aut a z toho bylo mezi hybridy započítáno 840 (většina byly diesel mild-hybridy, něco málo benzinové mild-hybridy). Takže ve výsledku Audi prudce zvedlo prodej hybridů, na českém trhu má podíl hybridů 55% (přitom vloni to byla prakticky nula) a brzy to půjde někam k 90% nebo spíš přes 90%, protože nejmasověji prodávané modely budou následovat ještě letos v podobě 12V mild-hybridů s 2.0 TDI, 2.0 TSI, 1.5 TSI etc. v řadá A3, Q3, Q2 etc. V Německu je podíl hybridů na prodejích Audi skoro 60% (prodává se tam víc vyšších řad, které už jsou "hybridizované") a v celé EU je to u Audi 58% (Audi prodá v Evropě cca 700 tis. aut ročně, takže za celý rok 2019 to bude minimálně 400 tis. aut v kategorii hybrid jenom od jediné značky.
Takže když se v článku tvrdí, že se "za červenec 2019 se prodalo cca 96.600 čistě elektrických, hybridních a jinak elektrifikovaných modelů", tak jenom mild-hybridy Audi z toho tvoří 35-40 tis. Mě z toho vychází, že naopak podíl mild-hybridů je na tomto čísle prakticky dominantní a ještě rychle poroste, protože Mercedes už je měsíčně také na nějakých 15 tis. mild-hybridů v EU, takže jsme více než na polovině z tohoto čísla.
Tady jenom doklad, kolik produkce Audi se počítá do hybridů
http😐/portal.sda-cia.cz/stat.php?m
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Taky dlhy text a tak mylna uvaha na zaklade nespravnych odhadov.
Staci si checknut zdroj a zistis ze vsetkych hybridov sa predalo 56800 po odpocitani top 5 modelov (kde samozrejme nie je Audi) prides na cislo 19k, takze tvoj odhad 35-40k je uplne mimo a kedze Audi sa nedostalo ani do top 20 tak realne cislo bude v stovkach kusov 😉
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Ked je 23200 kusov mesacne iba par, tak je jasne kto sa tu snazi o ubohy hate 🙂 Potom v CR sa predalo menej vsetkych aut ako tych par kusov 🙂 V tom tvojom pokuse o vymyvanie mozgov prekrucanim faktov si zabudol na US trh, ale pre matematika ako ty je samozrejme pre prezitie EV dolezitejsi 4x mensi trh 😄 Vacsinou su v ***i tie auta na ktore sa robia poradovniky 😃
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně USA a ted kolik % tam tvoří elektromobily vůči benzínovým motorů . To je podíl trhu.

Realita je tady v Čr, že i když sem denně v Praze ve středních čechách, kde by měli být nejbohatší lidi a největší firmy, jediný co vidím je za den 1-2 Tesly a 2x do týden Nissan Leaf. Nic jiného z elektromobilů nepotkávám 😄
Lidi nemaj prachy ani na Dacii a budou si kupovat EV za 600 táců až 3 mega, jasně 😄

A stejně aut co Tesla u nás prodá Dodge, což je značka s dvěma ofiko dealery v republice a pár neofiko bez nulové reklamy.

Tak to je docela blbý, když fandů do Tesly je tu stejně, jako fandů amerik jedné značky 😄 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tvoj prispevok je (zase raz) uplne odveci. Pisem nieco o podiele na trhu? Nie. Tak co tu splietas?
Napisal som ze WinDiesel zabudol na druhy najvacsi EV trh - fakt, a tak isto celosvetova produkcia EV nie je schopna pokryt dopyt po EV, takze v *** jednoznacne nie su.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, taky ta kvalita je úžasná vid. O o panelech Tesly jak krásně hoří si četl?

Poptávka je jen díky dotacím, kde dotace nejsou, žádná poptávka, kde by se enstíhalo vyrábět není.

O tom, jak úspěšný je EV u Jaguaru a jak moc na něm vydělávaj si taky jistě čel vid? 😄 😄

jestli ne, pošlu ti pár krásných odkazů
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Troll ako ty este nepocul o 11x vyssom pocte poziarov ICE auta oproti Tesla autam.

Dalsi blud z tvojej hlavy ktory tu chces naivne prezentovat ako fakt.
https😐/www.acea.be/statistics/article/interactive-map-electric-vehicle-incentives-per-country-in-europe-2018

Vsetky automobilky okrem Tesly a Nissanu vytvaraju stratu kazdym predajom svojho EV. I-pace je super neefektivny nepodarok.

Ty si asi myslis ze som obhajca EV ako najlepsich aut na svete, to je jeden z tvojich mnohych omylov.. ja tu opravujem WinDieslove bludy ktore odporuju pravde a faktom.. a ty k tomu prihadzujes dalsie nezmyselne bludy a tvoje zbozne priania ako EV hatera. Keby som ti to pisal prvy raz tak si poviem ze si len nevzdelany a nemas hanby pisat tu uvahy bez vedomosti, ale uz ti to mnohi vysvetlovali viac krat a s ignorantskymi klamarmi ja nediskutujem. Paa pekny den a hate-u zdar.
Avatar - Anonym
Anonym
ICE auta jdou narozdíl od EV uhasit 😄

jasně bludy, když jsi takový e😜ert, hod nám kolik aut loni prodala Toyota Lexus a kolik % z toho byli hybridy. At máme reálný čísla.

Už sem nepotakl hodně dlouhou dobu žádnou Toyotu, která by neměl na kufru nápis Hybrid 😄
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Sam vlastnim Toyota Hybrid, nic to nemeni na tom ze si si pomylil mild hybrid s hybridom 😊 Tolko zbytocneho textu kvoli nepozornemu citaniu. Popracuj na tom 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Mild hybrid není hybrid? Do statistik ho nepočítaj jo?Aha, hmm...
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Dobre rano, nie mild hybrid nie je skutocny hybrid, je to len marketingove zneuzivanie tohto ozancenia. Nesplna zakladnu definiciu hybridu a to moznost EV modu aj klasickeho ICE modu. Vidim ze si sa v tejto diskusii uplne stratil, riesi sa prave to ze ich do hybridov pocitaju ale ich podiel je smiesne maly a urcite nezapricinil upadok dieslov presunom do inej kategorie. Si velmi nepozorny citatel a velmi detinsky diskuter.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Źe pokrok nezastavíš? 😉

A že špatně analyzuješ? Asi tě to překvapí = ale tohle nemá s budoucností moc společnýho = stejně jako třeba spolehlivost nebo nespolehlivost https😐/www.autorevue.cz/…i-svolavaci-akce spalovacích motorů
Avatar - Anonym
Anonym
Má to společnýho s tím, že je to předražneje křáp s mizernou kvalitou a prodeje to má jen díky dotacím a fanatikům.

Nikdo normální to bez dotací nekupuje.
Než za 3 mega Tesla je lepší za 2 mega Charger SRT8 a ten milion projezdit v benzínu. Mnohem lepší spolehlivost, mnohem víc zábavy a radosti z jízdy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Předraženej a prodeje jen díky politikům a dotacím + nikdo normální si to nekoupí = co to je? AURUS 😄

Tesla sice SRT8 ujede = ale jinak za ty prachy a vůbec :yes: :yes:

Jo a nepodceňuj zábavu = jet na elektřinu JE zábava. Ujíždět s běžnym EV autem sportovnim se spalovacim motorem = VELKÁ zábava :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Předraženej? Základní cena 6 mega, za kolik bys to chtěl? Za 1?
Když se prodával ZIL, tak stál 500 000 marek, při tehdejším kurzu cca 8 500 000 Kč. Takže Aurus je vlastně levnej....

Tesla možná ujede SRT8, ale při plném výkonu má dojezd 200 km, v zimě při -10 tak 140 😄

Zatímco ten Cahrger ujede na nádrž aspon 300 a natankovanej je za 2 minuty 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo ale plnej výkon použiješ = víš kdy jak a na jak dlouho

Loni sem jel 2x napříč jedinou zemí na planetě kde je neomezená rychlost = je to krutější než si myslíš. Je to tak moc zlý že sme s hybridní RAVkou s maximálkou 180 km/h = byli docela nadprůměrně rychlym autem. Rozsah zón max 120 km/h v okolí měst a někde mám dojem snad i mezi městama = se nezmenšuje
Půlka zemí Evropy má nižší limity = než je našich 130 km/h a 90 km/H

Takže když už výkon = jde o odpich = a tam je Tesla famózní. No každá elektrika http😐/blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/ :-!
dzozifko
Som zvedavý, dokedy ľudia ako ty budú prudiť proti elektromobilom. Predpokladám, že o pár rokov príde u teba zlom a kúpiš si elektromobil.
Je komické sledovať, ak priaznivci spaľovákov vyťahujú z klobúka stále nové a nové argumenty proti elektromobilom: najskôr to bol dojazd, rýchlosť nabíjania, slabé pokrytie nabíjacími stanicami, nedostatok elektriny a infraštruktúry všeobecne.
Potom prišlo na rad lítium, resp. jeho nedostatok. K tomu sa už teraz nikto nehlási. V Austrálii totiž otvorili 3 nové bane /doly/ na lítium a jeho cena spadla z 20.000 na nejakých 6.000 USD za kg. Tak sa začal z klobúka vyťahovať kobalt, pretože 60 % sa ho ťaží v Kongu a tam sa na jeho dolovanie (vraj) používajú deti. Zdá sa mi to síce blbosť, ale dobre (blbosť preto, že je samozrejme oveľa efektívnejšie a lacnejšie používať na ťažbu stroje ako prácu detí, aj keď veľmi slabo platenú.
Ale s kobaltom je to to isté ako s lítiom. Keď bude dopyt /poptávka/ po lítiu, tak sa otvoria doly aj v iných častiach sveta.
Hitom sa v poslednom čase stali neexistujúce recyklačné linky na batérie či menšia záťaž dízlov na životné prostredie ako u elektromobilov 😄 . A keď sa predaje - napriek minimu modelov oproti spaľovákom - začínajú pekne rozbiehať, tak sa objavujú ďalšie a ďalšie kecy - že je to hra čísel, že je to aj tak málo atď. atď.
Vy chytráci, ak chcete niečo hodnotiť, pozrite si, resp. si nakreslite grafy! Ale pre mňa za mňa kupujte si benzín a naftu za 30 korún, aj keď elektrina bude stáť štvrtinu. Keď na to máte, prečo nie...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Jožko,
nízký dojezd, pomalá rychlost nabíjení a mizivá infrastruktura - ve srovnání s benzínem či naftou, to jsou prostě fakta.

Běžný benzíňák či nafťák
- na jedno natankování ujede 600 - 1.000 km, podle konkrétního typu vozu, motoru atd.
- na veřejné čerpací stanici natankuješ za 5 minut i s placením
- a čerpačky jsou "na každém rohu"

Běžný elektromobil
- na jedno natankování ujede 300, možná i 400 km?
- potřebuje nabíjet nějakých 30-40 minut minimálně - a po dalších +- 300 km znovu
- můžeš nabíjet doma (ve vlastní garáži, ale celou noc) - a kolik je veřejných dobíječek? Resp. kolikanásobně hustší je infrastruktura pro naftu a benzín?

A co se ceny týká - 1 "elektrický" km prý stojí 0,30 Kč, nebo tak něco. OK, počítejme dále.
- daně se na ceně nafty a benzínu podílejí +- 50%. Kolik bude stát 1 elektro-kilometr, až bude zatížen stejnou daní?
- Pro naprostou většinu "běžné" populace v ČR je standardem ojeté auto o pořizovací ceně někde okolo 200, možná 250.000 CZK, které nechávají parkovat na ulici. Jaké budou celkové náklady na přepočtené 1 km u takovéhoto auta - a jaké u elekromobilu s pořizovací cenou okolo 800 tisíc až milion korun (dejme tomu Nisan Leaf, což je auto +- velkosti Fábie combi).

To jsou všechno čísla, která mnozí příznivci elektromobilů záměrně nechtějí vidět - prože je přece mnohem snazší označit někoho za zpátečníka, odpůrce pokroku, reakcionáře či tesla-hatera. Nemusí se u toho přemýšlet - a je to hnedle hotovo. Označením oponenta za XXXXXXXXXXXXX problém zmizí sám 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jerry,

současnej kvalitní elektromobil ujede 400 km = při běžnym provozu běžnou rychlostí s klimatizací obsazenej 2 lidma. Testů na to téma je dost. Rekord má myslim furt Tesla S a 670 mil = ale to bez klimošky a plíživou rychlostí

Rychlost dobíjení už je taky jinde = jak asi víš došli sme k ca 4 minutám na 100 km

No a to hlavní = kolik je běžnej průměrnej nájezd lidí = je taky známo

Je to snadný označit za odpůrce pokroku, zpátečníka apod. = někoho kdo takovej je
Mě osobně teda víc bere vodík = a líbí se mi současnej pokus kdy loď s pohonem od Toyoty jede kolem světa = jen na vodu co nabere a vezme si z ní vodík a kyslík vypustí = ale to už je na tebe až moc napřed? 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
… spadly do díry kterou si samy vykopaly
benzínů a SUV v benzínovém provedení se prodává víc, CO2 jdou nahoru
EV a hybridů se neprodá dost aby to znamenalo snížení (tabulkové) produkce CO2

Tak co teď automobilky vymyslíte abyste limity CO2 už za 2 roky zvládly?
Bude zase nějaký ...gate? CO2gate? EVgate? Hybridgate?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Automobilky to ustojí. Samozřejmě, pohonem budoucnosti je diesel. Ne diesel na naftu, ale na plyn. Z rozmrzlého sibiřského permafrostu uniká do atmosféry tisíce tun metanu, který má mnohem větší vliv na globální oteplování, než CO2. Jediné rozumné řešení je ho tedy spalovat, protože vzniklý CO2 není z hlediska globálního oteplování tak agresivní. A když spalovat, tak samozřejmě v dieselu, který má o 15% větší energetickou účinnost, než muzeální zážehový motor, o neekologickém autu na baterky ani nemluvě.

Auta na baterky jsou slepou uličkou vývoje. Pokud by měly mít smysl, musela by být ta elektřina vyráběna ekologicky - tedy 100% v obnovitelných zdrojích, nebo v jaderných elektrárnách. A jejich akumulátory by musely být v přírodě biologicky odbouratelné a při jejich výrobě by energetická náročnost musela být zanedbatelná. Nic z toho není pravda a proto zvítězí - stejně, jako dosud - diesel! 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
teda za ten druhy odstavec ( bez poslednej vety ) fakt klobuk dole ...
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
... pretoze je to jeden nezmysel za druhym. Nafta a benzin su vyrabane ekologicky? Alebo so zanedbatelnou energetickou narocnostnou? Nadrz plna benzinu/nafty je v prirode biologicky odburatelna? Nie je odpoved na vsetky otazky a preto klobuk dole pred takymto nezmyslom.

EV maju zmysel preto ze ich prevadzka aj na tu najspinavsiu elektrinu sveta (Cina a USA) je cistejsia ako prevadzka ICE aut a elektrina je kazdym dnom cistejsia, v mnohych krajinach uz dnes z drvivej vacsiny bezemisna, vyroba baterii je ekologickejsia ako vyroba nafty/benzinu, nehovoriac o tisickach pouziti a skoro 100% tnej recyklacii po desiatkach rokov pouzivania a kvoli jednoduchemu zabezpeceniu vyroby aj EV aj baterii s pouzitim 100% energie z obnovitelnych zdrojov (plan Tesly do konca roka, vysoke percento u Toyoty a plan VW do buducnosti, snad bez podvodu).. takze preto su EV jedina mozna buducnost a ICE auta slepa ulicka.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ten druhej odstavec = je fakt hloupost kam až to de. Ádovi nedochází že přechod jak ze spalovacích motorů na jiný a stejně tak u výroby elektřiny = je na velmi dlouhý období = zjevně přesahující jeho myšlenkovou kapacitu 😉

Udělat to nějak = najednou = nebo co tim odstavcem naznačuje NENI MOŽNÝ 😄
vlacil
Vzestup prodeje elektromobilů ? Je to jen hra čísel, když například jeden rok prodám 1 elektromobil, a příští rok jich prodám 3, tak je to vzestup o 200 %. No a to má být jako nějaký obrovský vzestup prodeje ? Čím menší základ pro výpočet, tím to výrazněji naroste. Když jeden rok prodám 100 000 klasických aut a druhý rok jich prodám 120 000, tak je to nárůst "jen" o 20% , ale v "lidské" řeči je to nárůst o 20 000 klasických vozidel oproti nárůstu 2 kusů elektrovozidel. Tak takhle se dělají statistiky prodeje. Ale oni nám prý stejně ty elektrovozy vnutí, děj se co děj.
dzozifko
Toto je tiež zaujímavá demagógia odporcu elektromobilov. Keby sa predalo elektromobilov len o 5 % viac ako minulý rok, tak by to znamenalo, že ľudia o ne nemajú záujem. Keď sa ich predá dvojnásobok, tak je to len hra čísel. 😄
To, čo uvádzaš ty, platí pre jednotky kusov, ktoré si uviedol. Lenže o elektromobiloch sa bavíme rádovo v desiatkach tisíc kusov - nie ročne, ale každý mesiac. Možno ti tento údaj unikol - to je MESAČNÁ štatistika. Po prepočte na celý rok je to vzrast možno o 150.000 elektromobilov. A to už nie je 1 + 200 % = 3.
Problém je aj v tom, že automobilky zatiaľ nemajú kapacitu, ktorá by pokryla záujem zákazníkov. Napr. Kia a Hyundai by predali podstatne viac elektroáut, len na to nemajú kapacity.
dzozifko
Boom začne budúci rok. Pretože hoci je elektromobilov na trhu už viac ako pred pár rokmi, stále je minimum tých takpovediac plnohodnotných. Aspoň čo sa nemeckého trhu týka. Autá veľkosti Renaultu Zoe sa možno dobre predávajú vo Francúzsku či Taliansku, ale určite nie v Nemecku. Tam sa predávajú hlavne autá nižšej strednej a strednej triedy - teda Golfy, Octavie, Passaty, Audi A4, BMW 3, Mercedes C. No a takéto elektromobily na trhu - a zvlášť tie vyrobené nemeckými automobilkami chýbajú.
Budúci rok sa začne predávať ID.3 od VW, SUV od škodovky a aj čosi od Seatu. Osobne si myslím, že to budúcoročná štatistika bude násobkom tohtoročnej či minuloročnej.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Vsetky tieto automobilky budu brat baterky od LG a SDI ktore nebudu schopne pokryt ich dopyt a uprednostnia domace Korejske automobilky pred Nemeckymi. Vyrobne kapacity su zalostne male a nemaju sancu konkurovat Tesle ktora si battery packy vyraba sama a kedze buduci rok budu otvorene objednavky v dalsich EU krajinach a Cinska fabrika bude chrlit tisice Modelov 3 za cenu vyrazne nizsiu ako cena dnesnych EU Modelov 3, takze si dovolim predpokladat ze ak je Model 3 bezkonkurencne najpredavanejsim EV v Europe tento rok a to sa zacal predavat az pocas februara, tieto pozitivne zmeny znizujuce jeho cenu mu zarucia prvu priecku aj v roku 2020. VW bude kupovat drahe baterie do ID.3 a ta slubovana cena bude musiet byt teda velmi silne dotovana z ICE predajov.. to co z nich zostane po vyplateni vsetkych pokut za podvody 😊

Zakaznici jasne ukazuju ze maju vacsi zaujem o americky Model 3 ako o domace nemecke premiove sedany😒br />
Pocet predanych kusov v Nemecku za Marec.
Model 3: 3,630
Mercedes C-class: 3,420 sales
Audi A4 1,710
BMW 3: 1,700
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Jožko,

Měl bych dvě zásadní poznámky:

(1) Počítám-li správně uvedená (červencová) čísla, pak čisté elektromobily tvoří něco okolo 1,7% z prodejů. U takto malého segmentu by jistě stálo zato hodit sem podrobnější analýzu, kolik z těch e-mobilů se prodalo různým "veřejným institucím", kolik do korporátní sféry, kolik se prodalo za (dotacemi, snížením daně či jinak) vylepšenou cenu - a kolik z prodejů bylo realizováno na dejme tomu "volném, regulacemi nezpraseném" trhu. Protože jenom ta poslední skupina prodejů tvoří čísla, jistým způsobem relevantní

(2) Už teď je v automotive sektoru znát jisté zpomalení - a ať se nám to líbi nebo ne, automotive (spolu s chemií/plastařinou a velkou energetikou) je pro ekonomiky evropských států zcela rozhodující sektor. Bude-li zpomalování pokračovat, můžeme si všichni vškeré odhady prodejů "zboží dlouhodobé spotřeby" strčit za čepici, protože bude všechno jinak - a já se obávám, že hůře. A to dost 😒
Avatar - Anonym
Anonym
a ještě si zapoměl kulik jich nabízí půčovny výrobců a poskytovatelů el. energie typu PRE nebo komerční půjčovny ve stylu žážitkové jízdy auta, které maj v nabídce třeba ty Tesly S....
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Neznám "čistý" elektromobil. Naopak! :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Máš představu co to je rafinérie? A jak funguje? A kolik spotřebuje energie? A kolikrát denně se musí cisternama rozvážet benzín a nafta? Nebo aspoň něco z toho? 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Já představu mám. Pracoval jsem v Litvínově. Máš ty představu o tom, jak se vyrábí v České republice elektřina?

Nebo jsi snad jako ty ostatní zdejší chlapci, kterým sotva rostou vousy přesvědčen o tom, že do elektromobility se výroba energie započítávat nemusí, protože čistá elektrická energie je přece k dispozici v zásuvce v obýváku?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 13:59

U mě v obýváku je fakt čistší elektřina než je běžný https😐/www.hifi-voice.com/…ky/2248-mudra-px :-!

Kam ten svět spěje https😐/www.novinky.cz/…ektriny-40294928 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jerry měl bych taky poznámky = jak víme základní ekonomický znalosti máš jak si sám zdůrazňoval takže😒br />
1) počítáš že jen díky masivnímu multimiliardovýmu zvýhodnění = se desítky let prodávaj a vůbec v Evropě rozšířily diesly? Jen díky tý snížený dani? 😄

2) teď je znát jisté zpomalení NAPROSTO VE VŠEM = řiká se tomu konec konjunktury asi začátek ochlazení, recese za dveřma, za dalšíma krize :-!

Já se taky obávám = že bude hůř :-!
A protože sme v nesmyslnejch prodělcích i během doby nezvykle dlouhý konjunktury a i v tomhle období https😐/www.idnes.cz/…3_ekonomika_cern je možná i ta verze A O DOST 😉
Orm
Při jejich dvojnásobné ceně oproti autům se spalovacími motory a srovnatelné kupní síle segmentu aut to znamená, že se zpomaluje výměna starých aut za nová, nebo taky to, že se stará auta budou udržovat delší dobu v provozu. O podvodech s hybridy nemluvě.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Dalsi nezmysel a dookola omielany hoax. BMW 3 so vsetkymi parametrami okrem dojazdu horsmi ako Model 3 stoji viac 😊 A to bez autopilota, sentry mode, sklenenej strechy, predneho kufra atd atd.. 😊
Nehovoriac o prevadzkovych nakladoch.. prevadzka BMW 3 stoji za 4 roky o 10 000 € viac.. skus hladat dovody tohto velkeho uspechu aj tu 😉
https😐/cleantechnica.com/…0000-in-4-years/
Avatar - Anonym
Anonym
Model 3 je ve všech parametrech kvality horší než BMW, blbý vid https😐/www.autozive.cz/…rnik-na-kvalitu/
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
A aj tak sa predava lepsie ako BMW 3 😊 Asi maju skutocni zakaznici ine priority ako nejaki diskuteri z CR 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Skuteční zákazníci jsou norové jedoucí na dotace, státní úřady a výzkumné instituce jedoucí na dotace, čínani jedoucí na dotace a sekta fanatiků Tesla fans vid
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Celá Evropa jela na dotace na naftu = desítky let. Sakra JAK TO že to ti nevadilo = a totéž pro bezemisní auta ti vadí? 😁
Orm
Můžeš ty dotace nafty vysvětlit ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Už sem to řikal mockrát = neřikej že nevíš že za rozšíření dieslovejch motorů v Evropě = může masivní zvýhodnění a vlastně prohození výše ceny = benzínu a nafty
Bez toho nafta dává smysl až tak od 3,5 tuny

Jak přes rozdílnou objemovou hmotnost = velkoobchodně se dál prodává na kg ne litry. A samozřejmě daň = nafta je zatížená asi 50% benzín 55%
Při trochu nadprůměrnym nájezdu tak za běžný naftový auto zaplatíš státu jako daň asi 1 kč za kilometr; za benzínový asi 1,50 kč

Takže bez tohohle multimiliardovýho pokřivení = by to s prodejema bylo asi dost jinak. A dost jinak i s cenou na čerpačkách = třeba 25 kč za benzín + levnější i pořízení auta a třeba 30 kč za naftu + dražší auto. Výsledek? Asi dost jiný prodeje = ale to probírali už Vaculík a Kotecký po Dieselgate v televizi a samozřejmě na to téma bylo popsáno hodně stránek. Takže to víš = a chtěl si jen..? 😉

A než se jako všichni zeptáš na slovo dotace = tohle zvýhodnění je jako "ve veřejném zájmu" = tak proto dotace. Ale klidně jen = multimiliardový zvýhodnění..
Který podporuje silniční přepravu před železniční nebo lodní = má to prostě jen samý plusy :-!
Avatar - Anonym
Anonym
vadilo, já podporuju benzín. Ale tady ty dotace a znevýhodnění aut se spalováky např. v Norsku je přímo do očí bijící. Je to pokřivení trhu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No pokřivení trhu rozsahu nafta v minulých desetiletích = asi netrumfne NIC

V Norsku je skvěle = tak moc že bych se tam snad i přestěhoval. Jednak krásně a druhak u nás máme dluh asi 170.000 kč na hlavu i hlavičku batolete co se dneska narodilo = v Norsku násobek = ale v plusu :yes: 😄

To byla ZÁÁÁVIST :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Tak se tam odstěhuj. Tady byl v roce 1989 dluh asi 15 000 na hlavu a k tomu pohledávky 25 000 na hlavu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdyby nemluvili tak blbou řečí.. :-!

Hele s tou ekonomickou DEMAGOGIÍ musíš oblbovat jiný = to fakt PŘEHÁNÍŠ :no:

To máš z kterýho hoaxovýho zdroje = českej komunistickej nebo nějakej ruskej. A bez urážky = fakt si tak hloupej že tomu věříš? Fakt dodnes nechápeš? 😐

Přestaň číst a citovat KRAVINY a čti kdyžtak českej ekonomickej tisk https😐/archiv.ihned.cz/…ereni-se-zapadem nebo https😐/www.euro.cz/…a-putina-1463919
Avatar - Anonym
Anonym
Bavíme se o dluhu státu, kolik měl půjčeno v cizině a kolik mu dlužili jiní jako Kuba, SSSR, Afrika, NDR, Pollsko, Madarsko, Bulharsko, Jugoslávie atd

To sou jasně daná čísla.

Byl bys rád aby tu byl dluh jako v rumunsku? Nebo polsku? Ti měli i za socíku solidní sekeru na západě
Avatar - Anonym
Anonym
Vše je zdokumentovaný Hamuno, smůla

Období let 1948 – 1989 se stalo přes všechny problémy ekonomicky velmi dynamickým a z hlediska všech stránek společenského života celkově (i ve srovnání se současnou situací) nejlepším obdobím v historii Československa. V každém případě vznikl ohromný majetek, který byl plně ve vlastnictví občanů Československa. Byl vytvořen výhradně z domácích zdrojů, z peněz, které na akumulaci poskytli občané země svou prací.

Dynamika růstu

Průměrné tempo ročního růstu v % vytvořeného národního důchodu bylo v období 1950 – 1959 7,8 % a v roce 1980-1989 1,0 % užitého důchodu 7,5 % a 1,5 % a osobní spotřeby 5,3 % a 3,2 %.1)

Souhrnný ukazatel hospodářského růstu

Souhrnný ukazatel hospodářského růstu, společenský produkt, se v socialistickém Československu v letech 1950 – 1989 zvýšil 6,51 krát.2)

Podle závěrů F. Nevařila vzrostl v Československu do roku 1989 majetek čili národní jmění na zhruba 3 biliony Kč, tedy více než 7,5 krát – podle jiných údajů 7,2 krát – (z toho v České republice 5,8 krát a na Slovensku 11,4 krát) a to při pětinásobném zvýšení úrovně osobní spotřeby obyvatelstva (ve srovnatelných cenách r. 1989 a po odpočtu opotřebení výrobních fondů.3)

V Pamětech L. Štrougala je toto hodnocení ještě úplnější: „Koncem roku 1948 bylo v ČSR celkem 757 miliard Kčs základních prostředků včetně zásob a nedokončené výstavby“ (od výroby po osobní vlastnictví, při opotřebení o polovinu níže) pak zhruba 400 miliard tehdejších korun. Koncem roku 1989 měla ČSSR včetně nedokončené výstavby zásob, základní prostředky v celkové hodnotě 5.178 miliard Kčs. Majetek tedy vzrostl 6,8 krát (při odečtení opotřebení zhruba o 50 % = okolo 3 bilionů, teď dokonce 7,5 krát. „Z toho 65 až 70 % bylo ve společenském – státním a komunálním vlastnictví, zbytek převážně v osobním (hlavně rodinné domy) a zčásti v družstevním vlastnictví“.4)

Vyrovnané státní hospodaření

Československo mělo vyrovnané státní hospodaření, vyrovnanou platební bilanci,
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No právě = vše je zdokumentovaný = že ty si vybíráš jen to co se TOBĚ hodí = to je jiná věc 😄

TAkže v reálnejch číslech = ne v tom CO SE TOBĚ hodí = to komunista doved ze srovnatelný úrovně s Rakouskem, dokonce o fousíček lepší po 2. světový = do úrovně 10% rozpočtu Rakouska = v době ekonomickýho bankrotu socialismu

Moc hůř to nejde 😉

Československo a vyrovnané hospodaření = to je pouze pro ***y = nebo ty co tomu CHTĚJ věřit = to fakt nemyslíš vážně 😁

Abych ti to popsal na tobě = je to jako když já mám dneska plat 100 tisíc a ty 10 tisíc = a já žiju jak žiju a jezdim čim jezdim atd. a ty žiješ na ubytovně a máš 2 páry bot a 6 kusů oblečení = ale chlubíš se že máš vyrovnanou platební bilanci CHÁPEŠ? :-!

Navíc platební bilance se používá jen pro zahraniční obchod = a ten byl pokud vim ultrapokřivenej = komunista prodával cokolik klidně totálně pod cenou JEN aby získal trochu deviz. I tak doved stát do situace = kdy už neměl ani na udržování toho mála zlomku třeba proti tomu Rakousku = co lidem dával

Myslim žes to byl ty kdo tu dával za příklad tehdejší západní půjčku Rumunsku, který bylo v cestě k bankrotu eště o krůček blíž než třeba my = jak opět tehdy správně řikal Zeman = my sme padali z vysoka = takže i když propadli fakt hodně, furt sme na tom byli líp než většina ostatních komunistama ekonomicky zdevastovanejch zemí
Ale k tý půjčce = socstáty na tom byly už TAK ZLE = že neměli už ani na pomoc další soudružský zemi. A tak zle a tak zoufale = že začali zavádět částečnej kapitalismus = ale to víš řikali tomu perestrojka NUTNÁ nebo spíš VYNUCENÁ RESTRUKTURALIZACE socialistickejch ekonomik

Takže bez dalších skoro OBŘÍCH investic = běžný lidi hned tak nedoženeš. Jako bonus nemáš ani vzdělání = prostě na dohánění toho je moc a moc. Takže se prosim nechlub svou jako vyrovnanou bilancí = která je naprosto o ničem
Avatar - Anonym
Anonym
Vyrovnané státní hospodaření

Československo mělo vyrovnané státní hospodaření, vyrovnanou platební bilanci, a většinou vyrovnanou obchodní bilanci. Nebylo v podstatě zadluženo, včas splácelo dluhy včetně úroků. Hrubé zahraniční zadlužení (státu, bank i podniků) dosáhlo koncem roku 1989 7,9 miliardy dolarů, tj. asi 500 dolarů (7 500 Kč) na obyvatele. Státní banka Československá (SBČS) měla k dispozici 105 tun měnového zlata v ceně zhruba 15 až 17 miliard a stát měl v SBČS k dispozici na hotovosti asi 85 miliard Kčs finančních rezerv. Stát, republiky, kraje, okresy ani obce neměly žádný vnitřní dluh.

Celková devizová pozice státu – s přihlédnutím k poskytnutým vládním, bankovním a obchodním úvěrům do zahraničí byla aktivní na úrovni zhruba 23 miliard Kč. Patřily sem i naše pohledávky nesplácené ve lhůtě (např. Sýrie, Irák, Egypt). Banky a podniky neměly řádné rizikové úvěry, koncem 1989 výše poskytnutých úvěrů nesplácených ve lhůtě činila jen 700 milionů Kčs.5)

Podle F. Nevařila, převzal polistopadový režim finanční aktiva ve výši asi 85 mld. Kč a k tomu asi 107 tun měnového zlata. Byl to majetek rentabilní, který vynášel okolo 10 % z vloženého kapitálu. V roce 1989 vykázalo československé národní hospodářství zisk asi 150 mld.

Dnes by jeho hodnota byla oceňována na výši 7 až 8 bilionů Kč. Pokud jde o samotnou Českou republiku, připadalo na ni v roce 1989 asi 2,1 bilionu Kč (v dnešních cenách kolem 10,5 bilionu Kč). Na stát a komunální orgány (kraje, obce) připadalo tehdy v ČR nejméně 1,4 bilionu Kč (dnes asi 7 bilionů Kč).

Rychlý vzestup průmyslu

Průmysl narostl během 40 let více než 13,5 krát. Jen za poslední předlistopadovou pětiletku vzrostla průmyslová výroba o 38,5 % (zemědělská výroba o 13,5 😖.6)

Stavby elektráren – elektrifikace

Celkový instalovaný výkon elektráren v letech 1948 – 1989 vzrostl z 2.625 MW na 21.670 MW. Velmi rychle byla dokončena elektrifikace obcí. Klíčový význam měla elektrifikace hlavních železničních tratí; parní tr
Avatar - Anonym
Anonym
Celkově bylo v ČSSR v roce 1975 postaveno 10,3 bytových jednotek (tj. bytů a rodinných domů) na 1.000 obyvatel, v roce 1980 téměř 9 a v roce 1985 ještě 7 bytů a rodinných domků na 1.000 obyvatel ročně.10) Nájemné činilo podstatně méně než 10 % průměrného příjmu.

Tempo výstavby panelových bytů

První panelový byt byl smontován v tehdejším Československu v roce 1953. Od té doby bylo postaveno téměř 1.200.000 bytů tohoto typu, přičemž se masivně stavělo v 70. a 80. letech. Pro přehled bylo v letech 1955-60 postaveno 60.000 bytů; 1960-65 postaveno 160.000 bytů; 1965-70 postaveno 180.000 bytů; 1970-75 postaveno 240.000 bytů; 1975-80 postaveno 220.000 bytů; 1980-85 postaveno 180.000 bytů; 1985-90 postaveno 120.000 bytů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty si fakt BLÁZEN = nepoužívej jako obvykle data = který si nejsi schopen dát do souvislostí
Nebo si = a je to úmyslně = což je eště MNOHEM horší

Nepoužívej data = co komunista udělal = spíš to co v porovnání třeba s tim Rakouskem NEUDĚLAL!

Máš představu = že jinde se byty nestavěly? 😄

Jen prostě k tomu všemu cos vypsal = byla životní úroveň VYŠŠÍ a jezdili lepšíma autama a měli lepší televize a vyšší platy a DODNES díky tomu maj vyšší důchody víc dálnic atd.

Měl by sis to v hlavě OTOČIT = a začít sepisovat všechno to co komunista NEUDĚLAL = to je sakra rozdíl

A bohužel PROTO PROTOŽE to NEUDĚLAL = tak PROTO tady dodnes máš menší platy a důchody a životní úroveň atd.

Chápeš to? 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Už si dneska slavil? 80 let , co tvojí oblíbení němci spolu se slováky začli 2 sv. válku napadením Polska - kdy německá vojska po předchozích provokacích a zinscenovaných incidentech zahájila invazi. Jako první byl napaden poloostrov Westerplatte u Gdaňsku.

Nejvíce obětí této války SSSR a Čína.

Oběti v ČSSR - 25 000 vojáků, 63 000 civilních obyvatel a 277 000 obětí holocaustu.

Kolik lidí tu zabili rusové? 100? A kolik českoslovenští komunisté? 500?

Pořád obdivuješ helmuty???
Avatar - Anonym
Anonym
Stavby elektráren – elektrifikace

Celkový instalovaný výkon elektráren v letech 1948 – 1989 vzrostl z 2.625 MW na 21.670 MW. Velmi rychle byla dokončena elektrifikace obcí. Klíčový význam měla elektrifikace hlavních železničních tratí; parní trakce tak byla nahrazena trakcí elektrickou a zčásti i motorovou. Systematická elektrifikace v českých zemích začala v letech 1955 až 1959 a pokračovala v letech šedesátých minulého století. Do roku 1980 byly železnice elektrifikovány.
Avatar - Anonym
Anonym
A dneska nemam ruský pivo, mam dánský Faxe 😄
Ale mam tu vodku Kremlin Award, grand premium vodka, tak si dám na tvůjí počest jednoho stakana abys měl radost, že mam zas něco ze země, z který tu nejde nic koupit protože nic nevyváží 😄 😄 😄
Ještě bych si mohl dát kubánskej doutník od bratra Raula, ten mam uloženej v ruský komodě od Lubidom Furniture.
A ráno si dám gruzínský čaj s kubánským medem 😉 😁
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
jak se pod (skoro) každým článkem o elektromobilitě sejde (skoro) stejná partička lidí, která se (skoro) stejnou zavilou zarputilostí a za ýpoužití (skoro) týchž argumentů, jako minule, vokazuje a dokazuje TĚM BLBŮM ODNAPROTI, JAK STRAŠNĚ MOC JSOU BLBÍ, KDYŽ S NÁMI ODMÍTAJÍ SOUHLASIT ... 😁 😁 😁

Mne osobně baví a rozveseluje i to, že je zde parta (dejme tomu) 25, možná i 30 vskutku ZARYTÝCH a velmi hlasitých příznivců čisté elektromobility, kteří nevynechají ani jedinou příležitost ku podpoře, propagaci a adoraci jimi milovaných elektromobilů. Inu, proč ne.

Člověk by tedy čekal, že moje.auto.cz bude obsahovat minimálně 15 recenzí na elektromobily, protože co má vyšší přesvědčovací schopnost, nežli vlastní zkušenost, že ...
Když se tam ale podívám, je tam recenze na JEDEN Leaf (a tu tam napsal Bazalt, co si ho na pár dní PŮJČIL) a jinak nic. Žádná Tesla, žádný Renault Zoe, žádná Hyundai Kona, žádný Jaguar i-pace...
Když člověk s nějakým tím příznivcem elektrické jízdy hovoří či jinak komunikuje, většinou se dozví, že "no, já sice elektromobil nemám, ale stejně je to skvělá věc a ... "

"Kážíce vodu, sami víno pijí", Jan Hus
"Kéž by vám to elektrofilství z hub též do rukou, šrajtoflí a garáží vstoupiti ráčilo" by asi dneska řekl Karel Havlíček Borovský

Takže, páni příznivci čistě bateriových vozů - nemarněte svůj čas zde, vámi preferované čisté elektromobily si KUPTE a pište sem vlastní ZKUŠENOSTI, nikoli vaše DOMNĚNKY, PŘÁNÍ a odkazy.
Odpůrce čehokoli snáze přesvědčíte skutkem, nežli pouhými řečmi. Naplano kecat umí každej - ale něco konkrétního udělat...
Řečeno stručně, neřečněte a konejte
Avatar - elektrikar
elektrikar
Raději moc neprovokuj, ta recenze by se ti určitě moc nelíbila a naběhla by ti krkavice... 😒]
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Neřečni a konej 😁
Avatar - elektrikar
elektrikar
Čekám až budu mít výročí 100 tisíc km, pak udělám test dojezdu na krev a shrnutí servisů.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
A kolik máš zatím najeto?
Avatar - elektrikar
elektrikar
https😐/ibb.c👋3cBBTrP
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Jo, 90.000 km, to už je solidní vypovídací hodnota. Ty další 2 snímky - neseknul jsi se tam? Nechtěl jsi dát náklady na 1 km nebo tak něco?

BTW, počítám správně, že najedeš +- 65.000 km za 3 roky? Takže na těch 100 Tkm budeš tak někdy napřesrok na jaře?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Chtěl jsem nafotit, že servis veškerý žádný (byl jsem naposled před 3 lety). Ale už jsem měl 2 poruchy z toho jedna na vysokonapěťové trakční soustavě.

Ano, najedu cca těch 22 000km. Možná to napíšu už teď, uvidím. Nedávno jsem předběžně testoval dojezd a vidím to při úsporné jízdě a ideálních podmínkách tak na 185 km (po 5 letech a těch 89k km). Udávaný dojezd byl u nového auta 130 km.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Odkud (zhruba) jsi? Pokud nejsi příliš daleko od Prehéééééééé, tak bych si vzal montpáku, špípací sekeru (😁 😁 😁 😁 😁 ) a přijel ti to příští tejden očíhnout, co ty na to?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Jasně, není problém. Připravím ti patřičné přivítání 😒] 😒] 😒]
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
No vždyť říkám, že bych přijel - ale mosíš mi napsat kam.
Žádné velké uvítání být nemusí, stačí kafe s mlíkem a cukrem a nějaký jablečný džus
Když tak mi napiš na @seznam.cz kde býváš - a dorazím rád.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
z kopce. A s větrem v zádech... 😄
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tak to jsi asi špatně pochopil, já vždy vyjíždím z domu a vracím se domů, takže počáteční a koncový bod je úplně stejný (moje garáž 333 m n.m.). S překonáváním převýšení během jízdy ale nemám problém, to má totiž na dojezd elektromobilu minimální vliv, když nejsi ignorant a víš jak to máš jet 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Počet km není tak podstatný, jako stáří akumulátoru. 90 tisíc se dá najezdit za rok. Já jsem běžně najížděl 80 tisíc.

V jedné věci mne ale nikdo nepřesvědčí, že nemám pravdu😒br />
po 2 letech je kapacita akumulátoru -30%, po 6-ti letech -70% a s tím také dojezd. Nový elektromobil má dojezd nezajímavý, použitý elektromobil je šrot. Jaká bude jeho zůstatková cena, když akumulátor (s výměnou) stojí 1/3 ceny nového e-vehiklu?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ádo, Ádo... Moje auto je vyrobené 4/2014 (stáří přes 5 let) a parkuju ho venku na mraze a slunci. Předtím to byl operák a auto bylo celkem vybydlené když jsem ho kupoval, takže s tím také nikdo nezacházel v rukavičkách. Origo nabíječka byla tak špinavá, že vypadala, že se 2 roky válela někde v listí, když zrovna nenabíjela.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - elektrikar
elektrikar
Možná Ádovi bude někdo muset to auto půjčit, aby si opravdu sám ty kilometry z baterie vyjel, ale pak stejně prohlásí že v tom jsou čáry a že tomu stejně nevěří 😒] 😒] 😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Mně stačí, pokud mi někdo dodá do notebooku akumulátor, který bude mít po 5-ti letech 140% kapacity nové baterie. To je přece stejné, že. Chemismus těch akumulátorů je identický...

Jinak řečeno: neoblbuj tady nedospělé... :-!
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tak teď jsem se opravdu pobavil.

Ad 1) Srovnávat battery pack, který má 9 řídících jednotek (jednotlivé články jsou balancovány na maximální rozdíl 5mV) a jeho tepelný komfort je udržován pomocí chladiva Opteon® YF (R1234yf) s baterkou do notebooku je opravdu úlet.

Ad 2) Chemismus NCM 111/C prismatických článků Samsung SDI rozhodně v žádném notebooku nenajdeš Zdroj: https😐/www.samsungsdi.com/…attery-cell.html

Ad 3) Sám Samsung uvádí u o něco novějších článků 94Ah 4600 plných cyklů do EOL což je 4500 x 200km = 900 000km
Zdroj: https😐/pushevs.com/…-specifications/

Ad 3) Baterie má nová 22,2 kWh, ale řídící jednotka omezuje kapacitu na 18,8 kWh (defaultně) a neexistuje způsob, kterým by bylo možné tu baterii úplně vybít, nebo úplně nabít (řídící jednotka ji prostě odpojí a šmitec, proto má vozidlo také klasickou 12V baterii)

Ad 4) Moje baterie má nyní využitelných 19 kWh, zde přikládám 15 minut starou fotku a já jsem schopný s autem jet za 10 kWh / 100 km při velmi úsporné jízdě, což je 😒br /> 19 / 10 * 100 = 190 km !

Moje průměrná celoroční spotřeba je asi 13 kWh / 100 km (topím, klimuju atd.).

Zde výpis z hlavní řídící jednotky battery packu: https😐/ibb.c👋WkK3qDT

A teď mi řekní, co se ti na tom nezdá.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nezdají se mi ty tvé polopravdy. Je to jako poslouchat ČT24.

Hlavně je evidentní, že stárnutí akumulátorů vůbec nerozumíš. Měl by sis o tom něco nastudovat. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:no: :no:
Orm
Super - konečně někdo, kdo skutečně používá e-auto. Jen to ale podporuje moje trvzení - k současným autům se spalovacím motorem si budeme muset pořizovat ještě e-auta. Kola průmyslu se budou protáčet jak divá a ekologie dostane opět na frak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ten závěr je hodně nepravděpodobnej = na to většina lidí v naší části Evropy nebude mít = když už tak to může bejt jako u toho i3 = když potřebuješ jet na cestu dalekou a nechce se ti letadlem vlakem = a hromadná doprava je z důvodu přemnožení homo sapiens do budoucna preferovaná = tak ti pučej auto se spalovákem. Navíc i u nás už je první IONITY a tim to spíš neskončí http😐/www.autoforum.cz/…pouhych-6-minut/

Jinak EV auto a k němu druhý na vodík nebo zatim klasický se spalovacim motorem = teda víc aut v rodině = to je už hodně let normální počet v bohatejch zemích. No dneska vlastně částečně už i u nás = ale opět z důvodu přemnožení druhu = to směřuje k sdílenejm autum atd. Ne ideologicky ale prostě NEJDE to jinak

Vzhledem k tomu přemnožení https😐/www.worldometers.inf👋cz/ a celoplanetárně nejvyšší životní úrovni historie https😐/www.idnes.cz/…27_ekonomika_fih a skutečnosti že vyrobit a prodat víc aut je o hodně snazší než k nim dodělat odpovídající infrastrukturu = ten tlak na dálkový přesuny rychlovlaky apod. ten ne z důvodu nějakýho ideologickýho plánu zlé EU ale prostě protože to jinak nevychází = jen poroste

Komu se to nelíbí = sou místa s počtem obyvatel na km jako Rusko nebo aspoň severní amerika výborná je Austrálie = dokonce tam maj oblast s německy neomezenou rychlostí :yes: :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt nerozumim = kdo na tak dobře napsanej souhrn faktů = dá :no: 😐

elektrikar 22:53 :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To víš že jo Ádo = a tvuj spalovací motor bude mít po 10ti letech 150% původního výkonu = ach jo
Avatar - speedfred
speedfred
To je čo za kháru? Podľa tabletu to fakt nepoznám. 😢
Avatar - elektrikar
elektrikar
BMW i3 60Ah BEV 2014, elektromobilní pravěk
Avatar - speedfred
speedfred
Aha, pretože som mal požičané 2x i3 ale to už mali tie novšie tablety (idrive) tak preto som to nepoznal. Batérie máš pôvodné?
S i3 som bol celkom nadšený, na mesto a okolie by bolo fajn len tá cenofka....
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ano, zcela původní. Sám jsem překvapen výkonem a trvanlivostí Samsung SDI článků a celkově battery packu BMW. Lepší auto do města neznám, komfort a dynamika jízdy je luxusní. Stejně tak hitech eco materiály v interiéru. Už se dá koupit za 320 000Kč bez DPH.
Avatar - speedfred
speedfred
Radšej niečo novšie max 2 roky staré, pretože už by boli asi aj nejaké obavy o batériu. Tvoj príklad, či hybridné Toyoty ukazujú že tie baterky asi niečo vydržia ja si ale ešte radšej počkám.
i3 ma celkom prekvapovala okamžitým odpalom z miesta, bolo to snáď lepšie ako M235 čo som vtedy mal. :-!
Avatar - elektrikar
elektrikar
Druhá baterie na náhradní díly stojí už teď 70 000Kč, takže baterku neřeším 😄 https😐/allegro.pl/oferta/bmw-i3-i01-bateria-baterie-akumulator-akumulatory-8259499835
Avatar - elektrikar
elektrikar
A toto také neomrzí 😁
https😐/ibb.c👋vY4jv06
https😐/ibb.c👋n7GpMkq
Niemand
Tou partičkou myslíš Wina a Fosteka? Lebo si nespomínam na článok o EV, kde by oni nezačali diskusiu.
Avatar - elektrikar
elektrikar
BMW s lehkostí ztrojnásobilo kapacitu baterie ve svém hybridu https😐/www.auto.cz/…eske-ceny-130878 . Za tuto techniku velmi dobrá cena a další budou přibývat, cesta k elektrifikaci se začíná otevírat :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pokud bychom nedotovali naftu miliardami , tak bychom všichni měli na EV už dávno. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nechci ti do toho kecat = ale s tim chápanim = bys měl zkusit něco dělat :-!
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Hamůňu nechápe nikdo, ani samotná Hanůňa 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj je to složitý = že lidi kupujou zvýhodněný věci https😐/www.blesk.cz/…ovinu-zbozi.html + https😐/www.idnes.cz/…22_ekonomika_fih třeba naftu 😄

Snad kdyby někdo měl aspoň základní ekonomický znalosti = kdyby tu mezi náma takovej byl.. :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak třeba já vždy kupuju vše za co nejvíc, abych se vyčlenil z davu. A poslouchám jen muziku co se mi nelíbí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 14:45 fakt by to chtělo 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Viz já 25:67
Avatar - speedfred
speedfred
😄 😄
Niemand
NJ celý svet je naruby. Chlap čo sa oháňa logom STI je milovník nafty.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A na co jiného by měl jezdit? Znáš snad nějakou lepší alternativu? 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Uvidíme = zřejmě vodík = extrémně tichý + emise sou vodní pára

Umíme ho vyrobit už i z mořský vody = tý je docela dost 😉

Víš že zrovna teď pluje kolem světa loď s vodíkovym pohonem od Toyoty = a pohání jí jen to po čem pluje? H2O = ty 2 H použije na pohon a to O vypustí? :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Po 798 - vodík se dělá z ropy a plynu, dokud nevymslíš zdroj levného proudu, kterým budeš provoádět eletrolýzu vody, navíc voda není a bude čím dál dražší.....tak je to ekonomický nesmysl.

že jí z tý mořský vody nikdo nedělá a energetická náročnost jednoho takového zařízení je za 3 rafinérie, si nám zapoměl říct vid 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Po 799 = víš že to tak neni. Může se vyrábět dokonce x způsoby = jak VÍŠ
Jak se dělá současný omezený množství = je naprosto fuk

No z mořský vody jí ale už umíme vyrábět = pokud svět přejde jednou časem na vodík = tak..

Je to asi ječení že EV auta nikdy nebudou mít dojezd = no a cenově dostupný auta typu Niro, Kona obsazený víc lidma s klimoškou normální rychlost prostě běžnej provoz = už teď dávaj přes 400 km. Stejný dobíjení = roky tu pár zpátečníků řve že to nikdy nepude rychlejš = no a i u nás je první IONITY a ani tou to nejspíš neskončí

Zajímavý jak SE nadřazuješ nad reálný firmy lidi co vrazili obří prostředky a miliony hodin do vývoje = vodíkovejch aut, nákladních aut dneska už i lodi nebo vlaku

Svět se v pohonu všeho MUSÍ změnit = vodík už nějakej pátek vypadá jako jedna z dost zajímavejch možností. A k tomu samozřejmě EV auta

Sranda že na celkem známou skutečnost že dlouhodobě největší spotřebitel elektrický energie sou rafinerie https😐/zpravy.aktualne.cz/…5e8ac1f6b220ee8/ si nikdo nestěžuje 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Za chvíli budeš muset dělat odsolování mořský vody, aby vůbec lidi měli co pít....

A ne vyrábět nějaký vodík.

Docela sranda vid https😐/www.kupredudominulosti.cz/…-tri-let-vymizi/?…
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak = za chvíli? Ty nevíš že to už se ROKY děje?

Ideální by bylo používat něco čeho je na planetě ÚPLNĚ NEJVÍC = jó kdyby to byla mořská voda a na ní mohlo jezdit všecho včetně vlaků žejo :-!

A kdyby odpadem při výrobě byl kyslík = no nic radši zůstat u https😐/www.lidovky.cz/…45_ln_domov_krku
Avatar - Anonym
Anonym
jenže za pár let se bude muset počet odslolovacích zařízení znásobit něco mezi 600-5000% 😊))

Jinak bude válka o vodu a litr bude stát 80 kč 😄

Jo jistě že vím, první rychlý reaktor určený k odsolování vody mělo SSSR v roce 1973 vprovozu 😄 Výstavba rok 1964. Všechno vím, všechno znám