Popularita elektromobilů je v Evropě na vzestupu, zájem o diesely naopak klesá
Evropský trh s novými elektromobily se během uplynulého měsíce opět vrátil k růstu, na čemž se výraznou měrou podílely i elektromobily a hybridy.
Během července se podle statistik analytické společnosti Jato Dynamics prodalo v Evropě cca 1.325.600 nových automobilů, což představuje meziroční nárůst o 1,2 procenta. Velký podíl na tom však prý měly i hybridy a čistě elektrické automobily. Naopak naftové pohonné jednotky jsou stále více na ústupu, jak upozornil britský web Autocar.
Za červenec 2019 se prodalo cca 96.600 čistě elektrických, hybridních a jinak elektrifikovaných modelů, což představuje meziroční nárůst segmentu o 29 procent. Pokud bychom se však podívali na tuto skupinu detailněji, zjistili bychom, že obrovský boom zažily především klasické elektromobily, kterých se prodalo 23.200 kusů a oproti minulému roku se tak jedná o 98% nárůst.
Nejlépe si vedl model Renault Zoe, nejpopulárnější elektrickou značkou však i v Evropě stále zůstává Tesla. „Ačkoliv stále zastupují poměrně malou část trhu, představují elektrická vozidla v těchto náročných časech světlý bod odvětví,“ uvedl Felipe Munoz, jeden z analytiků JATO.
Podíl elektrifikovaných modelů tak meziročně vzrostl z 5,8 % na 7,4 %. Zato prodeje modelů s naftovými pohonnými jednotkami jsou neustále na ústupu. Zatímco v červenci minulého roku si nafta držela 36% podíl na trhu, meziročně ztratila 5 %.
Červencový vzestup prodejů navíc stále nebyl dostatečně silný, aby napravil pokulhávající bilanci roku 2019. Ve srovnání s minulým rokem jsou totiž prodeje stále o cca 2,5 procenta nižší. „V Evropě panuje nejistota. Po mnoha letech růstu vykazuje trh známky zpomalení, které by mohlo ještě pokračovat, pokud nezačne německá ekonomika opět růst,“ zhodnotil situaci Munoz.