Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Průzkum: Nové automobilové technologie mohou řidiče spíš otravovat

Upozornění od nových asistenčních systémů v automobilech mohou být tak otravná, že je někteří motoristé vypínají. Vyplývá to z nejnovější studie společnosti J.D. Power.
Zpět na článek
29. 8. 2019 09:34
29. 8. 2019 11:09
29. 8. 2019 11:56
29. 8. 2019 14:13
29. 8. 2019 15:25
29. 8. 2019 16:42
29. 8. 2019 17:10
29. 8. 2019 17:14
29. 8. 2019 12:18
29. 8. 2019 12:22
29. 8. 2019 12:25
29. 8. 2019 13:06
29. 8. 2019 14:55
29. 8. 2019 15:24
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 09:24
Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
A teď by mě zajímalo kolik těch řidičů tyto technologie v autě opravdu mělo a kolik si jich to pouze představovalo... Mám například hlídání jízdních pruhů už 3 roky a na tom, že mě auto upozorní, že například díky nepozornosti přejíždím do protisměru opravdu nic otravného neshledávám... Stejně tak jsem rád, když si mohu díky nočnímu vidění prohlédnout v noci táhlou rovinku a ujistit se, že se tam nevyskytují chodci. A také když díky headupu mám stále v zorném poli aktuální rychlost. Nouzové brždění už mi také parkrát pomohlo na dálnici a adaptivní tempomat je balada na nervy v hustém provozu...

Tyto technologie mají obrovský potenciál zachránit spoustu lidí. Třeba by ta rodina, která se 3 dny zpět u Hodonína čelně střetla s kamionem a umřeli tam oba rodiče a jejich 2 děti, tu ještě mohla být.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 10:14
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Hlídání jízdního pruhu, na který naprostá většina nadává, mám již ve 3.autě. nejdřív to bylo jen upozornění na přijetí čáry, pak navíc s korekcí volantem při najetí na čáru až po současné udržování ve středu pruhu. Ani u jednoho jsem neshledal otravné obtěžování. Ano, občas se staly falešné upozornění, ale to bych mohl počítat za tu dobu na jednotky případů. A vždy to bylo kvůli "kvalitně" opraveným silnicím a jejich spárám. Takže pokud někdo na to nadává, napadají mne jen 3 možnosti:
a) jiní výrobci to nedokáží doladit jako v mém případě
b) většina řidičů neumí udržet auto ve svém pruhu
c) národním sportem je nepoužívání směrovek a tento systém znemožňuje tento sport provozovat.
Dle toho, co vidím na silnicích, se více přikláním k b a c.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 11:09
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
b) naprostý souhlas = včetně profíků bohužel včetně širokých nákladních aut :-|

c) došlo to do zcela absurdních rozměrů. Při změně pruhu nebliká snad už většina = titíž naopak jak opakovaně sleduju důsledně blikají, když jedou v odbočovacím pruhu za plnou čárou kdy už jinam nemohou ;-)
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 11:11
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Paradoxně například na dálnici při zpětném zařazování do pruhu dle zákona blikat nemusíte. Ještě horší jsou ti autopiloti, co provedou manévr a pak teprve dají blinkr (a že jich je...).
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 11:57
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Jj bliknout v poslední chvíli už zařazenej většinou auta v jinym pruhu = to je taky klasika :D
29. 8. 2019 22:42
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Me tenhle system teda dost vadi na okresce ktera ma namalovany cary. Pri rezani zatacky to naprosto nevhodne a nebezpecne skube volantem uprostred vybirani zatacky. Ale tak da se to vypnout coz taky u sluzebnich aut delam. Na dalnici je to urcite dobry pomocnik.
Avatar - Mikesus
30. 8. 2019 06:48
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Mně to nedělá ani u těch zatáček. Dokonce když to samo se snaží vybrat zatáčku tím systémem udržování jízdních pruhů, často si to najede blízko čáře ( někdy i na ní) bez jakéhokoli pipnuti.
31. 8. 2019 12:08
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
V tom pripade to mas vyply. Neni mozny aby ti to pri prejizdeni cary nic nedelalo.
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2019 19:59
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
https://www.youtube.com/watch?…

Eště hlásáš že hybridy sou životu nebezpečný = že můžou shořet = protože si to někde čet o nějakym EV autě? Nebo se ti to v hlavě už uklidnilo?

Doporučuju https://www.auto.cz/diskuse/71291/1?… ozzyho 18:40 = já bych teda řek že 1. je eště horší = ale je to trochu z louže pod okap ;-)
29. 8. 2019 11:09
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Za mne bych přidal i A. Teď jsem cca 14 dní jezdil Suzuki Swift sport a tam jsou jak adaptivní tempomat, tak hlídání pruhů opravdu marné. Byť jsem příznivec těchto vychytávek a u svých aut je mám, tak u Swifta byly opravdu nanic.
Avatar - CICERO
29. 8. 2019 14:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _beta
29. 8. 2019 12:15
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Skúste sa pozrieť pri čakaní na červenú na ostatných vodičov.
Polovica čumí niekam dole do mobilu a píše do messengeru.
A potom, že problém sú nejaké asistenty ...
29. 8. 2019 12:14
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Ja to mam v aute mesiac, a som rad ze sa to da vypnut. Cez vikend som isiel D1 Brno-Praha a spatky. Kazdu chvilu su tam zuzene pruhy (asi useky kde by sa malo pracovat), okrem bielych ciar su na ceste aj zlte, a asistent udrziavania v jazdnych pruhoch sa so mnou tahal o volant prave v tych zuzenych pruhoch kde napravo/nalavo od auta mi zostavalo mozno 10cm. Nastastie to mozem vypnut tlacidlom, a nemusim to hladat kdesi v nastaveniach cez patlavy display...

Takze asistencne systemy ano, ale s moznostou trvaleho (!!!) vypnutia. Takisto dalsie podobne systemy (start-stop, auto-hold, atd). Fajn, nech to v aute je, ale nech sa to da vypnut/zapnut a nech si auto nastavenie pamata.
Avatar - _beta
29. 8. 2019 12:19
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Samozrejme, človek by mal byť konečný prvok a nadradený v reťazci rozhodovania. Aj tomu tak je. Stlačením plynu na podlahu sa vypne brzdenie, otočením volantu sa pretlačí korekcia pruhov.
Tak isto sa v prípade zhoršeného počasia, keď čidlo nevidí, asistent vypne a je to na vodičovi.
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 12:22
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
D1 je opravdu extrém, tam má smysl pouze adaptivní tempomat kde můžete jet za kamionem 80 km/h bez stresu :-[] :-[] Včera jsem byl opět u Humpolce udiven, kolik ignorantů se s SUV tlačí do pruhu s omezením šířky 2,2m a pak se diví, že tam je několik nehod za den a dálnice stojí. Takže se ptám, kde je PČR aby těmto ignorantským řidičům pomocí mastných pokut vysvětlila, že v pruhu s max. šířkou 2,2m nemají co dělat, nebo že si mají koupit adekvátní vozidlo. Také očividně nikdo z nich nechápe, že to je pruh střídavé jízdy a ne předjížděcí pruh.
29. 8. 2019 14:26
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
K čemu slouží ta střídavá jízda?
Avatar - Mikesus
30. 8. 2019 06:52
Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
Taky jsem byl na to zvědav, když jsem jel D1, ale evidentně to je jen o nastavení systému. Žluté čáry mi bral prioritně už i ten nejjednodušší systém. Tedy jakmile byla žlutá, bílé ignoroval. Menší problém nastal, když na některých místech dali přerušovanou žlutou na plnou bílou, to mi přestal fungovat systém na udržování v pruzích.
Avatar - Missouri
29. 8. 2019 09:27
Nejen, že mohou
...ony už dávno otravují. Pištění z všemožných čidel mě začalo prudit už pár týdnů po pořízení nového auta. Proto jsou všechny ty "geniální" pípátka v mém autě už roky vypnutá a nikdo mě nepřinutí je zapnout. Konečně to taky napadlo někoho dalšího. Díky.
Rozbalit vlákno
0
29. 8. 2019 09:34
ano
..je to bohužel tak. Pokaždé když jsem dostal auto s těmito asistenty, tak jsem je hned povypínal. Poprvé ne, ale bavilo mě to s nima si tak hodinu. Neustále pípání, upozorňování na naprosté nesmysly.

Horší je, že asistenty, které by opravdu pomáhali,tam samozřejmě povinně nedají. Například termokamera vidění, abych večer věděl, jestli není u krajnice nebo v blízkém okolí zvíře, člověk, cyklista mají jen auta za velký příplatek a některá vůbec.

Ale asistent únavy nefungoval v žádném autě. asistent hlídání jízdních pruhů je přesně věc, která by neměla vůbec být. ne kvůli tomu, že by byl špatný, ale kvůli tomu, že lidé pak na tyhle věci moc spoléhají a povolují v pozornosti. To nic jiného není. Někteří si natolik zvykli na asistenta dobržďování, že čumí do mobilu v zácpě s tím, že auto zastaví samo.. Ano tohle mi jeden pán doslova řekl, že si může číst v mobilu, pustí si jen brzdu a auto samo zastaví.

Ať dělají asistenty, ale takové, které opravdu zvýši bezpečnost, ale ne takové, kterým lidem snižují řidičské schopnosti a hlavně soustředěnost. Asistent má pomáhat bezpečnosti, ne nahrazovat umění řidiče. Řidič zakrní a pak je z toho bouraček paradoxně víc.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 11:09
Re: ano
Tak vidíte, možná až přestanete auta pouze "fasovat", tak si koupíte auto, kde ty systémy opravdu fungují :-[]
Avatar - xxc
29. 8. 2019 11:56
Re: ano
Veď na to tam ten asistent je, aby človek mohol sledovať mobil a nemusel sa venovať dopravnej zápche. Ale ešte som to neskúšal.
Avatar - CICERO
29. 8. 2019 14:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
29. 8. 2019 15:25
Re: ano
Čo to má s asistentom jazdy v kolónach u BMW?
Avatar - CICERO
29. 8. 2019 16:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
29. 8. 2019 17:10
Re: ano
BMW je relativne nove, este ho musim trosku pojazdit a az potom budem kritizovat (ked bude co). PSA tiez nemusim, aj ked posledne PSA v rodine vnimam celkom pozitivne.
Avatar - CICERO
29. 8. 2019 17:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2019 12:18
Re: ano
Akusi "detekciu" unavy mam v aute aj ja, a pripada mi ze to funguje na uplne nahodnom principe. Obcas mi to odporuca pauzu uz po 10km, a niekedy sa neozve ani po 4 hodinach jazdy. Alebo to zacne pindat ze "sledujte cestu", ked prave stojim na krizovatke, davam prednost, a pozeram ci nieco nejde z lavej strany.

Skratka ma to svoje limity. Ja beriem ze je to pokrok, a casom to bude zrejme na ovela vyssej urovni, ale som rad ze zatial sa to da aj vypnut. Aj ked bohuzial nie vsetky, a obvykle ani ne natrvalo (po novom nastartovani auta to treba vypnut zase).
Avatar - _beta
29. 8. 2019 12:22
Re: ano
Teraz by mal asistent skôr sledovať tvár, oči. Či sa vodič pozerá na cestu, alebo do mobilu, alebo nebodaj či nezaspal. Takto má nejako asistovať asistent únavy/pozornosti.
Ja sa vždy desím toho, že nejaký dovolenkár/smskár v protismere si to namieri práve na mňa.
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 12:25
Re: ano
Toto se bohužel těmto smskárom nepáčí. Občas si také říkám, že bych pro své dobro tento systém potřeboval. Stejně tak jako pípání nezapnutých pásů vyřešilo u většiny rozumných lidí problém s nepoutáním se. Telefon za volant prostě nepatří, ale je velmi složité se tím řídit.
Avatar - _beta
29. 8. 2019 13:06
Re: ano
Niekto v niektorej inej diskusii napísal: Za volantom sa má volantovať.
A ja s tým súhlasím. Aj také dlhé telefonáty otupia pozornosť. Človek sa zakecá a kľudne môže niekam vraziť alebo nedobrzdiť.
29. 8. 2019 14:55
Re: ano
Lenze "zakecat" sa da aj s niekym v aute, a aj dlhy rozhovor moze otupit pozornost. Ja teda nevidim velky rozdiel v tom, rozpravat sa s niekym v aute a hovorit s niekym cez hands-free.
Avatar - xxc
29. 8. 2019 15:24
Re: ano
Presne tak, je skoro jedno, či sa telefonuje, či cez handsfree, alebo aj nejaký vážnejší rozhovor v aute.
Avatar - Ada je zase tady
29. 8. 2019 10:05
čím více asistentů
tím větší propad prodeje nových vozů :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 11:15
Takže to shrňme
Není hlídání pruhů jako hlídání pruhů. Není adapativní tempomat jako adaptivní tempomat. Není hlídání mrtvých úhlů jako hlídání mrtvých úhlů. Není nouzové brždění jako nouzové brždění...

Proto je ten výzkum zcela nic neříkající, protože logicky bude mít na stejný asistent zcela jiný názor řidič BMW, řidič Škody a řidič Dacie.

V mých BMW fungují asistenti velmi dobře a jsem s nimi maximálně spokojený...

Nepléct si prosím se systémem STARTSTOP (jediný asistent který zdejší řidiči fasovaných aut dostanou, protože je v základu), to opravdu není asistent :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
18
Avatar - xxc
29. 8. 2019 11:59
Re: Takže to shrňme
Záleží aké BMW, v tých lacnejších asistenty veľmi nefungujú a nespoliehal by som na ne :-) V nejakom teste skončilo BMW posledné, namiesto brzdenia len mierne pípa.
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 12:13
Re: Takže to shrňme
Každý systém má svoji "duši" a je potřeba se s ním naučit pracovat, nesmí být ovšem retardovaný. V mém případě mluvím o asistentech v BMW F07 a I01. Například jen rozdíl mezi adaptivním tempomatem F07 a I01 je obrovský, protože F07 má pouze radar a je to takový "hloupý" tempomat, který například neumí rozpoznat stojící auta na křižovatce (aby provedl synchronizaci, tak musí být maximální rozdíl rychlosti cca do 30km/h), tak I01 to díky přídavné kameře a rozpoznávání objektů dokáže (umí rozlišit odrazy radaru překážek na cestě od odrazu auta stojícícho na červenou na křižovatce), ale zase se vypíná když jedete proti ostrému slunci...
Avatar - xxc
29. 8. 2019 15:29
Re: Takže to shrňme
To súhlasím, aj na X1 mám podozrenie, že ten systém nejak inteligentnejšie využíva kameru a snaží sa rozoznávať objekty. Ale radar to asi nemá.
Avatar - _beta
29. 8. 2019 12:00
Re: Takže to shrňme
Mňa otravuje adaptívny tempomat.
Alebo skôr vodiči?

Ale tým spôsobom, že po diaľnici si idem svojich 138, niekto má predbehne a zaradí sa tesne predo mňa. Vtedy tempomat zareaguje a mierne spomalí.
U VW ma hnevá nemožnosť vypnúť len tu "adaptivnu" funkciu a ponechať len obyčajný tempomat. Pre práve tento prípad, keď sa mi tam niekto vopchá.
Ako je to s adaptívnym tempomatom u iných značiek?
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 12:05
Re: Takže to shrňme
Tady hodně záleží na pokročilosti toho systému, můj tempomat například pozná, že ten objekt má vyšší rychlost než moje auto a nebrzí i přesto, že není dodržena stanovená vzdálenost mezi vozidly. V extrémních situacích toto u mě řeší zvednutí vzdálenosti mezi vozidly ze dvou dílků na tři případně lehké sešlápnutí plynu a pak uvolnění. Každopádně je to nešvar starých tempomatů (případně technologicky podřadných) a pokud takto systém reaguje například v kamionu který veze 30 tun, tak to asi dokáže pěkně iritovat...
Avatar - _beta
29. 8. 2019 12:08
Re: Takže to shrňme
Je to dvojročný Golf. Zareaguje keď sa niekto zaradí tesne predo mňa.
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 12:17
Re: Takže to shrňme
A jakou máte nastavenou vzdálenost? Mě zase štvě, když třeba někdo odbočuje z hlavní cesty a já jsem třetí auto, tak auto přede mnou se už znovu rozjíždí, ale tempomat stále brzdí (nedokáže předvídat). Toto řeším dotknutím se plynového pedálu v okamžiku kdy usoudím, že už není potřeba brzdit, což potlačí tempomat a za 2s stačí uvolnit pedál a vše jede v původním nastavením.
Avatar - _beta
29. 8. 2019 12:24
Re: Takže to shrňme
Zvyčajne 2-2,5 sekundy
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 12:27
Re: Takže to shrňme
Má to svoje mouchy, ale stejně je tu takový provoz, že si kolikrát říkám, že je lepší vyjet o něco dřív a jet si v klidu za kamionem na adap. tempomat. Například kolem Brna člověk získá zběsilým předjížděním opravdu maximálně několik minut, jestli vůbec. To se nebavím o silnicích 1. třídy, kde je to kamion za kamionem a jakékoliv předjíždění pozbylo smyslu.
Avatar - xxc
29. 8. 2019 17:14
Re: Takže to shrňme
Len ten adaptivny tempomat musi mat trosku inteligencie, niekedy sa drzi auta ako kliest (dole kopcom brzdi a hore kopcom pridava - nechapem, ako to mohlo eu ekologom prejst). V Renaulte je v tomto adaptivny tempomat uplne zly.
Avatar - Ada je zase tady
29. 8. 2019 21:00
Re: Takže to shrňme
ale to není auto, je to rendlík :no:
29. 8. 2019 13:34
Re: Takže to shrňme
reaguje to spravne, to iba ty nevies bezpecne jazdit.samozrejme ze ked sa nejaky blb v dialnicnej rychlost zaradi tesne pred teba, tak mas spomalit, aby si si vytvoril bezpecnu vzdialenost.
tempomat to na rozdiel od teba vie.

pozri si buracky na youtube, dobrych 40% by nemuselo byt, keby ludia drzali medzi sebou vacsie vzdialenosti. nehovoriac o zvysenej plynulosti cestovania
Avatar - _beta
29. 8. 2019 14:08
Re: Takže to shrňme
Dovolím si nesúhlasiť. Ten blb sa nemá čo zaradiť tesne pred auto, ale má tiež dodržať nejakú medzeru.
29. 8. 2019 14:57
Re: Takže to shrňme
je to primarne samozrejme jeho chyba, ale pre svoju bezpecnost to musis ty riesit. co z toho ze v pripade problemu on pojde do basy, ked ty zostanes na voziku.
Avatar - xxc
29. 8. 2019 15:33
Re: Takže to shrňme
Preto treba ísť diaľnice rýchlo a nehrať sa na obmedzenú rýchlosť a pod. Inak čo sa týka otázky vyššie, tak v Renaulte je to v pohode a auto nespomaľuje.
Avatar - beibej
29. 8. 2019 22:33
Re: Takže to shrňme
tak bacha to je tvoje nedobrždění a bude to tvůj postih. bohužel.
Avatar - Mikesus
30. 8. 2019 06:57
Re: Takže to shrňme
To už dnes není pravda. Jen je to tvé nedodržení vzdálenosti, pokud jsi v důkazní nouzi. Tedy nemáš kamerovy záznam.
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 18:51
Re: Takže to shrňme
Toyota u všech verzí adaptivního tempomatu má možnost přepnout na klasický. Stačí podržet tlačítko zapnutí tempomatu na 3 vteřiny a pustí se klasika
Avatar - _beta
29. 8. 2019 11:26
Ako ktoré a ako kde.
U nás na asistentov najviac nadáva kolega ktorý nie je schopný snáď ani jednu zákrutu prejsť bez toho aby kolesami nevošiel na čiaru. A smerovkami sa tiež veľmi neobťažuje.
Takže ak je vzorka opýtaných podobná, nie je to žiadne prekvapenie.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CICERO
29. 8. 2019 14:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
29. 8. 2019 21:03
Re: Ako ktoré a ako kde.
Pokud jde o pravou zatáčku, tak samozřejmě také jezdím pravými koly po čáře, označující okraj silnice. :-! Je to bezpečnější, protože nevím, jaký lumen vyrazí v té zatáčce z protisměru.
Avatar - elektrikar
29. 8. 2019 12:35
Kdybych si měl vybrat
jestli auto co mi jede v protisměru bude řídit počítač Tesly, nebo polský dovolenkář mající za sebou 1100km jízdy od Jadranu, tak tedy rozhodně volím raději ten počítač.

Aneb když bourají lidi (a vraždí klidně ty jedoucí v protisměru), tak je to úplně přirozené a správné. Proto budu velmi rád, když budu na cestách v protisměru vídat čím dál více aut s těmito asistenty usměrňujícími agresivní a nezodpovědné řidiče (k jejich vzteku) a to pro bezpečnost mé rodiny a mě.
Rozbalit vlákno
2
29. 8. 2019 13:37
Re: Kdybych si měl vybrat
preto EU chysta tieto systemy zaradit medzi povinne. a vzhladom na to kolko vodicov i za jazdy cumi do mobilu, je to iba dobre. a este by to chcelo zakazat auta starsie ako povedzme 10 rokov, co nemaju anilen esp
Avatar - CICERO
29. 8. 2019 14:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.