Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Missouri
...ony už dávno otravují. Pištění z všemožných čidel mě začalo prudit už pár týdnů po pořízení nového auta. Proto jsou všechny ty "geniální" pípátka v mém autě už roky vypnutá a nikdo mě nepřinutí je zapnout. Konečně to taky napadlo někoho dalšího. Díky.
michalpneu
..je to bohužel tak. Pokaždé když jsem dostal auto s těmito asistenty, tak jsem je hned povypínal. Poprvé ne, ale bavilo mě to s nima si tak hodinu. Neustále pípání, upozorňování na naprosté nesmysly.
Horší je, že asistenty, které by opravdu pomáhali,tam samozřejmě povinně nedají. Například termokamera vidění, abych večer věděl, jestli není u krajnice nebo v blízkém okolí zvíře, člověk, cyklista mají jen auta za velký příplatek a některá vůbec.
Ale asistent únavy nefungoval v žádném autě. asistent hlídání jízdních pruhů je přesně věc, která by neměla vůbec být. ne kvůli tomu, že by byl špatný, ale kvůli tomu, že lidé pak na tyhle věci moc spoléhají a povolují v pozornosti. To nic jiného není. Někteří si natolik zvykli na asistenta dobržďování, že čumí do mobilu v zácpě s tím, že auto zastaví samo.. Ano tohle mi jeden pán doslova řekl, že si může číst v mobilu, pustí si jen brzdu a auto samo zastaví.
Ať dělají asistenty, ale takové, které opravdu zvýši bezpečnost, ale ne takové, kterým lidem snižují řidičské schopnosti a hlavně soustředěnost. Asistent má pomáhat bezpečnosti, ne nahrazovat umění řidiče. Řidič zakrní a pak je z toho bouraček paradoxně víc.
Horší je, že asistenty, které by opravdu pomáhali,tam samozřejmě povinně nedají. Například termokamera vidění, abych večer věděl, jestli není u krajnice nebo v blízkém okolí zvíře, člověk, cyklista mají jen auta za velký příplatek a některá vůbec.
Ale asistent únavy nefungoval v žádném autě. asistent hlídání jízdních pruhů je přesně věc, která by neměla vůbec být. ne kvůli tomu, že by byl špatný, ale kvůli tomu, že lidé pak na tyhle věci moc spoléhají a povolují v pozornosti. To nic jiného není. Někteří si natolik zvykli na asistenta dobržďování, že čumí do mobilu v zácpě s tím, že auto zastaví samo.. Ano tohle mi jeden pán doslova řekl, že si může číst v mobilu, pustí si jen brzdu a auto samo zastaví.
Ať dělají asistenty, ale takové, které opravdu zvýši bezpečnost, ale ne takové, kterým lidem snižují řidičské schopnosti a hlavně soustředěnost. Asistent má pomáhat bezpečnosti, ne nahrazovat umění řidiče. Řidič zakrní a pak je z toho bouraček paradoxně víc.
Tak vidíte, možná až přestanete auta pouze "fasovat", tak si koupíte auto, kde ty systémy opravdu fungují 😒]
Veď na to tam ten asistent je, aby človek mohol sledovať mobil a nemusel sa venovať dopravnej zápche. Ale ešte som to neskúšal.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Čo to má s asistentom jazdy v kolónach u BMW?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
BMW je relativne nove, este ho musim trosku pojazdit a az potom budem kritizovat (ked bude co). PSA tiez nemusim, aj ked posledne PSA v rodine vnimam celkom pozitivne.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Akusi "detekciu" unavy mam v aute aj ja, a pripada mi ze to funguje na uplne nahodnom principe. Obcas mi to odporuca pauzu uz po 10km, a niekedy sa neozve ani po 4 hodinach jazdy. Alebo to zacne pindat ze "sledujte cestu", ked prave stojim na krizovatke, davam prednost, a pozeram ci nieco nejde z lavej strany.
Skratka ma to svoje limity. Ja beriem ze je to pokrok, a casom to bude zrejme na ovela vyssej urovni, ale som rad ze zatial sa to da aj vypnut. Aj ked bohuzial nie vsetky, a obvykle ani ne natrvalo (po novom nastartovani auta to treba vypnut zase).
Skratka ma to svoje limity. Ja beriem ze je to pokrok, a casom to bude zrejme na ovela vyssej urovni, ale som rad ze zatial sa to da aj vypnut. Aj ked bohuzial nie vsetky, a obvykle ani ne natrvalo (po novom nastartovani auta to treba vypnut zase).
Teraz by mal asistent skôr sledovať tvár, oči. Či sa vodič pozerá na cestu, alebo do mobilu, alebo nebodaj či nezaspal. Takto má nejako asistovať asistent únavy/pozornosti.
Ja sa vždy desím toho, že nejaký dovolenkár/smskár v protismere si to namieri práve na mňa.
Ja sa vždy desím toho, že nejaký dovolenkár/smskár v protismere si to namieri práve na mňa.
Toto se bohužel těmto smskárom nepáčí. Občas si také říkám, že bych pro své dobro tento systém potřeboval. Stejně tak jako pípání nezapnutých pásů vyřešilo u většiny rozumných lidí problém s nepoutáním se. Telefon za volant prostě nepatří, ale je velmi složité se tím řídit.
Niekto v niektorej inej diskusii napísal: Za volantom sa má volantovať.
A ja s tým súhlasím. Aj také dlhé telefonáty otupia pozornosť. Človek sa zakecá a kľudne môže niekam vraziť alebo nedobrzdiť.
A ja s tým súhlasím. Aj také dlhé telefonáty otupia pozornosť. Človek sa zakecá a kľudne môže niekam vraziť alebo nedobrzdiť.
Lenze "zakecat" sa da aj s niekym v aute, a aj dlhy rozhovor moze otupit pozornost. Ja teda nevidim velky rozdiel v tom, rozpravat sa s niekym v aute a hovorit s niekym cez hands-free.
Presne tak, je skoro jedno, či sa telefonuje, či cez handsfree, alebo aj nejaký vážnejší rozhovor v aute.
elektrikar
Není hlídání pruhů jako hlídání pruhů. Není adapativní tempomat jako adaptivní tempomat. Není hlídání mrtvých úhlů jako hlídání mrtvých úhlů. Není nouzové brždění jako nouzové brždění...
Proto je ten výzkum zcela nic neříkající, protože logicky bude mít na stejný asistent zcela jiný názor řidič BMW, řidič Škody a řidič Dacie.
V mých BMW fungují asistenti velmi dobře a jsem s nimi maximálně spokojený...
Nepléct si prosím se systémem STARTSTOP (jediný asistent který zdejší řidiči fasovaných aut dostanou, protože je v základu), to opravdu není asistent 😒] 😒] 😒]
Proto je ten výzkum zcela nic neříkající, protože logicky bude mít na stejný asistent zcela jiný názor řidič BMW, řidič Škody a řidič Dacie.
V mých BMW fungují asistenti velmi dobře a jsem s nimi maximálně spokojený...
Nepléct si prosím se systémem STARTSTOP (jediný asistent který zdejší řidiči fasovaných aut dostanou, protože je v základu), to opravdu není asistent 😒] 😒] 😒]
Záleží aké BMW, v tých lacnejších asistenty veľmi nefungujú a nespoliehal by som na ne 😄 V nejakom teste skončilo BMW posledné, namiesto brzdenia len mierne pípa.
Každý systém má svoji "duši" a je potřeba se s ním naučit pracovat, nesmí být ovšem retardovaný. V mém případě mluvím o asistentech v BMW F07 a I01. Například jen rozdíl mezi adaptivním tempomatem F07 a I01 je obrovský, protože F07 má pouze radar a je to takový "hloupý" tempomat, který například neumí rozpoznat stojící auta na křižovatce (aby provedl synchronizaci, tak musí být maximální rozdíl rychlosti cca do 30km/h), tak I01 to díky přídavné kameře a rozpoznávání objektů dokáže (umí rozlišit odrazy radaru překážek na cestě od odrazu auta stojícícho na červenou na křižovatce), ale zase se vypíná když jedete proti ostrému slunci...
To súhlasím, aj na X1 mám podozrenie, že ten systém nejak inteligentnejšie využíva kameru a snaží sa rozoznávať objekty. Ale radar to asi nemá.
Mňa otravuje adaptívny tempomat.
Alebo skôr vodiči?
Ale tým spôsobom, že po diaľnici si idem svojich 138, niekto má predbehne a zaradí sa tesne predo mňa. Vtedy tempomat zareaguje a mierne spomalí.
U VW ma hnevá nemožnosť vypnúť len tu "adaptivnu" funkciu a ponechať len obyčajný tempomat. Pre práve tento prípad, keď sa mi tam niekto vopchá.
Ako je to s adaptívnym tempomatom u iných značiek?
Alebo skôr vodiči?
Ale tým spôsobom, že po diaľnici si idem svojich 138, niekto má predbehne a zaradí sa tesne predo mňa. Vtedy tempomat zareaguje a mierne spomalí.
U VW ma hnevá nemožnosť vypnúť len tu "adaptivnu" funkciu a ponechať len obyčajný tempomat. Pre práve tento prípad, keď sa mi tam niekto vopchá.
Ako je to s adaptívnym tempomatom u iných značiek?
Tady hodně záleží na pokročilosti toho systému, můj tempomat například pozná, že ten objekt má vyšší rychlost než moje auto a nebrzí i přesto, že není dodržena stanovená vzdálenost mezi vozidly. V extrémních situacích toto u mě řeší zvednutí vzdálenosti mezi vozidly ze dvou dílků na tři případně lehké sešlápnutí plynu a pak uvolnění. Každopádně je to nešvar starých tempomatů (případně technologicky podřadných) a pokud takto systém reaguje například v kamionu který veze 30 tun, tak to asi dokáže pěkně iritovat...
Je to dvojročný Golf. Zareaguje keď sa niekto zaradí tesne predo mňa.
A jakou máte nastavenou vzdálenost? Mě zase štvě, když třeba někdo odbočuje z hlavní cesty a já jsem třetí auto, tak auto přede mnou se už znovu rozjíždí, ale tempomat stále brzdí (nedokáže předvídat). Toto řeším dotknutím se plynového pedálu v okamžiku kdy usoudím, že už není potřeba brzdit, což potlačí tempomat a za 2s stačí uvolnit pedál a vše jede v původním nastavením.
Zvyčajne 2-2,5 sekundy
Má to svoje mouchy, ale stejně je tu takový provoz, že si kolikrát říkám, že je lepší vyjet o něco dřív a jet si v klidu za kamionem na adap. tempomat. Například kolem Brna člověk získá zběsilým předjížděním opravdu maximálně několik minut, jestli vůbec. To se nebavím o silnicích 1. třídy, kde je to kamion za kamionem a jakékoliv předjíždění pozbylo smyslu.
reaguje to spravne, to iba ty nevies bezpecne jazdit.samozrejme ze ked sa nejaky blb v dialnicnej rychlost zaradi tesne pred teba, tak mas spomalit, aby si si vytvoril bezpecnu vzdialenost.
tempomat to na rozdiel od teba vie.
pozri si buracky na youtube, dobrych 40% by nemuselo byt, keby ludia drzali medzi sebou vacsie vzdialenosti. nehovoriac o zvysenej plynulosti cestovania
tempomat to na rozdiel od teba vie.
pozri si buracky na youtube, dobrych 40% by nemuselo byt, keby ludia drzali medzi sebou vacsie vzdialenosti. nehovoriac o zvysenej plynulosti cestovania
Dovolím si nesúhlasiť. Ten blb sa nemá čo zaradiť tesne pred auto, ale má tiež dodržať nejakú medzeru.
je to primarne samozrejme jeho chyba, ale pre svoju bezpecnost to musis ty riesit. co z toho ze v pripade problemu on pojde do basy, ked ty zostanes na voziku.
Preto treba ísť diaľnice rýchlo a nehrať sa na obmedzenú rýchlosť a pod. Inak čo sa týka otázky vyššie, tak v Renaulte je to v pohode a auto nespomaľuje.
Toyota u všech verzí adaptivního tempomatu má možnost přepnout na klasický. Stačí podržet tlačítko zapnutí tempomatu na 3 vteřiny a pustí se klasika
_beta
U nás na asistentov najviac nadáva kolega ktorý nie je schopný snáď ani jednu zákrutu prejsť bez toho aby kolesami nevošiel na čiaru. A smerovkami sa tiež veľmi neobťažuje.
Takže ak je vzorka opýtaných podobná, nie je to žiadne prekvapenie.
Takže ak je vzorka opýtaných podobná, nie je to žiadne prekvapenie.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pokud jde o pravou zatáčku, tak samozřejmě také jezdím pravými koly po čáře, označující okraj silnice. :-! Je to bezpečnější, protože nevím, jaký lumen vyrazí v té zatáčce z protisměru.
elektrikar
jestli auto co mi jede v protisměru bude řídit počítač Tesly, nebo polský dovolenkář mající za sebou 1100km jízdy od Jadranu, tak tedy rozhodně volím raději ten počítač.
Aneb když bourají lidi (a vraždí klidně ty jedoucí v protisměru), tak je to úplně přirozené a správné. Proto budu velmi rád, když budu na cestách v protisměru vídat čím dál více aut s těmito asistenty usměrňujícími agresivní a nezodpovědné řidiče (k jejich vzteku) a to pro bezpečnost mé rodiny a mě.
Aneb když bourají lidi (a vraždí klidně ty jedoucí v protisměru), tak je to úplně přirozené a správné. Proto budu velmi rád, když budu na cestách v protisměru vídat čím dál více aut s těmito asistenty usměrňujícími agresivní a nezodpovědné řidiče (k jejich vzteku) a to pro bezpečnost mé rodiny a mě.
preto EU chysta tieto systemy zaradit medzi povinne. a vzhladom na to kolko vodicov i za jazdy cumi do mobilu, je to iba dobre. a este by to chcelo zakazat auta starsie ako povedzme 10 rokov, co nemaju anilen esp
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tyto technologie mají obrovský potenciál zachránit spoustu lidí. Třeba by ta rodina, která se 3 dny zpět u Hodonína čelně střetla s kamionem a umřeli tam oba rodiče a jejich 2 děti, tu ještě mohla být.
b) většina řidičů neumí udržet auto ve svém pruhu
c) národním sportem je nepoužívání směrovek a tento systém znemožňuje tento sport provozovat.
Dle toho, co vidím na silnicích, se více přikláním k b a c.
c) došlo to do zcela absurdních rozměrů. Při změně pruhu nebliká snad už většina = titíž naopak jak opakovaně sleduju důsledně blikají, když jedou v odbočovacím pruhu za plnou čárou kdy už jinam nemohou 😉
Eště hlásáš že hybridy sou životu nebezpečný = že můžou shořet = protože si to někde čet o nějakym EV autě? Nebo se ti to v hlavě už uklidnilo?
Doporučuju https😐/www.auto.cz/diskuse/71291/1?… ozzyho 18:40 = já bych teda řek že 1. je eště horší = ale je to trochu z louže pod okap 😉
Polovica čumí niekam dole do mobilu a píše do messengeru.
A potom, že problém sú nejaké asistenty ...
Takze asistencne systemy ano, ale s moznostou trvaleho (!!!) vypnutia. Takisto dalsie podobne systemy (start-stop, auto-hold, atd). Fajn, nech to v aute je, ale nech sa to da vypnut/zapnut a nech si auto nastavenie pamata.
Tak isto sa v prípade zhoršeného počasia, keď čidlo nevidí, asistent vypne a je to na vodičovi.