Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Průzkum: Nové automobilové technologie mohou řidiče spíš otravovat

ČTK ČTK 29. 8. 2019
6
59
Zobrazit náhledy (6)
Přednárazové bezpečnostní systémy

Upozornění od nových asistenčních systémů v automobilech mohou být tak otravná, že je někteří motoristé vypínají. Vyplývá to z nejnovější studie společnosti J.D. Power.

Naštvaní řidiči se také mohou podle studie při příštím nákupu vozidla rozhodnout, že systémy nechtějí. To může být problém pro výrobce aut, kteří chtějí prodávat technologie a připravují lidi na plně automatizovaná vozidla, uvedla J.D. Power.

"Automobilky utrácejí množství peněz za vývoj pokročilých technologií, neustálá upozornění však mohou řidiče zmást a otrávit," uvedla zástupkyně J.D. Power Kristin Kolodgeová. "Technologie nemůže působit jako otravný rodič. Nikdo nechce být neustále informován, že neřídí správně."

Podle studie je například pro majitele aut problematická technologie, která udržuje vůz v jízdních pruzích. V průměru 23 procent řidičů s tímto systémem považuje upozornění za otravná. Výsledky se liší podle značek aut, ale zhruba až 30 procent považuje upozornění za protivná. Z řidičů, kteří nemají rádi tato upozornění, jich 61 procent někdy tento systém deaktivuje.

Z šesti kategorií, které průzkum pokrýval, vyšly nejlépe systémy ochrany před kolizí, jako je automatické brzdění. Příznivě hodnotili uživatelé také tzv. zrcadlení telefonu v autě, dále pak komfortní funkce jako rozpoznání hlasu a ovládání klimatizace, a zábavu a konektivitu. Pátá v hodnocení skončila podpora řízení, jako detekce špatně viditelných míst, a poslední byla navigace.

Průzkum také zjistil, že 69 procent majitelů má ve svém voze Apple CarPlay nebo Android Auto od Googlu. Systémy zrcadlení telefonu také začínají ohrožovat prodej továrně instalovaných navigačních systémů, napsala agentura AP.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi se s tím špatně řežou za
| 31. 8. 2019
https://www.youtube.com/watch?…

Eště hlásáš že hybridy sou životu nebezpečný = že můžou shořet = protože si to někde čet o nějakym EV autě? Nebo se ti to v hlavě už uklidnilo?

Doporučuju https://www.auto.cz/diskuse/71291/1?… ozzyho 18:40 = já bych teda řek že 1. je eště horší = ale je to trochu z louže pod okap ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčk
| 31. 8. 2019
V tom pripade to mas vyply. Neni mozny aby ti to pri prejizdeni cary nic nedelalo.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takže to shrňme
| 30. 8. 2019
To už dnes není pravda. Jen je to tvé nedodržení vzdálenosti, pokud jsi v důkazní nouzi. Tedy nemáš kamerovy záznam.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky protisměrem...
| 30. 8. 2019
Taky jsem byl na to zvědav, když jsem jel D1, ale evidentně to je jen o nastavení systému. Žluté čáry mi bral prioritně už i ten nejjednodušší systém. Tedy jakmile byla žlutá, bílé ignoroval. Menší problém nastal, když na některých místech dali přerušovanou žlutou na plnou bílou, to mi přestal fungovat systém na udržování v pruzích.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi se s tím špatně řežou zatáčky pr
| 30. 8. 2019
Mně to nedělá ani u těch zatáček. Dokonce když to samo se snaží vybrat zatáčku tím systémem udržování jízdních pruhů, často si to najede blízko čáře ( někdy i na ní) bez jakéhokoli pipnuti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku