S ohledem na to, že po třech letech to má akumulátor v zásadě "už za sebou", je ten pokles hodnoty nezvykle malý. Logická by byla ztráta hodnoty ne 50, ale tak 70%. A i tak na to nejvíce prodělá kupující... :no:
Tak tomu není - dnes už je batterymanagement tak dobrý, že pokles kapacity je 15% při najetí 100 tis. km. I tak jsou ale ojetá elektroauta strašně drahá.
Po 3 letech že to má za sebou? Vždyť 8 let je většinou v záruce, třeba teď jsem viděl rozhovor s člověkem co má Teslu Model S někdy přelom 2013/2014 a má najeto 340tisic km a kapacita klesla o 11% a má S85, taky proto toto auto je i po 5 - 6 letech na 50% své ceny (běžně)
a to ještě pouze časová ztráta hodnoty je u elektroaut tím příznivějším porovnáním, protože kvůli svému (ne)dojezdu budou mít tahle auta za stejnou dobu najeto výrazně míň než spalovací protějšky. :-[]
No já se koukal nedávno ...Z prodávaných EV mají jen 2% najeto přes 100K. Proč ti lidi s tím tak málo jezdí a prodávají to pak převážně s malým nájezdem a přitom brutální finanční ztrátou?
Jestli narazis na me, tak si na omylu. Kdybys umel pochopit psany text, davno vis ze nejsem ev fanatik. Mam ale rad, kdyz fakta sou fakta a ne koniny vycucane z prstu.
Nevim co je popirac EV, me ty auta nevadi ani lidi co s nima jezdi. A to je tak vsechno. Sam EV nemam a mit nebudu. I kdyz bych si moh dovolit to koupit, i kdyz mam garaz se zasuvkou.
Kdyby byl NOVY diesel na urovni jednoduchosti jako byval pred DPF a mocovinou, nedelalo by mi problem s tim jezdit. jezdit. Ne se hrabat ve dvacetilete jebce. Ten rozdil ve sve pomatenosti ty evidentne nechapes
Zdeny prosimte mohl bych v patek hospode rict pred chlapama v hospode, ze mam jako kamose a ten by si sice mohl koupit elektromobil páč má zásuvku a garáž a ještě penězjakošlupek ale stejně si ho nekoupí? podle mě všem spadnou brady ;-)
WD je predevsim pokrytec. Sam ma v profilu auto snu Aston Martin jako 007. Asi mysli ze 007 jezdil na naftu,
i kdyz mentalne dospely clovek se na tyhle filmy dlouho koukat nevydrzi. Ty filmy a jejich pofiderni filmovi hrdinove jsou spise detskou domenou. Rady si na ne hraji a privlastnuji si jejich jmena. V kolektivu lidi se stejnou mentalni vybavou jsou velmi oblibeni. Takze vime kde se aktualne nachazime
I když u skoro 6 miliard litrů nafty za rok = je i to docela dost = nebo by ti 6 miliard korun ročně na podporu WinůDieslů přišlo málo? ;-)
Bohužel to neni jen koruna :-| ale jen skrz daně skoro 2 koruny. A pak je tu ten problém s objemovou hmotností = kvůli kterýmu se velkoobchodně paliva prodávaj tak jak maj = podle hmotnosti
Převedeno na nový dálnice = každej rok pár desítek kilometrů dálnic = nebo podporovat WinyDiesly? Pro mě snadná volba :-!
Co teď = teď už to na brutalitu vypadá??
HELE TOHLE MUSÍTE = KDO MI DAL TY :no: rsp. ZA CO? :D
FAKT se až tak moc nelíbí? FAKT TO MUSÍTE VYSVĚTLIT!
Víte že i když tomu dáte :no: FURT to budou desítky miliard vyhozený na podporu nafty = místo použitý třeba na ty nový dálnice nebo třeba opravu silnic https://www.idnes.cz/…0904_domaci_jumi žejo? ;-)
Asi ti VŮBEC NEROZUMIM pájo = jo 2 a 2 sou 4 a jo házení miliard ročně na podporu nafty místo benzínu a podporu nákladní silniční dopravy před železniční atd. = JE brutální = viz já 12:17
6 zoufalců co neví že 2 a 2 sou 4 a desítky no dneska už stovky miliard sem tam sou jim fuk = mi za to zjednodušený shrnutí sice dalo :no: ale 2 + 2 sou prostě 4 a brutální zvýhodnění nafty v desítkách miliard = místo třeba stovek km novejch dálnich = je brutální. Brutální nesmysl a v součtu brutální částky v důsledku brutální pokřivení trhu. A vrátil bych se k těm desítkám miliard = brutálně vyhozenejch z vokna :no:
Těžko říct = PROČ se tomu tolik lidí brání :-)
Odkud máš ty tu KRAVINU že to je koruna? Fakt by ti itěch 6 mld. ročně jen na podporu naftovejch aut před benzínovejma = přišlo málo? ;-)
Viz já 12:17 = byl by to i tak byl slušnej balík = 6,5 miliardy si poslal náš současnej slovenskej předseda vlády za CELOU dobu co je ve vládách ČR co byl ministr financí až doteď = tady by to bylo KAŽDEJ rok :-!
Sen SvětaManažerů je mít všechny EV zapojené a když bude potřeba tak z nich vycucnout šťávu. Ráno přijdeš ke svému krásnému EV a místo "nabito" Ti svítí "děkujeme že jste nám poskytnul svoji energii", prosím dnes použijte kolo nebo MHD.
To se musí ocenit, Tesly jezdí vždy pomalu a vždy do limitu 130. :-!:-!:-!
Tiše se plazí, jako kdyby Vám chtěly skočit za krk. Na dálnici jsou téměř brzdou provozu, 130 je svatým grálem nepřekročitelné rychlosti.
A určitě to není proto že se plazí v nějakém eko-módu a že nad 130 se velmi ale velmi rychle vybíjí baterie … :D:D:D
Ó jak to bude krásné, až si jednou všichni pojedeme ve svých EV, nějaký SvětaManažer zmáčkne tlačítko a tu pojedeme 70, tu 90, tu 30, prostě jak bude potřeba. nebo nepojedeme vůbec, protože co si kuwa všichni ti Holomci předstawují? Oni chtěj mít auto Majere? Howno Majere howno budeš mít. Na co že potřebuješ auto? Vidíš nepotřebuješ, ani to neumíš vysvětlit. :*):*):*) jo jo jo se snadno kontrolovatelnými EV nás čekají krásné zítřky.
Hele půjč si to někdy, odprosti se od různejch pochybně udělanejch větších či menších drobností a soustřeď se na pohon. Opravdu je to zážitek. Jo a na dálnici jsem s X jezdil kolem 160km/h s občasným zvýšením či snížením rychlosti dle provozu a spotřeba se pohybovala kolem 30-34kWh. Důvod proč se s tím všichni táhnou do 130 není ani tak o dojezdu a už vůbec ne o elektromobilitě ale proto, že Autopilot funguje pouze do 130km/h (a za podmínky, že auto nedetekuje rychlost nižší, třeba na okresce je to 90 atd.) a tempomat pouze do 150km/h. Jako to, že se tě auto za 2-3 mil. Kč bez DPH snaží vychovávat, z toho bych zvracel. A druhej důvod je hluk, to auto do cca 100-130km/h je na dobrým povrchu velmi tichý. Ale nad řekněme 140km/h je to PODSTATNĚ horší, než lepší auto třední třídy.
Tím chci říct, že pokud jedeš do 200km daleko, tak i s TMX jde jet normálně svižně. Ale to auto to tak nechce, že asi časem vyměkneš. A nebo si koupíš něco jinýho. Chce to zkusit Etron.
Tak ono dost záleží jaký, taková Tesla Model S si drží cenu lépe než spousta aut se spalovacím motorem, jelikož Tesla byla v roce 2013 tam kde je většina automobilek dnes
Ideove mozna, ale kvalitou vyroby muze souperit tak s rumunskou dacii. Hlavne se nepo... z firmy, ktera produkuje takovou ztratu, ze kdyby musk nebyl fanatik, uz neexistuje.
Tak kvalita šla hlavně u Modelu 3 hodně nahoru ale co se baterií, motoru a celkově pohonu, autopilota atd tyce tak se nedá srovnat, ano není to jak Mercedes ale Model 3 už je kvalitou (většinou) na slušné úrovni.
Já jsem taky někde četl, že takovéhle "hodnotné články" bez podpisu generují androidi. Poté co jsem na auto.cz četl tento predmětný článek, mám tedy podle vaší logiky věřit, že byl vygenerován v počítači... :D:D:D
Nezlobte se, ale reagovat na dotaz na zdroj publikovaných argumentů odpovědí "jsem to někde četl", je ubohé. Co na takovou kvalitu práce říká šéfredaktor tohoto média? Existuje-li nějaký...
Tak to me autor clanku potesil. Uz se tesim jak si za 3 roky koupim ojetou T3 s 80 000 najeto a 92 % kapacitou baterie za 500 000. A jestli do ty doby zacnou delat solid baterie tak ta T 3 bude za 300. To uz je i pro me hodne hratelny
No fakt vám nechcu brát iluze ale třeba takovej Model S85 bez autopilota s víc jak 160 tisíci z roku 2013 se pořád prodává za milion (koukněte se na Autoscout24) takže teď je tak na 50% původní ceny a pokud má autopilota a klidně 250 tisíc tak stojí ještě o 100 - 200 tisíc vic.
Budoucnost je ve vodíku, na elektroblbost nedosáhne min. 50% národa a už vůbec ne kupovat každých 5 let. Přesuneme spalování uhlíku ze silnic do tepelných a jaderných elektráren,protože obnovitelné zdroje výroby elektrické energie je jen do 10%,tomu říkám snížení emisí, to můžou vymyslet jen politici EU,kteří nemají potřebné znalosti a jdou na ruku určitým mocipánům. Fyzikální zákony jsou dané a vozit 700 kg navíc není určitě energicky výhodné nehledě, že lithium není obnovitelná surovina a je toxická tak kam potom s ní?
No zrovna EU bohužel neni lídrem ani ve vodíku = lídrem je Asie = Čína, Japonsko, Jižní Korea. Ale s původně japonskou myšlenkou že vodík by moh bejt ta správná budoucnost = s tim se dá souhlasit
Popravdě ani v elektroautech neni Evropa lídr = těma celej svět ovlivnila jedna malá americká automobilka = a dneska je nejdál zase ta Asie = jen v Číně se jich prodá víc než ve zbytku planety
Jasně, budoucnost je ve vodíku a hned na to píšete, že přesunujeme uhlík ze silnici do elektráren. A vodík byste rád vyráběl jak? Modlením se u studánky? A už jste viděl, jak rád bouchá vodík? Už vidím Frantu opraváře z Horní Dolní, jak se hrabe ve vodíkovém autě... To bude mrtvejch...
Jinak ekonomicky je vodík jako primární palivo nesmysl. Na 1 kg vodíku ujede auto cca 100 km. Na 1 kg spotřebuji kolem 60-80 kWh a to je jen samotná výroba, nepočítá se do toho transport, zabezpečení, atd. Když tutéž energii nacpu do aku, tak ujedu 300-400 km. Takže asi tak.
Vodík má význam jako vyrovnávací médium, kdy při přebytku výroby elektřiny (typicky FVE či větrníky) budu vyrábět vodík (místo stavění přečerpávacích elektráren, atd.). A pak z něj zpátky vyrábět elektřinu nebo jej tankovat do busů, kamionů, atd. kde lze trochu zaručit bezpečnost provozu oproti osobákům, kde se do auta hrabe každý chlap na vesnici.