Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily se prodraží i při prodeji, ukázala nová studie. Co za tím vězí?

1. 9. 2019
113
51
Zobrazit náhledy (113)
Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Po omlazení však volá nepřehledný informační systém. Renault Zoe Režim Eco v zimě nepoužíváme, omezuje výkon topení. Kvůli němu máme zatím vyšší spotřebu, na 80 % nabití dojedeme 200 km. Nabíjení akumulátoru je nejrychlejší na začátku, když je prázdný. Režim Eco v zimě nepoužíváme, omezuje výkon topení. Kvůli němu máme zatím vyšší spotřebu, na 80 % nabití dojedeme 200 km. Renault Zoe Režim Eco v zimě nepoužíváme, omezuje výkon topení. Kvůli němu máme zatím vyšší spotřebu, na 80 % nabití dojedeme 200 km. Renault Zoe Renault Zoe Tepelné čerpadlo má dostatečný výkon, auto ale nechce topit na nohy Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Tepelné čerpadlo má dostatečný výkon, auto ale nechce topit na nohy. Pomáhá nám důmyslně ukryté vyhřívání sedadel. Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Kufr má objem větší než většina malých aut, za velkorysou hloubku ovšem platíme absencí rezervního kola a zvedáku – ty nejdou objednat ani za příplatek. Kufr má objem větší než většina malých aut, za velkorysou hloubku ovšem platíme absencí rezervního kola a zvedáku – ty nejdou objednat ani za příplatek. Pod kapotou moc zajímavého neuvidíme, elektromotor se skrývá pod dalším příslušenstvím Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf

Pořízení elektromobilu stále není žádná láce, podle nové studie se však prodraží i při prodeji.

Data, která magazínu The Times poskytl irský inzertní web DoneSeal, ukazují, že průměrný elektromobil ztratí během prvních tří let až 41 procent ze své hodnoty. Tak vysoké procento představuje dvojnásobnou ztrátu hodnoty oproti automobilům s benzínovým spalovacím motorem a téměř se vyrovná ztrátě hodnoty automobilů se vznětovými motory.

Ačkoliv by tedy elektromobily měly být šetrné vůči životnímu prostředí, rozhodně nejsou příliš šetrné k našim peněženkám. Tedy minimálně k peněženkám prvních majitelů, kteří budou prodělávat na jejich prodeji. Podstatně lépe jsou na tom však hybridy, které za první tři roky ztratily v průměru 26 procent své hodnoty.

Jako příklad nejrychlejší ztráty hodnoty uvedl web DoneDeal Renault Zoe, u kterého srovnal pořizovací hodnotu nového vozu v roce 2016 a poté ji porovnal s průměrnou cenou, za kterou je elektromobil prodáván v roce 2019. A v případě Renaultu Zoe prý dosáhla ztráta až 61 procent.

Hlavním důvodem takto rychlého poklesu hodnoty je prý hlavně rychlý vývoj nových technologií. Automobilky se neustále snaží nabízet novější a výkonnější modely, kvůli kterým upadá zájem o starší kusy s horšími parametry. Lidé si navíc velice dobře uvědomují, jak se může opotřebení na používaných elektromobilech projevit – například poklesem kapacity baterie a zkrácením dojezdu.

„Největší dopad na rychlý pokles hodnoty elektromobilů se dá přičítat technologii, která se rychle mění,“ uvedl Martin Clancy z DoneDeal. „Elektromobily vyrobené dokonce i v roce 2016 mají stále podstatně kratší dojezd a méně funkcí, než novější modely.“

„Elektromobily vyráběné před třemi lety mají podstatně menší kapacitu baterií, než současné modely na trhu,“ uvedl John Hayes z University College Cork v rozhovoru pro The Times. „Soupeří s automobily s delším dojezdem, což zřejmě lidi odrazuje od jejich pořízení.“

V Irsku, kde průzkum vznikl, je v současnosti nejpopulárnějším elektromobilem tohoto roku model Nissan Leaf. Ztráta hodnoty tohoto modelu však podle dostupných dat dosahuje až 53 procent.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Elektroblbost
| 4. 9. 2019
Jasně, budoucnost je ve vodíku a hned na to píšete, že přesunujeme uhlík ze silnici do elektráren. A vodík byste rád vyráběl jak? Modlením se u studánky? A už jste viděl, jak rád bouchá vodík? Už vidím Frantu opraváře z Horní Dolní, jak se hrabe ve vodíkovém autě... To bude mrtvejch...
Jinak ekonomicky je vodík jako primární palivo nesmysl. Na 1 kg vodíku ujede auto cca 100 km. Na 1 kg spotřebuji kolem 60-80 kWh a to je jen samotná výroba, nepočítá se do toho transport, zabezpečení, atd. Když tutéž energii nacpu do aku, tak ujedu 300-400 km. Takže asi tak.
Vodík má význam jako vyrovnávací médium, kdy při přebytku výroby elektřiny (typicky FVE či větrníky) budu vyrábět vodík (místo stavění přečerpávacích elektráren, atd.). A pak z něj zpátky vyrábět elektřinu nebo jej tankovat do busů, kamionů, atd. kde lze trochu zaručit bezpečnost provozu oproti osobákům, kde se do auta hrabe každý chlap na vesnici.
Avatar - traveldrive
Re: Elektroblbost
| 2. 9. 2019
Nevieš čo pletieš. Načo si vymýšľaš, hlupák?
Avatar - Hammunasakra
Re: Elektroblbost
| 2. 9. 2019
No zrovna EU bohužel neni lídrem ani ve vodíku = lídrem je Asie = Čína, Japonsko, Jižní Korea. Ale s původně japonskou myšlenkou že vodík by moh bejt ta správná budoucnost = s tim se dá souhlasit
Popravdě ani v elektroautech neni Evropa lídr = těma celej svět ovlivnila jedna malá americká automobilka = a dneska je nejdál zase ta Asie = jen v Číně se jich prodá víc než ve zbytku planety

700 kg? Neni to přehnaný?
Elektroblbost
| 2. 9. 2019
Budoucnost je ve vodíku, na elektroblbost nedosáhne min. 50% národa a už vůbec ne kupovat každých 5 let. Přesuneme spalování uhlíku ze silnic do tepelných a jaderných elektráren,protože obnovitelné zdroje výroby elektrické energie je jen do 10%,tomu říkám snížení emisí, to můžou vymyslet jen politici EU,kteří nemají potřebné znalosti a jdou na ruku určitým mocipánům. Fyzikální zákony jsou dané a vozit 700 kg navíc není určitě energicky výhodné nehledě, že lithium není obnovitelná surovina a je toxická tak kam potom s ní?
Re: Tesla jako prvek zklidnění provozu.
| 2. 9. 2019
Hele půjč si to někdy, odprosti se od různejch pochybně udělanejch větších či menších drobností a soustřeď se na pohon. Opravdu je to zážitek. Jo a na dálnici jsem s X jezdil kolem 160km/h s občasným zvýšením či snížením rychlosti dle provozu a spotřeba se pohybovala kolem 30-34kWh. Důvod proč se s tím všichni táhnou do 130 není ani tak o dojezdu a už vůbec ne o elektromobilitě ale proto, že Autopilot funguje pouze do 130km/h (a za podmínky, že auto nedetekuje rychlost nižší, třeba na okresce je to 90 atd.) a tempomat pouze do 150km/h. Jako to, že se tě auto za 2-3 mil. Kč bez DPH snaží vychovávat, z toho bych zvracel. A druhej důvod je hluk, to auto do cca 100-130km/h je na dobrým povrchu velmi tichý. Ale nad řekněme 140km/h je to PODSTATNĚ horší, než lepší auto třední třídy.
Tím chci říct, že pokud jedeš do 200km daleko, tak i s TMX jde jet normálně svižně. Ale to auto to tak nechce, že asi časem vyměkneš. A nebo si koupíš něco jinýho. Chce to zkusit Etron.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku