Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Honda HR-V 1.5 Turbo CVT Sport – Sportovní v názvu, ale co vlastnostmi?

72 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
použij CVT. Škubnutí dvouspojky jde přežít, ale zbytečné vytáčení motoru je dlouhodobý efekt hodný shozu ze skály.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Rozhodně CVT nechci obhajovat jednoznačně preferuji manuál, ale mám zkušenost s CVT v Corolle. Ve většině jízdních režimů a při klidné defenzivní jízdě byla naprosto OK. ( 1,8 atmo benzín) Nejen ve městě ale překvapivě i na dálnici. Dokonce jsem ani neměl pocit že by tam ty koně chyběly. Při rovnoměrné rychlosti 115-130 točil motor 2000-2500 ot. Situace se rázem změní když přijde kopec, nebo chceš předjet. To je potom opravdu nesnesitelné - řve to a nejede to. Tady se to sladění povedlo asi ještě míň. V kombinaci s cenou je tato verze HR-V nekoupitelná.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejde o povedlo eště míň = ale že eCVT kterou popisuješ v Toyotě a CVT sou technicky zcela odlišný převodovky = nejvíc podobnej je na nich JEN ten název

Ale v provozu kterej je = je to spíš obráceně než to vidí KANKUNEN = pro běžný ježdění CVT funguje plynule a spolehlivě = a proč zažívat další a další škubání. Holt záleží na úhlu pohledu

Nejlepší je samozřejmě klasická HDM = dneska je 10 st. Aisin už i rychlejš řadící než 2 spojky = neni o čem. No kromě ceny :-!
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Nepopisuju hybridní e-CVT ale CVT spojenou s klasickým benzínovým motorem 1,8 (98Kw/173Nm). Byla to US verze se kterou jsem po americe najel nějakých 6,5 tis. km. Detaily jsou v nedávno zveřejněné recenzi.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Aha = tak sorry to mě nenapadlo = to se tu neprodává 😄
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
V pohodě, mě to zpočátku taky nenapadlo co v tom autě vlastně mám. Z jízd po Chicagu jsem myslel že to je měničový automat. Ale bylo mi divné že jsem se nemohl dopočítat rychlostních stupňů, A v US manuálu nebylo takřka nic technického. Pomohl až strýček Google....
martin.blader
50 koní těžko, variátorové CVT mají zpravidla vyšší ztráty jen o několik málo jednotek procent.
webpaja
Pocitově je tomu jinak.
martin.blader
Pocitově možná. Reálně jde na kola zákonitě to samé, koneckonců i udáváná zrychlení 0-100 jsou obdobná (pokud se tedy ta převodovka nepojí s jinak naladěným motorem jako třeba právě u HR-V).
webpaja
MT/CVT u HRV se stejným motorem 0-100 = 10,2/11,2. On ten pocit je vteřinový.
martin.blader
To ale není obecné pravidlo, to je jeden model a jedna motorizace. Civic 1.0 turbo má pro změnu s CVT udávané zrychlení o něco málo lepší. Proto jsem napsal, že ty časy jsou podobné. Záleží tedy, jak výrobce danou kombinaci naladí. Rozhodně neplatí, že CVT plošně žere desítky kW, to je skutečně jen psychologický klam související se zvukovým projevem.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pri MT su tam este zaratane casy na preradenie 1-2-3 predpokladam.
Ale cvt isto "nezerie" desiatky percent. A pocit casto klame.
webpaja
Popisovaná situace u Civicu je spíše vyjímkou potvrzující pravidlo.
Avatar - Lumix56
Lumix56
Pajo, máš špatný údaj - platný s 96kW motorem - nikoliv přeplňovaným 134 kW
webpaja
Jen jsem vytáhl z katalogu první porovnání co na mě juklo 😉
Avatar - fOE
fOE
On ten pocit ale je stejne dulezity jako realita. Muset se pokazde utesovat, sam sebe presvedcovat a tak nejak vnitrne se prat, racio vs. to co mi rikaji smysly, to sam sobe udela malokdo. Pokud nekdo tenhle pocit z CVT opakovane ma, pak mu jsou cisla (spravne) putna a taky prirozene bude vybirat jinde.
Rasto
Ako jasné, že ak to človeku vadí, tak vyberie inde, ale napríklad čo z toho, že môj bývalý Peugeot 2.0HDI 80kw pocitovo ťahal výborne a aktuálna 97kw 1.6 atmosféra s CVT tak pocitovo neťahá, keď potrebujem obiehať tak tam kde som si to s Peugeotom nemohol dovoliť to s neťahajúcou CVT s prehľadom zvládnem - takisto na Buchlákoch tam, kde som s Peugeotom bol rád, že sa rozbehnem na 100km/h ide Toyota 120-130km/h.
Navyš moderné CVT-čka pri vysokej záťaži vedia simulovať virtuálne stupne, takže aj pre uši to vie byť celkom normálny pocit (teda to v Honde nepoznám, ale v Toyote to nie je problém). Ak sa ale autor s prevodovkou snažil nezžiť, lebo je to CVT a on si chcel "športovo" zajazdiť s manuálom tak potom jasné, že je to už dopredu fuj...
Avatar - fOE
fOE
Pointa toho prispevku nebyla ve volbe mezi tim co 1) se tvari ze jede, a pritom nejede vs. 2) tim co se tvari, ze nejede a pritom jede, neb ani jedno neni ideal, ale ze je prirozene kdyz nekdo uprednostni auto, ktere jede jak pocitove tak realne (ze zkratka nezalezi jen na tom realnem vysledku, ale i na pocitu).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pocity sou často zajímavě = až úplně mimo. Určitě se shodneme na pocitu z jízdy = v různejch autech vnímáš pocit rychlosti až EXTRÉMNĚ rozdílně

Ostatně pocit při elektrický akceleraci http😐/blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/ tuctovýho hybridu s eCVT je takovej = nic se neděje = no zrychluje to. Když se v 99% případů podíváš pak do zrcátka = skoro nechápeš = kde ten závodník co v pruhu vedle tebe nervózně popojížděl je. Stejný zrychlení v autě s manuálem a vlastně jakymkoli spalovacim motorem = je POCITOVĚ hodně jiný. Ostatně stejně tak stejná rychlost v autě typu https😐/autobible.euro.cz/…e-cim-dal-lepsi/ nebo třeba sedmičkovym bavoráku. Ale to určitě víš
Avatar - xxc
xxc
Dvojspojka nevytáča motor? Pri plnej akcelerácii je môj slabý 81kw motor tiež vytočený a len to hádže rýchlosti 😄 Inak v honde je ten chybný motor, alebo už je vhodný do mesta na krátke studené štarty?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tebe už pozoruji delší dobu, máš dost kumšt něco pochopit správně, že.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Záleží v jakém módu a u jakého auta. Mne moc motor na klasické drive nevytaci a jede spíše na "kroutak". Ve sportu pak točí, to ano..
Avatar - Lubomír Zámečník
Lubomír Zámečník
nesouhlas. Stejný motor 1,5 VTEC (182k) s CVT v CIVICu 10.G a lepší zrychlení (8,2s.) vůči manuálu 1,5 VTEC 10.G. (8,4s.). Tak kde se podle tebe ztrácí koně?. CVT Hondy má 7 virtuálních stupňů, takže vysavačový efekt se nekoná a funguje opravdu skvěle. Pocitově jako mechanická s delšími převody jednotlivých stupňů při kterých vůz zrychluje plynule - bez cukání - jako vystřelený z praku.
Avatar - Loptos
Loptos
Ahoj a ty mas 1.5 s CVT?
Avatar - Lubomír Zámečník
Lubomír Zámečník
Ano - v Civicu 10.G
Avatar - Loptos
Loptos
A nie si nahodou z Prahy? 😁 ja mam 10g v manuale, predajca mi povedal ze automat zabil charakter motoru, naopak si myslim ze pri kludne jazde je CVT idealne. Avsak zaujima ma ako sa chova prevodovka pri predbiehani, ked ju clovek tlaci k obmedzovaci. 😄 kedze som nejaky unaveny z radenia po 2mes v US
Avatar - Lubomír Zámečník
Lubomír Zámečník
Divnej prodejce - konzerva. Se divím žes po zkušenostech v USA šel do manuálu. Pro mě je CVT k nezaplacení s adaptivním tempomatem při přesunech po městě, v kolonách, na dálnicích. Na předjíždění s pomocí pádel super.
Avatar - Loptos
Loptos
No manual mam vyse 18mesiacov, takze vtedy som to necakal ze mi CVT tak prirastie k srdcu. kazdopadne diky za odpovede, musim sa na tom ist niekde povozit 😊 :yes: nech Civous sluzi. Vybral by som si ho znova.
Avatar - Lubomír Zámečník
Lubomír Zámečník
dík 😄
Avatar - Lumix56
Lumix56
Nemáš pravdu se ztrátou výkonu. "F1 s převodovkou CVT mohla změnit svět aut" - najdi si tento článek. Nebýt rozhodnutí FIA v r. 1994 tak CVT ovládla svět. CVT byla z hlediska dynamiky pozitivem a monopost Williamsu byl mnohem rychlejší než konkurence. Prost s Hillem za volanty ovládli 2 šampionáty a jejich monopost byl nadlouho považován za technicky nejvyspělejší v historii F1 - než jej FIA zakázala.
webpaja
A to bylo jen CVT? Ale prosím tě...
Avatar - Lumix56
Lumix56
Williams FW15C CVT
https😐/youtu.be/x3UpBKXMRto
Článek je na autoforu
ptr078
To auto bolo hlavne o abs, trakcnej kontrole, aktivnom riadeni, adaptivnom podvozku. Po zakaze to ledva drzalo na trati a sena koli tomu prisiel o zivot.
Avatar - Emel
Emel
Ta tvá poslední věta je nepochopení celého článku. Ten monopost nikdy reálně nezávodil, Prost a Hill ovládli šampionát s běžnou převodovkou.

Williams s ním něco natestoval, prý byl rychlejší než FW15C s běžnou převodovkou. Jestli by ale např. CVT vydržela celý závod, to je ve hvězdách.
Avatar - Lumix56
Lumix56
Sorry - to je pravda - upsal jsem se. Ale nic to nemění na podstatě věci. Vývoj CVT je o pár let dál.
martin.blader
Co to je za nesmysl, že motor nemůže mít maximální moment při maximálním výkonu?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
2000 Nm. Možná by měli autoři auto. cz navštěvovat automobilovou pomocnou školu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Úplně by stačil editor = těch chyb je tu naprosto šíleně a furt pryč

I když odborná způsobilost = je někdy taky docela šokující :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je spíš smysl ne? https😐/www.autoforum.cz/…o-jde-predevsim/ bod nejvyššího výkonu se nekreje s bodem nejvyššího krouťáku = např tady https😐/www.autoforum.cz/…devsim/obrazek/8 jedno v 3713 ot. druhý v 5017 ot.

Nebo jak si to myslel?
martin.blader
V článku stojí "z teorie spalovacích motorů víme, že agregát nikdy nemůže dosáhnout vrcholu točivého momentu při stejných otáčkách, při nichž kulminuje výkon".

Z žádné teorie nic takového neplyne. Pokud za otáčkami maximálního momentu klesá moment rychleji než nepřímo úměrně s otáčkami, tak zákonitě v těch nejvyšších otáčkách maximálního momentu bude i maximální výkon. Mimochodem úplně ta samá situace nastává například u 2.0 TSI.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To by asi chtělo někoho fundovanějšího = aby odpověděl fundovanějš 😉

Ale podle mýho se mýlíš. Z principu nebo z teorie jestli chceš = plyne že nemůže = si myslim já

Viz muj odkaz výkon je součinem otáček a momentu = t. moment vrcholí někde ve středních otáčkách a pak už padá, vrchol výkonu je z principu nebo z teorie jestli chceš = až někde ve vysokejch otáčkách

U atmo motorů je to z pricipu úplně mimo = k tomu co píšeš se různejma fintama myslim můžou blížit turbo motory s úmyslně maximálně plochou křivkou = paradoxně takhle směřovanej motor ale působí spíš fádně
martin.blader
Nevím, k čemu by byl potřeba někdo jiný, mé vysvětlení je zcela dostatečné. Výkon je součin momentu a otáček. Pokud moment za nějakou hranicí klesá rychleji případně přesně nepřímo úměrně s otáčkami, tak výkon už s rostoucími otáčkami neroste. Stačí se podívat na 1.8 či 2.0 TSI.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to o součinu = sem napsal já = na tom jistě shoda 😄

Ale výkon s rostoucími otáčkami = většinou právě ROSTE. Ty 1.8 a 2.0 TSI sou spíš výjímka = s maximální snahou udělat dlouhej co nejvyrovnanější točivej moment v maximálnim možnym rozsahu = úmyslně takhle až do extrému naladěnej

Jakmile i tomuhle motoru přidáš trochu výkonu https😐/www.facebook.com/…676874992343737/?… maximum krouťáku a výkonu se rozběhnou do řekněme běžnejch rozdílů = tady 3490 ot. vs 6715
martin.blader
Já jen říkám, že neplatí tvrzení z článku, že by z nějaké teorie plynula nemožnost mít maximální moment a výkon ve stejných otáčkách. A nejen to, dokonce reálně existují motory, které to tak mají.
Z teorie plyne pouze to, že maximální moment nemůže být ve vyšších otáčkách než maximální výkon. Ale při stejných to být může, tomu vůbec nic nebrání.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co je na tom, u Hondy prostě roste výkon dostatečně strmě až do 5500 otáček a pak jde dolů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To tak u výkonu bejvá = viz martinova připomínka = trochu znásilnit se z běžný reality dá turbem krouťák
vladakraus
mylis se. to, ze maximum momentu a vykonu nenastane ve stejnych otackach plyne z rovnice vykon = moment krat otacky a je to dano matematikou. pro pochopeni je vhodne vedet, co to je derivace.
Šimpanz
Není to pravda, z té rovnice nic takového neplyne. Viz třeba zde
https😐/www.caricos.com/…3/images/33.html
max. točivý moment motoru je konstantní od 1800 do 5500 ot., výkon v tomto pásmu roste (protože moment je konstantní a otáčky rostou) a v 5500 ot. dosahuje motor maximálního výkonu. Od těch 5500 moment klesá a naopak výkon je konstantní (rostoucí otáčky kompensují klesající moment) a někde v 6200 už je pokles momentu tak velký, že to otáčky nestíhají kompensovat a klesá i výkon. Takže v bodě 5500 ot. je maximum momentu i výkonu. Jestli se maximum výkonu a momentu dokáže potkat v jednom bodě není otázka nějaké rovnice, ale čistě vlastnost motoru a jeho naladění, u atmosféry by to pochopitelně nebylo možné. Z té rovnice maximálně plyne to, že shodný maximální výkon a maximální moment mohou (nemusí) nastat v jediném bodě (při jedněch konkrétních otáčkách) nikoliv v nějakém pásmu otáček. Nic víc, ale také nic méně z té rovnice neplyne.
martin.blader
Jak už jsem zmínil výše, tou "matematikou" je dáno pouze to, že maximální moment nemůže být dosažen ve výšších otáčkách než výkon. Dosažení obou hodnot ve stejných otáčkách vůbec nic nebrání. Stačí, aby za oblastí maximálního momentu začal moment prudce klesat.
kalousek
martin. blader má pravdu a redakce auto.cz bohužel šíří hrozné bludy. Přijde mi to dost ostudné

Edit: teď jsem se podíval kdo je autorem článku, a už je to jasné kde to vzniklo ...
vladakraus
jisteze nemuze. protoze vykon je moment krat otacky. v bodu maximalniho momentu je tedy sklon krivky momentu vodorovny. coz znamena, ze s rustem otacek (pokud nejsme zrovna na maximu otacek, coz je nerealna situace) by v tomto bode dale rost vykon. a maximum vykonu by tedy nastalo az ve vyssich otackach nez maximum momentu, typicky tam, kde jiz moment klesa.
Avatar - _beta
_beta
Výkon je moment x otáčky?
A ja že výkon je práca deleno čas.
Nevadí, aj človek z matfyzu sa tu hocičo môže naučiť 😊
kalousek
No jestli jsi opravdu nevěděl že výkon je moment krát otáčky tak to se máš ještě hodně co učit. A matfyzem bych se na tvém místě moc nechlubil
Avatar - _beta
_beta
Matfyzák sedí vedľa mňa na terase, popíja frapé a nestíha sa diviť.
Ja sa nedivím ničomu, na auto.cz sa chodím zasmiať.
martin.blader
Tak ať vám vysvětlí, že se to vzájemně nevylučuje. 😉 Práce za čas samozřejmě platí, nicméně práce se dá rovněž vyjádřit jako součin síly a dráhy, síla pak jako podíl momentu a ramena síly a dráha jako obvod kružnice. A voilà, máme z toho moment krát úhlová rychlost, neboli moment krát otáčky za minutu krát nějaká převodní konstanta.
Avatar - _beta
_beta
Hmm. No fakt je, že Joul je Newton krát meter.
Nabudúce budem reagovať s menším množstvom Metaxy v krvi.
Vďaka za trpezlivosť a pekný deň.
kalousek
:yes: 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nedělej ze sebe většího hlupáka než jsi. Věř kalouskovi a Martinovi.
Freddka
Ja teda nemam vejsku, ale jestli jsem neco malo ve fyzice pobral, chapu to tak, ze😒br />
P(t) = dW / dt
Tedy vykon je prace / cas. Tady neni o cem.

Prace je sila krat vzdalenost, takze v pripade rotacniho systemu je tu tedy mala zmena (vzdalenost je dana 2*pi*r krat otacky za cas), takze po upravach je z toho rovnice😒br />
P = τ . ω
(tocivy moment . uhlova rychlost, kde . predstavuje skalarni produkt, tj nasobkem dvou vektoru je skalarni hodnota)
Jednotka uhlove rychlosti je pak v radianech za cas, tedy preneseno napriklad otacky za minutu.

Z toho mi plyne, ze pravdu mate oba dva. Nebo se pletu?
kalousek
Mechanický výkon můžeš vyjádřit více způsoby. Ty ostatní nikdo nerozporuje, jen beta tvrdí že moment x otáčky slyší spolu s matfyzákem poprvé v životě.
Rasto
A nemá Civic s CVT orezaný moment z nejakých 240-250Nm? To by potom dávalo zmysel prečo je to trocha nezvykle naladené - proste ladili tak aby čo najviac umelo znížili moment a zachovali 134kw
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ze bude mot.novinar tolko blabolit dokola o tom istom stylom "teoreticky" a aj dalej podsuvat kadejake teorie o style jazdenia ?
Pekny BS.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Je vam cvt malo dynamicka ? Pouzijte dynamicky Marov dizajn, auto bude dynamickejsie so vsetkymi motormi...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dokonala .. HRV je skratka uzasne :yes:
kalousek
Hodnoty 134 kW/5500 ot. a max.moment 220 Nm se vzájemně vylučují a jsou tedy zjevně chybné. Proč na to autor článku při svém rozboru vůbec neupozornil ?
martin.blader
Dobrý postřeh. Honda to tedy evidentně má blbě.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To vychází 233 Nm
Avatar - Emel
Emel
Máš pravdu... ale automobilky to přibarvují celkem běžně... aby mohly udat větší rozsah maximálního momentu, tak ho trošku "říznou". Napíšou pak do papíru třeba 220Nm od 1800 do 5500... ale tím jen říkají, že v tomhle rozmezí krouťák neklesá pod danou hodnotu, reálně když ten motor vezmeš na brzdu tak většinou má nějaké bodové maximum. Ok, tohle je asi extrém...
kalousek
Pokud by ten moment opravdu papírově řízli, tak by těch 220 Nm stejně mělo sahat ještě kousek nad 5500 otáček. Jinak to moc smysl nedává
Avatar - Emel
Emel
No mělo, ale maximum momentu nad maximem výkonu by vypadalo blbě už na první pohled...
kalousek
Pak je lepší nijak údaje nezkreslovat a napsat pravdu. No musí se holt PR lidi u Hondy ještě trochu učit, tedy pokud to nezkomolil někdo až po nich
vents
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.