Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSsangYong Tivoli přijíždí v modernizovaném balení. Inovovaný vzhled doplňují nové motory
38 komentářů
WinDiesel
Dnes vyšlo na autoforum cz - přiloženy jsou tabulky a grafy.
Většinu z pevných částic, které chrlí do vzduchu miliony TSI, TFSI a "eco"boost a podobné, pochytají TDI a podobné. Normálně uvažujícím lidem to bylo jasné už dávno, některá měření už proběhla s výsledkem - plusminus 5000 částic in, 0010 out.
U benzínových aut s BPF je výsledek opačný, cca 5000 částic ze vzduchu do motoru, 8000 částic ven z výfuku. To už ale není špatné, nicméně je to ubohé proti dieselům.
To jsou tvrdá fakta, žádné "předpoklady" nebo "pocity" nebo "ideologie".
Většinu z pevných částic, které chrlí do vzduchu miliony TSI, TFSI a "eco"boost a podobné, pochytají TDI a podobné. Normálně uvažujícím lidem to bylo jasné už dávno, některá měření už proběhla s výsledkem - plusminus 5000 částic in, 0010 out.
U benzínových aut s BPF je výsledek opačný, cca 5000 částic ze vzduchu do motoru, 8000 částic ven z výfuku. To už ale není špatné, nicméně je to ubohé proti dieselům.
To jsou tvrdá fakta, žádné "předpoklady" nebo "pocity" nebo "ideologie".
tak jsem se na to chtěl podívat a nikde se tam o benzínu nepíše. Píše se tam jen to, že když je "špinavý" den, tedy ve vzduchu je 50 000 pn/cm3, tak snižují toto znečištění. Ale pokud není špinavý den, není zhoršená kvalita ovzduší, tedy 10 000 PN/cm3, tak naopak toto ovzduší znečišťují.
Doufal jsem v ty grafy od benzinu, jak jsi tvrdil, aby se konečně ukázalo, jestli tomu tak skutečně je, nebo že diesel konečně nechrlí saze, a ono ani první tam není, ani dokonce to druhé tam není.
Doufal jsem v ty grafy od benzinu, jak jsi tvrdil, aby se konečně ukázalo, jestli tomu tak skutečně je, nebo že diesel konečně nechrlí saze, a ono ani první tam není, ani dokonce to druhé tam není.
Isto to nie je dizlovy motor, co cisti vzduch, ale filter, ktory sa tam konecne dostal, ked sa ukazalo, aky hnoj pustaju z vyfuku.
A tiez neverim, ze je to tak, ako si to zjednodusil.
A tiez neverim, ze je to tak, ako si to zjednodusil.
3_diamanty
paci sa mi ( u nas som ho uz neraz videl ) ale na etalon ASX to skratka nema :-[] ..
PS: vie niekto preco to ma tak male maximalky? s 6M a 120kw maximalka "len" 181? ( to aj moje male auto s 90 konmi da na papieri viac ) a porovnatelny eclipse cross s rovnakym vykonom 120kw ma maximalku az okolo 200.. su tie udaje v tabulkach vobec spravne? 175 maximalka v automate? ved to na papieri nestaci ani na mestsky spacestar s trojvalcom 8-s ...
PS: vie niekto preco to ma tak male maximalky? s 6M a 120kw maximalka "len" 181? ( to aj moje male auto s 90 konmi da na papieri viac ) a porovnatelny eclipse cross s rovnakym vykonom 120kw ma maximalku az okolo 200.. su tie udaje v tabulkach vobec spravne? 175 maximalka v automate? ved to na papieri nestaci ani na mestsky spacestar s trojvalcom 8-s ...
Ze etalon. Otazka je coho.
No preco asi - je to sprevodovane do pomala, lebo s tym aj tak nebude nikto kvoli jazdnym odporom jazdit.
No preco asi - je to sprevodovane do pomala, lebo s tym aj tak nebude nikto kvoli jazdnym odporom jazdit.
tivoli 120kw 1,5turbo 6st manual .... maximalka 181
ASX veteran 86kw 1,6 atmo predpotopne 5st manual.... maximalka 183 :-[] to ma podrz ...
ASX veteran 86kw 1,6 atmo predpotopne 5st manual.... maximalka 183 :-[] to ma podrz ...
Tie 2km su pod toleranciou merania rychlomera a o nicom to nehovori.
Este si dohladaj, za aky cas to dosiahnu.
Ako sa bavit s deckom, kto ma o o kolko mm vacsieho pindika.
Este si dohladaj, za aky cas to dosiahnu.
Ako sa bavit s deckom, kto ma o o kolko mm vacsieho pindika.
mna len zaujima preco ma tivoli tak slabe maximalky ked vykonu ma dost .. aj modernej techniky ... nic viac.. svoje predstavy mi sem netahaj...
inak na dialnici je to jedno kedy maximalku dosiahnes... casom ta tam stejne ten rychlejsi predbehne bez ohladu na zrychlenie....
inak na dialnici je to jedno kedy maximalku dosiahnes... casom ta tam stejne ten rychlejsi predbehne bez ohladu na zrychlenie....
Mno zrejme je to Tivoli naprevodované podobne ako Duster, aby zvládlo toho v teréne o čosi viac ako trebárs to ASX.
Etalon zoufalosti :D Ještě zapoměl dodat, že to Tivoli má sice maximálku o 2km/h nižší, ale celkem by mne zajímalo, za jak dlouho se dostane na stovku a tam bych si rozhodvně vsadil na Tivoli... ASX i s 2.0 to dá za neuvěřitelnách 13s! Stejně to umí moje Clio s 43kw! :D
Nehledě na to, že Tivoli s tímto motorem startuje na krásných 370 tisících, kdežto cena ASX nepadne pod 0,5M a to Chceš!
Nehledě na to, že Tivoli s tímto motorem startuje na krásných 370 tisících, kdežto cena ASX nepadne pod 0,5M a to Chceš!
ehm, to s tými šprintami je tiež taká hodnota vieš načo. :) Moja vzducholoď má 136 kW a niekde som čítal, že na 100 jej to trvá tuším tiež 13 sekúnd. A vôbec ma to netrápi, pretože pružné zrýchlenie má dostatočné na to, aby som na okreskách nebol safety carom. :D
Ok, to máš pravdu, ale ASX s 1.6 i přes vysmívání Toppera je ludra líná, jezdil jsem s tím :D Na těch 183km/h mu to trvá půl roku :D
Co, že to máš za vzducholoď ? Já mám o 4kw méně, auto jako stodolu, těžké jak ruský tank (což se o něm dočteš v každé recenzi) a stovku dává o 4s rychleji a to je i tak to horší proti konkurenci :D
Co, že to máš za vzducholoď ? Já mám o 4kw méně, auto jako stodolu, těžké jak ruský tank (což se o něm dočteš v každé recenzi) a stovku dává o 4s rychleji a to je i tak to horší proti konkurenci :D
Cena ASX je ve výbavě Inform 395 tis Kč, Invite 430 a Intense 544.
To je výprodej dobíhající 1.6 :) Já mluvím o faceliftu s 2.0 a ten jistě nenasadi pod 0.5 m, ale třeba se budu mýlit.
No uvidíme, podle mého půjdou ceny "normálních" aut dolů, takže není dobrý čas na to kupovat. Eclipse Cross je od 499 650,- Kč, tak by mi nějak nebylo jasné, proč by importér dal inovovanou ASX (o čumák a motor z Outlanderu) tak vysoko. Outlander je od 554 tisíc, pak Eclipse za 500 - logicky by ASX měl být pod 460 tis. Osobně to s mým Lancerem (1.8 MIVEC Euro4) přežiju než si budu moct koupit něco s baterkama za normální cenu a už se těším na autonomní auta.
Člověče já ti nevím, ta cena ASX je výprodejová, normálně auto s metalízou a prostřední výbavou, aby nebylo na plecháčích, ještě před pár měsící bylo u dealera skoro na 0,5M a pouze jako FWD 1.6 s MT.
Příjde facelift, který je opravdu jen malého rázu (viděl jsem ho už naživo a popsal jsi to přesně + novy tablet v palubce :D), ale motor 2.0 110kw by snad měl být pouze s CVT, takže se mi nechce věřit, že silnější auto s automatem by stálo jen o 50-60 tisíc více, než výprodejové kousky končícího ASX. Já tipuji základ jako Eclipsse Cross.
Příjde facelift, který je opravdu jen malého rázu (viděl jsem ho už naživo a popsal jsi to přesně + novy tablet v palubce :D), ale motor 2.0 110kw by snad měl být pouze s CVT, takže se mi nechce věřit, že silnější auto s automatem by stálo jen o 50-60 tisíc více, než výprodejové kousky končícího ASX. Já tipuji základ jako Eclipsse Cross.
No můžeš mít pravdu - o tom, že by MIVEC 2.0 měl být jen s CVT nevím. Ta výprodejová cena ASX je pořád stejně už nejméně 2 roky, stejně jako Lancer byl na 350 tis., ale je to všechno základ (Inform) - tedy s plecháči a volantem bez koženého potahu - u Lanceru to bylo vylepšeno ještě černýma zrcátkama. V porovnání s Pajerem Pinin s obyčejnou 1.8 je to pořád za super peníze, protože ten stál v roce 2003 750 tis ;-) . Mitsubishi má hlavní kouzlo v tom, že je servisně hodně nenáročné - v tom je jiné než ostatní (asi hlavně nejaponské automobilky). U tebou preferovaného Fordu mě dost překvapilo, jak hrozně rezlo bratrovo Scorpio (tzv. klaun), u mého prvního (služebního) Mondea Mk 2 byl strašně křehkej zadní nárazník - za 100 tis km a 3 roky mi ho u Charouze měnili asi 3x. Naopak super bylo Mk 3 s 2.0 benzínem, ale to jsem měl jen rok. Škodovky nějak nemusím asi od roku 1999, kdy jsem dostal v Zentivě první Octavii a každých 14 dní jsem měnil prasklou žárovku v pravém předním světle ...
Jo, Fordy let 90tych vynikaly plecharinou, to platilo pak i pro fokusy 1,2 i Mondea až do MK3 . Čtyřka už je na tom lépe , ale když jsem měl poškozený lak , tak se puchýře po pár zimách taky dostavily. Nutno říct, že autu už bylo 10, ale i tak.
×
Sdílení komentáře
×
Interiér naprosto splňuje standart mainstreamu, kufr na takto veliké auto slušný, možná není úplně hezké, ale za 400 tisíc 120kw 4x4... to chceš minimálně projet :) Pro mne příjemné překvapení
Ale kto to mysli trosku s bezpecnostou vazne, tak zaklapne autosedacku do isofixu, pripne pas a neriesi dalej. Nove sedacky, ktore budem kupovat, su uz len s isofix uchytenim.