Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Tivoli přijíždí v modernizovaném balení. Inovovaný vzhled doplňují nové motory

David Bureš
Diskuze (38)

Modernizované Tivoli nabízí výběr mezi benzinovou patnáctistovkou a naftovou šestnáctistovkou. Obě pořídíte i s automatem a čtyřkolkou.

Značka SsangYong se na přelomu roku vrátila na český trh a od té doby se s ní dějí věci. Postupně rozšiřuje nabídku, když paletu SUV doplnil pick-up Musso Grand. Navíc se čeká na příchod nového modelu Korando. Mezitím došlo k modernizaci nejmenšího zástupce v nabídce, SUV Tivoli.

Facelift SsangYongu Tivoli na první pohled poznáte podle přepracované přídě právě ve stylu nového Koranda. Jinak tvarovaný je nejen nárazník, ale také maska chladiče nebo hlavní světlomety. Zboku sice zůstal charakteristický profil, vzadu však došlo k přepracování grafiky koncových světel.

K jistým změnám došlo také uvnitř, kde byl zcela přepracován středový panel. Novinkou jsou větší obrazovky multimediálního systému, stávající sedmipalcový displej střídá osmipalcový, případně vrcholný devítipalcový. Oba nabízejí funkce Apple Car Play a Android Auto pro možnost zrcadlení obrazovky chytrých telefonů, větší má zabudovanou také navigaci. K dispozici je též digitální přístrojový štít s 10,25“ obrazovkou.

Designové úpravy doplňují také změny pod kapotou. Tivoli se dočkalo zcela přepracované nabídky motorů, když stávající benzinový čtyřválec 1.6 e-XGI (94 kW) střídá nový turbomotor 1.5 GDI se 120 kW. Dosavadní turbodiesel 1.6 e-XDI (85 kW) pak nahrazuje jeho inovované provedení 1.6 D naladěné na 100 kW.

SsangYong Tivoli – technická data a české ceny modernizované varianty
Motor 1.5 GDI 1.5 GDI 1.5 GDI 1.5 GDI 1.6 D 1.6 D 1.6 D 1.6 D
Pohon 2WD 2WD 4WD 4WD 2WD 2WD 4WD 4WD
Zdvihový objem [cm3] 1497 1497 1497 1497 1597 1597 1597 1597
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5000-5500 120/5000-5500 120/5000-5500 120/5000-5500 100/4000 100/4000 100/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min]  280/1500-4000 260/1500-4000 280/1500-4000 260/1500-4000 300/1500-3000 324/1500-2500 300/1500-3000 324/1500-2500
Převodovka 6M 6A 6M 6A 6M 6A 6M 6A
Max. rychlost [km/h] 181 175 181 175 175 172 175 172
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,47 7,95 7,86 8,56 5,8 6,18 6,18 6,79
Cena STD [Kč] 369.900 399.800 403.800 439.700 429.900 459.800 463.800 499.700
Cena STD Plus [Kč] 399.900 429.800 433.800 469.700 459.900 489.800 493.800 529.700
Cena DLX [Kč] 449.900 479.800 483.800 519.700 509.900 539.800 543.800 579.700
Cena DLX Plus [Kč] 504.900 534.800 538.800 574.700 564.900 594.800 598.800 634.700

Motory jsou v nabídce možná jen dva, oba ale lze pořídit v libovolné kombinaci pohonu. Alternativou k šestistupňovému manuálu je samočinný šestikvalt od Aisinu (za dodatečných 29.900 Kč), přičemž obě převodovky lze za příplatek pořídit i s pohonem všech kol (+33.900 Kč).

České ceny modernizovaného Tivoli startují na částce 369.900 korun za benzinovou patnáctistovku v kombinaci s manuální převodovkou. První cena tak proti dosavadnímu provedení vzrostla o 20.000 korun.

Základní výbava je přitom již více než slušná. Zahrnuje varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, šest airbagů, tempomat, palubní počítač, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, centrální zamykání nebo klimatizaci. Nechybí ani rádio se šesti reproduktory, elektricky nastavitelná vyhřívaná zrcátka a mlhovky.

Stupeň STD Plus za příplatek 30.000 korun přidává zadní parkovací senzory, kožený volant, dálkové ovládání centrálního zamykání, kolenní airbag řidiče, bluetooth handsfree a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Třetí stupeň DLX nabízí 16palcová kola z lehkých slitin, vyhřívaná přední sedadla, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory nebo elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. Vrcholem je pak DLX Plus s digitálním přístrojovým štítem, vyhřívaným volantem, koženým čalouněním, 18palcovými koly, diodovými světlomety nebo multimediálním systémem s osmipalcovou obrazovkou.

David Bureš
Diskuze (38)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
6. 9. 2019 17:30
Re: ASX
Jo, Fordy let 90tych vynikaly plecharinou, to platilo pak i pro fokusy 1,2 i Mondea až do MK3 . Čtyřka už je na tom lépe , ale když jsem měl poškozený lak , tak se puchýře po pár zimách taky dostavily. Nutno říct, že autu už bylo 10, ale i tak.
6. 9. 2019 15:56
Re: ASX
No můžeš mít pravdu - o tom, že by MIVEC 2.0 měl být jen s CVT nevím. Ta výprodejová cena ASX je pořád stejně už nejméně 2 roky, stejně jako Lancer byl na 350 tis., ale je to všechno základ (Inform) - tedy s plecháči a volantem bez koženého potahu - u Lanceru to bylo vylepšeno ještě černýma zrcátkama. V porovnání s Pajerem Pinin s obyčejnou 1.8 je to pořád za super peníze, protože ten stál v roce 2003 750 tis ;-) . Mitsubishi má hlavní kouzlo v tom, že je servisně hodně nenáročné - v tom je jiné než ostatní (asi hlavně nejaponské automobilky). U tebou preferovaného Fordu mě dost překvapilo, jak hrozně rezlo bratrovo Scorpio (tzv. klaun), u mého prvního (služebního) Mondea Mk 2 byl strašně křehkej zadní nárazník - za 100 tis km a 3 roky mi ho u Charouze měnili asi 3x. Naopak super bylo Mk 3 s 2.0 benzínem, ale to jsem měl jen rok. Škodovky nějak nemusím asi od roku 1999, kdy jsem dostal v Zentivě první Octavii a každých 14 dní jsem měnil prasklou žárovku v pravém předním světle ...
6. 9. 2019 13:07
Re: Hezčí než na fotkách
Ja tiez, preto som vymenil 308sw za 5008. A dovod vymenit nebol ten, ze 308 nema vzadu 3 isofixy, ale ze 2 sedacky + dospely uz dozadu nevosli. Kazdopadne pisal som o malych detoch, ked budu starsi pojdu dozadu vsetci. Ale v rovnakej konfiguracii som jazdil aj s dvomi deckami. Je to pohodlnejsie.
Avatar - wakantanka
6. 9. 2019 12:52
Re: Hezčí než na fotkách
Ja mám len dve, preto sa pýtam. :) A hlavne ja 3 sedačky dozadu dám úplne v pohode. :) aj s isofixom :)
Avatar - Ozzman
6. 9. 2019 12:09
Re: ASX
Člověče já ti nevím, ta cena ASX je výprodejová, normálně auto s metalízou a prostřední výbavou, aby nebylo na plecháčích, ještě před pár měsící bylo u dealera skoro na 0,5M a pouze jako FWD 1.6 s MT.

Příjde facelift, který je opravdu jen malého rázu (viděl jsem ho už naživo a popsal jsi to přesně + novy tablet v palubce :D), ale motor 2.0 110kw by snad měl být pouze s CVT, takže se mi nechce věřit, že silnější auto s automatem by stálo jen o 50-60 tisíc více, než výprodejové kousky končícího ASX. Já tipuji základ jako Eclipsse Cross.