Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
SsangYong Tivoli
16
Fotogalerie

SsangYong Tivoli přijíždí v modernizovaném balení. Inovovaný vzhled doplňují nové motory

Modernizované Tivoli nabízí výběr mezi benzinovou patnáctistovkou a naftovou šestnáctistovkou. Obě pořídíte i s automatem a čtyřkolkou.

Značka SsangYong se na přelomu roku vrátila na český trh a od té doby se s ní dějí věci. Postupně rozšiřuje nabídku, když paletu SUV doplnil pick-up Musso Grand. Navíc se čeká na příchod nového modelu Korando. Mezitím došlo k modernizaci nejmenšího zástupce v nabídce, SUV Tivoli.

 

Facelift SsangYongu Tivoli na první pohled poznáte podle přepracované přídě právě ve stylu nového Koranda. Jinak tvarovaný je nejen nárazník, ale také maska chladiče nebo hlavní světlomety. Zboku sice zůstal charakteristický profil, vzadu však došlo k přepracování grafiky koncových světel.

 

K jistým změnám došlo také uvnitř, kde byl zcela přepracován středový panel. Novinkou jsou větší obrazovky multimediálního systému, stávající sedmipalcový displej střídá osmipalcový, případně vrcholný devítipalcový. Oba nabízejí funkce Apple Car Play a Android Auto pro možnost zrcadlení obrazovky chytrých telefonů, větší má zabudovanou také navigaci. K dispozici je též digitální přístrojový štít s 10,25“ obrazovkou.

 

Designové úpravy doplňují také změny pod kapotou. Tivoli se dočkalo zcela přepracované nabídky motorů, když stávající benzinový čtyřválec 1.6 e-XGI (94 kW) střídá nový turbomotor 1.5 GDI se 120 kW. Dosavadní turbodiesel 1.6 e-XDI (85 kW) pak nahrazuje jeho inovované provedení 1.6 D naladěné na 100 kW.

SsangYong Tivoli – technická data a české ceny modernizované varianty
Motor1.5 GDI1.5 GDI1.5 GDI1.5 GDI1.6 D1.6 D1.6 D1.6 D
Pohon2WD2WD4WD4WD2WD2WD4WD4WD
Zdvihový objem [cm3]14971497149714971597159715971597
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]120/5000-5500120/5000-5500120/5000-5500120/5000-5500100/4000100/4000100/4000100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280/1500-4000260/1500-4000280/1500-4000260/1500-4000300/1500-3000324/1500-2500300/1500-3000324/1500-2500
Převodovka6M6A6M6A6M6A6M6A
Max. rychlost [km/h]181175181175175172175172
Komb. spotřeba [l/100 km]7,477,957,868,565,86,186,186,79
Cena STD [Kč]369.900399.800403.800439.700429.900459.800463.800499.700
Cena STD Plus [Kč]399.900429.800433.800469.700459.900489.800493.800529.700
Cena DLX [Kč]449.900479.800483.800519.700509.900539.800543.800579.700
Cena DLX Plus [Kč]504.900534.800538.800574.700564.900594.800598.800634.700

Motory jsou v nabídce možná jen dva, oba ale lze pořídit v libovolné kombinaci pohonu. Alternativou k šestistupňovému manuálu je samočinný šestikvalt od Aisinu (za dodatečných 29.900 Kč), přičemž obě převodovky lze za příplatek pořídit i s pohonem všech kol (+33.900 Kč).

 

České ceny modernizovaného Tivoli startují na částce 369.900 korun za benzinovou patnáctistovku v kombinaci s manuální převodovkou. První cena tak proti dosavadnímu provedení vzrostla o 20.000 korun.

Základní výbava je přitom již více než slušná. Zahrnuje varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, šest airbagů, tempomat, palubní počítač, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, centrální zamykání nebo klimatizaci. Nechybí ani rádio se šesti reproduktory, elektricky nastavitelná vyhřívaná zrcátka a mlhovky.

 

Stupeň STD Plus za příplatek 30.000 korun přidává zadní parkovací senzory, kožený volant, dálkové ovládání centrálního zamykání, kolenní airbag řidiče, bluetooth handsfree a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

 

Třetí stupeň DLX nabízí 16palcová kola z lehkých slitin, vyhřívaná přední sedadla, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory nebo elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. Vrcholem je pak DLX Plus s digitálním přístrojovým štítem, vyhřívaným volantem, koženým čalouněním, 18palcovými koly, diodovými světlomety nebo multimediálním systémem s osmipalcovou obrazovkou.