Auta v USA jsou všeobecně lacinější a dostupnější, nežli u nás. Kupř. Mustang GT v USA začíná někde na +- 35.000 USD (ergo cca 800.000 CZK), Mustang GT u Forda v Praze začíná někde na 1,3 mio CZK
Takže pokud by se "émerickej" Atlas prodával v Evropě za "émerické" ceny, zase až tak neprodejný by možná ani být nemusel :-)
Nojo ale ty máš aspoň ty základní ekonomický znalosti takže VÍŠ že to je o kupní síle atd. = takže tady nikdy nemůže bejt stejná cena = ten další PR článek je slabota z víc důvodů = místní cena by musela bejt spíš toho stylu Mustang
No volnym odhadem 1,5 mega by bylo za holobyt se 4válcem + velikost toho auta a benzínový motory + velikost která je fajn v americe austrálii ale ne v Evropě = to sem fakt nepasuje :-)
Ale americký vs evropský ceny = to je samozřejmě důvod k závisti o tom žádná :-!
Jj tady začíná dávat smysl nafta = dokonce i nedotovaná :D
Ale viz Dzakobo 10:11 byť je to obluda fakt VELIKÁ tak V6 by tam nešlo = prostě tohle sem NE = nejde nepasuje neprodávalo by se atd.
Velikost interiéru je super = ale velikost exteriéru je na mnoha místech evropy už omezující. Navíc už i v bohatý americe se víc rozšiřujou menší auta = kdo na to má je dost velkejch oblud k dispozici i tady = i když holt za jiný prachy než tohle pro amíka ;-)
Hele, abych řekl pravdu, pokud nejedeš extra pilu, tak i ten hybrid umí být zajímavý ve velkém autě a na dálnici. Otestovali jsme Mondeo TDCi vs Mondeo HEV a výsledek překvapil a to jsou už auta od které třídy se to láme ve prospěch nafty. Mrkni na blog.
Velikost exteriéru je problém, ale když jsem po Praze jezdil Hiluxem, provoz ho respektoval... musel :D
Vim jakou reálnou spotřebu má Camry + tam furt je to zvýhodnění nafty :-!
Škoda že sis nepučil i Camry = která má víceméně stejnou spotřebu jako ta Corolla 132kW = jinak https://blog.auto.cz/…ondeo-vs-mondeo/:yes::yes:
Fakt ste si dali záležet = LEPŠÍ na informace bohatší = než články ACZ
Ještě k podvozku = přečti si test Corolly hatchback 1.8 hybrid byl to myslim poslední AutoTip = projíždění zatáček a tak :-!
Tohle ale píšu kvůli docela velkýmu rozdílu v chování podvozku kombi sedan a ten hatchback
Já jsem s Camry jezdil, Mikesus ji má, ale cílem bylo srovnat dvě stejná auta , co mají i tabulkově obdobné hodnoty váhy i zrychlení + stojí stejně. Corolla tam byla jako etalon hybridu mimo soutěž.
Corollou 1.8hybrid jsem jezdil minulý týden po Praze , ale byl to sedan. Ten pohon mi přišel příjemější, než 2.0hybrid pro město, ale když na to šlápneš, chybí výkon a motor jen hučí.
Mondeo je jiné, to auto se totiž hodí i na dálnici díky odhlučnění, což bylo doposud trochu negativum Toyot, navíc poskytne karoserii kombi, což Camry ne (ale přímé porovnání dálnice Camry vs MondeoHEV nemám). Je to o prioritách, Ford postavil fakt zajímavý hybrid a škoda, že ho nemotnuje do Fokusu, do města určitě lepší auto :D Corolla je trochu větší a širší.
S Fordem je to nemilé, ale ta auta jsou lepší, než o nich novináři píší :D Tedy ti zdejší novináři :)
Přesně 1.8 je vhodnější na příměstskej provoz = tam toho moc nenašlapeš = maximálně to co dělám já když je prostor = odpálíš od semaforu = do vyšších rychlostí neni kam
Mondeo stejně jako ta Camry je na dálnici = kdo je tišší to by chtělo přímý srovnání to nevim
Ford a jeho katastrofální propad = je podle mě a to sem i napsal = víc o managementu než o modelech a jejich reálný kvalitě. Něco jako u PSA před pár lety = stačily 2-3 roky s novym vedenim a postavil firmu na nohy a navíc jí rozšířili o Opel = je to o lidech
Sem zvědavej jestli přijde další akvizice = FCA zřejmě fakt prodává a PSA je zřejmě fakt zájemce
U Fordu je nutný to samý = komplet vedení vyhodit a schopnejma lidma nahradit = už nemaj moc kam propadat = fakt sou na tom už zle a jako bonus = další ochlazení, recese možná i krize je za dveřma
Zkoušel jsem i CHR s tímto motorem a Corolla mi přišla lepší i na špatném povrchu, CHR je asi nejhorší Toyota kterou jsem jel, ale má ve městě příjemný pohon.
Ten vývoj Fordu je smutný, no uvidíme, ale třeba bych nerad, aby dopadl jako Citroen, který má nabídku tvořenou pouze SUV a Crossovery, to by byla škoda, naopak Peugeot se jakž takž snaží.
Je to ale i deformací trhu, tady vidíš VW, které útočí na americký trh a je to SUV... zase další v řadě :/ :D
Není to nic potvrzeného, jsou to dohady. Fokus zůstane a Mondeo pokud nezůstane klasické, tak to bude maximálně něco ve stylu Outbacku/Volva XC70 a takových. Zvýšené kombi.
No to je ten problém = Ford donedávna světová megaautomobilka to pod současnym managementem dotáhne na úroveň nabídky Subaru a Volva = to fakt neni úspěch :-|
Mercury už ukončili úplně a smutnej je i rozdíl v tom jak spravuje Land Rover a Jaguar indická Tata a jak to šlo Fordu
Jj tuhle blbost vymysleli = Ford má fakt ŠPATNEJ management a to kam ho aktuálně doved http://www.autoforum.cz/…-akcii-za-vetes/ už neni sranda = protože je možný že teď přijde ochlazení pokles prodejů pro VŠECHNY = a firma v aktuální kondici Fordu to taky skoro nemusí přežít
No VW a americkej trh = je asi jako Subaru a náš :D
Což chápu že pro takovou megafirmu = je docela frustrující ;-)
To Pažout a Citroen = to je ono = neni to o NAŠEM pocitu dojmu ale o realitě. A přes tenhle a neřikám že nesprávnej pocit = bych současnej management PSA hodnotil na výbornou
No a něco podobnýho NUTNĚ potřebuje Ford
Řekl bych, že Subaru tady nemělo průser s emisemi :D Jen pro Evropu nabízí opravdu zoufalou modelovou řadu. Když auto za 700 tisíc zrychluje za 15s na stovku, je to hodně smutné i přes všechny jeho výhody ohledně pohonu a konstrukce.
Jasně, je to můj pocit, jen říkám, že by toho bylo škoda, nový Fokus je výborné auto a kdyby padl i ten, bude o jednoho tradičního zástupce v mainstreamu méně.
CHR jsem uvedl pro srovnání 1.8Hybrid, Lexx mne nějak míjí, sorry :D Hodně se mi nelíbí :D
No já dám spíš na techniku než vzhled a UX je technickej základ C-HR jen dotaženej do maxima = a zdá se dost zajímavej
FoFo poslední generace se nezdá špatnej = ale asi zase něco netrefili = prodeje žádnej zázrak spíš dokonce zklamání. Když už si zmínil to C-HR = tam naopak prodeje dál převyšujou původně připravenou maximální kapacitu výroby. Tohle už roky fordí management neumí = že se na poměry segmentu slušně prodává Mustang = to obří automobilku nezachrání
Subaru sem zmínil v souvislosti s tržnim podílem = v Evropě naprosto okrajovej = asi jako VW v severní americe. S tim rozdílem že Subaru je prostě menší automobilka, VW světovej gigant = kterej si z nějakýho důvodu na donedávna největšim trhu světa stojí tristně = už i před Dieselgate = který ostatně na prodejích nic moc nezměnilo = dokonce ani směrem dolu :-)
FoFo byl třeba v ČR hodně agresivně naceněný a pro naše končiny mu chybí nějaký R4 benzín, lidem to vadí. Já jsem zkoušel jak 1.0, tak i 1,5 R3 a oba motory jsou hodně dobré, navíc Fokus prostě pořád jezdí jako Fokus = výborně.
S ostatním souhlas a CHR je módní, chápu, že lidé ho kupují, Toyota se trefila do vkusu, pro mne, jakožto prakticky smýšlejícího kupce, je to auto k ničemu a za cenu Corolly :D Uvnitř malé.
C-HR zmiňuju jen že ty si s nim začal = tam když tak jednoznačně plnou dotaženou verzi UX
A měl to bejt lifestylovej model = je snad až nečekaně úspěšnej = nicméně Coroll se prodaj násobky. Nejde o FoFo u nás = my sme byli a eště hóódně dlouho budem naprosto okrajovej trh = ale o celkový spíš zklamání z prodejů = ve všem asi slušnýho povedenýho modelu kterej se má prodávat masově. Špatně si Ford stojí i na novejch trzích typu Čína = má tam snad úplně největší propad ze všech automobilek = to je síla
Nevim kde je zakopanej pes = umim jakžtakž hodnotit podle kvality = trefit se do vkusu masám = to mi nikdy nešlo = i když horší než management Fordu = bych snad nebyla ani já :-!
Escape, Sentra, Corolla, Civic a RAV - 5 modelů z TOP 20 jsou "malý"
Trošku minortiní počet že.
Nebo mi chceš tvrit, že malý auta sou Wrangler, grandčíro, Ford F, Silverado, RAM pickup, Rogue, Camry, Equinox, Accord, Explorer, Tacoma ,Highlander, cherokee,...
Prostě i v USA roste podíl menších aut = a poroste i DÁL
Aktuální žebříček nejprodávanějších = s tim, i když to asi nechápeš = nemá až tak moc společnýho :-)
Mluvim o trendech = takže neporovnávej příští měsíc a asi ani příští rok = ale třeba za 5 nebo 10 let. Tou dobou bude třeba možná furt na špici Ford F = teda nevim když teď management značky tvrdě maká na bankrotu firmy :-! ale podíl menších aut proti dřívějšku = velmi pravděpodobně bude DÁL RŮST
Na magistrátu po zastavení výstavby okruhu i spojnic mezi budoucím vnitřním a vnějším okruhem z rozkazu Dolínka a Krndy se snad blejská na lepší časy https://www.idnes.cz/…praha-zpravy_zuf
Hele pájo mám new zprávy od netety = tobě se pokud si pamatuju moc nezdálo její hodnocení nepříplatkovejch sedaček v Z4 = že na delší dlouhý cesty spíš zklamání. Tak naopak za NEJLEPŠÍ sedačky co kdy seděla nebo za hoodně dlouhou dobu = má ty v 850i = absolutní špička :yes:
Ty nepříplatkové mají jednu vadu...nedrží u sporťáku tělo v zatáčkách, nepohodlí však ne. To ale ještě záleží na tělesných proporcích a kondici řidiče.
Kondice řidiče výborná až vynikající = postava holt malá holka = 160 cm váha tajná ale odpovídající :-!
A auta si pučujou na tejden dva tři = a často docela křižujou evropu minimálně třeba pár dní v Itálii tam sou furt = takže důkladnější test posouzení než profíci u nás v kraji. Plus neteta je taková princezna na hrášku fakt by ho asi poznala = takže její hodnocení těch sedaček v 8mičce jako nej z nej = má fakt hodnotu. Plus málokterej běžnej člověk má tolik času a prostoru porovnávat = myslim tolik praktickejch zkušeností = od Bentley po Ferrari. Tak uvidíš až sám vyzkoušíš = mimochodem to o sedačkách Z4 byť v mírnější formě sem čet i v nějakym testu = od chlapa = takže neni jediná :-)
35 tisic USD je bez dane (ceny v US jsou bez dane). Abys to dostal do Evropy, zaplatis 10% clo pri importu (Mustang se predpokladam vyrabi v US a vozi do evropy). A neco stoji preprava, zasobovani nahradnimi dily atd atd.
35 tisic dolaru je ted asi 820 tisic korun.
1,3 milionu korun s dani je 1,074 bez DPH .. pak zalezi na jakou castku se aplikuje 10% DPH ale kdyby to byla cena bez dane, pak by z toho bylo 976 tisic korun.
Je v evrope drazsi, o tom zadna, ale jen rikam, ze to neni rozdil 820 tisic proti 1,3 milionu.
Nemluve o tom, ze v US je Mustangu hromada, zatimco v Evrope si ho koupi jen par zapalenych blaznu, a to i kdyby tady Mustang GT stal 900 tisic bez dane.
Freddko, souhlas
Daňový systém v jednotlivých státech USA je oproti Česku i dalším evropským zemím dosti odlišný, takže když se to prožene přes všechny propočty a přepočty, tak se ten rozdíl zmenší, přesto však není zcela nevýznamný.
Podobná "disproporce" tam tuším že stále ještě platí i pro auta, která běžně potkáváš na silnicích v Evropě.
Pamatuji-li správně, jednu dobu (před 5-6 lety???) by se snad pro Čecha i vyplatilo, aby si nakonfiguroval Passata v nejvyšší výbavě, koupil si ho v USA - a individuálně si ho přivezl sem. Pokud mne paměť (příliš) neplete, stál tam tehdy okolo 28-30.000 USD? Takže "Sdělano v Gěrmanistáně, vyvezeno do USA, odtamtud přivezeno zpět do ČR, procleno a postaveno na značky" - PO VŠECH TĚHLE VOPRUZECH by Tě tohle auto vyšlo o nějakých 10 - 15% laciněji, než kdyby jsi si zašel k nejbližšímu dealerovi a koupil si ho za tu nejnižší vyhádatelnou cenu tam :-)
Ale to jsme od tématu ATLAS juž odběhli možná až příliš daleko.
Zvlast kdyz benzin v US stoji ted asi 18 Kc za litr... To pak chapes, ze je nejakych 11 litru na sto vubec netrapi ... maji to totiz stale levnejsi provoz nez evropan v Oktavce TDI :-)
Nojo daň za velmi silnou (nejsilnější) sociální síť na světě = ubrat z ní sme amerika ubrat totálně sme Čína. Pro ty úspěšný neni o čem = pro ty míň.. ty sou rádi že sou evropani :-!
Akorat teda prijdes o kufr a pak tim autem nemuzes na nakupy (parkovani v garazich), to je takova mala nevyhoda... :-) Ale proti vozeni bomby v kufru ja nic nemam, kdyz to nekdo chce, at to tam ma :-)
toroid místo rezervy neznáš vid...nákupní centra mívaj i venkovní parkoviště, navíc v době košíku, tesca, rohliku a dalších milionů firem, cozících potraviny z celého světa domů tam ne všichni tráví víkendy :-)
nemusíš mít jenom HEMI, maj to lidi i na dalších V8 nebo V6. HEMI byl příklad motoru, kterému správně instalované LPG vůbec neva, problém je, že v čr to správně umí jeden z 50 plynařů :-)
Bariku,
LPG nebo CNG samozřejmě je jedna z možností, ale už je to "dodělávka" do auta, které s sebou nese i mnohá negativa.
- omezená možnost parkováni (pro lidi u Prahy celkem zásadní problém)
- nižší dojezd na alternativní palivo
- a samozřejmě, tradičná nerudovská otázka KAM S NÍ (tedy s nádrží na CNG či LPG)
Jak tak na to koukám, tak asi nejlepším řešením bude nějakej pick-up (Ram, F-150 a spol) prerobený na plyn :D Místa pro tlakové lahve je tam habakuk, mohu jich tam dát... neúrekom a když sloupnu CNG/LPG nálepky a na čumák si navařím nejaké kolejnice, abych projel zdí, tak nebudu mít ani problém s parkováním v podzemních grážích v Práglu :-)
Jezdí s tím mraky lidí v různých amerikách, v sedanech typu 300C/Charger maj z 80% nádrže toroidy místo rezervy nebo nádrže pod autem (Voyagery atd).
Kdo furt nevymentá nákupní centra s podzemní garáží a neparkuje v bytě s podzemní garáží, žádnej problém nemá.
Já mít LPG tak problém nemam, doma parkuju u baráku na dvorku, v práci ve firmě na dvorku a nakupovat jezdím do Globusu, tam žádný podzemní garáže nemaj.
"- nižší dojezd na alternativní palivo" -
Prečo je to problém? Však LPG je bonus naviac, auto môže na benzín jazdiť stále, však ti tu pôvodnú nádrž nevyhodia. Minie sa plyn, prepneš na benzín a ideš ďalej.
Kdyby si viděl, co jsem odvezl v třídveřovém Cliu! :D A co vozím jsem ti už mockrát psal, věnuji se hudbě a abych pořád sklápěl sedačky, nebo když někdy potřebuju vzít i více než 1 člověka navíc, je to jednodušší hodit do kufru a jet :)
P.s. neříkal si mi náááhodou dříve, že Auris je kombik? :D
No dej vědět až vyzkoušíš porovnáš Camry hybrid vs Mondeo hybrid = to mě docela zajímá
Narozdíl od nabušený verze Corolly = se zdá Camry 2.5 vhodná = na všechno teda do města i na dálnici. Tenhle blog ste pojali fakt pěkně důsledně = tak věřim v opakování = vyšší kvality než maj profesionální placený materiály ACZ :-)
Tu neznám, že jsi z Kralup, nebo od Kralup si mi psal kdysi sám :D A jestl ije to pravda je mi fuk. Nezapomeň, že si tu ležel v žaludku více lidem a ti si o tobě taky zjišťovali :D
Obávám se, že Mondeo HEV už jen tak mít nebudeme, přecijen jsme normální lidi, né novináři a těm jentak na den běžně auto nepůjčí, zajímavé by to ale bylo. Můžeme přeměřit hluk na dálnici s TDCi Mondeem (které je také příkladně tiché), to by asi šlo.
Za pochvalu jsem rád, Škoda, že ten Blog tady moc nikdo nečte :D Pro mne další zajímavé auto, které bych rád vyzkoušel je asi Clio 5, to se mi moc líbilo :)
Nojo má choroba uvádět věci na pravou míru = ta je hodně neoblíbená :-!
S tim blogem sem to myslel vážně = většina profi testů textů je až neuvěřitelně povrchních = ty všichni tam jdete po podstatě fakt opravdový dojmy a pocity = to má hodnotu
Tohle se snažíme na profi úrovni dělat s hifi = jestli to a kolik lidí to pozná a ocení = radši nevim :D
Což o to, kdyby tady fungoval web tak jak má a nestávkoval jednou blog, podruhé SZ, potřetí login, tak by bylo fajn ten Blog trochu zviditelnit na hlavní stránce (tam ani nejsou vidět novinky a nové příspěvky), pak by na to kliklo více lidí a ať si tam klidně narvou reklmau někam na okraj.
Je to škoda, protože se tam objevují zajímavé články, nejen naše, ale i jiných diskutérů. Přidávat pak tyto amatérské testy na Moje.auto.cz je taky asi blbost, takže ta platforma je nevyužita.
Problém je prostě to , jak se k autům dostat, třeba se to časem nějak zlepší, ale přijít do prodejny "dobrý den, chtěl bych na den auto, abych o něm mohl napsat, ale nejsem novinář" je taky těžké :D
Takze rikas, tohle https://img2.auto.cz/…ull/5911138_.jpg uz by dostalo za kufr ctyriapulozzmana, znacku kvality?
Ja se nedivim ze ty ses fordista, ty jednou v tom tranzitu skoncis. :-[]:-[]
Toto auto sa mi uz davno paci, hlavne velkost a sirka aj interier. S takym 3.0 tdi podladenym co ma Touareg v zaklade by to bola slusna ponuka ale to by bral asi dost zakaznikov Touaregu tak to asi nehrozi. Samozrejme Turek je viac HI -TECH. Myslim, ze ak by tam dali slusnu cenu tak by kanibalizoval aj Kodiaqa aj Tiguan Allspace v nejakych drahsich specifikaciach aj ked su to mensie auta.
A i v 90. letech byla ta automobilka dál, než Škodovka, to taky víme, a taky mají Americká auta větší motory a KDYBY neměli tak líné převodovky, tak by byly i rychlé.. .všechno víme! :D
Tohle nemyslíš váženě, že ne?! :D Já ti jen připomenu, že ten obří nápis na zadku mívali třeba Pickupy Ford, nebo Toyota před více, než padesáti lety :D
Pozastavil som sa pri hodnotení motora. Ja som nedávno v USA šoféroval parametrovo veľmi podobné auto: tiež cca. 5 metrová krava s hmotnosťou niekde okolo 2t, poháňaná atmosférickým benzínom 3,6 V6 s výkonom ešte o chlp vyšším (283k). No a dynamicky som bol pomerne sklamaný, od veľkoobjemového motora som čakal, že bude suverénne ťahať od voľnobehu, resp. aj pri nižších otáčkach, ale to sa akotak dialo len na úplnej rovine, pri aj malom stúpaní motor proste nemal ťah a bolo treba podradiť a točiť ho, ale už pri 4000 ot ten zvuk nebol dvakrát príjemný a nehodil sa k charakteru pohodlnej veľkej káry. Samozrejme určite lepšie, než keby tam bol nejaký vyšpičkovaný dvojliter podobného výkonu, ale proste od skoro 300k atmosféry som čakal viac. Preto sa mi akosi nechce veriť to nadšenie redaktora, proste pri dvojtonovom vyše päťmetrovom SUV s aerodynamikou tehly o nejakej dynamike z atmosféry hovoriť nemožno. Ako fanúšik benzínu hovorím, že nejaký 3,0 turbodízel bude pre toto auto oveľa vhodnejší a auto s ním bude živšie.