Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historie automobilky Renault ve fotografii (180 snímků z let 1898 až 2008)

Louis a Marcel Renaultové založili před 110 lety firmu, která prošla úspěšnými obdobími, ale zažila i krušné časy. Na ty nejslavnější modely můžete zavzpomínat v unikátní fotogalerii, mapující produkci z jedenácti desetiletí, co Renault automobily vyrábí.
Zpět na článek
2. 2. 2008 22:58
3. 2. 2008 16:13
neregistrovaný "RENAULTSPORT"
3. 2. 2008 00:40
neregistrovaný "dCi"
3. 2. 2008 02:36
neregistrovaný "Ada je zase tady"
3. 2. 2008 16:29
neregistrovaný "Michal Polan"
3. 2. 2008 09:42
neregistrovaný "Spit"
3. 2. 2008 10:22
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 2. 2008 11:02
neregistrovaný "Krapet"
3. 2. 2008 15:41
neregistrovaný "Kosican"
3. 2. 2008 12:36
neregistrovaný "Daves"
3. 2. 2008 16:54
3. 2. 2008 17:29
3. 2. 2008 17:30
4. 2. 2008 12:35
anonym
4. 2. 2008 16:20
neregistrovaný "nextrom"
3. 2. 2008 18:18
neregistrovaný "x"
3. 2. 2008 20:07
4. 2. 2008 12:39
neregistrovaný "bestdrifter"
4. 2. 2008 15:17
neregistrovaný "Tom666"
4. 2. 2008 20:15
neregistrovaný "tlanger"
4. 2. 2008 10:11
neregistrovaný "bestdrifter"
4. 2. 2008 10:16
neregistrovaný "bestdrifter"
4. 2. 2008 11:20
4. 2. 2008 12:33
anonym
4. 2. 2008 20:17
neregistrovaný "tlanger"
4. 2. 2008 10:51
neregistrovaný "pandan"
4. 2. 2008 13:37
neregistrovaný "ten koho zradil rencek"
4. 2. 2008 20:35
neregistrovaný "kuko"
5. 2. 2008 01:23
anonym
5. 2. 2008 07:11
neregistrovaný "pandan"
4. 2. 2008 14:35
4. 2. 2008 18:56
anonym
4. 2. 2008 19:27
neregistrovaný "Elix tábor"
5. 2. 2008 02:30
neregistrovaný "sportcar"
5. 2. 2008 09:17
neregistrovaný "Michal Polan"
5. 2. 2008 18:15
neregistrovaný "Martin333"
5. 2. 2008 09:33
neregistrovaný "rimer"
Avatar - Onyx
2. 2. 2008 22:58
svuj styl
No, tak tomu rikam vazne "ZPATKY DO MINULOSTI". Moc pekny fotky. Jako malej jsem zboznoval Renault Fuego. Nevzpomenu si proc, ale neco se mi na nem vazne libilo. Momentalne si u Renaultu cenim jeho ostrejch verzi a ze se toho proste neboji. Pred tydnem jsem sedel v ostrem Meganu a Cliu. CLIO, vazeni, fakt me chytlo! :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RENAULTSPORT"
3. 2. 2008 16:13
Re: svuj styl
Mě taky dávno,takže ho mám doma:):)!!v jakém modelu si jel??FOREVER RENAULTSPORT!!!FOREVER DIEPPE!!!
neregistrovaný "dCi"
3. 2. 2008 00:40
FASCINUJÍCÍ
Všichni tyto vozy známe, ale takhle najednou. Je málo mě tolik sympatických značek jako tato francouzská, inovativní a vždy svébytná automobilka. :-! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ada je zase tady"
3. 2. 2008 02:36
hezka vzpominka
Hezka vzpominka na doby, kdy Renault byl jeste tvurcem krasnych a kvalitnich automobilu a nikoli jen tvurcem kreatur. Vzpomenme treba prelomove modely R4CV, R8, R5, R16, R12, specialy Alpine a samozrejme prvni Espace. Zapomenout nelze ani na R6 coby delnika k neutahani. Bylo jeste nekolik peknych modelu, ale kvalita sla behem 80 a 90 let postupne dolu, design navic zbramborovatel a to se samozrejme odrazilo i na horsich prodejich. Namisto navratu ke ztrizlivym a ucelnym tvarum a kvalite predchozi produkce, se management vydal presne opacnym smerem - kvalita sla diky usporam ve vyrobe jeste vice dolu a kratkodobeho zajmu zakazniku se firma zacala domahat podivnymi patvary, ktere zpusobily, ze pro mnoho dnesnich spotrebitelu se stal Renault uz jen rendlikem a zaradil se mezi neakceptovatelne vyrobky, nekam za vozy znacky Ziguli. Nastesti v poslednich dvou letech si vedeni firmy snad pomalu zacina uvedomovat, ze designovymi vystrelky vice lidi odradi, nez ziska a opet zacina pomalu sazet na strizlivost a ucelnost tvaru a konecne se (alespon deklarativne) zacina ucit od uspesnych nemeckych vyrobcu, ze kvalita a nadcasovy vzhled je prvnim predpokladem uspesneho prodeje. Ovsem jde to bohuzel nesmirne pomalu a zly image, ktery dnesni rendliky v ocich prumerneho spotrebitele maji, se hned tak zmenit nepodari. S nastupem levne a kvalitni korejske a japonske produkce to bude mit Renault cim dal tim horsi. Doufejme, ze se mu jeste podari z te baziny stale klesajiciho zajmu zevropskych akazniku jeste vylezt a neprijdeme tak vsichni o tuto starou evropskou znacku. Byla by to opravdu skoda.

PS: uvedomujete si, jake stesti bylo, ze nebyla skodovka prodana rendlikum, aby ji zlikvidovali?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
3. 2. 2008 10:50
Re: hezka vzpominka
"Blahoslavení chudí v duchu, neboť jejich je království nebeské." Tento žalm snad hovoří za vše ;-)
neregistrovaný "Michal Polan"
3. 2. 2008 16:29
Re: hezka vzpominka
Nesahej do Bible, když tomu nerozumíš. Ten citát, který jsi použil, je jednak z evangelia a jednak s hloupostí člověka (kterou nám tu Ada předvádí) nemá vůbec nic společného.
neregistrovaný "Spit"
3. 2. 2008 09:42
Clio
mno chybí mi to nový Renault Clio ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 2. 2008 10:22
srdeční záležitost
Renault je moje životní srdeční záležitost.Slavná tradice značky a skvělé modely jsou zárukou úspěchu.Děkuji talentovaným bratrům Renaultům za jednu z nejstarších značek na světě.Renault je průkopník v automobilismu a designu.Jejich inovativní design a technologie předběhly dobu o pěknou řádku let dopředu.Vždyť takový Avantime je nepřekonatelný.....
BRAVO,RENAULT :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Krapet"
3. 2. 2008 11:02
Re: srdeční záležitost
presne tak predbehl ... proto dopadl Avantime tak, jak dopadl... :yes:
nova laguna se mi naopak designove nelibi ani krapet, jiste se ale zajemci o toto vozitko najdou...
jinak Avantime je nadherny auto a stary dobry Alpine jsou rovnez nadherny ;-)
Avatar - Ghostyx
3. 2. 2008 18:00
Re: srdeční záležitost
Tu znacku mam taky rad. :yes: Kdysi jsem na tech karach zacinal a byly to moje prvni jezdecke krucky v ostrem provozu. Pravda, tenkrat nebylo tolik aut na silnicich jako dnes... Avantime i po tech letech, kdyz ho vidim nekde jet je jako zjeveni z Marsu. Je to neskutecne nadcasove dilo. :yes: :yes: :yes: Jenom doufam, ze se jeste Ren k teto koncepci jednou vrati a vyrobi to v dnesni spickove kvalite, kterou konecne pod vedenim Ghosna ma a kterou si jako jedna z nejstarsich automobilek na svete plne zaslouzi. Brawo Ren a diky za ty odvazne a nekdy adekvatne nepochopene napady, ktere prosazujes do zivota... :-!
Avatar - dr.biker
3. 2. 2008 10:39
Nádhera!!!!!!!!!
Děkuji tomuto serveru za pěkné fotky, jsem fanda Renaultů, ale něco mi tu vážně chybí! Jestli jsem se dobře díval, tak tam CLIO bylo jen jednou a to ještě s kamionem. Myslím si, že by mu měla být věnována větší pozornost-vždyť si to zaslouží!!!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kosican"
3. 2. 2008 15:41
Re: Nádhera!!!!!!!!!
.. naozaj srdcova zalezitost - ked na dvore Tuzexu stali vonave R 8, R16 ... ak sa nemylim, Renault vynasiel 3 dvere...Dakujem da peknu Galeriu.
neregistrovaný "Daves"
3. 2. 2008 12:36
Renault
Renaulty sice nemusim,ale vzpominam kdyz jsem v Nsr poprve videl Fuego a fascinujici Alpine V6 :yes:Tahle auta se jim vazne moc povedla ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dylan McKay
3. 2. 2008 16:54
Děkuji!
Tak to je nádhere, všechno pěkně pohromadě. To je dárek renaultistům. Tohle je moje vůbec první auto: [odkaz] Renault 18 Turbo, přesně takhle vypadal!
No a ty fotky Avantime! Prostě díky, redakce! :yes:
Rozbalit vlákno
4
3. 2. 2008 17:29
Re: Děkuji!
Všechno tam bohužel není, chybí mi tam předválečné renaulty, 40 CV například... 20. a 30. léta jsou odbyta jednou Reinastellou a Juvaquatre... trochu málo. Ovšem poválečná historie je zmapována geniálně..... chvíli mi trvalo, než jsem ty fotky všechny stáhl a uložil do svého několikagigového digitálního archivu :-) A mé vzpomínky míří kamsi na začátek 80. let, kdy jsem naposledy jel naší tmavě červenou želvičkou 4 CV....
Avatar - T613
3. 2. 2008 17:30
Re: Děkuji!
Krásné auto, a dnes by z něj byl krásný veterán na srazy :yes: ;-)
anonym
4. 2. 2008 12:35
Re: Děkuji!
Avantime - môj nesplnený sen. Kým odložím toľko, čo stojí zachovalý 2,2 dCi dnes, tak už bude taký vzácny, že ho nekúpim ani za milión... :-(
neregistrovaný "nextrom"
4. 2. 2008 16:20
Re: Děkuji!
To auto vypada moderne jeste stale, ja mel rad 16TX s kterym jsem take par tydnu smel jezdil. Prvni R16 bylo v roce 69, leta kdy se u VW jeste nejvic prodavaly Brouci, ale jiz i typ 412 byl u inzenyrskejch na rysovacim prkne ;-)
neregistrovaný "x"
3. 2. 2008 18:18
Alpina
Alpina prostě nemá chybu. Design tak krásný a nadčasový... tohle auto se fakt povedlo. A to nemluvím o sportovních úspěších
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2008 20:07
OOooO
To som ani nevedel že renault robil kedysi také pekné autá (ale však aj dnes robí) :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
4. 2. 2008 09:21
Tvorca automobilov
Podla mňa sú francúzske autá najkrajšie na svete a Renault to potvrdzuje. Tie autá sú také dalo by sa povedať útulné a dizajn je jedinečný. Naozaj super galéria. Na mňa najvac zapôsobil Avantime, Fuego, ale aj 19ka..
Škoda len že zanikla Matra, ktorá s Renaultom úzko spolupracovala a bola priekopníkom segmentu van(Espace), suv (Matra Rancho) a stojí aj za Avantimeom. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "bestdrifter"
4. 2. 2008 12:39
Re: Tvorca automobilov
Tak hezký ty francouzský "vozy" opravdu jsou, ale to je bohužel tak asi vše co dobrého jde o nich říct. Neznám poruchovější auta a to se v této oblasti pohybuji dlouhou řádku let.
neregistrovaný "Tom666"
4. 2. 2008 15:17
Re: Tvorca automobilov
Matra IMHO mnohem vic (a driv) spolupracovala se Simcou/Talbotem, ktera rovnez zanikla uz celkem davno...
neregistrovaný "tlanger"
4. 2. 2008 20:15
Re: Tvorca automobilov
Matra tehdy obě značky vlastnila, Simca i Talboty byly vyráběny právě v Matře v Romorantinu.
O spolupráci se dá mluvit v té době spíše s Peugeotem, který Matře dodával některé pohonné skupiny, ale jen do doby, než u Peugeotů odmítli koncept Monospace, takže s ním šla Matra k Renaultům, kde ho pojmenovali Espace a už u té spolupráce zůstalo - až do smutného konce Avantima.
Avatar - pumpkin
5. 2. 2008 10:16
Re: Tvorca automobilov
Dik za informácie :-) A v Alpine (tej novšej) nemala Matra prsty? Trocha to tak vyzerá.. No ale škoda jej :-(
neregistrovaný "bestdrifter"
4. 2. 2008 10:11
renault=*
Je jenom pár lidí, kteří si dobrovolně koupí káru s * na kapotě a těchto pár individuí mají největší radost majitelé servisů a prodejci předražených ND.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "bestdrifter"
4. 2. 2008 10:16
Re: renault=*
Protože mi pár slov cenzorský program smáznul, tak se to pokusím vysvětlit jinak. V nadpisu bylo Renault = (angl. výraz pro lidský exkrement) a druhé smáznuté slovíčko mělo být kára s (hanlivý výraz pro dámské přirození)
Avatar - da_b0mb
4. 2. 2008 11:20
Re: renault=*
Uzasnej prispevek a jak vtipnej!
anonym
4. 2. 2008 12:33
Re: renault=*
Tak takúto lavínu irónie z 5 slov som už nezažil dávno... ;-)
neregistrovaný "tlanger"
4. 2. 2008 20:17
Re: renault=*
Kdybych se měl při koupi auta rozhodovat jenom podle toho,co má auto na kapotě, byl bych asi úplnej *. Naštěstí nejsem, takže se vozím v nejúžasnějším MPV na světě (hádej k terý to je).
neregistrovaný "pandan"
4. 2. 2008 10:51
kritika
Tedy, musím Vám, redakce, napsat, že jste měli už povedenější články o historii automobilek. Toto je jen rychlý průlet historií. Kryjete to úspěšně nadpisem. Má to být historie ve footografii. Budiž. Ale proč potom není u každé fotky alespoň krátký popis? Stačilo by třeba typ a období výroby.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ten koho zradil rencek"
4. 2. 2008 13:37
nic ve zlym
nebudu tu nadavat na rencky, jednak protoze vim, ze tenhle clanek si ctou zejmena jeho fanousci a jednak proto, ze si nechci kazit naladu... me ta auta proste zradila a ja jsem na ne alergickej... sice jsou velmi pohodlna a rychla (mam na mysli sportovnejsi verze) ale nespolehliva a to minimalne od 70. let minuleho stoleti.. toto mi potvrdil i Rene Arnoux v lete 2006 v anglickem Goodwood na Festival of Speed, kde jsem mel prilezitost se s nim setkat a popovidat... byl to jeden z duvodu, proc prestoupil k Ferrari..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ronault.
4. 2. 2008 14:35
Re: nic ve zlym
Tak to je dobrý vtip. >:D Pilot F1 přestoupil z jedné stáje do druhé proto, že seriové vozy byly poruchové. >:D Tos mě docela dost rozesmál >:D Dík >:D :yes:
neregistrovaný "kuko"
4. 2. 2008 20:35
Re: nic ve zlym
dobrý >:D Škoda že se v F1 neangažuje i VW to by pak byl etalon! ;-)
anonym
5. 2. 2008 01:23
Re: nic ve zlym
nene.. tak jsem to nemyslel... ale mozna si pamatujes (nebo si to najdi v historii na netu) ze renaulty (mysleno F1) dokazaly byt hodne rychle auta aby to stacilo na vitezstvi a take obcas vyhravaly, pokud se v puli trati nerozsypaly... to byl nejzavaznejsi problem, kvuli kteremu ztracely nadeji na dalsi mozna vitezstvi.. samozrejme ze nemuzeme uplne srovnavat seriove vozy se zavodnimi, ale zrovna u renaultu tomu tak bylo... asi to meli dane do vinku... kazdopadne kdo se smeje naposled, ten se smeje nejlip vid?? ;-)
neregistrovaný "pandan"
5. 2. 2008 07:11
Re: nic ve zlym
Prosím tě, neztrapňuj se už. Spolehlivost závodních a sériových aut jsi spojil v 1. příspěvku fakt naivně. A dostudovat historii vstupu Renaultu do F1 potřebuješ hlavně ty sám.
4. 2. 2008 14:35
ER NA ERBU
Jo, tohle má šťávu... "alpína" jak jsme jako kluci zaklínali toho boha silnic, R8 Gordini... napínají se mi všechny šlachy. Nekonečná trefa - R4, R5... v letu doby jsem úplně zapomněl na model R14... zato nikdy nezapomenu na uhrančivost Fuega... Velká pochvala za článek a za snímky :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
anonym
4. 2. 2008 18:56
francouzká sračka!
francouzká ***!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Elix tábor"
4. 2. 2008 19:27
Re: francouzká sračka!
Renault je jeden z nejlepších tvůrců kvalitních vozů.. Denně jezdím ve voza české produkce, pak mám itálii a také Renault a můžu potvrdit že je to dost spolehlivý vůz! zak se člověk o něj stará tak to i vrací..
4. 2. 2008 21:41
Re: francouzká sračka!
Na *** sa pozri do zrkadla... ;-\ :no:
Renault robil vymakane vozy ked este nebolo vobec iste, ci sa narodis... :-!
Avatar - da_b0mb
5. 2. 2008 03:00
Re: francouzká sračka!
Píše se "francouzská" ty hlupáčku. ;-) Ale omlouvá Tě to, že jste to ve škole asi ještě neprobírali.
neregistrovaný "sportcar"
5. 2. 2008 02:30
Renault
Mne na fotkach chybal hlavne renault sport spider a clio V6 myslim, ze tieto auta aj ked nepatrili v rebrickoch predajnosti k bestsellerom skor naopak, ale si tu svoje miesto zasluzia.
Renault su dobre auta na beznu jazdu maju vela najnovsich technologii ktore su v autach najvyssich tried ale podla mojich skusenosti dost poruchove hlavne vdaka slovenskym servisom.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Michal Polan"
5. 2. 2008 09:17
Re: Renault
Tak zrovna servisy za poruchovost aut mohou minimálně, řekl bych. Největší vinu bych přikládal té přemíře nedostatečně odladěné elektroniky, která dovede pozlobit. Pokud se jedná o mechaniku, jsou R bezproblémové.
neregistrovaný "Martin333"
5. 2. 2008 18:15
Re: Renault
V podstate suhlasim ale kamosi co mali renaulty tak im vkuse nieco pokazili v servise. nevybrali crepiny z dveri po rozbitom skle, vo vrtuli od vetrania nasiel papiere co si tam zabudol mechanik atd....
Inak bez problemov..
neregistrovaný "rimer"
5. 2. 2008 09:33
gti
uz dlhsi cas sledujem tvoje prispevky vnimam ich skor negativne ale tentokrat si konecne zabodoval a to vobec nie som fanaticky obhajca renaultu tieto fotky vsak musia chytit kazdeho,takze bravoo gti a renault.
Rozbalit vlákno
0