Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Wallboxy a jejich možnosti: K čemu jsou vlastně dobré?

83 komentářů

St.
Mám 3x25A jistič, jen 220V, jak a který wallbox mi pomůže třeba s eNiro nebo s Hondou e?
zale
e-Niro má pouze jednofázovou 32A umožňující max. 7.2kW. Na trhu jsem našel wallbox, který dokáže ze dvou fází 16A udělat jednu 32A. Ten by byl pro takový vůz ideální. Jen ceny nejsou lidové..
Accelev V2 | 2x20A na 1x32A max. 8 kW
Accelev V2 | 2x13A na 1x24A max. 6 kW
EV Transformer | 2x16 na 1x32A max. 7,2 kW
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tak sem dej odkaz ze dvou fází 16A jednu 32A, to mě zajímá. Neumím si představit, jak by to technicky fungovalo (aby to šlo vyrobit levně).

Nepleteš si to náhodou s adaptérem do USA, který ti udělá ze dvou fází 110V 32A jednu 230V 32A? To totiž technicky možné je.
kesumb
No můžeš si koupit AC/DC nabíječku, tímhle by to mělo jít normálně
https://www.evexpert.cz/…allbox-evg3-24kw
Avatar - elektrikar
elektrikar
3x230V má každy. 400V je sdružené mezifázové napětí. 220V neexistuje, viz. můj spodní příspěvek.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je tam hodně nesmyslů?
Ivo Pavera
Skoro jsem ty chlapce od SM měl radši, když zastávali přísnou petrolhead politiku. Teď si hrají na odborníky v elektromobilitě a motají jen lidem hlavu... :-(
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Hned druhý řádek 220V, proč to píše takový amatér, který nezná ani domácí zásuvku 230V/16 A. Co tím myslí, že starší domy mají třífázovou zásuvku, nové jako ne. Z čeho je teda wallbox 22 kW napájen? Podle mě Mára vůbec netuší, že dům má hlavní jistič většinou 3x25 A. Takže v garáži je zásuvka 3x400V/32 A, jištěná 25A max. A ten wallbox může být napájený právě takto. Kalousku prosím vysvětlí to jednoduše.
kesumb
Pokud vím, tak paušál za jistič se mezi 3x25 a 3x32 moc neliší, jsou to nějaké stokoruny měsíčně.
Ale máš to stejně jedno, palubní nabíječku 3x32A má snad už jenom akorát to ZOE. I TMX už má snad jenom 16kW nabíječku a Etron snad s 22kW (3x32A) dostupnej pořád není.
Avatar - elektrikar
elektrikar
99,9% s přehledem dostačuje 3x16A 11kW což zvládne opravdu každý RD. A kecy o tom jak se staví nové domy, tak to je totální úlet. Běžná praxe v ČR je připojovat RD třífázově bez ohledu na to, zda je tam 5 kolík, nebo není :D
St.
v garáži každý nemá.
St.
za info.
Anonym
Nechám stranou rozvodnou síť.
Starší baráky to většinou nedaj bez revize a překopání elektriky.
Na sídlištích zase neníkde.
Ale ok ok, tomuhle zas tak nerozumím.
Ale čemu rozumím je, když cejtím někde Kocourkov.
No a my tu máme EU,která nám škrtí a komlikuje vysavače, ledničky aby neměly moc Wattů, aby moc nežraly...a pere do nás horem spodem EV, kde desítky kilowatů jen lítaj!
kesumb
No to taky ještě není konec, blíží se doba, kdy nebude možný kolaudovat dům s odporovým elektro topením, takže bude nutný čerpadlo..

Ale jinak i dost obstarožní elektroinstalace domá nabíjení nějakejma třeba 3x12A dá, takže za noc dobiješ bez problémů.

A třífázový zásuvky většina domů má, kupodivu tohle se tu nějak dělalo už za hluboký totality.
Anonym
Tak jasně, kvůli cirkulárkám a tak.
:D
Anonym
hehe...jak jsem to psal, měl jsem za vysavačema "dokonce i baráky" ale pak jsem to smázl.
JJ to je peklíčko.
EV sekta může všechno, chlastat megawatty atd.
Ostatní musí paběrkovat.
Avatar - Zetti
Zetti
Asi neni tezky uhodnout proc se delal a dal dela trifaz skoro v kazdym baraku. Procpak asi?
Anonym
Proc?
Já myslel že kvůli cirkulám, míchačkám a tak?
Nebo je v tom nějakej zakopanej pes?
Avatar - Zetti
Zetti
Tvoje typicke prizemni uvazovani. Premyslej dal. Treba na to prijdes.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Vidím, že je zcela mimo tvé rozumové schopnosti pochopit, že 3f se domy připojují mimo jiné proto, že dům má různé okruhy rozfázované na různé fáze. Takže klidně můžeš mít světla na jiné fázi než zásuvky a zásuvky v garáži zase na jiné fázi :-[] :-[] Nepřítomnost pětikolíku tedy opravdu nic neznamená a v ČR jsem snad neviděl žádný dům připojený jednofázově. :-[] Jinak Mára je blb, protože 220V sít už nějakých pár desítek let neexistuje.

A tvoje kecy o revizích, tak to už je totální úlet :-!
Avatar - Zetti
Zetti
ale hlavne vetsina domu ma na 3f dulezity spotrebic, bez ktereho se neobejde. Zkousim fostekovu inteligenci, ale nevypada ze se vydari
Anonym
OKOK, iuznávám. Prostě tomuhle nerozumím a tápu. A asi s tím budu dál v pohodě žít. Zeptal jsem se.
Místo odpovědí rytí. Posluž si..
V pohodě.
Avatar - Zetti
Zetti
Nerozumis a komentujes. Kazdy elektromer ma u dodavatele energie rezervovany svuj prikon. ten se plati tusim 500 za A. Za 3x25A zaplatis 12500 ani nemrknes a urcite si nenecahs libit ze ti dodavatel energie pak rekne sorry nemame, mate moc elektromobilu.

Pokud nema dodavatel energie kapacitu pro ten prikon, tak ti to do elektromeru proste neda. Kecy o rozvodne siti jsou uplne mimo.

3f ma nutne skoro kazdy domek pro cerpadlo ve studni. To kluka ze sidliste samozrejme nemuze napadnout, ale presto z nej pada mnostvi pomerne zcestnych a agresivnich komentaru.
Anonym
Ok dekuju za odpověď.
Víš, na sídlišti mám jen jeden byt a tam jsempůl roku nebyl. Nebo víš něco co já ne?
D´ˇt nesíť, takže to prostě nepůjde. Ne proto, že se to přetíží, ale že to nenechaj přetížit? Nebo to půjde?
Ptám se vole, zklidni se odpověz. Čili:
Bude ve všech obcích možné aby většina lidí měla EV a nabíjela je doma - podle tebe? Ano -ne?
Zajímá mě to a ptám se. Utři si ptáka, žes jednou vědel něco víc než já a odpověz. Fostek taky vždycky píše, že máte nasávat jeho vědomosti a zdarma. Když je to obráceně, je potřeba se taky podělit.
Čili ano - ne?
Avatar - Zetti
Zetti
Ano, rezervovany prikon lze cerpat do sveho limitu bez omezeni.
Ono je to s tim EV trochu slozitejsi, jednak neni treba EV nabijet vzdycky na 100%, pro baterii je optimalni udrzovat stav nekde mezi 20 a 80% a nebudou mit ani vsichni sve EV vybite. Proste nikdy nepotece skrz zasuvky najednou cely kapacitni potencial baterie, asi nikdo nebude denne vyjizdet kapacitu baterie, jako ty kazdy den 30x do mesice nevyjedes celou nadrz
A nechapu co te vzrusuje, toho ze by cela vesnice, cele mesto mela auto na baterky se my dva nedozijeme. Nakonec podle mne je optimem stredni cesta, ta hybridni, na to se casem prijde. Ono se to vyselektuje samo

Mimochodem zkus si spovcitat me vulgraity v diskusi a tvoje, nebo vulgarity tech ostatnich. Je pravidlem, ze primitiv nhrazuje vedomosti agresi a nadavkami
Anonym
Moc dobře víš, že primitiv nejsem. Musíš vědět. Z vědomostí (ne dnes) ze slohu, slovní zásoby, argumentace. Takže víš. Takže teď urážíš ty.
Ale máš pravdu, musím to kousnout. Často jsem taky dost agresivní a sprostý.
Zkusím ubrat.
Ale neslibuju :-)
Avatar - Zetti
Zetti
Byvaly doby kdy sem pred tvymi znalostmi kolem aut smekal, posledni dobou uz neni pred cim.
Ja te neurazim, urazis se sam jako bych byl tve zrcadlo, proste odpovidam na to co vidim
Anonym
Asi jsem všechno o autech zapomněl.:)
Dost už moralizování.
Beru cos napsal na vědomí.
Ale dnes jsi tady za arogantního ty. Čti zpátky. Co příspěvek, to klovnutí. A neomlouvej to řečma o zrcadlu. Nejsme v družině a ty nejsi vychovatel.
Avatar - Zetti
Zetti
Neda mi to se jeste vratit k tematu. Dneska rano sem si precet clanek https://www.idnes.cz/…0_auto_testy_fdv ktery presne vystihuje muj nazor na elektromobilitu.

Z profesionality jak je napsany by si tady na ACZ mohli vzhit priklad. Je to fakt pekna prace
Orm
Hybrid - z pohledu eko je to legalizace dieselgate. Sám jsi psal, že se ti na Mitsu líbí hlavně ta akcelerace ....
Avatar - Zetti
Zetti
Furt drndas to samy, nezajimavy
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ano, bude. Ale ne s pomocí logiky 90. let. V energetice nepracují žádní líní pitomci a nesedí jen na zadku s rukama v tváři.

Např. zde první kroky https://www.cezdistribuce.cz/…-zpravy/153.html

Ta transformace již probíhá a jako známka toho, že to dělají spičkově, je fakt, že zákazník to absolutně nepozná (nedojde k přerušení dodávky).

ČEZ Nová Energetika - https://www.cez.cz/…/nova-energetika
Anonym
OK děkuji.
Tak o starost o budoucnost míň.
Avatar - elektrikar
elektrikar
A ještě k těm vysavačům. Nejedná se o omezení výkonu, ale elektrického příkonu vysavačů a to proto, že někteří výrobci dodávali vysavače s průměrným sacím výkonem, ale brutálním příkonem z důvodu jejich ziskuchtivosti. Já to tedy vnímám jako správný krok, protože dobrý 600W vysavač má sací výkon jako ošizený 1500W, no a motivace výrobců ke zlepšení byla nulová, protože logika spotřebitele je čím víc Wattů, tím víc Adidas.
kyklop
Ten posledný odstavec o 3f očerpadle v studni je pekná blbosť, pretože 3 fázy na takýto účel nepotrebuješ( pokiaľ tú vodu neťaháš až zo zemského jadra)
Avatar - Zetti
Zetti
To je tvuj nazor, domaci vykonne vodarny jsou 3f. Ja mam vypinaci tlaky na 150l nadobe kolem 5 baru, to mi ukaz ktery 1f to natlakuje v realnem case
Avatar - elektrikar
elektrikar
3f je i kdejaká indukční varná deska, nebo trouba. Čerpadlo mám také 3f a je to běžné ponorné čerpadlo do vrtané studny, tak nevím.. :-[]
Jakub Šafanda
Blbost. Hladinu ve studni mám víc jak 60m pod povrchem a mám 1f 2kW čerpadlo. Výkon dostatečný, bez odběru dá cca 5atm.
Anonym
Ano v tomto nejsem tak silný (vůbec), tak jsem se slušně zeptal.
Nejsem elektrikář, nemám to v nicku a nevadí mi to. Když něco potřebuju, zavolám a pošlou šaškajako jsi ty, co mi to za pár šušní udělá.(Myslím tu elektriku)
Děkuji za odpověď.
Aroganci přehlížím - kdybych se vzpouzel, bylo by to pokrytecké.
Anebo?
PS už jsi sestrojil ten 100% účinnej benzíňák? Ne? A počítat už umíš?
Čili díky za odpověď, ale beru ji s rezervou. Minule ses projevil jako mírně slaboduchej., Válel ses po zemi smíchy...z nezvratných čísel. Jak že to bylo "mimo rozumové schopnosti"

Aha aha. Nějak ta pachuť toho tvýho ztrapnění z minula v tobě je, co?
Takže já - napsal jsem asi blbost, nerozumím tomu a fakt jsem se slušně zeptal.
Srovnej se svým přístupem.
Jinak - tohle je web o autech. Běž machrovat na nějakej elektrikářskej.
Tady machruju já.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Pravidlo je jednoduché - když něčemu nerozumíš, tak se to douč, nebo do toho nepindej.

To jsi si pravděpodobně můj příspěvek špatně přečetl. Pouze jsem konstatoval fakt, že 100kWh energie je v 100/9,8 = 10,2l nafty a za tím si stojím. Možná příště použiju MJ, to je přece jen přesnější pro tento případ.

A k mému nicku? Tak to jsi asi dost možná nepochopil legraci, elektrikář opravdu nejsem :-[] :-[] :-[]

Ihned jakmile se u tebe objeví nějaké základní znalosti v oboru elektroaut, moje arogance mávnutím kouzelného proutku zmizí. Já jen nemám rád, když někdo něčemu těžce nerozumí a dělá ze sebe experta.
Anonym
Já začal poslední svoje dva příspěvky tím, že jsem napsal, že tomu nerozumím. Dokonce vůbec. Máš hlavu v zadku nebo neumíš číst?Samozřejmě že v tý naftě je tolik, kolik píšeš.
Jinak kolik si teda tý nafty s sebou musíš vézt, aby jsi z ní dostal těch 100kWh spalovákem.? Proto jsem to přepočítal. A ty to víš, už jenom mlžíš, protože ses ztrapnil. Přitom můj úplně první příspěvek byl i o tom, že jsem uvedl započítané proměnné. A byla tam účinnost motorů.
Chce to číst, myslet a taky sebereflexi.
Kdybys ještě teď napsal, žes to zpackal a ztrapnil se (to se stává - já dneska taky v tom plavu) ještě bys to mohl zachránit.
Anebo se tady míníš uonanovat tou konstantou energie v naftě?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Dej mi sem odkaz, přečtu si to znovu.

Pokud jsi myslel 100kWh mechanické energie, tak opravdu té nafty musíš vézt přes 300kWh v chemické energii (30l).
Anonym
Teď jsem asi 5 minut hledal tu naší minulou hádku ale nenašel.
Myslel jsem, že byla pod tou malo e-Hondou nebo Taycanem...ale nebyla.
Ale psal jsem to tam.
Ale vždyť už je to fakt jedno.
Ale proto jsem to násobil 3ma.
kyklop
Chcel si asi napísať 3x25 a mnoho aj tých obstaróžnych má 3x32A
Anonym
Minulej tejden tady heslil, že 270kW nabíječka má střídavej proud.
Takže ten článek beru s rezervou.
Avatar - elektrikar
elektrikar
https://elektrika.cz/…220v-a-380v/view

220V už nemáme čtvrt století !!! :no:
Anonym
A to co bylo 380 je teď 400?
Ptám se.
Jestli na to máš, slušně odpověz..
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ano, přesně tak. Napětí 230V je napětí jedné fáze proti zemi a napětí 400V je napětí mezi dvěma fázema. Je v tom odkazu super video.
Anonym
Děkuju. Já vím, že někdy od 90tek je 230. Ale prostě se říká 220 furt hlavně starší lidi.
Těch 400 jsem si nebyl jistej.
Jakub Šafanda
No ono je to ve skutečnosti 231V.
Avatar - elektrikar
elektrikar
ČSN 33 0120 Elektrotechnické předpisy – Normalizovaná napětí IEC (vydání srpen 2001)

z jmenovitých napětí stávajících sítí 220/380 V a 240/415 V se musí postupně přecházet na doporučenou hodnotu 230/400 V,
přechodné období má být co nejkratší a nemá překročit rok 2003,
během přechodného období mají v první fázi dodavatelé elektrické energie v zemích se sítí 220/380 V přejít na napětí 230/400 V +6 %, –10 % a v zemích se sítí 240/415 V na napětí 230/400 V +10 %, –6 %,
na konci přechodného období má být dosaženo odchylky 230/400 V ±10 %.
Jakub Šafanda
To je sice pěkné ale ta napětí jsou mezi sebou svázána přes odmocninu 3. Tedy buď je to 230V a 398V nebo je to 231V a 400V. Primárně se používá 400V a z toho se odvozuje 231V.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Napište do CENELECu, že tam mají chybu.
Avatar - elektrikar
elektrikar
V reálu je to zapojeno tak, že máš 3 fáze a jeden pracovní (nulový vodič označený jako N). Tento nulový vodič nemá žádné napětí a je pouze uzemněný.

A to auto má 3 moduly každý je zapojený na jednu fázi a vodič N (takže na 3 x 230V).

No a protože elektřina je pohyb elektronů, tak by člověk řekl, že tím vodičem N musí téct proud (elektrony) jako součet všech těch 3 modulů. Jenže je to o dost důmyslnější, elektrony se pouze 50x za sekundu cuknou v drátu tam a zpět a nikam netečou a co je hlavní, tak každá ta fáze "tahá" za jiný konec provazu a v tom vodiči N se tedy všechny ty pohyby navzájem sečtou a výsledek je 0.

Zde obrázek: http://edu.techmania.cz/…/insert/45_8.gif
Anonym
No to užjsou vyčerpávající informace a ani nemám ambice to pojmout.
Ale díky.
Zkus mi tedy i ty odpovědět na mou otázku, kterou jsem položil Zettimu ve 13:31.
Mě to totiž fakt zajímá a nevím to a ani si to nedokážu nějak vypočítat nebo představit.
Ale představuju si to jako, že když v baráku toho pustíš moc (nebo v mém panelákovém bytě , jak píše realitní magnát a znalec mého života Zetti) tak to vyletí. Tak mi to jednoduše připadá, že když toho pustíš moc v rámci obce...
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ano, jak jsem tam napsal. Typické trafo na ulici má 200-500kW a většinou je tam již funguje online monitoring (na dispečinku tedy vidí jak je to dané trafo vytížené v reálném čase). Většina zařízení je v energetice provozována v redundanci a s provozním zatížením do 50%, pokud tedy dispečink zaznamená, že ono dané trafo je zatěžováno nad tyto meze, tak se okamžitě plánuje modernizace. Oni jsou totiž placení z dodané elektřiny a jejich zájmem je nacpat do zákazníku elektřiny co se do nich vleze, jestli mi rozumíš. A zde je například případ, kdy byla pro jednu fabriku postavena malá trafostanice ze 110kV na 22kV a tím, že ta fabrika byla na konci 22km dlouhé 22kV linky a uvolnila tam 10MW, tak na začátku té linky se uvolnilo 25MW.
http://www.odbornecasopisy.cz/…ionu-korun--2407

Do toho přibude smartgrids a řízení nabíječek podle zatížení traf, s novou generací přijde Vehicle To Grid, kdy bude tok energie obousměrný a dojde k maximálnímu vytěžování a řízení rozvodů.
Anonym
Furt (i když fakt čumím a nechápu) jsem prostě díky zákonu zachování energie přesvědčen, že ta energie, která se teď bere z fosilních paliv se prostě bude (za předpokladu stejného ježdění) muset vzít někde jinde, Tj vyrobit. No a třeba Němci, kteří zavřeli JE a chtěj i uhelky zavřít. Nevím. Bude dost elektriky? Nezdraží? Přece se navzdory všemu tebou popsanému nevezme ze vzduchu? (Safra v opodstatě větrnou elektrárnou vlastně jo ale rozumíš mi *- nemyslím elektrárnu ani Teslovu (ten skutešnej Tesla a konspirační teorie) káru na kosmickou energii)
Avatar - Zetti
Zetti
Muze se spotrebovat i ta energie ktera se pak nespotrebuje na tezbu, prepravu, rafinaci a distribuci fosilnich paliv. Mas predstavu kolik te energie to je?
Urcite neco najdes na netu https://automix.centrum.sk/…kolko-velkomiest
Anonym
OK. To je samozřejmě fakt. Díky i tobě.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Výhoda je právě v tom, že účinnost je tak vysoká, že té energie budeš potřebovat 3x míň. Kdyby všechny auta v ČR přesla na elektřinu, tak se zvedne spotřeba ČR o 30% (což není zase tolik v horizontu desítek let) a to nepočítám energii nutnou na výrobu a distribuci fosilních paliv. Problém je to u vodíku, kde je účinnost 3x nižší oproti BEV a tam by se tedy spotřeba ČR zvedla o 100%.

Například zde https://oenergetice.cz/energostat si můžeš prohlédnout Energostat, když tam dáš Německo výroba elektřiny za týden tak zjistíš, že Němci z větru a slunce už občas umí polovinu odběru Německa. A to ještě ani nezačali. Zálohováno to bude moderním čistým paroplynem s účinností 55% a rychlým náběhem.

A časem ITER, který je již ve stádiu značné rozestavenosti a také ČR tam dodává technologie a naši akademici se podílí na výzkumu. https://energetika.tzb-info.cz/…ter-hiper-a-demo

ITER Machine: https://www.iter.org/mach

"Zapojení ČR do ITER
ČR je členem F4E z titulu svého členství v EURATOM. Členský poplatek ČR činí cca 50 000 EUR ročně. Z odborného hlediska je členství ČR realizováno prostřednictvím Ústavu fyziky plazmatu AV ČR, v.v.i., a to zejména jeho oddělení Tokamak. Fúzní výzkum má v ČR dlouholetou tradici, kdy od roku 1977 byl na Ústavu fyziky plazmatu AV ČR, v.v.i. provozován tokamak CASTOR"

https://www.vyzkumne-infrastruktury.cz/…ce-vyzkumu/iter/
Anonym
Děkuju. Opravdu. Za informace i čas, který jsi tomu dal.
Opravdu super. Měl bys to napsat do redakce jako článek. Spousta lidí jako já tohle neví a zajímalo by je to. Přitom o EV se píše furt.


Jinak zpátky k mému prvnímu příspěvku - proč, když je to tak všechno v pohodě kur v a škrtěj ty vysavača a ledničky, když ty maj zlomkovej odběr proti EV? To nechápu.
Avatar - elektrikar
elektrikar
viz. výše:

A ještě k těm vysavačům. Nejedná se o omezení výkonu, ale elektrického příkonu vysavačů a to proto, že někteří výrobci dodávali vysavače s průměrným sacím výkonem, ale brutálním příkonem z důvodu jejich ziskuchtivosti. Já to tedy vnímám jako správný krok, protože dobrý 600W vysavač má sací výkon jako ošizený 1500W, no a motivace výrobců ke zlepšení byla nulová, protože logika spotřebitele je čím víc Wattů, tím víc Adidas. A tím, že se jim zastropuje příkon se soutěž přesune tam kam má - uvádění sacího výkonu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kamaráde, já to měřil a skutečně je rozdíl jen v příkonu, ale ten vysavač saje stejně. Nedovedu si to vysvětlit co tak zlepšili.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Čínské lowcost motory z minulého století jsou mocné.
Anonym
:-)
Anonym
No ale stejně. To nejsou jenom vysavača. To jsou všechny spotřebiče. Všechno AAAAA+++++
A prostě ten příkon je proti EV směšný. Tak jestli to není hysterie. Totiž - ty věci jsou mnohem sofistikovanější, náročnější na údržbu, dražší a méně spolehlivé a trvanlivé. Tedy hodně zobecněno. Ale je to tak.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tady bych za tím nic jiného než podvod na spotřebitele nehledal. Proč by výrobce dělal dobrý vysavač 600W, když si stejně každý koupí "silnější" 1400W. Není to hysterie, ale ochrana spotřebitelů (kteří nemohou podobné triky prohlédnout).
Avatar - elektrikar
elektrikar
Já bych článek klidně napsal, ale zájem reakce je o podobné články mizivý. Potřebují šokující clickbaity a hlavně aby nebylo nutno přemýšlet, ale pouze konzumovat. Každý redaktor, který projeví uvažování, je okamžitě odstaven. To je bohužel realita českých médií a když se podíváte na vlastníka tohoto webu, společnost CNC / CZECH NEWS CENTER a.s., tak vám bude mnohé jasné.

A zde to bude jasné úplně https://www.mediaguru.cz/…u-ceskych-medii/
Anonym
Zajímavý.
No ale na druhou stranu, někdo to vlastnit musí. Jednoho z těch pánů znám osobně a je v pohodě. A ne, není to Bureš. :D
Avatar - elektrikar
elektrikar
https://ibb.co/hZKGpk8
Anonym
To néééééééé!
:D:D:D
Hendly
Když by jen poloviny, jsou dny kdy umí i mnohem více. https://www.energy-charts.de/energy_pie.htm?…

Když se chce tak to jde.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Možná to půjde pochopit z tohoto obrázku, je tam vidět, že napětí mezi fázemi je vyšší, než protí nule https://slideplayer.com/…ltage+system.jpg

A tady je to na spodním obrázku perfektně nakreslené https://cs.wikipedia.org/…nap%C4%9Bt%C3%AD
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ano správně. Pro představu, je to jako váha, která má tři ramena, na každé rameno dáš kilo a jazýček se ani nepohne. Ten jazýček je právě ta modrá nula přes kterou přou neteče. Kdo ještě nechápe?
St.
EV musí být elektrikář? Koupím si EV, pojistky 3x25A, pětikolík zásuvku nemám. RD, garáž. Jak dál?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Zavolat dealerovi auta, vše zajistí (a patřičně osolí). Stačí 3f domovní přívod (to je napsáno ve faktuře za elektřinu).

Logika je to stejná jako kdyby jste psal, zda každý majitel spalováku musí být mechanik a přesto každý ví, že tam běhá nějaký váleček v trochu větším válečku pořád tam a zpět. Není to nezbytné, ale je dobré to vědět.
Anonym
Řidiči Mazdy RX-7 by se teď mohli hádat. :D
Avatar - elektrikar
elektrikar
Hehe, tak tam je opravdu lepší sladká nevědomost :-[]
St.
Jaké auto si můžu do RD koupit, abych ho nabil přes noc (8 hodin). Ale spím tak 5 hodin a potřebuju třeba v noci prát, sušit, TV. Měla by asi vyjít maximální kapacita baterie, kterou domácnost utáhne...
Avatar - elektrikar
elektrikar
Co máte napsáno ve faktuře u položky stálá platba za jistič?
St.
Jaké auto si můžu do RD koupit, abych ho nabil přes noc (8 hodin). Ale spím tak 5 hodin a potřebuju třeba v noci prát, sušit, TV. Měla by asi vyjít maximální kapacita baterie, kterou domácnost utáhne...
vents
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kalousek
Vyjadřuji hluboký obdiv autorovi článku s jakou vervou se vrací k tématům, kterým vůbec nerozumí. Já bych na to žaludek neměl