Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Tak to uz byva, ze produkt v posledni fazy produkcniho cyklu je levnejsi, neb jsou vyvojove naklady davno zaplacene, linka zabehla atd. A taky je bezne, ze naprosta novinka je cenove nadsazena proti tomu kam padne pozdeji, neb si to muze ze zacatku dovolit pri polovani na 'early adopters'.
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Tohle je extremni priklad, tech aut co se dekady vyrabely nezmenene neni zas tolik (brouk, 2CV, Riva a par dalsich). Ale ano, kdyz uz jsou tak je to klidne dopadne takhle.
Lada Riva se v egypte prodavala v roce 2013 za v prepocte 5500USD. Kdyz se po tech nekolika dekadach rozhodli v roce 2016 zacit rubat a prodavat nastupce, Lada Granta sedan, tak ta dnes zacina na 9700USD.
Kdyz koncila 2CV v Portugalsku, tak posledni kusy se prodavaly v prepocte za cca 26000FF. Kdyz pak o 2 roky pozdeji prisel renault s puvodnim twingem, ktere ja osobne povazuju za tak trochu ideoveho nastupce kachny, tak to zacinalo na 55000FF.
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Ale najednou, a ja ze defender nahrazuje discovery.
Ale k veci, lada nahrazuje ladu (je jen odvadeni pozornosti kde je bouchana, zvlast kdyz tam byla bouchana po mnoho let i predtim) a lidoveho franocuze nahradil jiny lidovy francouz. Ze se 2CV posledni necele 2 (slovy dva) roky z 42 lete produkce bouchala v portugalsku misto francie me melo jako argument pobavit, nebo rovnou rozesmat? Zvlast kdyz se bavime o defendru (ne, ten starej v Nitre vazne z linky nesjizdel), kterej taky meni staci.
Kazdopadne zacinam chapat ze tahle debata nikam nepovede, tak toho asi necham. :)
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Ano, napsal jsem jinde v diskusi, ze hlavní důvod pro změnu ceny vidím v kompletní změně koncepce vozu. Nicméně pojmenovali to stejně a dali tomu téměř dvojnásobnou cenu. Nic moc marketingový tah.
Dal jsem si do google Lada Riva a pak Lada Granta. Úplně jiné auta. Lidový francouz a lidový francouz... to jsou mi panecku argumenty :-)
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Pretoze ich ma kazdy puk a fesacik v brylkach ? Volvo ??
Cena od samozrejme nie je mala, ale ktora automobilka je dne lacna ? Hlavne pri ziadanej novinke ?
Zvenku je auto velmi pěkné, ale irituje mě ta orientace na pozéry. Displeje, kamery, zábavní systémy, adaptivní odpružení, rozpoznávání značek, průhledy skrz kapotu. Cena je příliš vysoká. Za mě v této kategorii nový Wrangler V6.
Jinak samozřejmě nové Jimny ;-)
Co je kolektivita?
Jinak v tomto souhlas, cena základu 1,5 je mimo, cenotvorba je bohužel bolest celého JLR. Pokud něco může bránit prodejům defenderu, nebude to, jak vypadá, nebo co svede v terénu, ale cena. ;-)
jak vizazou ( uz som o tom pisal ) ... tak teraz aj cenou... komu treba 300 alebo 400 konovy defik v reale ... ved ten doterajsi defender bol hadam aj pod milion .. to je neskutocny cenovy skok toto ...
keby spravili 5 dverak z jimnyho tak to by bol realistickeji defender ako tento predrazeny defender s logom land roveru .. akyto paradox ked nakoniec zistime ze ten najskutocnejsi defik vyraba dnes uz japonska konkurencia a to za par babiek..... :-(... skoda ze jimny tuto sancu akosi nechava plavat ( chybajuci 5 dverak ) ... malo by zarobene.. a nielen to ... ale nadej zomiera posledna
Jimny je sice asi šikovné auto, ale srovnávat ho s Defíkem...asi jako ASX s 1,6 s RRS ;-)
Malý Defík ještě nemá ceny a velký , kterému do kufru zaparkuješ i Jimnyho stojí od 1,5. Pro podnikatelskou většinu pak ještě odpočet DPH a jsi na 1,25.
Jimny je super to súhlasím, ale zas aby sme porovnávali neprovnatelné - jimny je o polovicu menší od Defendera 90 a jeho cena tiež nie je low cost - však 16-20 tisíc € za tak malé auto je dosť ale zas je to offroad a myslím si že spolahlivý a majiteľov si nájde možno aj viac ako nový defender ... no ak by som to aj porovna - stále vychádza cenovo priaznivejšie Jimny aj napriek jeho velkosti
čo povedať k cene ? za tu cenu mám Land Cruiser 150 a ten je porovnatelný jeho schopnosťami v teréne
alebo (a to tu ešte nikto nenapísal) - Land Cruiser 70,76,79 - toto je pravý offfroad ktorý síce nekúpite oficiálne u dílera Toyota ale u špecializovaných firiem nie je problém - cenovo vychádza tiež od 50 tisíc € hore ... ani MB Gčko nové pod 50 tisíc nekúpite
no Gčko, LC alebo Jimny zostali verný koreňom
... za posledné roky LC 70 nákúpil štát niekolko 10tok - pre hasičov zachránárov, pohraničnú stráž (dokonca aj vo verzii 6x6) - a paradox je, že nahradili spomínaný (starý) DEFENDER 90/110
myslím si, že teraz môžme len polemizovať ... až za pár rokov ked budu realne majitelov skusenosti s novým Defenderom bude na mieste skutočne porovnávať či defender je pravioplatný nástupca alebo nie :)
Tak ani tohle není pravda, nová 110 stála u nás v r. 2015 1,5 mio, ojetiny se chovají standardně, pět let stará 110ka je do 30tis. Eur, na trhu je jich dost, to auto ve webpajově nábídce je nové.
My jsme to ve škole nebrali.
Mas pravdu, tvůj humor je na me asi příliš intelektuální. Míchat ceny základní s nakonfigurovamymi a vydávat to za fakta... nad tím se jeden musi zamyslet:)