Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Land Rover Defender prozrazuje české ceny. Základ se vejde do 1,5 milionu, má to ale háček

David Bureš
Diskuze (51)

V době uvedení na trh nový Defender láká na úvodní edici First Edition s bohatou výbavou. Některé běžné verze budou dostupné až se zpožděním.

Na příchod nového Land Roveru Defender jsme čekali už léta, na Autosalonu Frankfurt 2019 jsme se jej ale konečně dočkali. Naopak na české ceny Defenderu dlouho čekat nemusíme, odhaleny byly krátce po premiéře.

Začínají na částce 1.479.104 korun za turbodiesel D200 o výkonu 147 kW, který je standardně spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Platí pak pro verze Defender 110, tedy pětidveřové provedení, s rozvorem 3.022 mm. Má to ale jedno ale, standardní výbava bude dostupná až na začátku roku 2020.

Video se připravuje ...

Brzcí zájemci o nový Defender tak musí pokukovat po vyšší specifikaci S. Tu se vznětovým čtyřválcem D240 (177 kW) a opět kombinací čtyřkolky a osmikvaltu pořídíte za 1.723.403 korun.

Stupeň S za tuto částku poskytuje diodové světlomety s asistentem dálkových světel, 19palcová kola z lehkých slitin, kožený multifunkční volant, kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla, digitální přístrojový štít tvořený 12,3“ displejem nebo informační a zábavní systém s 10palcovou obrazovkou.

Dále nechybí elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónová automatická klimatizace, plnohodnotné rezervní kolo nebo adaptivní vzduchové odpružení. Standardem je i tempomat, parkovací čidla, rozpoznávání dopravních značek nebo terénní asistenti jako sledování hloubky brodu a systém ClearSight Ground View, poskytující díky kamerám pohled skrze kapotu vozu.

SE pak přidává mlhovky, bezklíčový vstup, 20palcová kola, digitální vnitřní zpětné zrcátko, přední sedačky s paměťovou funkcí, sledování mrtvého úhlu nebo hudební systém Meridian s 11 reproduktory o výkonu 400 W.

Třetí řadu sedadel půjde objednat za 34.765 korun, třímístná lavice vpředu vyjde na 23.399 Kč. K dispozici jsou dále terénní pneumatiky (+8.023,-), elektronicky řízená aktivní uzávěrka zadního diferenciálu (+32.090,-) nebo elektricky výsuvné tažné zařízení (+32.090,-).

Nový Land Rover Defender 110 – technická data nabízených motorů
Motor P300 P400 D200 D240
Zdvihový objem [cm3] 1997 2996 1998 1998
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 221/5500 294/5500 147/4000 177/4000
Točivý moment [N.m/min]  400/1500-4000 550/2000-5000 430/1400 430/1400
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 6,1 10,3 9,1
Max. rychlost [km/h] 191 191 175 188
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,9 9,6 7,6 7,6
Cena First Edition [Kč] - 2.203.652 - 1.990.087
Cena standard [Kč] 1.591.150 1.835.328 1.479.104 1.591.150
Cena S [Kč] 1.723.161 1.937.694 1.611.357 1.723.403
Cena SE [Kč] 1.842.225 2.057.605 1.730.058 1.842.104
Cena HSE [Kč] 2.008.963 2.223.254 1.895.949 2.007.995
Cena X [Kč] - 2.262.547 - -

V době zahájení prodeje nového Defenderu ale nejvíce bude lákat úvodní edice First Edition. Dostupná bude výhradně s naftovým čtyřválcem D240 (177 kW) a benzinovým šestiválcem P400 (294 kW), přičemž s tím prvním vyjde na 1.990.087 korun.

Výbava je v tomto případě bohatá, zahrnuje panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním, Matrix LED světlomety, bezklíčový vstup, vzduchový adaptivní podvozek, systém Terrain Response 2 pro úpravu nastavení auta v terénu, vyhřívaný volant, digitální vnitřní zpětné zrcátko, navigaci nebo sledování mrtvého úhlu. Vzhled upraví 20palcová kola, černá kontrastní střecha, kožené čalounění s výraznou texturou doplněné o prvky z odolné tkaniny nebo ozdobné hliníkové obložení uvnitř.

Nabídka Defenderu se bude každopádně postupně rozšiřovat. Motory P300 a D200 budou ve vybraných stupních výbavy dostupné až později, stejně tak vybrané verze dorazí až se zpožděním. A počkáme si i na kratší třídveřové provedení Defender 90 nebo avizovaný plug-in hybrid.

David Bureš
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - tomtoylc
12. 9. 2019 16:06
Re: sklamanie
Jimny je super to súhlasím, ale zas aby sme porovnávali neprovnatelné - jimny je o polovicu menší od Defendera 90 a jeho cena tiež nie je low cost - však 16-20 tisíc € za tak malé auto je dosť ale zas je to offroad a myslím si že spolahlivý a majiteľov si nájde možno aj viac ako nový defender ... no ak by som to aj porovna - stále vychádza cenovo priaznivejšie Jimny aj napriek jeho velkosti

čo povedať k cene ? za tu cenu mám Land Cruiser 150 a ten je porovnatelný jeho schopnosťami v teréne
alebo (a to tu ešte nikto nenapísal) - Land Cruiser 70,76,79 - toto je pravý offfroad ktorý síce nekúpite oficiálne u dílera Toyota ale u špecializovaných firiem nie je problém - cenovo vychádza tiež od 50 tisíc € hore ... ani MB Gčko nové pod 50 tisíc nekúpite
no Gčko, LC alebo Jimny zostali verný koreňom
... za posledné roky LC 70 nákúpil štát niekolko 10tok - pre hasičov zachránárov, pohraničnú stráž (dokonca aj vo verzii 6x6) - a paradox je, že nahradili spomínaný (starý) DEFENDER 90/110

myslím si, že teraz môžme len polemizovať ... až za pár rokov ked budu realne majitelov skusenosti s novým Defenderom bude na mieste skutočne porovnávať či defender je pravioplatný nástupca alebo nie :)
Avatar - Beefcake
12. 9. 2019 10:45
Re: Toho jsem se přesně bál. Už to není auto pro masy.
Pretoze ich ma kazdy puk a fesacik v brylkach ? Volvo ??
Cena od samozrejme nie je mala, ale ktora automobilka je dne lacna ? Hlavne pri ziadanej novinke ?
12. 9. 2019 08:50
Tak ani tohle není pravda:))
jj Dinare, ceník z roku 2015, lehce přes mega stojí jen nejvyšší a největší verze...

http://www.autofakta.cz/…enik-03-2015.pdf

i když pamětníci říkaji, že v roce 2015 stála nová 110ka 1,5 Mio :yes:
12. 9. 2019 06:13
Re: Ceny...
K věci nic? Rozumím, už te nechám být...
Avatar - jazva
11. 9. 2019 21:26
Re: Ceny...
Ty si toho evidentne v škole nebral a nepobral viac. Takže smelo do toho, obnaž sa nám ešte! 😂😂😂