Nový Land Rover Defender prozrazuje české ceny. Základ se vejde do 1,5 milionu, má to ale háček
V době uvedení na trh nový Defender láká na úvodní edici First Edition s bohatou výbavou. Některé běžné verze budou dostupné až se zpožděním.
Na příchod nového Land Roveru Defender jsme čekali už léta, na Autosalonu Frankfurt 2019 jsme se jej ale konečně dočkali. Naopak na české ceny Defenderu dlouho čekat nemusíme, odhaleny byly krátce po premiéře.
Začínají na částce 1.479.104 korun za turbodiesel D200 o výkonu 147 kW, který je standardně spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Platí pak pro verze Defender 110, tedy pětidveřové provedení, s rozvorem 3.022 mm. Má to ale jedno ale, standardní výbava bude dostupná až na začátku roku 2020.
Brzcí zájemci o nový Defender tak musí pokukovat po vyšší specifikaci S. Tu se vznětovým čtyřválcem D240 (177 kW) a opět kombinací čtyřkolky a osmikvaltu pořídíte za 1.723.403 korun.
Stupeň S za tuto částku poskytuje diodové světlomety s asistentem dálkových světel, 19palcová kola z lehkých slitin, kožený multifunkční volant, kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla, digitální přístrojový štít tvořený 12,3“ displejem nebo informační a zábavní systém s 10palcovou obrazovkou.
Dále nechybí elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónová automatická klimatizace, plnohodnotné rezervní kolo nebo adaptivní vzduchové odpružení. Standardem je i tempomat, parkovací čidla, rozpoznávání dopravních značek nebo terénní asistenti jako sledování hloubky brodu a systém ClearSight Ground View, poskytující díky kamerám pohled skrze kapotu vozu.
SE pak přidává mlhovky, bezklíčový vstup, 20palcová kola, digitální vnitřní zpětné zrcátko, přední sedačky s paměťovou funkcí, sledování mrtvého úhlu nebo hudební systém Meridian s 11 reproduktory o výkonu 400 W.
Třetí řadu sedadel půjde objednat za 34.765 korun, třímístná lavice vpředu vyjde na 23.399 Kč. K dispozici jsou dále terénní pneumatiky (+8.023,-), elektronicky řízená aktivní uzávěrka zadního diferenciálu (+32.090,-) nebo elektricky výsuvné tažné zařízení (+32.090,-).
Nový Land Rover Defender 110 – technická data nabízených motorů | ||||
Motor | P300 | P400 | D200 | D240 |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 2996 | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 221/5500 | 294/5500 | 147/4000 | 177/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1500-4000 | 550/2000-5000 | 430/1400 | 430/1400 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 | 6,1 | 10,3 | 9,1 |
Max. rychlost [km/h] | 191 | 191 | 175 | 188 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,9 | 9,6 | 7,6 | 7,6 |
Cena First Edition [Kč] | - | 2.203.652 | - | 1.990.087 |
Cena standard [Kč] | 1.591.150 | 1.835.328 | 1.479.104 | 1.591.150 |
Cena S [Kč] | 1.723.161 | 1.937.694 | 1.611.357 | 1.723.403 |
Cena SE [Kč] | 1.842.225 | 2.057.605 | 1.730.058 | 1.842.104 |
Cena HSE [Kč] | 2.008.963 | 2.223.254 | 1.895.949 | 2.007.995 |
Cena X [Kč] | - | 2.262.547 | - | - |
V době zahájení prodeje nového Defenderu ale nejvíce bude lákat úvodní edice First Edition. Dostupná bude výhradně s naftovým čtyřválcem D240 (177 kW) a benzinovým šestiválcem P400 (294 kW), přičemž s tím prvním vyjde na 1.990.087 korun.
Výbava je v tomto případě bohatá, zahrnuje panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním, Matrix LED světlomety, bezklíčový vstup, vzduchový adaptivní podvozek, systém Terrain Response 2 pro úpravu nastavení auta v terénu, vyhřívaný volant, digitální vnitřní zpětné zrcátko, navigaci nebo sledování mrtvého úhlu. Vzhled upraví 20palcová kola, černá kontrastní střecha, kožené čalounění s výraznou texturou doplněné o prvky z odolné tkaniny nebo ozdobné hliníkové obložení uvnitř.
Nabídka Defenderu se bude každopádně postupně rozšiřovat. Motory P300 a D200 budou ve vybraných stupních výbavy dostupné až později, stejně tak vybrané verze dorazí až se zpožděním. A počkáme si i na kratší třídveřové provedení Defender 90 nebo avizovaný plug-in hybrid.