Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Blíží se definitivní konec ruční parkovací brzdy? Jejich počet výrazně klesá každým rokem

Pouze ve třech nových modelech z deseti dnes najdete klasickou „ručku“. Výrobci jako Jaguar Land Rover, Lexus či Mercedes ji nenabízejí už vůbec.
Zpět na článek
18. 9. 2019 08:27
18. 9. 2019 08:44
18. 9. 2019 08:47
18. 9. 2019 10:08
18. 9. 2019 17:26
18. 9. 2019 09:11
18. 9. 2019 10:14
18. 9. 2019 10:22
18. 9. 2019 14:01
18. 9. 2019 10:31
18. 9. 2019 11:06
18. 9. 2019 11:35
18. 9. 2019 14:38
18. 9. 2019 15:47
18. 9. 2019 15:59
18. 9. 2019 15:38
18. 9. 2019 17:31
18. 9. 2019 14:03
18. 9. 2019 17:40
18. 9. 2019 15:45
18. 9. 2019 12:18
18. 9. 2019 15:46
18. 9. 2019 12:56
18. 9. 2019 17:43
Avatar - Beefcake
18. 9. 2019 08:18
A mame tu dalsi clickbait
Tak rychlo do toho ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
18. 9. 2019 14:54
Re: A mame tu dalsi clickbait
a si prvý ktorý na to klikol :-[]
Avatar - Beefcake
19. 9. 2019 08:37
Re: A mame tu dalsi clickbait
Lebo som dovolenkoval ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 08:27
mechanika
dnes uz proste nefrci.... :-( .. vsetko uz treba mat elektricke a za kazdu cenu ( el rucka.. el turbo... el zatvaranie kufra jak pre dementov... el sedacky s 45 polohami to len pre pripad zeby 44 nestacili... uz chyba len el sofer s IQ korytnacky a mame super karu ) ... doba si uz ziada jednoduche veci robit zlozito takze nie je na vyber... automobilkam fakt uz nezavidim tieto "uzasne" casy ktore nastali uz v poslednych 5-6 rokoch a stale sa "zlepsuju" .. a teraz samozrejme nemyslim len na emisie ....

PS: a co tak vymysliet elektricky vysuvatelny nastupny chodik pre tie kdejake SUVecka... a odovodnime to lepsim a pohodlnejsim nastupovanim ..... nevadi ze kazde jedno nastupovanie do auta bude trvat 20 sekund .. ale podla mna doba si aj tu uz ziada spravit konecne nejaky "pokrok"aj v tomto smere nastupovania do kabiny .. ... tak som zvedavy kedy sa toho schodika dockame... nech to auto je skutocne uz paradne nielen pri otvarani kufra ci hrani sa so sedackou ale aj pri nastupovani .. takze tu este vidim rezervy u vyvojarov .. takze este majuco dosie.rat .... pardon vylepsovat som chcel napisat... samozrejme .. :yes:
Rozbalit vlákno
38
Avatar - xxc
18. 9. 2019 08:44
Re: mechanika
Viem si predstavit, ako ludia nadavali na vsetko elektricke, ked koncili parne stroje :-) Co je pomale na elektrickej rucnej brzde? Okrem toho, ze sa to casom pokazi a naklady na opravu predpokladam vyssie.
18. 9. 2019 08:47
Re: mechanika
pomalýho na ní není nic jen jaksi zdaleka nenabízí to co klasická ručka ;-) Ovšem v dnešní době nevypínatelných ESP je to vlastně asi jedno.
Avatar - wakantanka
18. 9. 2019 09:11
Re: mechanika
Už v druhom aute mám parkovaciu brzdu aktivovanú pedálom vľavo od spojky. Chvíľu mi trvalo kým som si zvykol. Dnes mám problém v aute, ktoré ju má klasicky medzi sedadlami. Dverami dopredu už nejazdím, takže mi tá klasika nechýba. A dovolím si predpovedať, že drvivej väčšine dnešných ovládačov vozidla (pardón vodičov) to chýbať rozhodne nebude. Tí majú problém normálne jazdiť, nieto ešte zvládať niečo naviac. Preto pribúda stále viac a viac všelijakých viac či menej užitočných asistentov. Tam kde tá ručná brzda má opodstatnenie podľa mňa ostane aj naďalej, tam kde ju vyslovene netreba na hádzanie zadkom ju proste nahradí elektrická. Psy brešú a karavána ide ďalej :D
18. 9. 2019 10:08
Re: mechanika
Ano souhlasím s tebou. Většina řidičů jsou opičky, který stejně neumí řídit, takže pro ty je elektrická ručka ideální. Ti ji taky obhajují, protože nechápou co se dá dělat s manuální a vlastně to ani nechtějí a nepotřebují. Je jasný, že kvůli naprostý menšině řidičů, kam bohužel patřím, nikdo zbytečně drahou a komplikovanou ruční brzdu do aut dávat nebude.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 10:12
Re: mechanika
doba tej praktickosti uz celkovo nepraje.. a nejde len o auta... dnes je vseobecne v mode uz robit akykolvek jednoduchy ukon nejako specialne a inak a co mozno najzlozitejsie nech sa mozes ukazat pred vsetkymi aky si sikula .. ved predsa nechces byt staromodny ze jo .. kedze moderna doba si ziada moderne riesenia.. uz to chce len elektricky ovladany kotuc na hajzel papier do kazdej rodiny.... ved ked pokrok tak poriadny uz :-[]

ono kedysi bola aj ina priorita aut ako dnes.. auta boli v prvom rade autami.. ale dnes uz vyrobcovia chcu aby ich auto bolo zaroven aj akousi malou "vilou" pre sofera kde ma svoj vlastny mikrosvet ... zaroven sa auta uz stavaju aj akesi modne doplnky... vidim to uz dlhsie .. svet aut sa meni... ich priorita sa meni.. vyrobcovia tam tlacia take veci ktore ozaj uz clovek v aute ani nechde nevyuzije a nepotrebuje.. ved preboha ked chcem si kuknut telku tak ju mam doma.. a aj tak ju stejne uz moc nepozeram lebo je to o houne uz cela ta telka dnes .. v aute ale mam ine priority... rovnako netuzim v aute sa napchavat ani hrat playstation ani si tam holit bradu a pod... lenze vyrobca to robi schvalne... auta by skutocne vedeli pri dnesnych tehcnologiach uz byt tak lahucke a zive a zroven priestranne a prakticke .... ideme v podsatte sami proti sdebe.. ale na to raz aj tak dojdeme... a uz nepotrva dlho a auta sda opat zacnu zjednodusovat dam krk.. a zmizne aj kopec nezmyslenych modelov na trhu.. uz to nebdue o co najvacsom pocte modelov... doba sa zmeni.. auta sa uz celkovo zmenia... sinusovka nepusti.. a padneme opat k lacnejsim a jednoduchim vozom s daleko mensim poctom kasni aj modelov .. este 5 -6 rokov a uvidis kolko auz sa uz vytrati z trhu... a kolko aj kasni ubudne.. aj motorov..auto uz nebdue prioritne o luxuse ani co najvacom vykone a 10 vybavach ci 5 motoroch .. uz budes rad aj az jeden motor nejake dve tri vybavy a jednu kasnu ( a japonci uz na to prichadzaju ako prvi )... ta sinusovka je svina.. ale je to tak nikdy nepusti :yes:
Avatar - Beefcake
18. 9. 2019 17:26
Re: mechanika
Kia ? Uplne najhorsie riesenie, ake moze byt. Som bol z toho v soku, ked som to videl v Sportage. Inak uz len v starom MB.
Avatar - wakantanka
19. 9. 2019 08:38
Re: mechanika
Vidíš, rovnako tak plno ľudí "pľuje" na CVT, pretože osobná skúsenosť chýba, prípadne je len veľmi krátka. Áno riešenie to nie je obvyklé, ale v dobe pred elektrickou ručkou to má svoje výhody. Mám to v druhom Carnivale a s tým určite zadkom hádzať nikto príčetný nebude. :) Tak mi teda napíš, čo je na tomto riešení to najhoršie. Počúvam.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 08:48
Re: mechanika
iste veci je fajn mat elektricke to nepopieram... rovnako parnym strojom by som jazdit nechcel.. ale na druhej strane nejde mat elektricke zase vsetko a to len preto lebo nam to technika dovoluje ...

mna netesi fakt ze niektore elektricke veci ktore by kludne mohli nadalej ostat mechanicke takto auto len zbytocne predrazuju .. rovnako ho dvihaju na vahe... tie kdejake motorceky na ovladanie el kufra a pod... takisto je tu vacsia nachylnost na poruchu.. klasicke mechanicke veko kufra sa asi nepokazi nikdy... aspon mne sa to dodnes za 19 rokov dennodennej praxe nestalo... ide ale hlavne aj o psychologicky efekt.. ono tieto el. ficury sa zjavne niekto snazi vtlct do hlav zakaznika ( ze to proste je fajn a musi to mat lebo tak je to cool a hotovo ) ze ake je to super a pritom vo vacsine su to zbytocnosti.. ale tak opat by som tu videl biznis a snahu zarobit na beznych ludoch co najviac... tu nejde o nejake vylepsenie a ani casovu usporu ci ulahcenie zivota.. to je volovina.. tu ide v prvom rade zase o prachy podla mna a o to ako zakaznika pekne vypucovat .. ved co je na tom ze mu to ani netreba.. nech to tam ma zasran jeden a hlavne neh navali prachy ;-) .. auta by pritom mohli byt dnes uz tak naramne jednoduche zive lahucke prakticke sikovne ... ale to asi by zakaznik za ne moc prachov nevysolil a servis by tiez kopal nohami naprazdno .. lepsie je mu ponuknut uz rovno 2 tonovu haraburdu s 1000 roznymi el zbytocnostami ... a popritom mu popriat tisice stastnych km bez poruchy so skodoradostnym uskrnom na xichte ... :-[]
Avatar - Zetti
18. 9. 2019 09:11
Re: mechanika
Tak zrovna elektricka brzda mi nevadi, samo se zabrzdi kdyz vypnu "motor" sama se odbrzdi kdyz slapnu na plyn. Odpada starost o mechaniku, lanka, serizení, mazani. Neprekazi zadna paka mezi sedackama, a na nic jineho rucku stejne nepouzivam. Elektricka rucka je pricipialne konstrukcne jednodussi nez mechanicka

Ten kufr je pakarna, i kdyz elektricke dovirani jako sem mel u mercedesu by mi neurazilo
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 09:27
Re: mechanika
ked vidim ako 10 sekund otvaraju a zatvaraju kufor testeri a cumia na neho alebo nebodaj popri tom este aj kopu nohami ... clovek sa smiechu nezdrzi ( ten pokrok a ulahcenie si zivota je v tomto pripade skutocne az dychberuce :D ) ... zrovna tu to nepovazujem vobec za vyhru voci klasike ... nehovoriac co asi bude stat pripadna porucha alebo nejake poskodenie takehoto niecoho ... mne paka medzi sedackami tiez neprekaza.. mozno je to aj tym ze mam ruky vzdy na volante a nehram sa pri soferovani so ziadnou el. ficurou v kabine :-[]

ale chapem ok ;-) :yes: to PHEVecko ti ale fakt moc zavidim... panecku .. uzivaj si to :yes:
Avatar - Zetti
18. 9. 2019 10:14
Re: mechanika
Mluvim o dovirani ne o zavirani. Ja zavirani kufru nemam. Nemusi se pak dverma mlatit, jakmile se k sobe zamky priblizi, motorek si je dotahne a uzamkne. Je to velmi kultivovane, moje W210 to mela na vsech dverich a BMW na kufru.

Mezi sedadly mam odkladaci prostor a potrebna ovladaci tlacitka. Paka by se tam fakt nevesla.

Diky za kompliment, nicmene na trhu zatim neni auto, ktere by Outlandera PHEV mohlo nahradit. Sleduju to peclive a porovnavam parametry, ale zatim se zda ze spolu vydrzime dlouho.
Avatar - xxc
18. 9. 2019 10:22
Re: mechanika
Ano, ale kufor si otvaram uz cestou k autu, cize pridem k otvorenemu a uz je aj mierne vyvetrane. Rovnako, ako zatvaram a uz idem prec, cize rychlost az tak nevadi. Aspon na BMW. Aj ked musim priznat, ze som sa informoval, ci by sa to nedalo nejak z konfiguracie vyhodit. Ale vraj sa nedalo. Na Citroene C5 to bolo s elektrickym kufrom horsie, auto stalo 2 tyzdne v garazi, baterka sa prepla do nudzoveho rezimu a uz to neslo otvorit.

Treba si tie veci aj vyskusat a potom hodnotit :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 10:28
Re: mechanika
no vidis... ja by som to hned vyhodil.. ale asi ti to nepojde vyhodit ze jo .. automobilky to maju prekoumane.. donutia ta to pouzivat aj ked to nechces... podprahovo ta pritlacia az casom clovek zlbne a ma pocit ze je to vlastne parada a tak to ma byt.. ale nie je... vsetko je v hlave... a aj pri vybere auta si treda dnes uz davat velky pozor aby si neplatil zbytocne za to co nechces .. lenze ano.. dnes uz velakrat nemas ani na vyber... a automobilky to takto robia cielene a my to trpime ... ake je to cele (s)proste
Avatar - speedfred
18. 9. 2019 11:39
Re: mechanika
Tak si kúp električenku a nemusísš trpieť čo ti dajú automobilky. :-[]
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 11:41
Re: mechanika
zhodou okolnosti mame prave v KE taku akciu tyzden zadara MHDecka ak mas pri sebe aj vodicak :D... este to mozno vyuzijem do konca tyzdna tuto akciu dopravneho podniku pre soferov aut .. aj ked .. no ved uvidime .. bohvie ci to vybavila greta pre nas vodicov aby sme setrili klimu alebo kto ... ale vazne mozes sa prist k nam povozit zadara len si nezabudni vodicak ... :yes:
Avatar - speedfred
18. 9. 2019 11:47
Re: mechanika
Do KE to mám trochu z ruky, ale až tam niekedy prídem tak povozím ja teba.
Ina za takéto akcie dopravných podnikov :yes:
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 11:51
Re: mechanika
jo jo premiovkou som uz dlho nesiel :D hodne dlho vlastne .... zeby nikdy? :D raz tusim taxikom Eckom :D

fajn akcia akurat ked si to nejak nezistis tak skoro o nej ani nevies... ale hlavne ze ceny listkov nam opat enormne stupli prave od septembra to je tiez dalsi fakt .. tu sa uz auto skutocne coraz viac oplati.. 25 eur za mesacnik? ( zdrrazenie z 20 na 25 len tak akoby nic ) ... akoze ja dam 30 az 40 za benzin mesacne a to mam luxusne sukromne povozenicko ... ja tej nasej MHD coraz menej chapem.. pritom kdesi v estonsku je uplmne zadarmo tusim pre kazdeho .. lenze co sa my mozeme porovnavat s vyspelymi statmi.. nehrozi...
Avatar - speedfred
18. 9. 2019 13:39
Re: mechanika
Ja už prémiovku nemám, iba Poloprémiovku :-) v sociál výbave. :-O
Avatar - xxc
18. 9. 2019 14:01
Re: mechanika
Ja asi zoberiem deti povozit autobusom, najmensie podla mna ani neslo, bude mat zazitok :-)
Avatar - white label
18. 9. 2019 12:31
Re: mechanika
Na ten nesmysl "10 sekund" si přišel jak?
El. "páté" dveře jsou výborná věc, chci jít do kufru tak zmáčknu tlačítko ve dveřích, nebo na klíči, a než dojdu ke kufru, už je otevřený. Pak zase jen zmáčknu tlačítko a než si stačím sednou za volant je dávno zavřený. Píšeš zase o něčem, s čím sám nemáš zkušenosti, mám už 13 let auta s tím i bez toho, tak to můžu srovnávat na základě reálných dlouhodobějších osobních zkušeností.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2019 10:22
Re: mechanika
Co je pomaleho?
Poznam auto s elektrickou ruckou podle toho, ze mu trva dele nez odjede po stani u semaforu, zejmena po delsim stani, pri oprave silnic.
A ze jich je.
Napred musi start stop znova nastartovat motor, pak musi elektronika odbrzdit, a pak teprve se muzes rozjet.
Avatar - xxc
18. 9. 2019 10:31
Re: mechanika
Lebo manualnu rucnu trva kratsie odbrzit :-) Potiahnut, stlacit, dat dole.. Obvykle trva ludom dlhsie, kym sa pohnu. To nebude technikou, ale hlavou.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 10:50
Re: mechanika
ja uz ani rucku pocas statia moc nepouzivam ... mam klasicky zosliapnuty pedal brzdy ked som v miernom kopci a pri rozjazde do kopca ma asistent rozjazdu stejne podrzi takze aj ked pustim tu brzdu a nechal by som to vsetko len tak .. tak auto zacne "cuvat" dole az po nejakych 2s.. a to je casu a casu ... dovtedy sa pohnem aj 2 krat ... ako je to fajn vec lebo auto ti v kopci pri rozjazde neklesne a tym padom aj ked sa na teba niekto nalepi zozadu tesne na kritzovatke v kopci tak sa nemusis bat ze ti auto nahodou kusok "cuvne" a nechtiac nahodou tuknes toho lepica za sebou ... ved to poznas.... len som chcel povedat ze toto mi maximalne vyhovuje a ten asistent je skutocne jedna z veci na aute ktoru ocenujem ... je to daleko daleko lepsia vec pre mna ako povedzme ten o nicom tempomat ktory mi je v malom aute fakt uplne k nicomu ... ale tak nemal som na vyber... bol uz tam seriovo... smola
18. 9. 2019 11:06
Re: mechanika
Btw, kdyz se nekde opravuje silnice, tak je to fakt labuzo stat pet minut za nekym, kdo stoji na brzde, a nechat si vypalovat sitnici do cervena. :D Vetsinou jim pustim dalky - LEDky si vetsinou nikdo nenechava do zpetnyho zrcatka svitit dlouho. :D

Samozrejme nemyslim na obycejny pulminutovy stani na semaforu, i kdyz znam i takovy, ktery na kazdym semaforu vyrazujou na P misto stani na brzde. :D
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 11:17
Re: mechanika
tak v tom pripade ked uz stojis dlhsie je samozrejme rucka na mieste ..

jasne chapeme sa .. ;-) presne tak .. suhlas :yes:
Avatar - Zetti
18. 9. 2019 11:35
Re: mechanika
Zrejme nemaji nebo nepouzivaji funkci AUTO HOLD Dalsi pozitivni vec k elektricke parkovaci brzde.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2019 13:34
Re: mechanika
Prave naopak - TOHLE dela funkce auto hold.
Avatar - Zetti
18. 9. 2019 14:38
Re: mechanika
Mits neni VW
rucka nesviti
rucka + auto hold nesviti
pouze solo auto hold sviti
Oboje se automaticky pri zapnutem pasu deaktivuje seslapnutim plynu

Takze kdyz zapomenu v noci ze sviti klidne na me blikni
18. 9. 2019 15:47
Re: mechanika
Co je ručka + autohold?
Avatar - Zetti
18. 9. 2019 15:59
Re: mechanika
Parkovaci brzda + auto hold. Parkovaci brzda budes vedet a auto hold si najdi na netu.
18. 9. 2019 15:38
Re: mechanika
Jak to uděláš s automatem, kde nemá smysl kvůli půl minutě vyřazovat na P?
Avatar - Beefcake
18. 9. 2019 17:31
Re: mechanika
Mozes nechat D + rucnu, ale to asi nikto nerobi. Aj ked menicovym automatom (ani CVT s menicom) toto nevadi. Ale dvojspojka asi moc rada nebude.
Avatar - xxc
18. 9. 2019 14:03
Re: mechanika
Na brzde by sa nemalo stat na semaforoch, lebo zbytocne to svieti do oci. Len co my s automatom, snad to brzdove svetla na semafore tlmi (ma to prednu kameru, ktora vidi semafor a ma to cuvaciu kameru, ktora vidi auto auto za mnou). Alebo netlmi?
Avatar - speedfred
18. 9. 2019 11:31
Re: mechanika
S tými el. sedačkami/kufrom a neviem čo dalej je presne to isté ako s tvojím osočovaním turbomotorov. Teraz ho máš a aký si spokojný, to isté by paltilo keby si mal aj tie elektrické fičúrky v aute.
Ty si vieš neskutočne nas.rať do huby 2 príspevkami.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 11:32
Re: mechanika
nie je to to iste.. a ak to nevidis tak ti niet pomoci ... :-[]
Avatar - speedfred
18. 9. 2019 11:34
Re: mechanika
Ako myslíš, hádať sa nebudem.
Avatar - xxc
18. 9. 2019 17:40
Re: mechanika
Elektrické sedadlá sú super, keď sa ľudia v aute striedajú a nevedia si nájsť jednoducho správnu polohu. Takto to po nasadnutí nastaví aspoň sedadlo a spätné zrkadlá. Trošku ľutujem, že som to v BMW nedal. Až po kúpe som sa dozvedel, že existuje možnosť mať nastavených viac profilov a doobjednať viac kľúčov (okrem 2 základných). Na opačnom konci je Renault, tam by malo fungovať minimálne 8 profilov a to už by mohlo stačiť aj pre rodinu a známych :-)
18. 9. 2019 15:45
Re: mechanika
A zase šlápnutí mimo. Dole je krásný příspěvek od Swordfishe, doporučuji ti ho přečíst. Nevím co to píšeš o 44 polohách, když je to nesmysl, vzájemných poloh sedačky, opěradla či segmentů bude mnohem více už kvůli plnulému nastavování. A jak je to příjemné u auta, ve kterém pak jedeš stovky kilometrů za den, vědí všichni, kdo zkusili.
El.víko kufru? Nevím na co by jsi chtěl čekat, přicházíš k autu a otevírá se, odcházíš a automaticky i zamkne vše ostatní. Ćidlo pod nárazníkem? Neoceníš, pokud nemáš plné ruce nákladu a nechceš nebo nemůžeš ho pokládat atd...
Avatar - white label
18. 9. 2019 12:18
Ručka...
...mi bude chybět akorát v zimě u předokolek.
Rozbalit vlákno
1
18. 9. 2019 15:46
Re: Ručka...
Když budeš couvat, tak máš principálně Carreru ;-)
18. 9. 2019 12:56
Radsej nie
To mi pripomína elektronicku parkovacku na Peugeote 5008 s totalne mrtvou baterkou. Strasne som nadaval, ked som zistil, ze si to auto ani nemozem vytlacit z garaze, lebo ho proste nemam ako odbrzdit. A vymena zakrytovanej baterky v tesnom motorovom priestore v este tesnejsej garazi stala za to :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2019 13:17
Re: Radsej nie
co by vtedy dal clovek za to keby mal tam klasicku rucnu ... a takych podobnych analogickych pripadov ohladom tych kdejakych modernych el ficur je spusta.. ono si clovek uvedomi o ich nevyhodach az ked uz je pozde ...
Avatar - white label
18. 9. 2019 14:43
Re: Radsej nie
Stačilo připojit nabíječku ke kontaktům a park. brzdu deaktivovat...
Avatar - speedfred
18. 9. 2019 14:53
Re: Radsej nie
Prípadne pozrieť do návodu a tam by mohlo byť nejaký návod na núdzové odistenie ručky.
Avatar - Beefcake
18. 9. 2019 17:32
Re: Radsej nie
Nie je na to nejake udelatko ?
Avatar - xxc
18. 9. 2019 17:43
Re: Radsej nie
Je, treba potiahnuť nejaké lanko skryté v priehradke v stredovej konzole.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2019 19:15
Re: Radsej nie
Ne, ptal jsem se i prodejců... i když je fakt, že jak nastartovat auto se startování tlačítkem jsem si taky musel najít na webu, prodejci to nevěděli.
:-(
Ale u té ručky mlčí i weby. Ale o autech, co zůstaly zabržděný už se dočíst můžeš...
Avatar - Swordfish76
18. 9. 2019 14:58
Další auto bez ní nechci
Jsem docela konzerva a nemám úplně rád změny, ani neholduju všemu nejnovějšímu hned jak to lze koupit. V případě elektronické parkovací brzdy jsem se ale nechal přesvědčit velmi rychle. Je to mnohem pohodlnější. Nic mi netrčí mezi sedadly. Nemůžu zapomenout zabrzdit. Při stání na semaforu nemusím stát na brzdě, ani manuálně zatahovat ručku. Když přesednu do manželčina auta s klasickou ručkou tak mi chvíli trvá si zvyknout, že na křižovatce musím stát na brzdě, než můžu jet. Dokud jsem tuhle vymoženost neměl v autě, tak jsem taky říkal, že je to kravina, jen další kurvítko atd. Ale doporučuju, vyzkoušejte a pak posuzujte. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2019 19:13
Re: Další auto bez ní nechci
Budiž Ti přáno.. já jsem vyzkoušel - a nechci to.
Vyzkoušel hned ve dvou autech, a prostě to považuji za "už za čárou".. ano, technologie zjednodušují řidičům život.. ale v určité chvíli už proti nim není "potřeba řidiče" ale jen móda nebo úspora na straně výrobce - a zvýšení ceny pro zákazníka.
Takže ne, nevolám po ovládání stěračů páčkou a o ostřikování čelního skla mechanickým balónkem.
Ale stýská se mi po normální ruční brzdě. Až tak, že uvažuju o výměně jinak dobrýho auta za jiné, s ručkou.
Avatar - Ada je zase tady
18. 9. 2019 20:40
Auto bez ruční brzdy
je poloviční auto.
Rozbalit vlákno
1
19. 9. 2019 12:21
Re: Auto bez ruční brzdy
Nepredas "polovicu" auta za polovicnu cenu? Druhu polovicu (rucnu brzdu) si kludne mozes nechat...
20. 9. 2019 13:47
El. P brzda - typický příznak řidičské degradace
Tak tento fight je už prohraný, to je jasné, ale nástuk el. P brzdy je podobně hrůzný vývoj špatným směrem, jako stále protežovanější automatická převodovka. Pokud si budu moci vybrat i klasiku, nic proti těmto novotám nemám. Jenže automobilky na řidiče-labužníky čím dál víc z vysoka s.e.r.o.u.! Rozšiřování elektroniky hlava nehlava a omezování řidičských požitků je cesta do pekel! :-( :no: :no: :no: Zatím poslední koupitelní mohykání v nižší střední s pořádnou ručkou je Škoda Scala a Fiat Tipo a z nich taky budu vybírat své příští vozidlo. :yes:
P.S. El. P brzda není třeba ani v rámci "usnadňování" života řidičů, jelikož moderní auta s ručkou mají speciální funkci ABS, která po uvolnění brzdového pedálu ve stoupání auto krátce podrží na brzdách pro komfortní a snadný rojezd. :-)
Rozbalit vlákno
0