Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - fostek
hmmmm
| 19. 9. 2019 12:30
Spíš si myslím, že ty baterky budou větší, protože je kastle vyšší...než dlouhá. Ale to je egal. Začíná to vypadat použitelně. Jako myslím i že bude servis atd. dojezd začíná bejt ok. Jen ta infrastruktura bude křeč.
Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 14:26
Hele realita auta velikosti toho ID4 (předpokládám něco jako Kodiaq GT) bude v nejnepříznivější variantě (zima, dálnice 160km/h) kolem 30-35kWh. Tzn s využitelnejma 83kWh jistejch 250km. Pokud se s tím člověk vyblbne a bude jezdit normálně, bude to někde kolem 25kWh (dálnice 130-140, okresky). Takže by to mohlo dát něco jako 300km i s nějakou degradací baterie.
Jako 1000km v létě bude znamenat vyjet z garáže s plnou a zastavit po 300km na půl hodiny a pak každých cca 200-250km. Tzn 4 krát. V zimě do Dolomit tak třikrát. Jestli se vyplatí šetřit čas každý týden na pumpě a pak jet na dovolenou o hodinu a půl déle nebo ne je na posouzení každého. Podle mého jako druhý auto klidně.
Avatar - reign88
Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 15:07
Ako druhe auto do rodiny to potom straca zmysel "ekologickej" nahrady tradicneho spalovaka. Ale ako pises, dojazd je momentalne vec, ktora ma odradila od elektro-auta spolu so zatial vyssou cenou. Ak sa dostaneme do stavu, ze v zime nebude problem spravit 500km bez obmedzovania sa a bude nabijacia infrastruktura, tak nemam problem prejst. Auto nepouzivam v meste a iba na dlhe trate a preto zatial elektro nie pre mna.
Re: Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 15:35
Zlomový okamžik by bylo, kdyby nacpali do velkýho SUV něco jako 150-180kWh (tzn baterie o hmotnosti 800-1000kg se stávající technologií (...) ). Ale auto velikosti iD3 podle mého se 77kWh bude docela slušný. Egolf v příměstském provozu klidnou jízdou uměl jezdit za něco jako je 13kWh. Pokud by měl tč, tak si myslím, že i na dálnici v zimě nebude reálná spotřeba vyšší než 20kWh. Takže to auto dá kombinací v zimě 400km. Což na auto této velikosti (neočekávám, že za tím někdo tahá plaťák nebo jezdí napříč Evropou) dostačuje.
Re: Re: Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 17:17
kazdy rok v zime sa nam aspon 2x stane, ze zostaneme trcat niekde v zapche kvoli kalamite, alebo havarke na ceste. preto sa snazim mat vzdy aspon polovicu nadrze / nie je to problem s dojazdom okolo 850 km /. velke nagativum pri EV zatial / okrem realneho dojazdu a cene / vidim prave v tomto. v mrazoch klesa kapacita baterie vyrazne rychlejsie a predpokladam, ze stat hodinu, ci dve so zapnutym kurenim by bateriu "zakillovalo" ... vlastne podobne by to mohlo byt v lete s pustenou klimou.
Re: Re: Re: Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 18:46
Píšeš nezmysli. Klíma si nevezme ani kW. Ak máš 50 kWh tak tam môžeš stáť dva dni. Kúrenie ak je realizované tepelným čerpadlom tak viac nevezme. Len z batérie v tuhých mrazoch nedostaneš plnú kapacitu. Ale aj tak by si tam s 50kWh mohol stráviť celý deň.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 20:16
ale tak urcite :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmmmm
| 20. 9. 2019 10:32
Super a teraz utekaj do krčmy sa s kamarátmi potľapkávať po pleciach. Ale určite pri tom neotváraj stredoškolskú učebnicu fyziky, zbúrala by ti ilúzie.
Re: Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 15:54
Co tak mam zkusenost z okoli, tak se vetsinou z elektromobilu jakozto druhyho auta rychle stalo auto primarni. :-) To, ze je to auto "druhy", jeste neznamena, ze se s nim jezdi min.

Ten system se pak totiz obrati, elektroauto jede v dennim zaprahu, vetsinou je mensi a hbitejsi, takze na cesty kolem komina idealni, no a na delsi cesty (a cesty v plnem obsazeni) je v garazi schovanej nejakej normalni (vetsi) kombik.
Avatar - fostek
Re: Re: Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 16:44
No to máš asi pravdu. A ještě:
proč platit ručení atd. a ztrácet peníze na hodnotě v kombajnu v garáži, když můžu 2x za rok za vatu (když t fakt sečteš) půjčit na tu dovču třeba Multivana?
Nejsem nadšenec do EV, ale do takovejhle úvah docela jo.
Ať je v tý garáži za tu vatu kabriolet. :)
Re: Re: Re: Re: Re: hmmmm
| 20. 9. 2019 11:42
Pro vetsinu lidi taky uplne v pohode moznost :-) Otazka je, jak to pujde u nas, kde maj lidi vetsinou ptorebu nutne vsechno vlastnit, i kdyz to ekonomicky nedava smysl :)

Schvalne jsem to checknul, a kdyz si u Avisu na hlavaku pujcis na 14 dni superba, tak za nej vytopis 400Euro. A to prumernej zamestnanec s peti tejdnama dovoleny potrebuje maximalne tak dvakrat do roka... v zime do Alp, v lete na rivieru :-)
Jinymi slovy na pokryti prumerny potreby dalkovyho cestovani staci castka, ktera je mnohdy mensi, nez rocni pojisteni a dalnicni znamka pro vlastni auto.

Do garaze prosim, dle aktualni financni situace, aspon Miatu (na NBcko zvladne usetrit opravdu skoro kazdy) -> S2000 -> Mustang -> ... -> vyber shora neomezeny. :D
Avatar - fostek
Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 16:43
Aha. Půl hodiny...a co až vás tam budou tisíce?
Druhý auto je přesně ten obrat, u kterýho končí ekologie a tím pádem i EV.
Re: Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 18:50
Dve autá nájdeš snáď pred každým domom. U mňa to je nutnosť a zďaleka nie som jediný, kto takto funguje.
Avatar - fostek
Re: Re: Re: Re: hmmmm
| 19. 9. 2019 19:53
Ano, ale to je to, co se musí změnit. Ne auta, ale život.
Avatar - fostek
Hustej obrat
| 19. 9. 2019 12:31
"Tímto modelem však značka teprve vykopává elektrickou ofenzivu"
no, to je dost surrealistický...kulantně řečeno

:D
skoda
| 19. 9. 2019 14:02
A o škode nič ani slovo, zošaliem z toho. Prečo ste ani raz v článku nespomenuli škodu. Potrebujem počuť niečo o škode aspoň slovo.
Avatar - fostek
Re: skoda
| 19. 9. 2019 16:47
Jo?
Škoda, že blbý čobolský hovado nám tady kafrá do diskuse :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku