Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW ID.4 prozrazuje termín premiéry. Elektrický crossover má zaujmout prostorem a bateriemi

Stanislav Kolman
Diskuze (17)

Stánek VW na frankfurtském výstavišti byl prakticky jen o elektrickém hatchbacku ID.3. Tímto modelem však značka teprve vykopává elektrickou ofenzivu, další novinka dorazí krátce poté.

Na autosalonu ve Frankfurtu měla značka Volkswagen několik modelů, žádný z nich pro ni ale nebyl tak důležitý jako nový elektrických hatchback ID.3, který tu byl zastoupen nejvyšším počtem kusů. VW rovněž přivezl celou svou rodinu konceptů ID., z nichž jeden – blížící se crossover ID.4 – byl k vidění za skleněnou plochou v maskovaném provedení, ale sériovém stavu.

Mnoho podrobností zatím nevíme. Na internetu se ale objevilo video, ve kterém šéf prodejů VW Jürgen Stackmann potvrzuje příjezd elektrického crossoveru, který je výrazně větší než ID.3. Zároveň prozradil, že premiéra elektromobilu je naplánována na únor příštího roku.

Zatím nevíme, jestli se tak stane v rámci autosalonu v Chicagu, který startuje 7. února. Spíše se přikláníme k variantě, že premiéra proběhne na soukromé akci Volkswagenu. Do té doby nám německá společnost ukáže ještě jeden veledůležitý model – osmou generaci kultovního Golfu.

Technické podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím, protože ale budou všechny budoucí elektrické vozy VW postaveny na platformě MEB, počítá se s hodnotami velmi blízkými původnímu konceptu z roku 2017. Ten se chlubil pohonem v podobě dvojice elektromotorů (jeden na každé nápravě) a výkonem soustavy 225 kW. Crossover prý může pelášit až 180 km/h a dle někdejší metodiky NEDC ujede až 500 kilometrů na jedno nabití.

Jen připomeňme, že v koncepční fázi sliboval ID. Crozz lithium-iontové akumulátory s kapacitou 83 kWh, což je výrazně více než balíčky připravené pro již odhalené ID.3 (45, 58 a 77 kWh). Volkswagen tak podle všeho bude těžit z delší karoserie, pod kterou se vejde ještě více baterií.

Mé příští auto bude pohánět...
  • Benzin
    47,5%
  • Nafta
    32,3%
  • Elektřina
    15,9%
  • Jiná alternativa
    4,3%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 6854 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (17)

Doporučujeme

20. 9. 2019 11:42
Re: hmmmm
Pro vetsinu lidi taky uplne v pohode moznost :-) Otazka je, jak to pujde u nas, kde maj lidi vetsinou ptorebu nutne vsechno vlastnit, i kdyz to ekonomicky nedava smysl :)

Schvalne jsem to checknul, a kdyz si u Avisu na hlavaku pujcis na 14 dni superba, tak za nej vytopis 400Euro. A to prumernej zamestnanec s peti tejdnama dovoleny potrebuje maximalne tak dvakrat do roka... v zime do Alp, v lete na rivieru :-)
Jinymi slovy na pokryti prumerny potreby dalkovyho cestovani staci castka, ktera je mnohdy mensi, nez rocni pojisteni a dalnicni znamka pro vlastni auto.

Do garaze prosim, dle aktualni financni situace, aspon Miatu (na NBcko zvladne usetrit opravdu skoro kazdy) -> S2000 -> Mustang -> ... -> vyber shora neomezeny. :D
20. 9. 2019 10:32
Re: hmmmm
Super a teraz utekaj do krčmy sa s kamarátmi potľapkávať po pleciach. Ale určite pri tom neotváraj stredoškolskú učebnicu fyziky, zbúrala by ti ilúzie.
19. 9. 2019 20:16
Re: hmmmm
ale tak urcite :)
19. 9. 2019 18:50
Re: hmmmm
Dve autá nájdeš snáď pred každým domom. U mňa to je nutnosť a zďaleka nie som jediný, kto takto funguje.
19. 9. 2019 18:46
Re: hmmmm
Píšeš nezmysli. Klíma si nevezme ani kW. Ak máš 50 kWh tak tam môžeš stáť dva dni. Kúrenie ak je realizované tepelným čerpadlom tak viac nevezme. Len z batérie v tuhých mrazoch nedostaneš plnú kapacitu. Ale aj tak by si tam s 50kWh mohol stráviť celý deň.