Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Daimler: Současná generace spalovacích motorů by mohla být poslední

Společnost Daimler nevyloučila, že aktuální generace spalovacích motorů by mohla být vůbec poslední. Chce se více soustředit na nástup elektromobility.
Zpět na článek
20. 9. 2019 17:12
21. 9. 2019 00:28
21. 9. 2019 07:16
20. 9. 2019 14:08
Kam na takové kraviny chodí?
I kdyby idiotský zelený Gretismus nedej bože v příštích letech zcela ovládl Evropu, tak přece pořád Mercedes bude svá auta vyvážet i mimo ekoterorismem zblblou EU, ne?!
Rozbalit vlákno
68
Avatar - CICERO
20. 9. 2019 14:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 9. 2019 14:44
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Elektriku ignorují pouze rusové a východoevropani. Ostatní včetně číňanů na té vlně už dávno jedou. A že by kůli rusům držel MB spalováky je blbost.
Avatar - lyon667
20. 9. 2019 15:01
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Nevšiml jsem si, že by to kromě pozérů a věčně naivních idealistů na západě někdo kupoval. Těch 5% prodejů ve vybraných zemích lze těžko nazvat vlnou, na které se "už dávno jede"...
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 15:17
Re: Kam na takové kraviny chodí?
https://www.e15.cz/…m-v-zemi-1362513

Hele ty :no: za odkaz s fakty znamenaj CO? Vysvětlí nějakej palcovač? :D :-!
20. 9. 2019 15:37
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Hamuno Nizozemí není svět.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 15:40
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ryky že tam ale žije ZBOHATLICKEJCH VÝSTŘEDNÍCH EXOTŮ žejo? :-!

To už tak bejvá = že něco novýho se nejdřív šíří spíš bohatejma státama světadílama v chudších oblastech jen ty zbohatlíci jak řikáš = ale trend je danej = ty ses zdá se zatim nedostal přes BOD ZLOMU = proč? Nebo? ;-)
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2019 19:03
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ukaž nám, ty exote, výsledky nějakého státu s nepokřiveným tržním prostředím.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2019 08:35
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Exot = jako ten kdo ví víc než ty? Tomu se v tomhle případě řiká ekonom ;-)
Ohledně tý nafty = všechny ostatní kontinenty = tos nevěděl? :-!

Jinak vzor pro naše pokřivenej komplikovanej daňovej systém https://zpravy.aktualne.cz/…d610cc47ab5f122/ by mělo bej Irsko nebo Kanada Dánsko no to bez těch jejich napálenejch aut :-! ale to tě nezajímá = ty chceš jen štěkat žejo :-)
Avatar - kari.laz
20. 9. 2019 16:04
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Nemám bližší informace, ale jak to tam mají s dotacemi a zvýhodněním pro elektro? A jak naopak pro spalovací motory?
20. 9. 2019 16:54
Re: Kam na takové kraviny chodí?
zrejme podobne ako v Norsku, kde je napriklad Tesla S podobne draha ako Skoda Superb. konkretne aby som nekecal :

- Skoda Superb Sportline 2,0 TSI, 280 hp, automat stoji/stala v Norsku 619 100 NOK, cize cca 63 336 EUR.
- Tesla S75 62 778 EUR
- Tesla S75D 4x4 67 000 EUR
- Tesla Model S 100D, stoji 86 000 EUR
- BMW 760ix 242 000 EUR.

- Golf 1,0 TSI manual 5st stoji 28 800 EUR
- Nissan Leaf s 40 kWh, 150 hp 25 156 EUR
Avatar - kari.laz
20. 9. 2019 15:02
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ignorují ji všichni, až na pár pomatenců, co si myslí, že elektroautem zachrání velrybu. Akorát že na Východě jim to necpou horem dolem a nenutí je to díky zákazům, dotacím a zvýhodňování pořizovat. Pokud by byla eletkroauta volně vedle normálních aut, tak si ty mixéry pořídí pár pomatenců a tím by to celé haslo.
20. 9. 2019 15:31
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Však ono to tak taky je. Pořizuje si to pár zbohatlických výstředních exotů a tím to hasne. Prodeje jsou směšně malý.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 15:38
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Viz já 15:17 a viz https://zpravy.aktualne.cz/…7c1ac1f6b220ee8/

Já se teda spíš těšim na vodík a zvědavej sem na https://cdr.cz/…si-nikdy-nabijet a určitě na https://zpravy.aktualne.cz/…305ac1f6b220ee8/

Prostě v pořadí 4. průmyslová revoluce bude mít na 99,99% dopady jako ty předešlý = u nás to bude znamenat 3/4 a milion míst který SKONČEJ = ale nějaký taky vznikou. Proč si myslíš že tahle bude úplně jiná = to nevim. Možná proto že náš stát pod vedenim ANO na přípravy asi tak z 99% zatim kašle?

No a stejný to bude nakonec s těma spalovacíma motorama = eště dýl snad zůstanou tam kde maj fakt smysl = ve sportovních zábavnejch autech = pro přepravu z A do B prostě NEMÁME tolik ropy aby sme jí mohli tak plejtvat = zvlášť když VĚTŠINU potřebujeme na jiný věci a tam jí = narozdíl od toho přesunu z a do b = neumíme nahradit. Plus při tom běžnym přesunu = docela škodí

Celkovej přechod bude trvat eště dlouho ale psal si že máš děti tak jejich už budou spíš znát spalovací motor v osobnim autě leda v nějakym to EXOTICKYM sporťáku = abych použil stejný slovo jako ty ;-)
20. 9. 2019 16:05
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ano v tom s tebou souhlasím. Ty to ale prezentuješ jako že to všechno nastane zítra. Ano průmyslová revoluce 4.0 plíživě v průběhu následujících desetiletí ovlivní životy lidí, ano naše děti zažijou asi konec spalovacích motorů a další věci. Ovšem to je všechno na desítky let. Ne že příští rok nebo za dva roky bác a svět se změnil.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:07
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ten Průmysl 4.0 bude asi trochu rychlejší než myslíš = ale rozhodně ne zítra
Ale svět se během příštích třeba 20ti let razantně změní = ostatně i v historii to tak bylo že byly desetiletí období velkejch změn a pak zase..

No a my sme dle všeho na prahu dalšího takovýho období
Avatar - Zetti
20. 9. 2019 15:43
Re: Kam na takové kraviny chodí?
EU vas nauci ty auta kupovat. Az pojedes na elektriku za 0,5 koruny nebo na fosil za 5 na kilometr, tak zemnis nazor i ty. Ta dobe se rychle blizi
Avatar - Machýrek
20. 9. 2019 15:53
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Toho se nebojim. Buresovi volici by mu to neodpustili.
Avatar - CICERO
20. 9. 2019 16:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
20. 9. 2019 15:54
Re: Kam na takové kraviny chodí?
O tom není pochyb. Ti "nahoře" nás naučí.
Jen bych ti tu tvou matematiku drobně opravil. Dnes nejezdí skoro nikdo za 5kč/km. A až budou všichni jezdit na elektřinu, tak nebude nikdo jezdit za 0,5kč/km.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:05
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ale doba kdy ti nahoře byli daný skončila = i když po ní spousta lidí dodnes vzdychá = asi netušej že to byl hlavně ekonomickej bankrot = soudruzi už nebyli schopný zajistit ani to málo co lidem dávali

Rozdíl v nákladech na provoz je obří = ani nemusíš porovnávat se supersporty který ve zrychlení poráží
20. 9. 2019 16:09
Re: Kam na takové kraviny chodí?
To je dobrej poznatek. On i ten elektromobil jezdí cca za 1 Kč/km a 5 Kč/km by si jezdil s nějakým benzínovým osmiválcem. Běžný auto pojede kolem 2-3 korun. :D
Avatar - Zetti
20. 9. 2019 16:21
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Zjevne si nic nepochopil. Ten vypocet je jen ilustracni. neni ti divny, ze nemecky automobilky se vrhaji na elektromobilitu jak prasteny? Vsadil bych se, ze vedi vic co bude, nez jsou nase naivni predstavy.
Tedy 5 korun nemusi byt posledni sazba, klidne treba 10 korun s litrovou jebkou. Od dani za auta, palivo, poplatky, parkovani v kazdym mestecku, emisni odpustky az po vyhazov na STK.

Nikdy nebude lip nez uz bylo a zvyknout se da i na hrebik v riti
Avatar - _Karel_
20. 9. 2019 16:29
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ne, není mi divný, že se automobilky vrhají na EV. Jsou k tomu nucené pokutami z EU. Určitě to nedělají proto, aby nasytili obří hlad ze strany zákazníků.
Nic jsi nepochopil ty. Až budou všichni jezdit v EV (pokud k tomu dojde), bude to řidiče stát totéž, co by je stál spalovák. Jak by stát vykryl multimiliardový výpadky v daních?
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:37
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Hele to je stejný jako to zvýhodnění nafty o 1 korunu KAM všichni chodíte na STEJNÝ protiargumenty? :*)
Teď mám na mysli ty = multimiliardový výpadky v daních? :-!

Popravdě s 4. průmyslovou revolucí a nejen kvůli tomu by bylo vhodný docela RAZANTNĚ změnit celej systém = včetně sociálního zajištění. Asi možná až ZRUŠIT důchody a zavést něco jako zajištěnej příjem od třeba 18ti navždy

A jak asi možná víš poměrně velká změna bude i ve vlastnictví aut http://www.hybrid.cz/…lechnete-si-proc takže i tam je víceméně NUTNÁ budoucí změna

Ale tohle změnit je celkem brnkačka = na to stačí v každym státě nebo jednotně na kontinentu pár chytřejších ekonomů. Velkej problém je změna myšlení lidí = zvlášť starších, u nás s bonusem lidí ovlivněnejch socialismem. A socialistický vnímání věcí je normální pro hodně lidí i dneska = 30 let po krachu
Avatar - Ada je zase tady
20. 9. 2019 21:51
Re: Kam na takové kraviny chodí?
výraz "pár chytřejších ekonomů" je oxymoron. :no:
Avatar - Zetti
20. 9. 2019 17:03
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Mas dojem ze z toho mam nejakou radost? To me tedy malo znas
20. 9. 2019 16:30
Re: Kam na takové kraviny chodí?
omg, pretoze musia. lebo ak chcu splnit emisie CO2 nastavene politikmi, tak poste EV vyrabat musia, aj ked nechcu. ak by si sa niekedy porozpraval s clovekom z automobilovej branze, tak by si zistil, ze EV ( bez masivnych dotacii ) v Europe nikto nechce a netusia, co s nimi budu robit. je len par krajin, ktore si mozu dovolit dotacie ako napriklad v Norsku / ktore si moze dovolit dotacie pretoze zaraba na predaji ropy :-) )
21. 9. 2019 15:30
Re: Kam na takové kraviny chodí?
A nemoze to byt aj tym ze na EV nezarobia tolko ako na ICE? Nemci sa vrhaju do EV pretoze dostanu masivne dotacie od samotneho Nemecka. Porsche zacne byt ziskove na Taycane az v roku 2023.
Avatar - kari.laz
20. 9. 2019 15:55
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Tak nějak nevím, co vás vede k tomu, že elektrika bude pořád za hubičku, nebo dokonce zadarmo. Počkej až budeš vzpomínat, jak jsi jezdil autem se splovákem za 3 koruny na kilometr.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:09
Re: Kam na takové kraviny chodí?
No teď jezdíš s Teslou 3 výrazně levnějš = než ty se spalovákem ;-)
20. 9. 2019 16:10
Re: Kam na takové kraviny chodí?
No když do toho započítáš pořizovací cenu auta, tak to taková výhra už není :D
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:15
Re: Kam na takové kraviny chodí?
To jistě = ale to je daný jen tim že chrlíme sto milionů aut se spalovacim motorem zatimco EV nebo vodíkovejch zlomek. Při obrácenym poměru by to i s jejich cenama bylo obráceně
Avatar - _Karel_
20. 9. 2019 16:17
Re: Kam na takové kraviny chodí?
při obráceným poměru by to bylo jinak i s cenou paliva pro EV.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:23
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Nerozumim = palivo pro EV dneska promrháváš v rafinériích. Tam se ho spotřebuje nejvíc. Navíc k tomu spotřebováš ropu ;-)
A navíc tu ropu musíš dotáhnout https://www.novinky.cz/…si-ropu-40281016 do tý rafinérie a tisícema cisteren pak z tý rafinérie = nebo poslat tu elektřinu kterou používáš na tu rafinaci ropy poslat rovnou do auta

Navíc se šířej víceméně energeticky soběstačný celky = kdy střechou vyrobíš do zásobníku uložíš a třeba do auta pošleš

Plus bonusy nula emise a bonus ta ropa je spíš jen v problémovejch částech planety a to že ropy neni nekonečně = zhruba polovinu sme jí spotřebovali. A na pohon auta z A do B jí nepotřebujeme = na počítač na kterym píšeš zatim jo

Velká část odborníků ale vidí budoucnost ve vodíku = osobní nákladní auta i vlaky dokonce i letadla. Umíme ho vyrobit už i z mořský vody. A nejvíc na planetě je čeho? :-)
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2019 19:09
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Kdyby byly EV konkurenceschopné, chrlíme statisíce EV. O vodíkových ani nemluvě. Ty jsi vážně marnej...
20. 9. 2019 16:07
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ano rychle se blíží. Počítám, že tak 10-15 let a bude to pomalu tady :D Já se tomu vyloženě nebráním. Třeba si za 10 let taky koupím hybridní auto, protože to pro mě bude výhodný.
20. 9. 2019 16:44
Re: Kam na takové kraviny chodí?
ja by som si uz dnes kludne kupit auto na vodikovy pohon, je mi osobne uplne jedno, ci mam benzin, diesel, alebo vodik. na auto mam urcite "poziadavky" a vyberam podla nich.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:47
Re: Kam na takové kraviny chodí?
No to máme všichni = podle "určitejch požadavků" = já začal naftou pak benzín dneska benzín hybrid a příště bych docela možná asi zkusil vodík. Jestli příště nebo přespříště = to už sou detaily to se uvidí podle okolností :-)
20. 9. 2019 16:43
Re: Kam na takové kraviny chodí?
dane z pohonnych hmot su vyznamnym prijmom statneho rozpoctu. ak masivne "presadnu" klienti na EV, alebo vodik, tak tento vypadok stat vykompenzuje zdrazenim elektricke energie. len uplne neznaly clovek si moze mysliet, ze elektrina bude stat tak malo ako teraz. presne ako to tu niekto napisal, naklady na prevadzku a "drzbu" EV budu v buducnosti rovnake, ak nie vacsie, ako su dnes na auto s benzinovym / dieslovym pohonom.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:46
Re: Kam na takové kraviny chodí?
OBZVLÁŠŤ miluju když mi někdo = na hodně procent laik = vysvětluje ekonomický souvislosti :-!

No možná si nepochopil jak to funguje doteď s tou elektřinou a ropu a rafinériema a rozvozem na čerpačky = a jak s vynechánim tý ropy a rafinérie a rozvozu = a poslánim elektřiny rovnou do toho auta?
20. 9. 2019 17:40
Re: Kam na takové kraviny chodí?
On to píše jasně - pokles prodeje vysoce zdaněných pohonných hmot klesnou příjmy z daní do státních pokladen a tento pokles se musí vykompnezovat novými daněmi někde jinde - u elektřiny pro auta se to přímo nabízí.
20. 9. 2019 21:03
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Vykompenzuje sa to mýtom. Aby rozdiel prevádzkových nákladov ostal zachovaný a to ešte môžu vylepšiť tým, že na staršie/všetky spalováky bude mýto vyššie. O celoeurópskom mýte pre osobné auta sa úž hovorilo a som si istý, že na to dôjde a to v nie moc vzdialenej budúcnosti.
Avatar - _Karel_
20. 9. 2019 21:22
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Jakým mýtem? Dálničním? Kolik by 1km musel stát, aby to vykompenzoval? Nebo se bude platit za veškeré ujeté km, sledování aut po celé republice?
Avatar - Ada je zase tady
20. 9. 2019 21:57
Re: Kam na takové kraviny chodí?
presne tak. Proc uz jsou dnes ve vsech novych autech namontovany ty bonzovaci krabicky, informujici velkeho bratra kde jezdis?
21. 9. 2019 07:10
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Moje dlouhodobá zkušenost z cestování po EU je, že 1km mýtného stojí zhruba stejně, jako palivo na ujetí toho 1 km, což u mne dělá 2 + 2 Kč - ZHRUBA. Zdvojnásobení mýta tedy vykompenzuje prodej paliv.
Avatar - _Karel_
21. 9. 2019 07:54
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Mýto se aktuálně platí na hodně malé části silnic. Muselo by se platit všude, nebo jen na dálnici v rapidně vyšší částce. V tu chvíli se po těch dálnicích rapidně přestane jezdit, což taky není žádoucí.
21. 9. 2019 15:40
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Stačí si pozrieť ako príklad Nórsko, tí moc diaľnic nemajú. Tak začali so spoplatňovaním vjazdu do miest a postupne sa pridávali niektoré mosty, tunely, frekventované cesty a dopracovali sa k tomu, že 1000 km v Osla a okolí ťa stojí 500 EUR mesačne s EV sa dostaneš pod 200.
21. 9. 2019 17:00
Re: Kam na takové kraviny chodí?
vjazd do Osla v spicke stoji 60 NOK a mimo spicky 50 NOK. 1 EUR je priblizne 10 NOK ... takze ide o 6, resp. 5 EUR za vstup do mesta. Ak chces vstupit do mesta kazdy den, stoji nora takato moznost 180 EUR mesacne. Priemerna mzda v norsku za rok 2017 bola vo vyske 44 000 NOK, cize 4 400 EUR...je to zhruba 4 nasobok priemernej mzdy v Cesku, ci na Slovensku. Ak to prepocitam na nase pomery, tak je to ako keby bol poplatok za vstup do Prahy, alebo Bratislavy autom mesacne 45 EUR. ceny EV v Norsku su nizsie ako ceny aut so spalovacimi motormi, preto je uplne samozrejme, ze si EV bez problemov kupia na jazdenie do mesta ( vjazd do mesta bez poplatku ). doma ale stale maju velke dieslove SUV / Combi, s ktorymi jazdia dlhsie cesty. vzhladom ich vysku prijmov nie je prekvapive, ze dvojclenna rodina ma dve Tesly a jedno Volvo XC90 diesel.
22. 9. 2019 06:07
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ja som bol v Nósku len pár týždňov a bolo to pred hlavným rozmachom EV. Okrem toho som používal auto z požičovne, ale od domácich viem, že používať auto ich stálo cca 800 EUR mesačne. Vjazd do Osla nie je jediná spoplatnená vec. Spoplatnená sú aj iné úseky, parkovné, drahé palivo a vysoké paušálne poplatky ako poistky. Nejaké štúdie hovoria hovoria o úsporách 4000-8000 EUR na auto za rok pri použití EV v Osle a okolí.
Počet aut v domácnosti si netrúfne hodnotiť. Tam kde som sa pohyboval ja, bolo dosť ľudí bez auta a využívali hromadnú dopravu, alebo bicykel. S tým, že niektorý mali len jedno auto doma a niektorý auto nemali vôbec, lebo ho nepotrebovali. A to bola technologická firma, kde boli mzdy vyššie ako priemer, ale priamo v Osle. V menších mestách to môže byť iné.
22. 9. 2019 07:32
Re: Kam na takové kraviny chodí?
ako pises, maju spoplatnene vsetko - vjazd do tunela, prechod cez most a pod. nemaju dialnice ( maju ich velmi malo ), tak zvolili iny "model" vyberu dani. tento pristup len hovori o skutocnosti, ze politici vzdy najdu sposob, ako naplnit statny rozpocet. v urcitom momente budu schopni schvalit dan z robotov, ci za vzduch, ktory dychame ... bez nadsazky. preto je aj predstava, ze vlastnictvo a uzivanie EV bude lacnejsie ako auto so spalovacim motorom uplne mylna. a na zamyslenie ... je skutocne absolutne iste, ze bude niekto schopny vymysliet bateriu, ktora bude mat nizku cenu a hmotnost, vysoku kapactiu a dobry "termomamanzment" aby poskytla komfort, ktory vyzaduje masove rozsirenie EV - predovsetkym teda dostatocny dojazd, male straty a vysoku rychlost dobijania ? co ak to proste nepojde, pretoze "fyzika a chemia nepusti" ?
21. 9. 2019 00:16
Re: Kam na takové kraviny chodí?
neber to prosim v zlom, ale Ty nemas najmensiu predstavu o tom, ako to v realnom svete funguje :) pozri sa do Francuzska, kde chcel Macron zvysit spotrebne dane na pohonne hmoty. nikdy, nikdy nebudu vlady kompenzovat vypadok v prijmoch, ktore budu vyvolane presadnutim na EV - cize luxusne auta, tym, ze by zvysili dane a poplatky nizsim socialnym skupinam, pretoze presne tie by zostali pri benzine a nafte. okamzite by bola europa zaplavena protestujucimi a ekonomika by skolabovala. taketo kroky si mozu dovolit len vlady v mimoriadne bohatych krajinach, ktorych je v EU zopar. takze nie, vypadok z dani na pohonne hmoty budu vykompenzovane novymi danami a poplatkami pre majitelov EV. samozrejme, kym je EV par % tak to nikto neriesi, ale v momente, ako sa tieto cisla dostanu na 10, ci 20 % okamzite pridu dodatocne dane a poplatky ...
21. 9. 2019 15:33
Re: Kam na takové kraviny chodí?
No tú predstavu nemáš skôr ty. Vo Francúzku sa blbec postavil na pódium povedal, že ide zdražovať. Ale takto sa elektrické auta medzi ľudí nerozšíria. To potrvá najmenej generáciu. Aj v bohatom Nósku, kde sú EV dotované(pri kúpe aj pri prevádzke) viac ako hocikde na svete sa až po viac ako desaťročí dostali predaje EV nad 50%. Pri priemernom veku 10,5 roka potrvá generáciu kým pocítia relevantný pokles príjmov z PHM.
V EU sa priemerne registrovalo len 2% EV, Kým sa celkový pomer všetkých elektrických aut v premávke dostane na 50% tak už budú dávno dostupné elektrické jazdenky a cena nebude prekážkou ani pre menej majetných.
Druhý scenár je, že sa niekto rozhodne spraviť radikálny krok a auta prestanú byť dostupne pre väčšinu ľudí. Predaje padnú na polovicu, priemysel skolabuje a budeme radi ak to skončí len štrajkom a nie vojnou.
21. 9. 2019 16:44
Re: Kam na takové kraviny chodí?
hmmm ... kolko ludi najprv pise a potom cita prispevok, na ktory reaguju ? napisal som, ze EV budu dodatocne zdanovane az v urcitom momente, ked vypadok z prijmov na daniach za pohonne hmoty zacne byt pre statny rozpocet citelny a "migrovanie" z aut so spalovacimi motormi bude "nezvratne"... konkretne pisem, ze by to mohlo nastat v pripade, ked podiel EV dosiahne 10 - 20 % ( to je len hruby odhad ) . stav v norsku ( ktory ako sam pises nastal po viac ako desatroci ) nie je pre podmienky EU pouzitelny, pretoze norsko je jednou z najbohatsich krajin sveta. disponuje jednym z najvacsich investicnych fondov sveta a mimoriadne stedre dotovanie EV si moze dovolit. ak dobre poznas situaciu v norsku, tak urcite vies, ze k realnemu "rozmachu" predaja EV doslo az v momente, kedy zacali byt EV lacnejsie ako auta so spalovacimi motormi. cize ani obyvatelia norska, ktori patria medzi najbohatsich na svete, neboli ochotni kupovat si EV bez vysokych dotacii.

este k "repredaju" a cenam jazdeniek EV / hybridov a plug-in hybridov ... toto je jedna z tem, ktoru predajcovia a samotne automobilky nechcu prilis "komunikovat". po 4, ci 6 rokoch bude cena dnes predavanych EV aut vyrazne nizsia ( ak po nich vobec bude dopyt ) ako sme si zvykli pri autach so spalovacimi motormi po rokoch uzivania. 4, ci 6 rocny EV bude nie len moralne zastaraly ( pretoze vyvoj alternativnych pohonov bude velmi rychlo napredovat ), ale kupujuci si bude zaroven vedomy, ze ho pocas jeho uzivania caka draha vymena baterie. ja osobne si napriklad myslim, ze je otazkou len par rokov, kedy sa automobilky preorientuju z "bateriek" na vodik poskytujuci komfort uzivania auta velmi podobny spalovacim motorom, ktory ludom vyhovuje vyrazne viac ako dlhe nabijane EV a problemy s infrastrukturou.
22. 9. 2019 06:16
Re: Kam na takové kraviny chodí?
No tak na tomto sa z časti zhodneme. Dosť bude záležať ako sa k nákupom EV postavia firmy, ktoré robia 60% predajov v EU.
Čo sa batérii týka tak tam to bude lotéria. Ak sa pri výrobe pôjde na kvalitu, tak batérie s nejakým poklesom kapacity vydržia 15 rokov. S poklesom kapacity sa dá žiť, lebo jazdenky budú výrazne lacnejšie a vieš zobrať model s väčšou batériou. Horšie to bude ak začnú umierať články úplne. V tomto sú priepastne rozdiely napríklad aj u NB nájdeš značky, kde batérie hravo vydržia 7 rokov a aj také kde sú po troch na odpis.
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2019 19:07
Re: Kam na takové kraviny chodí?
To má být jako dobře, že mě nadnárodní státní útvar bude něco "učit"?
Avatar - twistedTSD
20. 9. 2019 19:02
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Jasan, třeba v USA je to jeden elektromobil vedle druhého.
21. 9. 2019 07:17
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ja tedy elektriku neignoruji, dost v ni v Praze jardim.
Avatar - Beefcake
20. 9. 2019 17:11
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Inak si v poriadku ?
Avatar - pradeda777
20. 9. 2019 18:38
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Zdá se, že Gretisti mají 5 kolonu i zde...... :-!
20. 9. 2019 19:42
Re: Kam na takové kraviny chodí?
https://www.usatoday.com/…isco/2373323001/

Mas pravdu. Fandim jim. A v USA s jejich zivotem, jaky vedou.. zvlast :-)

Vis leckde ve svete je to tema cislo 1.
V diskuzi acz samozrejme neocekavam pochopeni.

Za sebe muzu napsat, ze fandim tem mladym. :-) Stejne jako v Ceskoslovensku v roce 89.
Obcas je treba si priznat, ze mladi nejsou tak otupeli a lhostejni..
20. 9. 2019 21:39
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Nechcem ti s tou otupelostou kaziť radosť, ale všade vo svete to škartujú hlavne študenti humanitných vied čo nemajú ani šajnu o fungovaní techniky. A aj keď sú prizvaný k diskusii s odborníkmi tak vedia len opakovať svoje krátke naučené slogany.
21. 9. 2019 07:38
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Vis ja si myslim, ze maji sajnu o rozsahu katastrofy ktera nastava. A tady pujde konvencni mysleni stranou. Dosavadni zpusob zivota skoncil. A to diky protestum hned a nebude tak zle. Anebo vynucene za 10 az 20 let a to uz mozna nepujde zvratit. Jine moznosti nejsou. To ze se nic nedeje, je jen prani lidi jako jsi ty. Ja bych si to taky moc pral, ale realita je jinde :-O

Mlady lidi tahle hrozba desi..
My si rikame, ze uz to nejak doklepem. Asi tak k sajnu o technice, ale hlavne ekenomii.
Protoze tato opatreni jsou naprosto neekonomicka.
Maji navratnost 20 let a vice. A takova navratnost zadneho ekonoma nezajima.
Nehledne na to, ze ekonom nema sajn o klimatu. A nejlepe zmenu klimatu popira a tudiz tu navratnost vubec nechape.

Tyhle lidi to chapou. Mozna je to i tim, ze se o tom uci ve skole. Narozdil o nas starych ;-) Nikdo jim tam nerika, ze se se vlastne ochlazuje, ze klimaticke zmeny byly vzdycky a ze je to dano slunecni aktivitou a clovek na to nema vubec zadny vliv. ;-)

https://zahranicni.ihned.cz/…-tyden-pro-klima
21. 9. 2019 16:00
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Mladý ľudia, ktorý sa chytia niečoho čomu nerozumejú a sú radi, že sa ulejú zo školy. Koľký z nich sa vzdali mobilu? Mobil nie je len tá hračka, čo máš v rukách, ale aj infraštruktúra za ním. Aby mohli šíriť svoje múdra na socialných sieťach, tak niekde sú servery čo majú spotrebu ako menšie mesto. Ale tak ďaleko nevidia. Vedci sa nezhodli aký je vplyv človeka na otepľovanie ale veselo kántrime prírodu, aby sme ho zastavili. Negatívne dopady krátkozrakých snáh o zastavanie otepľovania môžeš vidieť už dnes. V inej diskusii som ich už menoval opakovať sa nebudem.
Ak by išlo naozaj boj s emisiami, tak pri súčasnej úrovni techniky je najlepšie nahradiť uhlie jadrom. To by dostalo emisie z energetiky prakticky na nulu. Čo na tom, že budovanie je drahé, veď ide o záchranu sveta. Miesto toho sa tá samá parta čo lamentuje nad CO2 púšťa do EDF čo výroba elektriku bez emisne, aby odstavili jadro. Aký ma zmysel odstaviť funkčné atómky v Nemecku? CO2 pri ich budovaní sa už uvoľnilo. Ich náhrada akýmkoľvek iným zdrojom je konzum, lebo pri výrobe tej náhrady sa uvoľní CO2. A presne takto tí tvoji mladý fungujú. Chcú zmenu za každú cenu aj keď veci zhorší. Za 10 rokov si povedia, že to bola blbosť, ale nový nápad bude zaručene fungovať.
Čo myslíš prečo sú EV drahé? To nie je luxusný tovar, aby tam boli luxusné marže. Je tam vysoká cena vstupov. Jedna vec je ťažba. Tá sa môže zlacniť, ale šetrná k prírode nebude. Potom je potreba ten materiál dostať na požadovanú čistotu. Pri metalurgii nie je potrebná taká čistota materiálu ako pri využívaní ich chemických vlastností v batériách. To je ťažká chémia. Oboje tieto veci vedia byť lacnejšie v krajinách tretieho sveta, kde sa moc nekontroluje aká spúšť tam zostane a kde tie kyseliny vlastne skončili. Lenže aj krajiny tretieho sveta sú na tej istej planéte ako čistá EU.
21. 9. 2019 19:12
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Ty jsi sem tedy zamotal temat :-)

Tak za prve mobily. Ty maji naprosto marginalni vliv na co2.

Za druhe najdi si nejake porovnani slunecni energie, vetrne a jadra.

Vadi mi, kdyz se michaji pojmy a dojmy...
https://www.carbonbrief.org/…arbon-footprints

PS Ja s tebou v podstate souhlasim, co se tyce jadra. Tam jsou zase ale uplne jine problemy. Samozrejme odpad, bezpecnost a k tomu astronomicke naklady na vystavbu..
22. 9. 2019 06:38
Re: Kam na takové kraviny chodí?
No a presne to je ten problém. Tie štrajky a vyjadrenia tých mladých ľudí proste tlačia politikov do určitej skupiny riešení, ktoré nemusia byť dobré, alebo nefungujú všade. Veterné turbíny fungujú dobre na severe Nemecka, ale keby som si ju postavil na dvore, tak pol roka sa nepohne. Jadro môže fungovať všade, kde je dostupné určité množstvo vody. Je drahé, lebo sa zvyšujú požiadavky na bezpečnosť. Pri aktuálne budovaných reaktoroch generácie 3+ by sa už nestalo to čo vo Fukušime a aj tam sa stala nehoda pri vlne, rozmerov ktorú nikto nečakal. Veď to sfúklo niektoré budovy, ktoré boli určené ako bezpečné pre prípad cunami. Náklady na výstavbu neprevyšujú veterné parky, alebo FVE rovnakého výkonu. Len ich musiš vynaložiť jednorázovo. A čo sa odpadu týka. Tak ten problém je riešiteľný a hlavne toho reálneho odpadu je málo. Ak zoberiem ako príklad Mochovský reaktor. Tak tam je 48 ton paliva s cyklom 18 mesiac. Po tejto dobe sa vyberie, lebo má už nízky obsah U235. Ale nemusí isť celé na skládku. Je tam 1% transuránov, ktoré sú pri dnešnej technológii problémové. To je 480 kg, pri vysokej objemovej hustote je to kocka s hranou 30cm za 18 mesiacov.
22. 9. 2019 11:46
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Kdyby to chápali a hrozba je děsila tak těžko začnou bojem proti spalovacím autům, která ve znečištění planety hrají malou roli.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2019 19:22
Re: Kam na takové kraviny chodí?
Arese to že nějaká Greta řiká že lidstvo má poslouchat VĚDCE a ne žvanily jako seš ty = to je ten Gretismus?

Boha co to má co dělat s EU? https://www.reflex.cz/…thunbergova.html
Avatar - KANKUNEN
20. 9. 2019 15:31
Já si EV přeju
Mám vizi, že budu mít firmu, která bude udělovat povolení časových pásem, kdy se bude moct dobíjet. Bohatší budou nabíjet přes noc, žebrotě to zapnu dopoledne,když budou v práci. Najednou nabíjet asi nepůjde hned tak, že.
Rozbalit vlákno
3
20. 9. 2019 19:19
Re: Já si EV přeju
V praci nepujde nabijet?

Existuje mnoho firem s vlastnim parkovistem. A zavest pomale nabijeni je to nejmensi.
Je-li to parkoviste v arealu, tak ani nemusi merit spotrebu a bude to ten nejlevnejsi benefit :-)
21. 9. 2019 16:04
Re: Já si EV přeju
To sa musíš presťahovať do inej krajiny. Prenosová sústava v SR a ČR je dostatočne dimenzovaná. Aj keby všetky súkromné auta v ČR boli EV, tak by ste ešte elektriku exportovali. Ale môžeš to skúsiť na Anglickom vidieku.
22. 9. 2019 11:48
Re: Já si EV přeju
Kámoš co má v čezu na starost modernizaci sítí mi tvrdí pravý opak.
20. 9. 2019 15:56
Tak jak to teda je?
Před pár dny čtu články jak se Daimleru začlo dařit prodávat auta a dokonce mu stoupá prodej nafťáků a že se spalovacích motorů určitě nevzdají a najednou zase pravý "opak" :D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Machýrek
20. 9. 2019 15:58
Re: Tak jak to teda je?
On říká, že je zatím nebudou dál vyvíjet. Ne, že se jich vzdávají.
20. 9. 2019 16:27
Re: Tak jak to teda je?
nie, on dokonca hovori len to, ze "je mozne... a v priebehu mesiaca sa vsetko moze zmenit" ... USA totalne kasle na EV, ci ekologiu ( vid napr tazbu ropy z ropnych pieskov, co je nasobne vacsi humus ako klasicka konvencna tazba ) a podobne ako zvysok Sveta okrem Ciny a casti EU. Cinania sa poblaznili do EV, ale pritom maju obrovsky podiel na vyrobe elektriny z uhlia :) Predaje EV v Cine proste postradaju logiku. Zaroven si treba uvedomit, ze EV, ktore sa v Cine predavaju su mimoriadne lacne, pretoze ide predovsetkym o cinske znacky, ktore su v EU a US nepredajne ( kvalita, bezpecnost na nedostatocnej urovni ). EV su v Cine "in" a su lacne, tak sa predavaju. ved uvidime, co zacnu robit politici v EU, ak zacnu automobilky prepustat ludi v dosledku poklesu ziskovosti kvoli EV a nizsej potrebe pracovnikov. automobilovy priemysel je EU najdolezitejsie premyselne odvetvie ... pokles zamestnanosti bude znamenat pokles kupyschopnosti a nasledny pokles dopytu po autach.
20. 9. 2019 16:01
of topic, ale ať se teslaboys nažerou
https://www.autoforum.cz/…-americane-bali/
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
20. 9. 2019 16:11
Re: of topic, ale ať se teslaboys nažerou
Co se tam stalo jisté není, ale určitě se dovíme spousty zajímavých a "zaručeně pravdivých" teorií od svědků elonových :D :D :D
Avatar - CICERO
20. 9. 2019 16:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Beefcake
20. 9. 2019 17:12
Flamebait
Klasicky clanok...
Vie mi niekto definovat, co je to "generacia motorov" ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
20. 9. 2019 22:07
Jak prosté
Postupující oteplování planety má za následek uvolňování metanu v oblastech dosud věčně zmrzlé půdy. To je z hlediska oteplování mnohem agresivnější medium, než CO2. Bude se tedy jezdit na metan, tedy CNG. a aby toho CO2 nebylo zbytečně moc, bude se muset spalovat s co možná největší energetickou účinností. Tedy v dieselu na CNG. To je motor budoucnosti (pro dalších 30 let).
Výkřiky v nadpisu patří zážehovým motorům. Ty patří do muzea už 20 let. :-!

Tohle všechno pochopitelně bude platit v tom případě, že lidstvo nespáchá sebevraždu v jaderné, nebo biologické válce, která může vypuknout každým dnem. :no: Jenže proti této, mnohem reálnější hrozbě hloupí chvilkaři nedemonstrují... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
21. 9. 2019 00:28
Re: Jak prosté
btw ... zachytil si, co / kto patri medzi najvacsich producentom metanu vo svete ? kravy a ovce ... dopad tejto "produkcie" je co sa tyka vplyvu na zivotne prostredie vyssia ako vplyv osobnych aut. aby som Ta doplnil, metan ma 85x silnejsi vplyv na oteplovanie klimatu ako CO2.
21. 9. 2019 07:16
Re: Jak prosté
Planet Země už 8 mld. neuživí, leda za cenu sebezničení.
Avatar - Hammunasakra
21. 9. 2019 08:27
Re: Jak prosté
Ale jo a hravě = dokonce i daleko víc https://ekolist.cz/…ostouci-populace Ale problém je https://www.respekt.cz/…-do-temneho-veku změny sou nutný https://www.denik.cz/…st-20190920.html a zdaleka ne jen kvůli počtu
21. 9. 2019 16:11
Re: Jak prosté
Ten prvý projekt je len na žranie dotácii, ďalej som ani nečítal. Jedna vec je upraviť rastlinu ďalšia vec je, je že sa musí vo voľnej prírode presadiť voči konkurencii. Ak to bude len na človekom obhospodarovanej pôde, tak prínos pre globálnu koncentráciu CO2 bude nominálny. Nehovoriac o tom, že podobné veci stoja na efektivite fotosyntézy a tú sa zatiaľ geneticky darí posúvať len o jednotky percent.