Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler: Současná generace spalovacích motorů by mohla být poslední

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 20. 9. 2019
42
85
Zobrazit náhledy (42)
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S

Společnost Daimler nevyloučila, že aktuální generace spalovacích motorů by mohla být vůbec poslední. Chce se více soustředit na nástup elektromobility.

Evropské automobilky pozvolna zbrojí na vlnu elektromobility, která nás v příštích letech chtě nechtě čeká. Otázkou tedy zůstává, co přesně bude v dalších letech se spalovacími motory. Společnost Daimler teď oznámila, že současná generace by mohla být vůbec poslední, což pro fandy benzinu a nafty určitě není lichotivá zpráva.

„Daimler v současnosti uvádí na trh nejnovější generace spalovacích motorů v různých modelech. Je jím například nový šestiválec pro třídu E, třídu S a vozy SUV. Tato generace by také mohla být tou poslední,“ měl uvést v rozhovoru pro Auto Motor und Sport ředitel vývoje Markus Schäfer.

Dále přiznal, že německá společnost aktuálně nemá žádné plány pro další vývoj spalovacích motorů. To ale nutně neznamená, že by se na tom v příštích měsících a letech nemohlo nic změnit.

Stejně jako ostatní se i Mercedes-Benz nyní ve velkém soustředí na elektromobilitu. Za zmínku jistě stojí nové SUV EQC (které aktuálně testujeme), ale i další připravovaní členové elektrické rodiny – EQB a EQS. Kromě osobních aut se ale šípy nebojí ani elektrifikace obytných či užitkových vozů, jak ukazuje například EQV, obdoba obytného elektrického „véčka“. Ryze elektrickou značkou se stala rovněž automobilka Smart, která zatím stále ještě patří pod křídla Daimleru.

Mé příští auto bude pohánět...
  • Benzin
    47.7%
  • Nafta
    32.5%
  • Elektřina
    15.5%
  • Jiná alternativa
    4.3%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 6328 čtenářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Já si EV přeju
| 22. 9. 2019
Kámoš co má v čezu na starost modernizaci sítí mi tvrdí pravý opak.
Re: Re: Re: Re: Re: Kam na takové kraviny chodí?
| 22. 9. 2019
Kdyby to chápali a hrozba je děsila tak těžko začnou bojem proti spalovacím autům, která ve znečištění planety hrají malou roli.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na t
| 22. 9. 2019
ako pises, maju spoplatnene vsetko - vjazd do tunela, prechod cez most a pod. nemaju dialnice ( maju ich velmi malo ), tak zvolili iny "model" vyberu dani. tento pristup len hovori o skutocnosti, ze politici vzdy najdu sposob, ako naplnit statny rozpocet. v urcitom momente budu schopni schvalit dan z robotov, ci za vzduch, ktory dychame ... bez nadsazky. preto je aj predstava, ze vlastnictvo a uzivanie EV bude lacnejsie ako auto so spalovacim motorom uplne mylna. a na zamyslenie ... je skutocne absolutne iste, ze bude niekto schopny vymysliet bateriu, ktora bude mat nizku cenu a hmotnost, vysoku kapactiu a dobry "termomamanzment" aby poskytla komfort, ktory vyzaduje masove rozsirenie EV - predovsetkym teda dostatocny dojazd, male straty a vysoku rychlost dobijania ? co ak to proste nepojde, pretoze "fyzika a chemia nepusti" ?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na takové kraviny chodí?
| 22. 9. 2019
No a presne to je ten problém. Tie štrajky a vyjadrenia tých mladých ľudí proste tlačia politikov do určitej skupiny riešení, ktoré nemusia byť dobré, alebo nefungujú všade. Veterné turbíny fungujú dobre na severe Nemecka, ale keby som si ju postavil na dvore, tak pol roka sa nepohne. Jadro môže fungovať všade, kde je dostupné určité množstvo vody. Je drahé, lebo sa zvyšujú požiadavky na bezpečnosť. Pri aktuálne budovaných reaktoroch generácie 3+ by sa už nestalo to čo vo Fukušime a aj tam sa stala nehoda pri vlne, rozmerov ktorú nikto nečakal. Veď to sfúklo niektoré budovy, ktoré boli určené ako bezpečné pre prípad cunami. Náklady na výstavbu neprevyšujú veterné parky, alebo FVE rovnakého výkonu. Len ich musiš vynaložiť jednorázovo. A čo sa odpadu týka. Tak ten problém je riešiteľný a hlavne toho reálneho odpadu je málo. Ak zoberiem ako príklad Mochovský reaktor. Tak tam je 48 ton paliva s cyklom 18 mesiac. Po tejto dobe sa vyberie, lebo má už nízky obsah U235. Ale nemusí isť celé na skládku. Je tam 1% transuránov, ktoré sú pri dnešnej technológii problémové. To je 480 kg, pri vysokej objemovej hustote je to kocka s hranou 30cm za 18 mesiacov.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam na takov
| 22. 9. 2019
No tak na tomto sa z časti zhodneme. Dosť bude záležať ako sa k nákupom EV postavia firmy, ktoré robia 60% predajov v EU.
Čo sa batérii týka tak tam to bude lotéria. Ak sa pri výrobe pôjde na kvalitu, tak batérie s nejakým poklesom kapacity vydržia 15 rokov. S poklesom kapacity sa dá žiť, lebo jazdenky budú výrazne lacnejšie a vieš zobrať model s väčšou batériou. Horšie to bude ak začnú umierať články úplne. V tomto sú priepastne rozdiely napríklad aj u NB nájdeš značky, kde batérie hravo vydržia 7 rokov a aj také kde sú po troch na odpis.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku