Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - _beta
Je to dobré.
| 21. 9. 2019 13:03
Za 6,2 jazdím s litrovou Fábiou, takže je to možné, ale žena zasa za 5,2. Každý na to tlačí trochu inak.
Pekné je to Clio, pôjde ak teplé rohlíky. Škoda len tej kombinácie 1.3 výlučne s dvospojkou.
Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 13:14
S 1.3 TCE s dvojspojkou si zrovna domlouvám jízdu. :-)
Avatar - _beta
Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 13:56
Tak napíš čo a ako.
Chystáš sa kupovať, či len tak, zo zvedavosti?
Re: Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 14:09
Ze zvědavosti.Posledním Cliem co jsem jel,tak bylo to v roce 1997.Ale v minulé generaci jsem jenom seděl.
Avatar - CHerokee
Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 14:24
Ani se nedivím, je fajn, že zachovali aspoň jeden normální 4 válcový motor.
Avatar - _beta
Re: Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 14:31
A 90% predaja bude tvoriť trojvalec :D
Re: Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 19:11
Nevím v čem je ctyrvalec normálnejsi než trivalec.
Jen jsme na něj zvyklejsi, ale je to plebejska motorizace tak jako tak.
Re: Re: Re: Re: Je to dobré.
| 22. 9. 2019 08:54
Tak třeba proto, že v minulé generaci ten jejich 3hrnek 90k/145Nm třeba na kombík vůbec nestačil. Horší motor jsem nejel. I 3hrnek atmo 1.2 od PSA má víc elánu než 0,9TCe... Snad se jim takhle nová 1.0TCe povedla, byla by to škoda u tak pěkného auta jako Clio je. Taky je škoda, že zas 1.3 je sprřažená s automatem, jak píše i autor článku, je o 100tis Kč jinde :-(
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Je to dobré.
| 23. 9. 2019 10:04
Nie je príliš prekvapivé, že o tretinu väčší motor ma viac elánu ;-)
100 tis Kč je dosť peňazí. Treba si ale uvedomiť, že za ten obnos tam je automat, výbava a v neposlednom rade motor použiteľnejší aj mimo mesto. Či je niekto ochotný to v malom aute zaplatiť je vec druhá.
V každom prípade by možnosť voľby prevodovky bola fajn.
Avatar - Allo
Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 13:58
Spíš mě mrzí že není nabídka toho tříválce s dvojspojkou... Kupovat nové auto v manuálu do města je kravina, sorry jako...
Avatar - _beta
Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 14:21
Do mesta by som skôr hydro alebo cvt, než dvojspojku.
Ale áno, automat by v meste bodol.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 15:21
ten zakladny liter turbo je nejaky divny s tym nabehom ktoutaku... 160Nm az pri 2750ot? ..... to je nejako moc vysoko aj na trojvalec nie? .... ja mam v 1,2ke 160Nm uz pri 1400ot ... a to som fakt rad ze je to uz pri 1400 ( aj co do pruznosti alebo pri rozbiehani ) .. lebo nad 3000 uz defakto ani nejazdim ... tu to chce jednoznacne teda uz to stvorvalcove vvacsie TCe... tam to uz urcite bude odspodu daleko lepsie :yes:

PS: koniec koncov zrychlenie toho litra hovori za vsetko 11,8s... na 74kw :-( .. akoze nic moc ... tu to chce jednozznacne to 1,3tce :yes:
Avatar - _beta
Re: Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 15:28
Má to dlhé prevody.
Lebo spotreba.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 15:33
v reale ja s mojim turbom jazdim tak asi od 1600-2800 ot .. teda ani ho nepodtacam pod nejakych 1400 ale ani ho zase neturujem nad nejakych 3000 otacok co uz ani nema zmysel ...... takze preto ma to prekvapilo ze ten liter ma ten max. kroutak polozeny v takom pasme otacok kde ja uz defakto ani nejazdim ... sila 8-s ...

ano ospotreba.. ale potom len kusok pritlacis taketo nieco a vyleti uz hore exponencialne :D .. ako aj to litrove tgdi v riu co jazdi za viac ako 1,2 turbo stvorvalec v corolle ;-)

tie trojvalce litrove turba to je na papieri jazda zadara a vsetko krasne ale v reale je to kopanec do zadku zakaznikovi .... razom zistis ze odspodu to nejede a ked chces aby to jelo tak nejazdis za 4,5 ale razom za 7...
Avatar - KANKUNEN
Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 15:45
12 sek. na kilo je příšerná hodnota, ten motor bude líný jako prase. Tady výmluva na dlouhý převod neobstojí, zvláště když to asi udělá tu stovku na dvojku.
Avatar - 3_diamanty
Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 15:49
to auto ma 100 konovy liter ... ved za 12s uz zrychlovala 55kw 75konova 1,6 felda pred 25 rokmi ...

takze ked clio tak urcite uz aspon s 1,3tce.. az toto bude idealny motor podla mna :yes:
Avatar - traveldrive
Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 16:06
Felda mala 4 valce, o pekných pár kg menej a pravdepodobne ľahšie prevody, pretože na emisie ešte nikto tak enormne netlačil ako dnes.
Naviac nerozumiem, čo na tej akcelerácii na stovku vidíte a prečo je 12 s veľa? V meste zrýchľuješ tak na 50, na 60, kým zase uvoľníš plyn, a to obvykle trvá 20 s alebo viac. Z nuly na sto tých 12 s nedosiahneš a nevyužiješ prakticky nikdy. Keď už, tak ma zaujíma pružné zrýchlenie, trebárs z tých 50 km/h na 80 na obchvate.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 19:14
nepovedal si nic nove... ja len dodam ze je vzdy lepsie mat u turba ten kroutak polozeny co najnizsie a aj ked je v co mozno najvacsom rozsahu to maximum.. ja to mam od 1400-4000ot to maximum 160Nm... tsi my vybornu pruznost a dam krk ze z 50-80 ma to pruzne zrychlenie aj to moje 66kw tsi podstatne lepsie ako tento 74kw liter ... obcas to skutocne nie je len o kw ... a tu trojvalec proste na ziadny stvorvalec nerma sancu... preto by som v reale urcite uz siahol aspon po 1,3tce-cku nic slabsie tu uz zmysel nedava ... k tomu clio nie je zrovna uz ani nejake male a lahke auto na pomery svojej triedy .. v podstate je to dnes najvacie male auto ( ak neratam sandero ) a je aj jedno z najtazsich v segmente ... moja 1,2ka tsi ( 1102kg ) .... clio s mensim 1.0 tce ( 1165kg ) .. hmotnosti su aj so soferom ( 75 kg )
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 19:31
Opravdu bys v reále vzal 1.3? Ten příplatek za předsudky proti tříválcům je docela drsný.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 19:54
tych 4 valcov v malych vozoch je coraz menej .... ale pokial su tu tak su podla mna jasnou volbou voci kompromisnym trojvalcom ktre sice na papieri vyzeraju uzasne ale v reale uz take uzasne parametre ani zrychlenia ani spotreby ani pruznosti nemaju.... odspodu nejede skoro ziadny trojvalec... aj aj to litrove tsi ma max kroutak az kdesi pri 2000ot.. pritom 4 valcove 1,2 tsi ho ma uz od 1400ot.. to je v reale citelny rozdiel... aj pri rozbiehani alebo pri pruznosti... zda sa ze aj tu plati ze objem a valce nenahradis
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 19:56
Nesouhlasim = viz R3 1.2 PureTECH nebo 1.5 EcoBoost = výborný až vynikající 3válce
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 20:00
je fajn ze su to vyborne motory... ale pokial je moznost 4 valcov tak by som siel tam... dnes mas 1,2 turbo 4 valec napriklad v corolle... a za mna asi skor taketo nieco ako 1,2 pure tech v 308...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 23. 9. 2019 10:55
No jasne, das prednost slabsiemu a lenivejsiemu motoru len preto, ze je to R4 ;-) Naozaj prestan teoretizovat a chod si to vyskusat. Nebudes potom za vola.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 23:58
Ano, holt je potřeba běžně nejezdit od 1400, ale od 2000 ot. Připlácet si za 600 ot. vysoké desítky tisíc mi nepřijde účelné.
Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 19:34
Topre, jak ty dokážeš rychle převlíkat kabát. Ještě nedávno si tady opěvoval atmosféry u H/K a odepisoval malá turba, dnes je z tebe odborník na turbomotory, nejlépe od VW... A já se vsadím, že z 50 - 80 km/h bude těch 74 kW rychlejších než tvých 66. Kdo umí řadit, ten ty kW najde... "nic slabsie než 1,3 tu uz zmysel nedava...". Jasně, a proto sis sám koupil slabší variantu TSI.

Ty zas dneska jedeš...
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 19:37
ja som hlavne chcel 4valec.. ten som este stihol.. a k danemu autu mi staci uplne az az .. auto je pekne zive ... ten motor mu uplne sedi :yes:
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 19:52
Pred par rokmi by kazdy chcel atmosferu a nadaval na turbo :-) Teraz kazdy nadava na trojvalce.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 19:56
4 válce se prodávaj dál = klasika je největší světová značka Toyota = má jak R4 atmo 1.5 a 1.6 tak R4 1.5 a 1.8 hybridy tak R4 1.2 Turbo = stihneš to i pro příští auto ;-)
Avatar - _beta
Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 16:08
Koľko vážila tá Felda s 1.6?
Aké emisné normy spĺňala?
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 16:23
Tak to z brucha neviem, aká vtedy platila emisná norma, rozhodne bola úplne inde ako dnes.
Pohotovostná hmotnosť Felicie 1,6 bola 1040 kg, litrové Clio má pohotovostnú hmotnosť 1165 kg, 1,3 má 1233 kg.
Avatar - _beta
Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 16:43
Počítam že nejaká Euro2. Takže sa to chovalo oveľa agilnejšie.
Aj tie prevody boli o hodne kratšie.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 23:31
to clio 1,3ka uz vazi skoro jak 4,6m dlhy lancer sportback s 1,6 ... sila... ale aspon to uz na rozdiel od tej zakladnej 1.0ky pojede .. :yes:

akurat problem vidim v tom ze vacsina zakaznikov proste uz tolko prachov za 4 valce v malom aute ani neda ... ved si zober aj to litrove tgdi v ceede... motor o nicom ale cena jak ceed s 1,6gdi minulej generacie... zakaznici to proste opat vyhrali ako vzdy... a ked uz chces 1,4tgdi stvorvalec tak razom zistis ze si cenou uplne inde ako u predchodcu s 4 valcovym vacsim 1,6 gdi atmo
Avatar - twistedTSD
Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 18:10
Ale no tak, do města je to úplně v pohodě hodnota.
Avatar - xxc
Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 18:28
Ked to da stovku na dvojku, tak to bude ideal do mesta. Stara 208ka davala na 2 len nieco pod 90 a vzdy ma zastavoval obmedzovac.

Inak akceleracia na 100 (aspon 130) je dolezita pri vyjazdoch na dialnicu, ked to auto neda a je kratky vyjazdovy pruh, potom sa uz musi spekulovat, alebo obmezovat ostatne auta. Naopak, pruzne zrychlenie je uz nanic, tolko pockaju, kym zrychlim z 50 na 90 a pod.
Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 22:19
a kolikrat zrychlujes pri najezdu z nuly? ja si nepamatuju za posledni rok pripad, kdy by se mi to stalo.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 23:16
Z domu mam jedinu moznu cestu cez cestu pre motorove vozidla, cize bud akcelerujem z ostrej zatacky (od rychlosti blizkej 0), alebo druhy vyjazd je bez vyjazdoveho pruhu a je tam stopka (akceleruje sa z 0). To je bezna jazda v meste. Ale vacsi problem je, ked nie som schopny dosiahnut na konci pripajacieho pruhu dostatocnu rychlost, co sa mi pri vyjazde na dialnicu niekedy stava.
Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 23:25
Neplácej nesmyly. Na silnici pro motorová vozidla nemůže bejt stopka. Na takovou silnici musí být připojovací pruh. A pokud je v místě nějaká oprava, nebo omezení, pak musí bejt místní úpravou omezená rychlost...
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 21. 9. 2019 23:39
inak ja sa napriklad kazdy den cestou do prace pripajam na rychlostku v meste ( kde je 90tka ) pripajacim pruhom ktory sa postupne zuzuje k rychlostnej ceste a velakrat sa mi stane ze musim uz uz aj skoro zastat ( a neraz aj uplne ) ... a vzapati akcelerujem plynule na tych 80- 90 aby som sa stihol pekne zaradit bezpecne a zaroven nejako nebrzdil premavku .. . takze ocenujem tu pruznost turba ... aj ked neraz ma to az boli ked skoro este studeny motor musim takto hned trapit.. ale premavka nepusti .. navyse je to aj v miernom kopci.. ten kroutak a pruznost si neviem vynachvalit dnes uz.. pamatam ze ked som sa tam este pripajal s feldou tak to bol boj .. boj doslova o vteriny ( jednotku casu napisanu po slovensky mi tu nebere .. sila :D) ale aj boj o metre ... kedy sa odpichnut a odhadnut tu vzdialenost ci este mozem sa pripojit ( aby ma ten bliziaci sa kamion nenabral :D ) alebo ci uz mam zastat a pockat aby som nikoho na rychlostke svojim pomalym prijazdom a pomalym zrychlovanim pri pripajani sa neohrozil. .chapes ... tu ide aj o cas a rychlost.... aj preto som volil turbo.. navyse ani vela nejazdim takze ani nevadi ked mi nevydrzi 200 ci 300 tisic km... ved len nedavno som prekrocil 22 tisic km.. auto ma presne 3 roky od vyroby - september 2016 .. kupene - januar 2017 .. takze ono je dobre mat zive auto ked vies ze to vyuzijes... takze viem o com kolega xxc pise.... zazivam take tie pripajacky a odpichy denne.. a tam uz slusna pruznost aj zrychlenie su fakt velkym plusom
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 22. 9. 2019 09:27
Na Slovensku moze byt na vyjazde stopka, ked nie je pripajaci pruh.

https://www.google.com/maps/@48.7065403,21.27922,3a,75y,144.74h,61.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGeVTHHWjUyXhVk12qHj2Hw!2e0!7i13312!8i6656
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 22. 9. 2019 00:46
viem o com hovoris... ja sa cestou do prace pripajam zboku zprava na rychlostku v meste... ale velakrat musim aj zastat lebo je tam uz skoro rano rusna premavka smerom na fabriky mimo mesto... a v zapati hned ked sa pripajam tak akcelerujem skoro az na 100vku aby mattie kdejake bliziace sa nakladaky neprevalcovali a zaroven aj aby som im nevbehol do cesty par metrov pred nos.... takisto cesta z prace... 360 stupnova mimourovnova vykrutka na rychlostku ... pripajas sa takou 40tkou-50tkou ... do plnej premavky a bum.. o par vterin uz mas 90 lebo musis.... a je lepsie ked tych 90 mas potom dosiahnutych za nejakych 5-6 vterin ako za 10 -15s ... ved ked zvazis kolko metrov je schopne prejst auto za jedinu vterinu pri takej 90tke... a ty sa pred neho piches par metrov s pomalou 50tkou na tachaci... tak to nase.re ... to sam poznam ked mi pred nos vojde nejaky srot ako felda a zrazu ma obmedzi v mojej plnej rychlosti .... to je strasne toto .. take tie pomale auta by mali uz zakazat bez pardonu..... 8-s :-[]
Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 22. 9. 2019 06:40
Omezovat? To nesmíš, máš najíždět tak, aby jsi neomezil!!!
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Mimořádně Topper v reálu
| 22. 9. 2019 09:17
Na Slovensku sa obmedzovat legalne moze, nesmie sa ohrozit. Ale snazim sa to nerobit a nechcem, aby mi to robili ini.

Tak isto na Slovensku na vyjazd cestu pre motorove vozidla (v obci maximalna rychlost 90 km/h) musi byt vyjazdovy pruh, alebo ked nie je mozne ho urobit, musi byt stopka (bez ohladu na to, ze by stacila aj prednost, lebo je na vyjazde celkom dobry vyhlad).
Re: Re: Re: Re: Je to dobré.
| 22. 9. 2019 11:27
Asi si chtěl napsat Má to dlouhé převody a přesto blbou spotřebu. 6,2 u litroveho motoru je úlet. Tsi to dává o litr lip.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Je to dobré.
| 21. 9. 2019 18:19
Ono všetko záleží aj od sprevodovania, potom sa ti môže zdať aj slabší motor že je živší.
Re: Re: Re: Je to dobré.
| 22. 9. 2019 06:38
Důležitá je křivka, pokud bude mít při 1600RPM 90% maxima, tak ok.
Re: Re: Re: Je to dobré.
| 22. 9. 2019 19:05
Srovnávejme srovnatelné. Je to nepřímovstřikový turbomotor, který z jednoho litru dává 160 Nm/2750 Nm. Podívej se třeba na rok 2000. Subaru Impreza WRX (2.0 turbo): 292 Nm/3600 rpm, Saab 9-3 Viggen (2.3 turbo): 350 Nm/2500 rpm, Volvo S40 T4 (2.0 turbo): 300 Nm/2500 rpm. Motůrek Renaultu je v přepočtu na objem "nadupaný" jako sportovní auta před 20 roky.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Je to dobré.
| 22. 9. 2019 19:46
Všetko to o úhle pohľadu. :-) Čo potom také dízle a pritom nikdy nebudú športové.
kdo vymyslel
| 21. 9. 2019 13:03
tu idi*ocii sedat si sam za sebe? ja nikdy sam za sebou nesedel.
Re: kdo vymyslel
| 21. 9. 2019 13:12
A jak jinak vyzkousis, kolik je vzadu mista, kdyz si kupujes novy auto? Nastavis si pozici za volantem a pak si sednes dozadu.
S nekteryma vecma je zbytecny bojovat... ;-)
Re: Re: kdo vymyslel
| 21. 9. 2019 14:42
je to proste totalne idi*otskej zpusob. ja za sebou nikdy sedet nebudu tak je to nanic. potrebujkes tam dat sedacku tak to vyzkousej s ni. posad tam deti nebo manzelku ale na co mi je udaj sam za sebe? kazdej ma jinej posaz takze blbost.
Avatar - _beta
Re: Re: Re: kdo vymyslel
| 21. 9. 2019 16:13
No ale ako dáš v recenziách vedieť, koľko je tam miesta?
To s výškou testera a či si za seba vojde je jednoduché a ľudia si vedia spraviť podľa toho predstavu že koľko toho miesta tam asi bude.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: kdo vymyslel
| 21. 9. 2019 16:13
Napríklad je to dobré na to, aby si vedel porovnať dve autá medzi sebou. A tiež máš hádam čeknuté, koľko miesta potrebujú deti alebo manželka a vieš to zmerať podľa seba.
Avatar - 3_diamanty
1,3TCE
| 21. 9. 2019 15:16
velka pochala za tento 4 valec... idealny motor pre clio ... ocakavam opat dalsi megauspech clia v celej europe aj ked za mna je skoda konca kombika... tie u nas vidim hadam rovnako casto ako hatche

PS... voci nejakemu P208 s trojvalcom alebo riu tu nie je coriesit... renault :yes:
Re: 1,3TCE
| 21. 9. 2019 15:31
ten 4valec si koupi malokdo,protoze na to poskakovani tech 100k bude v klidu stacit. Ale mas techt, ta 1,3 bude prijemna, udela z toho nakupni tasku s pridanou hodnotou :-!
Avatar - _beta
Re: Re: 1,3TCE
| 21. 9. 2019 16:58
Áno. Len to už bude cenou na dohľad kompaktom. Takže to bude menšinový žáner.
Re: Re: Re: 1,3TCE
| 21. 9. 2019 17:21
jenže, když se budeme držet v Renaultu, tak Megane s tímto motorem určite nebude tak zajímavej jak Clio, tam už je lákavá verze se 160k, ale schválne jsem si to zkusil hodit do konfigurace, a tam už ten megane intens v manualu vychazel na nakych 21tisE. což už je zase rozdíl. a když to nekdo bere jako druhý auto, možná si radši koupí šláplý Clio, než chcíplýho Megana.
Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 19:34
U nás stojí Clio TCe 130 EDC 409 tisíc a Megane TCe 160 manuál 404 tisíc. Jasně, ty výbavy nejsou stejné a u Meganu se do ceníkovky započítává větší bonus za výkup, což není fér. Ale i tak mi to Clio s tím motorem přijde drahé. Stačilo by dát k tomu i možnost manuálu a hned by to bylo levnější.
Avatar - xxc
Re: 1,3TCE
| 21. 9. 2019 18:04
Lenze P208 ma pouzitelny zakladny motor, svojho casu mal 60 kw. Clio ma nejaky 48 kw parametrovo podstatne slabsi motor. Uvidime, ci daju do novej 208 aj isofix dopredu, ako to ma nove Clio.
Avatar - speedfred
Re: Re: 1,3TCE
| 21. 9. 2019 18:16
No isofix tu už dlho nebol.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: 1,3TCE
| 21. 9. 2019 18:30
Niektori maju aj male deti :-) Myslim, ze za toto si Renault zasluzi pochvalu.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 21. 9. 2019 22:29
ja mám 3.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 09:17
Taky mám 3 a isofix netřeba.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 09:23
Aj my sme vyrastali bez isofixu, dokonca vela deti za socializmu nemalo ani autosedacky (ja som v moskvici a v dacii nejaku smiesnu mal). Dokonca by som povedal, ze aj dnes by mi to preslo bez toho, policajti velmi autosedacky nekontroluju.

Ale snad sa v dnesnej dobe nebudeme bavit o takej smiesnej veci, ako je autosedacka. Staci maly tukanec a deti sa bez nej pobiju. Inak hovorim o malych detoch, uz vacsie nepotrebuju :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 12:17
asi mi neco uniklo, isofix vepredu? po tom jsem nikdy ani nepátral.
jinak bych svoje decka v aute z toho segmentu asi vozil jen v prípade nouze. fyzika nepustí a ridicu v 2 a ctvrt tunovych SUV co za jizdy cumi do mobilu je cim dal vic...
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 13:35
Kto nema male deti, po isofixe nepatra. Kto ma, toho potesi, ze Clio ma uz aj isofix standardne vpredu. A Clio asi aj je pripad nudze, najcastejsie financnej nudze :-) Alebo velkostnej, ked do garaze vojde uz len male auto..
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 14:48
Väčšine ľudí je isofix úplne ukradnutý, s malými deťmi to ide rovnako dobre aj bez neho.
Finančná núdza sa rieši starým autom alebo autobusom, ty asi nevieš, čo to finančná núdza je.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 15:50
Poznam bohuzial dobre nudzu, preto sa kupili nove auta, 5 rokov zaruka a viac netreba riesit. Stare auta boli za taku cenu, ze sa uz rovno oplatilo nove.
Bez isofixu to rovnako dobre nejde, vsetky nove autosedacky sa predavaju s isofixom. Vacsine ludi je asi fakt ukradnuty, ale to je tym, ze bud nemaju male deti, alebo maximalne 2.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 17:27
Potom fakt nepoznáš finančnú núdzu keď si kúpil nové auto. :-!
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 19:15
Ja som za pol roka kupil neocakavane 2 nove auta a uz financnu nudzu poznam :-) Tazko teraz hodnotit, ale podla cien starych aut mi prislo nove auto vyhodnejsie. Uvidime o par rokov.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 19:50
Z tvojho úhla pohľadu mám aj ja finančnú núdzu bo nemám na Porsche či Ferko. Ako písal traveldrive, keď je núdza tak jazdíš busom alebo vlakom.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 20:40
Nudza to bola z pohladu vyssie diskutujuceho, zeby on svoje deti v Cliu nevozil. Ja naopak, v zakladnej vybave (+ manualna klimatizacia) si to ako nudzove auto viem predstavit za 10 500 €. Aj ked 48 kw motora by som sa troska bal :-) Este domontovat zadne parkovacie senzory a uz to nudza moze byt.

Inak pokial uz clovek vlastni auto, tak cesta autom je lacnejsia, ako hromadna doprava. To iste plati pri ceste do prace medzimestskym autobusom.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,3T
| 22. 9. 2019 21:08
S tebou je márne diskutovať, pletieš si pojmy a dojmy.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 9. 2019 22:53
"jinak bych svoje decka v aute z toho segmentu asi vozil jen v prípade nouze."

A ja som vyjadril nazor, ze na pripad nudze to moze byt dobre auto :-)

núdza -e ž.
1. veľký nedostatok životných potrieb, bieda: trpieť núdzu

2. nedostatok, bieda, tvŕdza: je núdza o byty, o vodu

3. zlá situácia, ťažkosti, tvŕdza: obrátiť sa na niekoho v čase núdze; východisko z núdze

l robiť z núdze cnosť predstierať dobrovoľnosť rozhodnutia; v núdzi poznáš priateľa; núdza do roboty zobúdza, núdza železo láme keď treba, všetko sa dá prekonať;

núdzový príd. urobený alebo použitý v núdzi alebo z nedostatku iných možností: núdzové riešenie; núdzový východ vo ver. budovách, kinách ap.; núdzové osvetlenie;

núdzovo prísl.: núdzovo pristáť (o lietadle)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 23. 9. 2019 09:13
díky za výklad, pane profesore :-!
Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 11:10
Jo to souhlasí, PSA se ta 3hrnková 1.2 82k celkem povedla. I v základní atmo variantě je živá, zvuk je strašný jako všude jinde. Navíc je s turbem na 110k a 130k (6M), což je fajn. Tak snad se Renaultu ta 1.0TCe povedla a časem dají k 1.3TCe manuál ;-)
Avatar - _beta
Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 11:32
Pôjdem proti prúdu a trochu sa tých trojvalcov zastanem.
Mne sa ten zvuk trojvalcov v záťaži pod plynom páči, tak pekne to vrčí, vzdialene to pripomína päťvalec.
To naopak štvorvalce nudne hučia, s výnimkou starých boxerov.
Re: Re: Re: Re: 1,3TCE
| 22. 9. 2019 12:39
Asi jde i o to, jak se výrobce snažil ho odhlučnit a zrovna v PSA se moc nesnažili, ostatně u Renaultu Clia taky moc ne... Koncern je u nových 3hrknů o něco lepší, ale stejně to poznáš ;-)
Avatar - rokyta.p
kosočtvereček
| 21. 9. 2019 22:41
Na toš že to je Renault :-[] tak působí docela hezky a sympaticky. Osobně bych se rozhodně obešel, ale přesto dávám palec nahoru :yes:
Avatar - Đawson
Dacia
| 22. 9. 2019 07:28
Doufám, že brzo vyleze nový logan/sandero s tímto motorem :) Pokud si udrží podobnou cenu, lidi jim urvou ruce. Já sám stále čekám na nové MCV
Avatar - traveldrive
Re: Dacia
| 22. 9. 2019 18:21
No ja Ti kámo neviem. Nedávno som si ponuku Dacie preliezol, zviezol som sa Dusterom, Sanderom, Dokkerom a Lodgy a musím povedať, že ako hej, dá sa, ale podľa mňa za peniaze, ktoré za to pýtajú, tie autá nestoja. Všetko je robené vyslovene na cenu, v dnešnej dobe sa absencia pozdĺžneho nastavenia volantu alebo výškového nastavenia sedadla vodiča nedá ospravedlniť už ani cenou. V Daciách chýbajú hromady zvukoizolačných materiálov a aj plechy mohli byť silnejšie - cítil som sa v tom ako v takej plechovke. Zvuk zatvárania dverí ani kľučky dverí z ultra tenkého lacného plastu (bál som sa, že mi pri otváraní dverí ostanú v ruke) rozhodne dôveru nevzbudzujú. Majiteľov Dacií poznám len dvoch - jeden nekriticky chváli, druhý sa sťažuje, že stále mení nejaké prkotiny - páčky, zámky a podobne, sj keď teda motor a podvozok držia...
Snáď kvôli peniazom, keby iná možnosť nebola, ale veľmi by som uvažoval, či radšej nevziať niečo iné hoci s nižšou výbavou.
Avatar - xxc
Re: Re: Dacia
| 22. 9. 2019 18:37
A novy Scenic ste nepreliezli? Tam je tych zvukoizolacnych materialov nadbytok :-) Alebo zvuk otvarania a zatvarania dveri, ked tesnenia a lišty o seba suchaju. Inak packy sa na Dacii menia, to je fakt.
Zas tak hrozná spotřeba
| 22. 9. 2019 08:45
S Mazdou 2 to přes 6 litrů snad ani není možný, a jízda 90-100 znamená spotřebu 4.5. Jak je možné, že máte takovou smůlu na žravý auta.
Avatar - Mikesus
Re: Zas tak hrozná spotřeba
| 22. 9. 2019 09:18
ok, tak víme teď plynulou jízdu mimo město, jak je na tom ve městě nebo dálnici?
Re: Re: Zas tak hrozná spotřeba
| 22. 9. 2019 11:53
Má pravdu. 6,2 je úplně mimo dobu. Jestli to nebude tím ze ten motor je úplně mimo dobu. Turbo s nepřímým vstřikem - to nemůže dopadnout dobře.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Zas tak hrozná spotřeba
| 23. 9. 2019 10:31
Iste, mimo dobu. To ako nikto nepotrebuje používať auto v meste? Lepšie je ušetriť pol litra paliva a po 50t km po meste meniť motor?
Ja to vidím tak, že postavili liter vhodný do mesta a na krátke trasy a ponúkajú aj 1,3 vhodnú na úplne iné použitie.
Avatar - xxc
Re: Zas tak hrozná spotřeba
| 22. 9. 2019 09:18
Ano, ale pomalou akceleraciou a najlepsie dole miernym kopcom je taka spotreba :-)
Avatar - _beta
Re: Zas tak hrozná spotřeba
| 22. 9. 2019 10:13
Keď máš o 200 kíl ľahšie auto, aj spotreba môže byť o liter lepšia.
Trivalec
| 22. 9. 2019 11:30
Všichni tu hejtuji trivalec ale to ze má nepřímý vstřikování nikomu nevadí. Přitom to je fail jako prase. Kuli šetření tam dali motor z minulého století. Něco ala Uno turbo. :D
Avatar - traveldrive
Re: Trivalec
| 22. 9. 2019 14:50
Skús sa zamyslieť, prečo asi uprednostnili nepriamy vstrek? Nejaké dôvody to mať musí.
Re: Re: Trivalec
| 22. 9. 2019 16:11
Nejspíš aby jen uštěřili peníze. Strašení usazením karbonem na někoho ještě platí, ale u nových motorů už to problém zdaleka neni, zažil jsem to jen u 1.6THP u Pugu. Jinak mám 2 koncernové 1.4TSI a nic se neděje. Co je ale zásadní, že ten 1.0TCe má sice 74kW, ale bohužel jen 160Nm, konkurence je o chlup dál výkonem i krouťákem ;-)
Avatar - _beta
Re: Re: Re: Trivalec
| 22. 9. 2019 16:18
1.33 priamy vstrek. Z neho odvodené 1.0 majú nepriamy. Lebo sa očakáva, že to bude v malých autách prevažne na behanie po meste.
A ešte jedna vec, nepriamym vstrekovaním sa benzín skôr odparí. Nevadí mu studený beh.
Priamym vstrekovaním sa časť benzínu pri studenom motore neodparí a ostane na stenách valca.
Nasleduje riedenie oleja benzínom a problémy s mazaním.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Trivalec
| 22. 9. 2019 18:25
Toto som už niekde čítal, to s tým studeným motorom. A to, čo píše Emel s ušetrením nákladov bude asi tiež pravda. Dve muchy jednou ranou. Inak neviem, tých 160 Nm mi nepríde zvlášť málo, pokiaľ sú dobre využiteľné. Osobne výkon veľmi v úvahu neberiem, je to to len špička, pri bežnom jazdení málokedy, ak vôbec využiteľná.
Avatar - _beta
Re: Re: Re: Re: Re: Trivalec
| 23. 9. 2019 15:16
Cca 150Nm vidím na grafe okolo 1800 otáčok. Takže žiadna dráma. Potom to pomaly stúpa
Link:

https://img.autoviny.sk/…b17f39906b8c.jpg

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku