Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Mikesus
emise
| 24. 9. 2019 13:07
Takže zjednodušeně řečeno, bez obrovských vstupních investic diesel neplní aktuální emisní normy. Teď už jen doufejme, že v reálu ty emise jsou splněné bez podvodů.
To ovšem platí i pro benzin
Avatar - WinDiesel
Re: emise
| 24. 9. 2019 13:37
Ty investice nejsou velké, technologie jsou vychytané a diesel není dražší hybridu, naopak.
Je od Tebe hezké že jsi zmínil i benzín :*)

Je zbytečné se škrtem pera zbavovat něčeho co funguje. Opravdu se bojím že se pouze budou prát o zákazníky Toyoty. Nejlepší by bylo nechat zákazníka vybrat, touto cestou jde Mazda.
Avatar - Mikesus
Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 15:14
Vychytané technologie jako třeba sw rozpoznávající měřící cyklus, nebo algoritmus odpojující SCR po určité době?
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 15:32
Chceš se bavit seriózně nebo jen trolíš? :no:
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 16:19
Myslím to vážně, protože v poslední době se mi zdá, že jen jsou problémy i u nových dieselů s emisemi, co je medializované, ale že by přišli s nějakou inovativností, to se člověk nedozví. Tak buď ta technologie je tak vyšperkovaná, že už není jak zlepšovat, nebo to není perspektivní a je potřeba projít emisemi podvodem. Docela mne mrzi, že neudělali reálný test v provozu i s benzínem, tak jak to zkoušeli s diesely.
Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 15:19
Otázka je, jak dlouho ještě Mazda touto cestou půjde. Diesely se prodávají pouze v Evropě, nikam jinam je japonské automobilky ani nenabízejí, protože mimo pokřivený evropský trh o ně nikde jinde není zájem. A jelikož žádná z japonských automobilek nemá v Evropě nijak zásadní podíl na trhu, je pro ně vývoj dieselu nesmyslný a drahý. Kdežto hybridy se vyvíjí pro celosvětový prodej, a i v Evropě naftu bez problémů nahradí.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 15:35
Než plácneš howadinu tak si projdi zdroie. Mazda by diesely odpískala také, pokud by s nimi ovšem mezitím neudělala díru do světa - div se - v samotném Japonsku.
Předminulý rok začala pod tímto dojmem vyvážet diesely i do USA. V Austrálii pak nabízí modely které u nás neuvidíš - a v Dieselu, například CX-4 a CX-8.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 23:21
Než zas plácneš howadinu tak si projdi zdroje = nikdo Nikdo NIKDO s naftou nudělá díru do světa BEZ umělýho daňovýho zvýhodnění + kterýmu pomáhá další zvýhodnění přes objemovou hmotnost = jak sme tu nedávno pod Camry probrali s Ozzym = do Mondea se 70 litrovou nádrří při každym tankování dostane nějakejch 9 kg paliva zadarmo. Což si nejdřív popíral tady v Evropě a teď děláš že to nevíš v Japonsku. Bez multimiliard kterejma uměle zvýhodníš naftu před benzínem = nemá šanci = je v běžnym osobnim voze s běžnym nájezdem NAPROSTO nekonkureční. KDY myslíš že ti tenhle prostej jednoduchej ověřitelnej FAKT dojde? ;-)

Jakmile přestaneš dotovat = to čemu řikáš díra do světa DIV SE okamžitě zmizí :-)
Avatar - LeonST
Re: Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 19:25
Nahradit přeplňovaný naftový dvoulitr se 190 koňmi s pěkným krouťákem na hranici 400 Nm a spotřebou kolem 5 litrů hybridem je jistě sen všech majitelů těchto vozů :-)
Re: Re: Re: Re: emise
| 25. 9. 2019 00:11
A kde sa ten 190 koňovi diesel so spotrebou 5 v bežnej premávke dá kúpiť?
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: emise
| 25. 9. 2019 07:37
Ty vis jeste malo o svete. Co treba BMW i8 https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i8 rozdal by sis to s nim?
Re: Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 20:53
tak to si teda "zabil" ! :)
Re: Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 21:54
Nikoli v Evropě, to není pupek světa. Honda nabízí např. Jazz s dieselem v Indii a počítá se s ním i v další generaci (v Evropě samozřejmě ne). No a koukni, schválně, jak velký trh je v Indii ;-)
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: emise
| 24. 9. 2019 22:08
No hadaj preco, ty pupok ;-)
"De Alba v tejto súvislosti zdôraznil, že medzi 77 krajinami zaväzujúcimi sa k uhlíkovej neutralite do roku 2050 nie sú najväčší znečisťovatelia - Čína, Spojené štáty, India, Rusko a Japonsko"
Keby spominani nieco aspon trochu robili, mozno by tie nase obmedzenia boli omnoho mensie.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: emise
| 25. 9. 2019 08:34
Plne súhlasím s "Beefcake" ohľadne znečisťovaní. Pár krajín dáva až nesplniteľné predpisy, vo väčšine krajín na to zvysoka kašlú. My budeme mať vnútené elektro autá, všade inde sa bude jazdiť autami s normou ani nie EURO 3 a znečisťovať ovzdušie rôznymi inými spôsobmi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: emise
| 25. 9. 2019 10:30
staci sa ist pozriet do US ake auta tam jazdia. ved pre nich su X5, Q7 a GLS male az stredne velke SUV :-) a to samozrejme nespominam tie monstra pick-up na benzin, do jedneho ma posadil majitel, ze "na, ides soferovat" :-) mal som pocit, ze sedim v kamione ... a on s tym jazdil hlavne do mesta. aj ked v poslednych rokoch zacali rast predaje dieslov vo velkych SUV / pick-upoch, urcite to nie je kvoli nizsej produkcii CO2. v US na to z vysoka kaslu, trapi ich akurat to, ci maju spotrebu 25, alebo 12 l. ohladom Ciny ? predaj EV je pre nich "modnou" zalezitostou a domace EV su lacnejsie ako auta so spalovacimi motormi. samotna elektrina, ktorou su nabijane je pritom jednou z "najspinavsich" na svete. ako to tu niekto vyssie spomenul, v EU zacali politici doslova hystericky riesit osobne auta - jeden z mensich znecistovatelov planety na ukor vsetkeho ostatneho. cital som v minulosti vysledky nejakej skudie, ktora hovorila, ze asi 4/5 bordelu zo spalovacich motorov produkuje menej ako 20 % starych dieslov a benzinov, ktore by uz ani nemali prejst technickou kontrolou. toto mal byt prvy krok - "srotovne", kedy by majitelia aut s EURO 4 a nizsimi dostali moznost vymenit ich za modernejsie. kazdy, kto jazdi po nemecku, ci rakusku, ktore patria mezi krajiny s najvyssou zivotnou urovnou na svete, vidi to mnostvo starych "rachotin" ... nikedy mam pocit, ze je to horsie ako na slovensku a v cesku.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: emise
| 25. 9. 2019 08:29
Len v Indii platia úplne iné normy ako u nás v EU. Japonci ako tu bolo napísané majú EU len ako okrajový trh = predávajú to, čo "letí" hlavne v USA, Rusku a častiach sveta.
Vyrobiť auto pre EU je oveľa náročnejšie, ako pre iné časti sveta. Pre niektoré značky je to len vecou prestíže predávať autá v EU.
Re: Re: Re: Re: Re: emise
| 25. 9. 2019 10:41
tak nejak. ak ma niekto precestovanu aziu / krajiny v indickom oceane a sedel v japonskych autach, ktore sa v regione predavaju, zostal nemilo prekvapeny. tieto auta su este nizsej kvalitativnej urovne ako dacia v europe. normy a naroky na auta v europe su objektivne aj subjektivne najvyssie v porovnani zo zvyskom sveta. japoncom sa nikdy nepodarilo vyraznejsie sa v europe presadit, napriek velkym snaham. nove nezmyselne prisne normy zavadzane v EU, ktore neplatia nikde inde na svete, japoncov "ekonomicky" odradzaju. neoplati sa im vyvijat motory, ktore by pozadovane parametre splnali,
Re: Re: emise
| 25. 9. 2019 00:03
Ale tie technológie boli vychytané roky pred dieslagate. Nákladné auta sú o jednu normu napred. Ale v osobných sa to nepoužilo kvôli cene.
No a moderný normy plniaci diesel nie je ani lacnejší ako Hybrid s NiMH batériami. A mimo diaľnic je na tom s účinnosťou a emisiami vždy horšie. A pri autách do C segmentu je na tom diesel horšie aj na diaľniciach.
Avatar - WinDiesel
Aby soudruzi v Japonsku neudělali chybu ...
| 24. 9. 2019 13:34
… aby ty jejich hybridy někdo chtěl, myslím si že hybridy :-! si lidi spojují s Toyotou, rozhodně ne s Hondou.
Re: Aby soudruzi v Japonsku neudělali chybu ...
| 24. 9. 2019 13:54
Honda v poslední době v evropských prodejích prudce padá a dnes prodává úplné minimum, takže je skoro jedno jaké motorizace nabídne, horší už to být nemůže.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Aby soudruzi v Japonsku neudělali chybu ...
| 24. 9. 2019 15:36
Tak to připepří, zruší diesely a nahradí je ještě dražšími hybridy.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Aby soudruzi v Japonsku neudělali chybu ...
| 24. 9. 2019 16:21
Doby, kdy hybrid byl mnohem dražší než diesel jsou dávno pryč.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Aby soudruzi v Japonsku neudělali chybu ...
| 24. 9. 2019 23:23
Nojo byla a JE doba kdy nafta BEZ DOTACE nedává v běžnym osobnim autě = absolutně vůbec smysl. Prostě to bez MILIARDAMA zvýhodnění proti benzínu = nevychází
Napsal sem to tu 100x každej si ten FAKT může ověřit = a přece.. :-!
Avatar - KANKUNEN
V devadesátých byli japonci v motorech na špici, ale
| 24. 9. 2019 14:02
ted je pro ně diesel pešek, jen Mazda to zvládla až na ty vačky před úpravou. Stačí kupovat HDI a překupovat od Peugeotu Aisin převodovku a prodeje porostou. Korejci ty diesly zvládají.
Re: V devadesátých byli japonci v motorech na špici, ale
| 24. 9. 2019 14:18
Aisin ale nemá s Peugeotem nic společného :-)
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: V devadesátých byli japonci v motorech na špici, ale
| 24. 9. 2019 14:25
Automatickou osmistupňovou převodovku nazvanou EAT8 vyvinul koncern PSA společně s japonskou firmou Aisin. Co tam máš dál??? Co si tak svoje myšlenky napřed prohnat přes gůgl.
Avatar - palix
Re: V devadesátých byli japonci v motorech na špici, ale
| 25. 9. 2019 08:40
Ako tak sledujem dianie okolo motorov, tak vážne jedine Mazda niečo robí so zdokonaľovaním súčasných technológii = zvyšovaním účinnosti... Navyše ich autá sú nádherné. Výsledok? také auto si kúpi nadšenec dizajnu, techniky, ak ten, kto chce auto so "zastaralou" technikou = bez turba (a samozrejme kombinácie zákazníkov). Celkom slušná skupina zákazníkov.
Akurát som minule išiel na novej Scale 1,0T / 85 kW a žeby to išlo lepšie ako moja M3 2,0 / 88 kW - tak to nemôžem vôbec povedať.
Každopádne - nové autá ma už nejako prestávajú zaujímať - sú také nejaké sterilné, samá elektronika... Práve včera som dostal ponuku šoférovať starý zrenovovaný Opel GT zo 70-tých rokov :). Teším sa na to oveľa viac ako na akékoľvek nové auto ;).
Re: V devadesátých byli japonci v motorech na špici, ale
| 25. 9. 2019 11:24
Nic proti dieselom od Mazdy, ale Mazda ma predsa aj dobre benzinove atmosfery, tak preco kupovat diesel? Koli tomu ~litrovemu rozdielu v spotrebe? To usetrim v nizsej nakupnej cene a nizsich nakladoch na servis ("bezne" benziny od Mazdy nemaju ani turbo ani GPF, neviem ako Sky-X)...

Pochopim to este povedzme u strednych/vacsich suv-ciek tam povedzme ma diesel zmysel. Ale nevidim dovod kupovat diesel napriklad do mazdy3 alebo 6...
Hm...
| 24. 9. 2019 14:05
Teda ak ide v prvom rade o emisie, nemajú väčší zmysel, ako stále dosť drahé hybridy, klasické benzínové motory doplnené fabrickým systémom na spaľovanie CNG alebo LPG? Prípadne systémy výhradne na plyn?

Známy má Outback s americkým, tuším 3,6-litrovým motorom. Má tam dorobený LPG, čo sa spotreby týka, tak mu to berie 10-12 litrov plynu, čo je cenovo asi ako 6 l nafty na 100 km. Aj emisie musia byť niekde hlboko dolu.
Avatar - KANKUNEN
Když mě náhodou předjede Subaru,
| 24. 9. 2019 14:27
tak je to vždy diesel, ti plyňákoví jezdí pomalu.
Avatar - WinDiesel
Všichni Japonci budou mít problém.
| 24. 9. 2019 15:45
Nissan jde pomalu do kopru. Ghosn, Brexit, továrny jsou vesměs v UK ...
Honda - nemá nabídku která by byla prodejná.
Mazda má výborné dieselové a benzínové motory SKY ale specielně benzíny mají vysoké flotilové CO2 a zbývá pár měsíců, než se začnou započítávat pokuty. Benzín Sky-X to spíše komplikuje než zlepšuje.
Mitsubishi - diesely jsou pryč a zbývá předražený neprodejný Outlander PHEV a benzínové motorizace SUV s vysokými flotilovými CO2.
Toyota - zhybridizovala co se dalo, opustila diesely, které emise CO2 snižovaly, ale níž se už nedostane - elektromobily nemá, hybrid s motorem 2,5 v RAV4 má příliš vysoké flotilové emise CO2.
Suzuki - samý benzín s emisemi nad 100 g, hrozí pokuty.
Subaru - zbavili se dieselu ale nemají nic co by mohlo nastoupit místo nich. Benzíny jsou užrané, věc komplikují pohony 4x4, i kdyby přišli s PHEV nebo s EV, KDO TO BUDE KUPOVAT?

Je myslím jen otázka času kdy se začnou Jap automobilky z Evropy stahovat. Honda nebo Subaru budou první.
Avatar - 3_diamanty
Re: Všichni Japonci budou mít problém.
| 24. 9. 2019 16:01
v nemecku italii francii spanielsku a hadam aj v beneluxe je eclipse cross uz aj s 2,2 dizlom ... .. ale tak je fakt ze tiez by som ho s dizlom nechcel hoc ide tiez pekne https://www.youtube.com/watch?…

podla mna sa stahovat este nemusia.. pridu s hybridmi predsa miesto dizlov .. aj novy jazz uz bude hybridny... a hybridne CR-V je tiez paradne .... a casom uz aj samotne europske znacky budu mat coraz viac hybridov prave na ukor dizlov... proste tak to je...
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Všichni Japonci budou mít problém.
| 24. 9. 2019 16:12
ČR má vždy 5 měsíců zpoždění. Nikdo Ti diesel nevnucuje ale měl by být v nabídce, hlavně u SUV a větších vozů s 4x4.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Všichni Japonci budou mít problém.
| 24. 9. 2019 16:51
u nejakeho vacsieho SUV ano... tam nie je na skodu..... outlander ho donedavna este mal.... a dnes ho paradoxne tlacia miesto outlandera uz do mensieho eclipse crossu ( bohvie preco navyse ked sa chysta este k tomu aj hybridny eclipse cross po vzore outlanderu PHEV ) ... ale aj to je pre niekoho lepsie ako nic ... este je tu dizlova L200 8-s aj ked ano.. to zrovna nie je rodinne SUV na kazdy den

no a nove ASX za nejake 2 roky... tak tam uz tusim bude tiez len ked tak plugin hybrid... tam s dizlom uz tiez netreba pocitat .... ale ktovie... mozno sa casy dizlov este vratia ked automobilky zistia ze plugin hybridy jednoducho nebudu mat tie uspechy ako dizle .. uvidime

mitsu https://www.youtube.com/watch?… :yes: Rasto nie si sam pre koho su pickupy srdcovka.... ja to vnimam rovnako ... a uz teraz sa tesim na ten tvoj slubeny test L200 .. tu je aj tip na teren ak uz teda chces nieco extra .. cas 4:50 https://www.youtube.com/watch?… :-O sanka dole ... ale keby ho nahodou smyklo.. tak sranda skonci
Re: Všichni Japonci budou mít problém.
| 25. 9. 2019 13:01
Toyota je až do 2025 v pohode. Už v 2017 mali fleetove emisie 103g/km. A po roku 2025 by im nepomohol žiadny diesel. A sú na tom lepšie ako akákoľvek automobilka s dieslami. Ktoré musia tlačiť EV, alebo aspoň plug-in hybridy.
Avatar - WinDiesel
Není to tak dávno ...
| 24. 9. 2019 16:15
… kdy spolu japonské automobilky spolupracovaly a sdílely motory.
Suzuki třeba jezdilo s motorem Mazda (diesel).
Až na Toyotu jsou to menší automobilky a přesto spolu nedokáží spolupracovat. :no:
A to ani ve spřátelených skupinách, což je např. Toyota, Subaru, Mazda, Suzuki.
Mno Mitsubishi nyní spadá pod Renault/Nissan tak uvidíme.
Kruh se uzavřel
| 24. 9. 2019 16:43
První Hondu jsem měl s 1,7 CTDi, původně motor od Isuzu. Byl to velký návrat dieselů do Hond. Jelo to parádně, pak vyvinuli 2,2, to jelo ještě lip. Biturbo 1,6 byla také fantastická (já vím, nějaké problémy tam byly), ale teď mám v hledáčku hybrid CR-V. Myslím, že kdo ještě koupí Civic s dieselem, neprohloupí.
Avatar - 3_diamanty
Re: Kruh se uzavřel
| 24. 9. 2019 18:36
k civicu dizel vobec nepasuje... tam patri jednoznacne benzin ;-) ... neblazni civic s dizlom ... to je ako hotdog s tatarkou miesto horcice... brrr ... ale ok.. proti gustu 8-s
Re: Re: Kruh se uzavřel
| 24. 9. 2019 23:08
třeba proto, že jezdím 60 táců ročně ?
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Kruh se uzavřel
| 25. 9. 2019 08:50
Na tento nájezd určitě hybrid nebo diesel. Ovšem pokud člověk jezdí dálky, SUV mi přijde naprostý nesmysl. Ale to je na jinou diskuzi.
Pokud nejezdis autobahn vysokými rychlostmi, hybrid dnes už dává větší smysl než diesel.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Kruh se uzavřel
| 25. 9. 2019 09:32
"Mikesus" - povedať v dnešnej dobe, že "SUV je nesmysl"... ;). Podstatné je, že je to moderné, každý to chce. Možno práve zníženie karosérie je cestou k znižovaniu emisii - možno len o málo, ale všetko sa počíta.
Hlavne obrovské SUV zvyšujú emisie, lebo sú ťažké, neaerodynamické = potrebujú vysoký výkon len na to, aby nejako išli... Ale každý dnes chce čo najväčšie SUV a samozrejme aj výkonné, najlepšie s nízkou spotrebou.

Minule sme sa niekde bavili o autách na tému "SUV = klimakiller" ;). Jedna pani sa skoro pohádala, lebo ona jazdí na SUV. Vraj je to bezpečné, stabilnejšie ako akékoľvek iné auto (v duchu hesla ťažké = stabilné).

Napríklad také Mitsubishi robí už len SUV = nemám si u nich čo vybrať, keďže auto ako bol Lancer už nie je v ponuke :(.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Kruh se uzavřel
| 25. 9. 2019 10:40
Není to moderní, je to módní. To je trochu rozdíl. A pokud si někdo tím honí ego, neznamená to že to dává smysl.
A není pravda, že každý to chce. To je dalsi nesmysl.
Ano, dokážu pochopit starší lidi, kterým vyhovuje vyšší posaz, lidí co potřebuji auto s vyšší světlou výškou ale klasické offroad jsou zbytečně moc atd. Ale vozit si zadek v SUV po dálnici nebo po městě jen proto, že to je SUV a jsem in je ujeté. A lepší výhled je kravina. Najezdil jsem spoustu po městě od malých aut přes C, D segmentu, jejích SUV derivatech až po Hilux. A z žádného auta nebyl lepší přehled o dění okolo než z klasického auta. Jediný Hilux měl výhodu lepsiho výhledu vpřed, ale kolem auta slepo.
Když už jsi to zakousl, v honbě za emisemi a bezpečnosti, jsem zvědav jak dojde daleko pokus o zákazu SUV ve městech v Německu.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kruh se uzavřel
| 25. 9. 2019 19:31
No tak si sadni do Forestera, ked chces vyhlad.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kruh se uzavřel
| 26. 9. 2019 14:28
Súhlasím, vďaka za poopravenie ;).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku