Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda potvrzuje zprávy o konci turbodieselů v Evropě. Nahradí je hybridy

ČTK
Diskuze (45)

Honda se chce vznětových agregátů zbavit spolu s příchodem příští generace Civicu. Do té doby se turbodieselů zbaví též malé SUV HR-V a malý model Jazz.

Japonská automobilka Honda Motor do roku 2021 ukončí prodej naftových vozů v Evropě. Oznámila to firma. Podle listu Nikkei vyřadí Honda ze své evropské nabídky naftové verze automobilů Civic a HR-V. Automobilka již dříve uvedla, že od roku 2025 hodlá v Evropě prodávat pouze auta s elektrickým pohonem.

Konec turbodieselů je součástí plánů Hondy na elektrifikaci své nabídky. Automobilka již potvrdila, že příští generace modelu Jazz, chystaná pro rok 2020, bude v Evropě nabízena výhradně jako hybrid.

 
Podle agentury Reuters je Honda další automobilkou opouštějící výrobu naftových vozů ve snaze o splnění přísnějších emisních norem. Naftovým motorům navíc v roce 2015 přinesl negativní publicitu emisní skandál německé automobilky Volkswagen, upozorňuje Nikkei.

Podíl naftových vozů na celkovém prodeji nových aut v Evropské unii v loňském roce činil pouze 36 procent ve srovnání s 52 procenty v roce 2015. Společnost Boston Consulting Group předpokládá, že do roku 2025 tento podíl klesne na 21 procent.

Klesající poptávka po naftových automobilech a tvrdší emisní normy mají podle Reuters negativní vliv na výrobní aktivity Hondy v Evropě. Firma v únoru oznámila, že v roce 2021 uzavře svou britskou továrnu ve Swindonu, což povede k zániku až 3500 pracovních míst.

ČTK
Diskuze (45)
Avatar - palix
26. 9. 2019 14:28
Re: Kruh se uzavřel
Súhlasím, vďaka za poopravenie ;).
Avatar - Beefcake
25. 9. 2019 19:31
Re: Kruh se uzavřel
No tak si sadni do Forestera, ked chces vyhlad.
25. 9. 2019 13:01
Re: Všichni Japonci budou mít problém.
Toyota je až do 2025 v pohode. Už v 2017 mali fleetove emisie 103g/km. A po roku 2025 by im nepomohol žiadny diesel. A sú na tom lepšie ako akákoľvek automobilka s dieslami. Ktoré musia tlačiť EV, alebo aspoň plug-in hybridy.
25. 9. 2019 11:24
Re: V devadesátých byli japonci v motorech na špici, ale
Nic proti dieselom od Mazdy, ale Mazda ma predsa aj dobre benzinove atmosfery, tak preco kupovat diesel? Koli tomu ~litrovemu rozdielu v spotrebe? To usetrim v nizsej nakupnej cene a nizsich nakladoch na servis ("bezne" benziny od Mazdy nemaju ani turbo ani GPF, neviem ako Sky-X)...

Pochopim to este povedzme u strednych/vacsich suv-ciek tam povedzme ma diesel zmysel. Ale nevidim dovod kupovat diesel napriklad do mazdy3 alebo 6...
25. 9. 2019 10:41
Re: emise
tak nejak. ak ma niekto precestovanu aziu / krajiny v indickom oceane a sedel v japonskych autach, ktore sa v regione predavaju, zostal nemilo prekvapeny. tieto auta su este nizsej kvalitativnej urovne ako dacia v europe. normy a naroky na auta v europe su objektivne aj subjektivne najvyssie v porovnani zo zvyskom sveta. japoncom sa nikdy nepodarilo vyraznejsie sa v europe presadit, napriek velkym snaham. nove nezmyselne prisne normy zavadzane v EU, ktore neplatia nikde inde na svete, japoncov "ekonomicky" odradzaju. neoplati sa im vyvijat motory, ktore by pozadovane parametre splnali,