Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda potvrzuje zprávy o konci turbodieselů v Evropě. Nahradí je hybridy

ČTK ČTK 24. 9. 2019
19
45
Zobrazit náhledy (19)
Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e Honda e

Honda se chce vznětových agregátů zbavit spolu s příchodem příští generace Civicu. Do té doby se turbodieselů zbaví též malé SUV HR-V a malý model Jazz.

Japonská automobilka Honda Motor do roku 2021 ukončí prodej naftových vozů v Evropě. Oznámila to firma. Podle listu Nikkei vyřadí Honda ze své evropské nabídky naftové verze automobilů Civic a HR-V. Automobilka již dříve uvedla, že od roku 2025 hodlá v Evropě prodávat pouze auta s elektrickým pohonem.

Konec turbodieselů je součástí plánů Hondy na elektrifikaci své nabídky. Automobilka již potvrdila, že příští generace modelu Jazz, chystaná pro rok 2020, bude v Evropě nabízena výhradně jako hybrid.

 
Podle agentury Reuters je Honda další automobilkou opouštějící výrobu naftových vozů ve snaze o splnění přísnějších emisních norem. Naftovým motorům navíc v roce 2015 přinesl negativní publicitu emisní skandál německé automobilky Volkswagen, upozorňuje Nikkei.

Podíl naftových vozů na celkovém prodeji nových aut v Evropské unii v loňském roce činil pouze 36 procent ve srovnání s 52 procenty v roce 2015. Společnost Boston Consulting Group předpokládá, že do roku 2025 tento podíl klesne na 21 procent.

Klesající poptávka po naftových automobilech a tvrdší emisní normy mají podle Reuters negativní vliv na výrobní aktivity Hondy v Evropě. Firma v únoru oznámila, že v roce 2021 uzavře svou britskou továrnu ve Swindonu, což povede k zániku až 3500 pracovních míst.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kruh se uzavřel
| 26. 9. 2019
Súhlasím, vďaka za poopravenie ;).
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kruh se uzavřel
| 25. 9. 2019
No tak si sadni do Forestera, ked chces vyhlad.
Re: Všichni Japonci budou mít problém.
| 25. 9. 2019
Toyota je až do 2025 v pohode. Už v 2017 mali fleetove emisie 103g/km. A po roku 2025 by im nepomohol žiadny diesel. A sú na tom lepšie ako akákoľvek automobilka s dieslami. Ktoré musia tlačiť EV, alebo aspoň plug-in hybridy.
Re: V devadesátých byli japonci v motorech na špici, ale
| 25. 9. 2019
Nic proti dieselom od Mazdy, ale Mazda ma predsa aj dobre benzinove atmosfery, tak preco kupovat diesel? Koli tomu ~litrovemu rozdielu v spotrebe? To usetrim v nizsej nakupnej cene a nizsich nakladoch na servis ("bezne" benziny od Mazdy nemaju ani turbo ani GPF, neviem ako Sky-X)...

Pochopim to este povedzme u strednych/vacsich suv-ciek tam povedzme ma diesel zmysel. Ale nevidim dovod kupovat diesel napriklad do mazdy3 alebo 6...
Re: Re: Re: Re: Re: emise
| 25. 9. 2019
tak nejak. ak ma niekto precestovanu aziu / krajiny v indickom oceane a sedel v japonskych autach, ktore sa v regione predavaju, zostal nemilo prekvapeny. tieto auta su este nizsej kvalitativnej urovne ako dacia v europe. normy a naroky na auta v europe su objektivne aj subjektivne najvyssie v porovnani zo zvyskom sveta. japoncom sa nikdy nepodarilo vyraznejsie sa v europe presadit, napriek velkym snaham. nove nezmyselne prisne normy zavadzane v EU, ktore neplatia nikde inde na svete, japoncov "ekonomicky" odradzaju. neoplati sa im vyvijat motory, ktore by pozadovane parametre splnali,

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku