Po letité přestávce se Supra vrátila na scénu, rozhodně ale nepůjde o jediné sportovní náčiní v nabídce japonské Toyoty. Pilně se připravuje i nová generace GT86.
Můžu si o Toyotě a jejích fandech myslet co chci, tohle je prostě SPRÁVNĚ.
Navíc do toho jdou i když
- se to neprodává a věděj, že to bude mínus. Četl jsem to a tvrdili, že je jim to putna, že jde o image značky - aby nebyla vnímaná jako nudná. Kdo ti dneska nabídne kupátko atmo, manál rwd za rozumný prachy? Jasně Ford. A bude to V8. Ok ale neohrabaná.
Takže - it´s hard to believe! Ale pro dnešek Fostek:
Toyota&Sůbo :yes:
KOlman co píše o přeplňování když výrobci uvádí atmo :no:
Lenže ono sa to predáva. Už po dvoch rokoch na trhu hlásili predaje 100 tisíc kusov. Aktuálne je to viac ako štvrť milióna. Globálne to patrí k tým najpredávanejším športiakom. To len v Európe je považovaná za idol športovosti premotorovaná predokolka.
PRODÁVALO se to.
Letos BRZ v EU 43 kusů.
Četl jsem, že VĚDÍ, že to bude mínus a stejně do toho jdou.
Nebudu dělat chytrýho, cituju konkurenci:
Některá rozhodnutí na první pohled nedávají smysl. Jedno takové je spojené s dvojicí Toyota GT 86/Subaru BRZ, tedy s vozy, které bylo možné považovat za obchodně úspěšné maximálně do roku 2015. Po celém světě se tehdy prodávalo více než 20 tisíc kusů ročně, poté však přišla studená sprcha, která je čím dál ledovější. Třeba BRZ tak letos v červenci oslovilo jen 43 lidí v Evropě a 167 zákazníků v Americe. Pokračovat dále v jeho prodeji tedy zavání šílenstvím, přesto se druhé generace dočkáme.
BRZ bolo predajne vždy slabšie hlavne v Japonsku. Toto bolo vyhlásenie po prvom roku predajov "Toyota was announcing that it had sold over 70,000 units of the car since launch. The top markets were: Japan (30,000), USA (21,400), Australia (6,096), Britain (2,400) and Canada (2,400)"
Teraz sú už predaje dole. Ale vlani Subaru v USA predalo viac ako 3834 kusov BRZ, tak sa mi tých 167 toho ročných moc nezdá. https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_86#…
Inak predaje len v USA sú 100 tisíc. Údaje pre JP teraz neviem nájsť. Ale v prvých rokoch sa tam predávalo viac ako v US.
Nemyslím, že ten model bol stratový. Otázka je, či pokračovateľ spraví podobný boom, alebo sa bude pokračovať na číslach kde teraz skončil. Ďalšia otázka je či sa budú unúvať s homologizáciou pre EU.
Pouhá novinářská kachna a chytlavý titulek......tady ze stejného článku.... co píší pak dává smysl.......Should it be true, that report directly contradicts a story from the Japan Times saying the second-generation BRZ/86 was set for a 2021 debut. It said the car's engine would grow to 2.4-litres, but there was no word on whether forced induction will feature.
Když to bude bez přeplňování, tak těch 217k je v dnešní "pokřivené" době asi tak max. co z toho motoru dostanou. Samozřejmě pokud to chtějí prodávat tady v Evropě, která vede svět v bitvě o záchranu planety, tak jim nic jiného nezbývá. :-!
Reagoval jsem jak jsem si to tady přečet a na jinde se taky nemůžou domluvit jakej ten motor bude, informace nejsou jednoznačné. Takže pokud tobě říkají vševěd?...
Ďalší článok zo série Varíme z vody. Doteraz bolo plno článkov o tom, ako žiadny nástupca nebude: https://www.autoblog.com/…cessor-canceled/?… lebo sa to zle predáva a v eko dobe držať dva športiaky, ktoré len stoja peniaze a zhoršujú flotilové emisie je dosť náročné a neekonomické. A teraz že by onedlho mal byť nástupca? Kde je jediná snímka testovacieho maskovaného prototypu, ktoré sa objavujú tým častejšie, čím viac sa blíži predstavenie? Pri takýchto od podlahy nových športiakoch sú to mesiace, niekedy roky (ostatne nemusíme chodiť ďaleko pre príklad, viď Supra a jej mnohoročná anabáza zrodu). A nikde ani stopa. Takže ak skutočne Toyobaru nesekli, tak novú generáciu uvidíme najskôr o rok (najoptimistickejšie v Ženeve prototyp a potom v Paríži finál).
A ak to bude, tak určite nebude mať avizovaný pohon. Ako upozornili kolegovia vyššie, 217k a 2,4 l turbo proste nejdú dohromady, taký výkon dá buď 2,4ka atmosféra, alebo turbo s podstatne menším objemom, ale nie veľký objem a turbo. Každopádne obe varianty by boli OK, súčasnej atmosfére chýba trochu (dosť?) krútiaku, ktorý pridá len objem, alebo turbo. Takže za mňa povedzme 2,5 B4 cca. 165-177 kW a 250 Nm, alebo ešte lepšie 2,0 turbo - cca. 165-184 kW a 350 Nm.
Za mě ať je to atmo.
Krouťák netřeba, když to točí!
Ale OK OK.
Jinak články Japonci-Kolman(Mára)-možná/asi
jsou tu haldy. :D
jak říkáš. Vaří z vody
- se špetkou rejže. :)
GT86/BRZ s v EU nikdy moc nepredávali a v USA a JPN čo boli hlavné trhy ich nik za CO2 nenaháňal. Už som to písal vyššie celkové predaje neboli nízke. USA spolu 100 tisíc. Čo som dohľadal niektoré čiastkové údaje tak odhadujem, že sa ich predalo 200-250 tisíc. 70 tisíc len za prvý rok.
Ano, GT86/BRZ měly v Evropě smůlu, protože přišly na trh v době, kdy se v Evropě pilně přitahovaly emisní šrouby a "tato věc" postihla nejvíc právě výkonné atmosféry. ;-\
Podla mna tej 2.4 vezmu turbo a bude to idealna evolucia aktualneho stavu.
Myslim, ze najlepsie info k tomu je asi toto: https://www.topspeed.com/…-t-ar185720.html
Velmi pekny clanok.
Where they will debut is a completely different mystery to solve, but the 2020 Chicago Auto Show is a good bet. If that’s the case, they’ll go on sale toward the middle of 2020. Then again, Subaru and Toyota could choose Geneva as their venue, and we’ll see them make their appearance in March of 2019.
Článek in TS je datován June 7, 2019....tam soudím, že to datum March of 2019 je překlep.
Jinak dobrý článek až na to, že nepočítali s tím, že by se mohl použít i 2.4l boxer.....