Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová GT86 bude zábavnější než Supra, překvapuje Toyota. Jak toho chce dosáhnout?

Stanislav Kolman
Diskuze (26)

Po letité přestávce se Supra vrátila na scénu, rozhodně ale nepůjde o jediné sportovní náčiní v nabídce japonské Toyoty. Pilně se připravuje i nová generace GT86.

Kolem Toyoty Supra bylo v posledních měsících velké haló. Letos skončilo dlouhé čekání a japonský sporťák, který vznikal po boku BMW Z4, se konečně ukázal světu. A první dojmy a testy ukazují, že jde o trefu do černého a Supra přináší přesně ty sportovní vlastnosti, které jsme tak moc očekávali.

Pokud ale chcete cenově dostupnější sportovní náčiní, určitě přijde vhod menší model GT86. Ten byl představen už v roce 2012, a jak jistě víte, vznikal ve spolupráci se Subaru, konkrétně dvojčetem BRZ. Pohon zadních kol a dvoulitrový čtyřválec s výkonem 200 koníků tvoří slušnou bránu do světa sportovního svezení a nestojí zdaleka tolik.

Nová Supra přinesla před časem spekulaci, zdali její příjezd nebude znamenat konec GT86. To ale automobilka vyloučila a potvrdila, že nová generace se připravuje a opět vznikne v kooperaci s japonským Subaru. Hovoří se dokonce o tom, že by se novinky mohly objevit už na blížícím se tokijském autosalonu, oficiálně to ale zatím nikdo nepotvrdil a my se spíše přikláníme k variantě, že se tak stane až začátkem příštího roku.

Co nás ale překvapilo, to jsou slova hlavního inženýra Tetsuye Tady. Ten v rozhovoru pro australský tisk uvedl, že novinka má být co do jízdního požitku ještě lepší než nová Supra. To je hodně odvážné tvrzení, vzhledem k tomu, jakou roli oba modely v hierarchii značky mají.

„Musíme vytvořit novou GT86, která překoná Supru. Přesně to od nás zákazníci očekávají,“ nechal se slyšet Tada a zároveň dodal, jak toho chce dosáhnout. Na pokračovateli sporťáčku totiž bude pracovat zcela nový tým lidí, který má jeden hlavní cíl: udělat řidičská co nejzajímavější auto.

Technické podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím a ze zákulisí značek prosakují jen nepotvrzené informace. Hovoří se o tom, že GT86 i BRZ budou posazeny na nově vyvinuté platformě GA-B, kterou připravila Toyota. Pohonná jednotka by zase měla pocházet ze stáje Subaru. Údajně současný dvoulitr nahradí benzinový motor s objemem 2,4 litru, který už se s turbem používá v modelu Ascent. Tam je vyladěný na nějakých 260 koní, v případě dvojčat Toybaru má být nižší, konkrétně 217 koní. Stále je to ale ve srovnání se současnou generací posílení o 17 koníků.

Stanislav Kolman
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
27. 9. 2019 17:28
Re: Turbo
Tak to zase uvadzaju ine zdroje. Mne to logiku dava.
Avatar - pradeda777
26. 9. 2019 17:36
Re: Turbo
Where they will debut is a completely different mystery to solve, but the 2020 Chicago Auto Show is a good bet. If that’s the case, they’ll go on sale toward the middle of 2020. Then again, Subaru and Toyota could choose Geneva as their venue, and we’ll see them make their appearance in March of 2019.
Článek in TS je datován June 7, 2019....tam soudím, že to datum March of 2019 je překlep.
Jinak dobrý článek až na to, že nepočítali s tím, že by se mohl použít i 2.4l boxer.....
Avatar - Beefcake
26. 9. 2019 08:46
Turbo
Podla mna tej 2.4 vezmu turbo a bude to idealna evolucia aktualneho stavu.
Myslim, ze najlepsie info k tomu je asi toto: https://www.topspeed.com/…-t-ar185720.html
Velmi pekny clanok.
25. 9. 2019 23:21
Re: Na to stačí jediná věc....
Upřímně, manuální převodovka mi v Supře nechyběla ani vteřinu ...
Avatar - pradeda777
25. 9. 2019 20:26
Re: Varíme z vody
Ano, GT86/BRZ měly v Evropě smůlu, protože přišly na trh v době, kdy se v Evropě pilně přitahovaly emisní šrouby a "tato věc" postihla nejvíc právě výkonné atmosféry. ;-\