Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vodik
| 26. 9. 2019 13:08
Tak tohle ma narozdil od klasickych EV do zasuvky budoucnost.
Avatar - CICERO
Re: Vodik
| 26. 9. 2019 13:27
Bum !? :-! Ale jo... Když to nebude mít 1000km dojezd >>> Win DIESEL :-!

ceny se srovnají u nebeské brány, a čaput bude zachvilku rád za vlastní nohy... ok ok ok....

už se těším na ekonomický rozpad :-! makáme!

...kecy kecy kecy… vodik? jasně... ETHANOL METANOL METAN atd... :yes: HYPE HYPE !!!
Avatar - fostek
Re: Vodik
| 26. 9. 2019 13:33
Taky si myslím.
Říkám si KOjota, Kolman...ale v poho, dá se to čísta prostě ten vodík mě zajímá. Ale bohužel...v poslední větě prostě musel. On to nedokáže. Nikdy. Ani jednou v životě udělat svou práci jinak, než jako vohnout: "Byla to hodně zajímavý zkušenost a tak trochu i dobrodružství!"

Byla to docela zajímavý článek :)
Re: Vodik
| 26. 9. 2019 14:53
Nemá.
Avatar - lyon667
Re: Re: Vodik
| 26. 9. 2019 15:12
Vzhledem k tomu, ze hracky na baterky zadnou budoucnost nemaji, tak je pomerne vysoka sance, ze ma.
Re: Re: Re: Vodik
| 27. 9. 2019 07:49
Opak je pravdou.
Re: Vodik
| 26. 9. 2019 18:01
Vodík má na rozdíl od benzínu / nafty sice cca trojnásobný obsah energie na kg, ale cca třetinový na litr. Vyžaduje tedy těžké tlakové nádoby. Stačí se jen podívat na poslední obrázek, jak to vypadá s nároky na objem (tu větší váhu nevidíte) a uznáte, že budoucnost to není. Nehledě na potíže při nízkých teplotách, ...
Re: Re: Vodik
| 27. 9. 2019 07:51
Tých problémov je ešte viac. Tlakové nádoby sú jedna vec, ale potreba špeciálnych materiálov a technológií na ich výrobu ďalšia - vodík je mrcha, jeho miniatúrne molekuly prenikajú skrz bežné materiály a z nádrže sa postupne jednoducho stráca. Ten istý problém ako s tlakovými nádobami v autách je aj s jeho distribúciou. A ešte výroba, ktorá je v súčasných podmienkach ešte príliš nákladná.
Re: Vodik
| 27. 9. 2019 17:59
Mas pravdu, tohle je budoucnost - vzdalenejsi.

Nejblizsi budoucnost patri bateriovym EV.

V Cesku je jedna cerpaci stanice na vodik a ke vsemu neverejna. Cena vodiku je vysoka.
Avatar - _Karel_
Design
| 26. 9. 2019 13:46
Já nevím, proč ti Japončíci mají pocit, že menšinový pohon auta musí odlišit i designem. Nerad to u aut používám, ale už Prius je hnusnej a tohle je o další level výš. To auto může být sebelepší a pokrokový, já bych se do toho styděl sednout i na dovolené Grónsku, natož tady.
Avatar - Đawson
Re: Design
| 26. 9. 2019 13:52
Karle, tady je vidět, jak je vnímání designu individuální. Mě se tyhle extravagantní krávoviny líbí :D
Prius je fajn, mazda dělá naprosto nádherný auta, když vidím jet civic tak mám erekci a když type-R, smutně koukám na manželku a přemýšlím, že jí prodám. Ale tenhle Mirai je zezadu teda opravdu šílenej :-[]
ale za vodík :yes:
Avatar - _Karel_
Re: Re: Design
| 26. 9. 2019 14:02
S Mazdou souhlasím bez nejmenších výhrad, s Civicem s výhradami. Ale jak sám píšeš - Mirai zezadu....
Ale jasně, je to jen můj názor, ne všeobecná pravda.
Avatar - pradeda777
Doufám, že Toyota....
| 26. 9. 2019 14:16
....nezapomíná pracovat i na levnějších alternativách výroby vodíku...tam je stále spousta místa pro improvement.... :-!
Vodík
| 26. 9. 2019 15:23
s palivovým článkem má podle mě budoucnost spíš jako range extender pro klasická bateriová auta, než jako samostatný pohon.
Re: Vodík
| 26. 9. 2019 17:05
Jakákoliv budoucnost vodíku v palivových článcích závisí na nějakém revolučním objevu jeho výroby. Současné metody jsou pro hromadné nasazení v automobilismu nepoužitelné ekonomicky i ekologicky. Drtivá většina v současnosti průmyslově vyráběného vodíku je vyráběna ze zemního plynu, ropy nebo uhlí (reforming, krakování, pyrolýza) a tedy a) spotřebovávají neobnovitelné zdroje stejně jako spalovací motory a b) účinnost těchto procesů je daleko nižší než jejich přímé spalování ve spalovacím motoru. Úplná ekonomická sebevražda pak je výroba elektrolýzou z vody, která se používá jen pro malá množství v některých laboratořích.
Re: Re: Vodík
| 26. 9. 2019 17:24
Ano, je to přesně tak. termodynamika je v tomhle prostě neúprosná. Pokud vynecháme fosilní paliva, tak v vodík se na naší planetě nenachází v energeticky využitelné formě. Takže pro jeho výrobu budeme muset vždy vynakládat nějakou energii.

Pokud by ovšem palivové články v elektromobilu fungovaly jen jako range extender, tak by jeho vyšší cena v budoucnu nemusela být zásadní problém. Pro typický příklad jednoho auta v rodině, které se každodenně používá na dojíždění několik desítek kilometrů a jen jednou za jeden dva měsíce najede několik set kilometrů by bohatě stačilo auto s dojezdem na baterii cca 300km vybavené nádrží na vodík a palivovými články pro případ větší cesty..
Re: Re: Re: Vodík
| 26. 9. 2019 17:55
No ale z toho co jsem napsal plyne, že i na ujetí dalších 200km když se vybijí baterky je v roli range extenderu pořád smysluplnější spalovací motor, klidně třeba ten Wankel o kterém uvažuje Mazda.
Re: Re: Re: Re: Vodík
| 26. 9. 2019 18:33
Z toho, co jsem napsal já, vůbec neplyne, že jsou v současnosti palivové články vhodný range extender. Píšu o budoucnosti a možné roli vodíku, kterou vidím maximálně v roli range extenderu.

Pokud ale porovnám palivové články jako range extender s jakýmkoliv hybridem využívajícím fosilní paliva, tak vidím výhodu v jednodušší koncepci. Auto má jen jeden motor a alternativně bere energii z baterií nebo palivových článků.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku